Mitä olutta juot, entä viiniä?

• 5 203
  • 69

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jaa.. No, pidän suomalaisista lager-oluista, mieluiten juon Olvin IVA:ta jos on saatavilla. Myös Sandels, ja Olvin keppana menee. Ulkolaisista, paras jota olen juonut oli joku saksalainen lager IVA vahvuisena. Merkki on unohtunut. Irkku-oluista Kilkenny, Guinnesiin en koske.

Viinit. Ennemmin punaista kuin valkoista, mutta myös kuivat valkkarit menee. En osaa nimetä yhtä suosikkia, italialaiset ja sitten argenttiinalaiset, hintaluokasta 6,5-10 €. Portviinit, siinä on kyllä paras ryhmä. Old Invalid Sandeman punainen, jumalten nektaria.

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köyhänä opiskelijana tulee yleensä tuettua mäyäräkoira- tai koritarjouksia, jos sellaisia hyviä löytyy. Yleensä kuitenkin tulee vain tuosta lähikaupasta haettua Koffin mäyris 8,90 euron hintaan. Suosikkioluita ovat Karhu ja juuri tuo mainittu Koff, Olvi on myös varsin mukavaa. Tosiaankin vaan tuo hinta on yleensä varsin tärkeä tekiä, tosin ainakaan Lapparia en osta oikeastaan koskaan, hyh.

Viineihin ei hirveästi ole tullut tutustuttua mutta sen verran mitä niitä on juonut / maistanut niin enpä ainakaan vielä ole liiemmin viinin ystäväksi tullut.

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Kyllähän sitä yleensä tulee Karhua ostettua. Tosin ei sillä niin väliä. Jos Koffia on tarjouksessa niin sitä sitten.
Joskus tulee ostettua Sakua tai jotain tsekkiläistä.

Nyt ostin pari Mallaskosken kuohua tölkeissä, vaalean ja tumman. Hieno ulkoasu kunnon pohojalaasella murtehella, mutta eipä tuo maku kovin kaksinen ole. Ei tarvitse toista kertaa ostaa.

Viineistä en osaa merkeistä sanoa mitään. Ruuan kanssa joku punaviini menee, mutta mieluummin maito tai olut.

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yleensä ostan sen tarjousmäyriksen, mutta tänään tuli fiilis että vois ostaa jotain muuta. Siispä, juon tässä Kozel Dark olutta ja ihan hyväähän tämä on. Lisäksi fritkeraattorissa odottaa toinen Tsekinmaan tuote Pilsner Urquell.

Viineistä en tykkää, mutta on niillä käänejä vedetty.

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Tänään jätettiin mäyris kauppaan ja ostetiin Alkosta pari oikeeta olutta. Kun saisivat Suomessa joskus tuon oluenkin verotusta kevennettyä!

A Le Coq Porter
Saku Porter
Ettaler Curator
Fuller's 1845 Celebration Ale
Old Jock Ale

Esimerkiksi näiden makuun kun pääsee, ei ole enää väliä mitä merkkiä se tarjousmäyräkoira on, koska ei siinä "maulla" enää ole mitään tekemistä.

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Suomalaiset juovat toki olutta

Ölppää toki, viini on pyöräilykypärämiehille. Karhu peruslagerina on OK, ulkomaisista Newcastlen klassinen Brown Ale on parhautta. Kilkenny reseptinvaihdoksestaan huolimatta ihan oukäy myös kuten London Pride. Jos Karhu puuduttaa, on Saku hyvä vaihtoehto. Pesee jonkun A Le Cogin mennen tullen.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Karhu ja Velkon vaalea ovat parhaat oluet.
Punaviinistä ja valkoviinistä valitsen punaisen, aikalailla samaa mieltä kuin HN tuossa ylempänä kyseisestä vaaleasta viinistä.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Budweiser on hirveetä skeidaa, ei voi ymmärtää miksi se muka on niin hyvää?!?! Se maistuu ihan Seppo Rädyn harjoitustennareista uutetulta nesteeltä.

Velkopopovicky Kozel on hirveetä rapakaljaa! Se maistuu pahalta ja on litkua. Puhasta paskaa! Kotitekonen sahti on palijon parempaa.

Todellista viikonlopun hekumallista rattojuomaa on kotikeittoinen kiliju. Siinä on voltteja vähintään 14. Menee päähän. Ei sitä maun takia juoda!

Vai juodaanko?

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Uleåborgir kirjoitti:
Budweiser on hirveetä skeidaa, ei voi ymmärtää miksi se muka on niin hyvää?!?! Se maistuu ihan Seppo Rädyn harjoitustennareista uutetulta nesteeltä.

Tää nyt oli turhan karkea loukkaus Seppo Rädyn harjoitustennareista uutettua nestettä kohtaan!
Joku roti sentään, perkele!

Neely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Tuli -96 Itävallan mömmönkisoissa juotua sellaista olutta kun Kaiser; ja hyvää oli! Sittemmin oon vissiin kerran kyseistä olutta juonut.
Kotomaisista itte juon mieluiten Karhua tai Karjalaa, mutta toki kaikki menee. Ainut mikä tökkii on Lapin kulta.

Viineistä oon oppinut juomaan punaista. Juuri lasista löytyy chileläistä Vina Maipoa, aikas hyvää! Muutenkin chileläiset toimii meikällä.

Ja olut vieressä tällä hetkellä on egyptiläistä Sakaraa, mun mielestä helvetin hyvää juomaa!!

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mitä vain. Mitäpä tarjoat?

synchro

Jäsen
Karhta

Meinasin vastata tähän yksinkertaisesti, notta Karhta, mutta sanktioiden pelossa jatketaan muutama sana. Onko kukaan muu(?) Karhun ystävä huomannut eroa kyseisen olutmerkin Porin ja Keravan panimoiden tuotosten välillä? Minä ja tuttuni olemme kovasti sitä mieltä, että eroa löytyy - Porin hyväksi. Mitä ovat muut mieltä?
Tietämättömille tiedoksi, että panimopaikkakunnan näkee etiketin vasemmassa yläkulmassa olevan koodin alkukirjaimesta (P=Pori, K=Kerava).

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
synchro kirjoitti:
Tietämättömille tiedoksi, että panimopaikkakunnan näkee etiketin vasemmassa yläkulmassa olevan koodin alkukirjaimesta (P=Pori, K=Kerava).

No kyllä sen näkee ihan siitä, että etiketissä lukee Kerava tai Pori. Tiedän tämän siitä, että juuri äsken varmistin pullon kyljestä.

Mutta itse asiaan, niinhän ne väittävät, että siinä olisi eroa, tälläkin palstalla on ketjuja aiheesta. Itse en oikein usko tuohon eroon, mutta kun alkaa miettimään niin onhan vesijohtovesi kuitenkin erilaista eri paikkakunnilla. Siitä voisi pieni vivahde-ero syntyä, muutenhan sen kyllä täytyy olla vain ja ainoastaan psykologista.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Devils Rock (Saksa), Karjala (Suomi).

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
pernaveikko kirjoitti:
No kyllä sen näkee ihan siitä, että etiketissä lukee Kerava tai Pori. Tiedän tämän siitä, että juuri äsken varmistin pullon kyljestä.

Mutta itse asiaan, niinhän ne väittävät, että siinä olisi eroa, tälläkin palstalla on ketjuja aiheesta. Itse en oikein usko tuohon eroon, mutta kun alkaa miettimään niin onhan vesijohtovesi kuitenkin erilaista eri paikkakunnilla. Siitä voisi pieni vivahde-ero syntyä, muutenhan sen kyllä täytyy olla vain ja ainoastaan psykologista.

Kyllähän niissä aina lukee Kerava. Siis se valmistaja/tillverkare:, Oy Sinebrychoff Ab, Kerava, Finland. Eikös sentään?

Mutta juuri tuosta parasta ennen leimasta näkee valmistuspaikkakunnan.

Mutta Asiaan.

Nyt osuit asian ytimeen. Tämä makuero on tosiasia (olen suorittanut sokkotestin ensin itse ja sitten vaimokkeeni suorittamana. Tunnistin porilaisen. Mukana oli myös hiton yäk Lapin Kulta. Porilainen Karhu oli erilainen. Ja onneksi parempaa. Siis myös verrattuna pelkästään Keravan veljeensä. Syitä tuohon on kaikkia keksitty (esim. panimomestarin haluttomuutta kertoa Keravalle koko reseptiä), mutta tuo veden erilaisuus saa kyllä varmasti aikaan eri vivahteita makuun.

Se oli selitys jota tähän mennessä olen parhaiten uskonut. Mieltä saa muuttaa.

EDIT. Kalsarien aiheuttamat lievät kirjoitustuntuman vääristymät. Menikös se nyt oikein?

Wolves

Jäsen
pernaveikko kirjoitti:

No veli Pernaveikko kertoo minulle, kumpaa olutta juon tällähetkellä, kun etiketissä sanotaan valmistuspaikaksi Oy Sinebrychoff Ab, Kerava, Finland, mutta lyhyt koodi toisella puolella alkaa P-kirjaimella, joka sanoisi pullon olevan pullotettu Porissa (Joka tarkoittaa sitä, että muutama porilainen on jälleen tuhottu)

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
SaiPa2000 kirjoitti:
No veli Pernaveikko kertoo minulle, kumpaa olutta juon tällähetkellä, kun etiketissä sanotaan valmistuspaikaksi Oy Sinebrychoff Ab, Kerava, Finland, mutta lyhyt koodi toisella puolella alkaa P-kirjaimella, joka sanoisi pullon olevan pullotettu Porissa (Joka tarkoittaa sitä, että muutama porilainen on jälleen tuhottu)

Uskoisin että olet veli hyvä oikeassa.

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Uleåborgir kirjoitti:
Budweiser on hirveetä skeidaa, ei voi ymmärtää miksi se muka on niin hyvää?!?!
Kyseessä lienee tämä amerikkalainen feikkiolut? Ainoa oikea Budweiser Budvar tehdään Tsekeissä.

Viimeksi muokattu:

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
HN kirjoitti:
klassinen Budějovický Budvar.

Jep, kyllä tämä on mielestäni maullisesti paras koskaan juomani olut. Tsekeissä sitä tuli lipiteltyä aika reiluhkostikkin, kuten muitakin merkkejä. Tummista eniten maistuu Velkon Kozel.

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Platan. Pirun hyvä bisse ruokajuomaksi. Toki voi tissutella muutenkin kuten minä nyt.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy