Mitä olet oppinut Jatkoaikaa lukemalla?

  • 3 514
  • 32

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ihmisistä ja ihmisten käyttäytymisestä olen oppinut paljon.

Mä sanoisin rohkeasti että Ihmisistä ja ihmisten palstakäyttäytymisestä olen oppinut paljon.

Tämä on ainoa palsta jolla olen käynyt useasti joskus jopa päivittäin kaikkien vi*un viidestoista vuoden ajan. En sanoisi että käsitys ihmisistä on muuttunut mutta paljon ihmetyttää usean palstakäyttäytyminen mikä poikkeaa täysin siitä miten heität läppää naamatusten vaikkapa siinä firman kahvipöydässä. Usko ihmisiin ei ole hiipunut, nyt tulee tunnustusta, uskon että täälläkin on 99% erittäin järkevää porukkaa joka kykenee omalla naamalla järkevään keskusteluun mutta palstalla on piru irti ja piilovittuillaan, näsäviisastellaan, trollataan, flametetaan ja kaikkea mahdollista palstahomoilua. Ei pysty käsittää. Pari noista sanoista ei ollut edes olemassa ennen keskustelupalstoja.

_
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mä sanoisin rohkeasti että Ihmisistä ja ihmisten palstakäyttäytymisestä olen oppinut paljon.

Tämä on ainoa palsta jolla olen käynyt useasti joskus jopa päivittäin kaikkien vi*un viidestoista vuoden ajan. En sanoisi että käsitys ihmisistä on muuttunut mutta paljon ihmetyttää usean palstakäyttäytyminen mikä poikkeaa täysin siitä miten heität läppää naamatusten vaikkapa siinä firman kahvipöydässä. Usko ihmisiin ei ole hiipunut, nyt tulee tunnustusta, uskon että täälläkin on 99% erittäin järkevää porukkaa joka kykenee omalla naamalla järkevään keskusteluun mutta palstalla on piru irti ja piilovittuillaan, näsäviisastellaan, trollataan, flametetaan ja kaikkea mahdollista palstahomoilua. Ei pysty käsittää. Pari noista sanoista ei ollut edes olemassa ennen keskustelupalstoja.
Näinhän se menee. Livenä kynnys joustaa käytöstavoissa on tunnetusti korkeampi kuin palstalla.

En ole likimainkaan palstan ahkerin sosiaalisukkula, mutta olen kuitenkin tavannut todellisessa elämässä vähintään muutamia kymmeniä Jatkoajan nimimerkkejä. Olen pystynyt keskustelemaan kaikkien näiden kanssa mukavasti ja rakentavasti, riippumatta siitä millaisia ajatuksia olemme palstalla mahdollisesti vaihtaneet tätä ennen. On toki selvää, että tällaisen nimimerkkinäytteen kertyminen alkaa todennäköisesti vähän toisenlaisista ihmisistä kuin heistä, jotka ovat tulleet tutuiksi paremminkin "piilovittuilusta, näsäviisastelusta, trollaamisesta ja flamettamisesta". Toki jossakin JA:n seniorimiitin tapaisessa kokoontumisessa voi tavata periaatteessa kenet hyvänsä, mutta tuollaiseen paikkaan kokoontuvat ihmiset varmasti ymmärtävät, että sinne tullaan hyvässä hengessä tai sitten ei tulla ollenkaan. Yhtä kaikki, minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa siitä osasta Jatkoajan yhteisöä, johon olen päässyt livenä tutustumaan. Olen saanut matkan varrella paljon tuttuja ja myös todella hyviä ystäviä palstan nykyisistä ja entisistä nimimerkeistä. Mielestäni keskustelupalsta näyttää tälläkin tavalla voimansa samanhenkisiä ihmisiä yhdistävänä paikkana.

Aika lailla yleinen kommentti monen JA-kaverin kertomana on ollut, että "tapasin nimimerkki x:n, ja sehän oli tosi mukava ja järkevä, olin saanut siitä palstalla aivan eri käsityksen". Ei ole vain yksi tai kaksi kertaa, kun olen kuullut jotakin tuollaista.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Ensimmäinen jatkoajasta oppimani asia oli se että Harri Kirvesniemen dopingkäry julkaistaan samana iltapäivänä,
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
En niin tiedä oppimisesta mut depressioketjusta sain yhessä synkemmässä vaiheessa aika paljon apua, ei niinkään konkreettisesti mut jotenki helpotti oloa kun luki niitä juttuja, erityisesti vladin viestejä ja yksi iso syy palstalle liittymiseeni olikin tuo ketju.
Oon kans oppinu tai huomannu että tää palsta on välillä aika ankea mesta olla liberaalivassarivihersivarivässykkä. Ei pidä ottaa liian vakavasti aina kaikkea, eikä provosoitua.
Ihmettelen etten oo ikinä banaania saanu, kai johtuu siitä että jätän suosiolla mieluummin vastaamatta.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Hyvin paljon on tullut opittua, eikä mitään erityistä yhtä ylitse muiden nouse.

Tähän ketjuun semisti kuuluvana pitää mainita jotain "oppia" palstalta ammennettuna. Masennus -ketju tuli hyvin yllättävästi vastaan keskustelussa erään hyväksi luettavan tuttavan kanssa. Hän myös on kärsinyt oman osansa masennuksesta – siis siitä oikeasta – ja kertoi löytäneensä netistä paljon apua ja mainitsi myös nimenomaan ko. ketjun. Asia on sinänsä varsin hämmentävä, sillä tämä neiti ei varmasti seuraa jääkiekkoa edes vähää alusta.

Eräs palstan hienoimpia ketjuja eittämättä. Sain aikanaan oman vertaistukeni sieltä, mutta nyt näemmä joku täysin palstalaisuudesta irrallinenkin ihminen on sieltä apunsa ammentanut.

Hyvä Palsta!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös