kausi kirjoitti:Missä ovat Jet-ace, Pygmalion, L-mies ja lukemattomat muut vanhat mielenkiintoiset kirjoittajat?
Ihanaa, tiesinhän minä, että teillä on ollut minua ikävä. Ja onhan se ihan luonnollista. Kerrottakoon kuitenkin, ettei sivullekirjoittanut ole ainakaan toistaiseksi mihinkään kadonnut. Kesällä on toki muita askareita, mutta lähes päivittäin tulee silti kömmittyä bittiavaruuden tälle laidalle katsastamaan seurakunnan tila.
Sanottavaa tosin on aika lailla vähän palstalla käydessä. Ensinnäkin, mitä sitä sanailemaan, kun kovapäisimmätkin alkavat nykyään olla liikuttavan yksimielisiä siitä, mikä on homman nimi. Toiseksi, miksi sitä näin kesäkeleillä itseään kiusaamaan: tulee vain paha mieli palloseuran kuvioita miettiessä. Kolmanneksi, mistä sitä nyt sitten oikeasti keskustelisi: palloseuran uudesta huippulaituristako? On kuulemma sään kestävä, 16 metriä pitkä ja kromatut portaat päässä...
Sinänsä kiinnostus jääkiekkoa kohtaan on ennallaan. SM-liigan kohtuullisen kiinnostavia finaaleja seurasin ulkopuolisen kaihoisalla katseella keväällä, MM-finaalia varten raahauduin jopa paikalliseen saluunaan ja aivan lähiviikkoina tulen ihastuttamaan lähipiiriäni spekulaatioilla Canadiensin tulevan menestysjoukkueen koostumuksesta.
Mutta entä Tepsi? Lueskelin ketjun avausviestiä uudelleen ja aatokset ovat aika lailla samat, tunnelma on ehkä vielä vähän latistuneempi. Olen ilmeisesti kannattajaurallani siirtymässä vankasti siihen vaiheeseen, että hallille tullessakin istun baarin hämärässä nurkkauksessa huikean TPS-taskumattini kanssa (rohkeasti vaan juttusille, tarjoan toki hömpsyt... paukkunen murheeseen, tiedättehän). Kun seinän autiossa hallissa kumisee toisinaan "Hunajata", saatan riehaantua ja mutista puoliääneen jotain Leppäsestä, Davisista ja Vilanderista.
Paukkusesta tulikin mieleeni, että tulevan kauden suurin odotuksenaihe toistaiseksi lienee se, antaako riehakas ja runsaslukuinen turkulaisyleisö Markulle tärykalvoja koettelevan standing ovationin (eli stondiksen) tämän palatessa ensi kertaa Viljasiilon jäälle.
Jatkoajan osalta odotan ja kaipaan ennen kaikkea nimimerkki Todellisen Ääliön paluuta. Ihan jo pelkän nimimerkin vuoksi. Myös Oloneuvoksen satuja ja tarinoita on jollain perverssillä tavalla ikävä. Vaihtaisin mielelläni sanasen...