Mitä mutsille?

  • 5 674
  • 51

Ranttali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Haluan muistuttaa kaikille näin lätkän mömmönkisojen keskellä, että mutsien päivä on sunnuntaina. Mitäs meinaatte antaa hänelle? Itse vien oman mutsin ja anopin syömään, ollut perinne jo pisemmän aikaa. Anoppi tosin vaihtunut pari kertaa, mutt onneks mutsi on säilynyt samana.
Hyvää äitienpäivää kaikille Jatkoajan äideille! (Onkohan niitä täällä)
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti Ranttali
Haluan muistuttaa kaikille näin lätkän mömmönkisojen keskellä, että mutsien päivä on sunnuntaina. Mitäs meinaatte antaa hänelle? Itse vien oman mutsin ja anopin syömään, ollut perinne jo pisemmän aikaa. Anoppi tosin vaihtunut pari kertaa, mutt onneks mutsi on säilynyt samana.
Hyvää äitienpäivää kaikille Jatkoajan äideille! (Onkohan niitä täällä)

Kai tuo uusi/käytetty kännykkä pitää mutsille hankkiman; käytössä oleva nykyinen Ericsson alkaa olla jo niin "sieltä ja syvältä" ettei kelpaa edes verkkojen painoksi..:o
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pojatpojat!

Ei se ole mutsi vaan ÄITI!
Suut siivoksi tai Senior-setä pesee ne (virtuaalisesti).

Ja Marko. Varmaan et osta mitään käytettyä! Ostat uuden ja kalleimman mallin kaikilla herkuilla! Äitisi sentään!;)
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Taidan soittaa hyvät äitienpäivät, kiitos kun muistutit..
 

Rocco

Jäsen
Niin kauan kun äitini ei muistuta niitä naisia jotka ovat mm. tämän päivän Hesarin kannessa niin minnekään Lindexiin/H&M:ään/KappAhliin en mene ostoksille. Eli en koskaan.

Taidan soittaa tai lähettää jonkun hauskan tekstiviestin.

EDIT: Onkohan taas finaalin erätauolla Laura Ruoholan (nam) valitsemat kisojen Top 5 miehet? (ei nam)
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Äiti herätetään aamulla valmiilla katetulla aamiaisella ja kukilla. Ja tietysti omatehdyllä kortilla, jonka olen tehny joka vuosi viimeiset 13 vuotta. Sitten mennään koko perheen kanssa syömään, viime vuonna oltiin Kämpissä, saas nähä minne tänä vuonna eksytään.

Äidille olen ostanut sellaisen "kauneudenhoito"-pakkauksen, ja mukana pieni omatehty lahjakortti jolla saa 3 jalkahoitoa, ja 3 kasvohoitoa minulta.:)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Sniiiiiiiifff...

Viestin lähetti girlzilla15
Äiti herätetään aamulla valmiilla katetulla aamiaisella ja kukilla. Ja tietysti omatehdyllä kortilla, jonka olen tehny joka vuosi viimeiset 13 vuotta. Sitten mennään koko perheen kanssa syömään, viime vuonna oltiin Kämpissä, saas nähä minne tänä vuonna eksytään.

Äidille olen ostanut sellaisen "kauneudenhoito"-pakkauksen, ja mukana pieni omatehty lahjakortti jolla saa 3 jalkahoitoa, ja 3 kasvohoitoa minulta.:)

>>> Girlzilla... kaunista, niin kaunista... sniiiif... varsinkin tuo ITSE TEHTY kortti on tärkeä äidille! Silloin kun oma äitinikin vielä oli elossa, niin tein hänelle ITSE Äiskänpäiväkortin joka vuosi (viimeisen tein vuoden 1988 keväällä, seuraavana keväänä äitiä ei enää ollut)... nykyisin omat lapseni jatkavat perinnettä vaimoni suhteen, siis mokomat isot koltiaiset tekevät joka vuosi ITSE sen onnittelukortin. Minä hemmottelen lasteni äitiä viemällä hänet syömään ravintolaan JUURI sellaista ruokaa kun hän itse haluaa...

PS: Girlzilla hei... tuossa "Paluu myrskyn jälkeen"-ketjussa olisi vähän sinullekin asiaa, jos jaksat lukea? Meikäläinen vanha mies, ja isäkin vielä, kun vähän ajattelemattomasti sinua tuossa talvemmalla nälvin eräässä tilanteessa... niin siellä olisi hiukan palsamia "haavoihisi". Friends?
 
Viimeksi muokattu:

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Ihminen on siitä merkillinen otus, että hän ymmärtää usein asioiden oikean arvon vasta jotakin tärkeää menetettyään. Tekisin minäkin aitienpäiväkortin oikein mielelläni, vaan kun ei enää ole vuosiin ollut kenelle antaa. Muksut tosin äitiänsä muistavat omatekoisilla teelmillä ja minäkin vaimoa tietysti kukkasilla ja muulla mukavalla.

Tällä alustuksella vaan halusin sanoa, että muistakaahan kaikki, joilla vielä jotakin niin kallista kuin Äiti on, onnitella ja kiittää häntä ainakin tänä sitä varten erikseen nimettynä sunnuntaina.

PS. Lähes yhtä tärkeää on muistaa vaimon äitiä anopinpäivänä, eli lokakuun toisena maanantaina.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Girlzilla15

Varmasti äitisi pitää noista lahjoista!

Itselläni oli myös tapana aina tehdä joku kortti äidille joskus pienenä. Koulussa niitä aina väännettiin. Nyt kun äitiä ei enää ole niin äitienpäivä on jollakin tapaa menettänyt statuksensa meikäläisen elämässä. Tietysti käyn aina veljeni, siskoni ja isäni kanssa muistamassa äitiä joka otettiin minultakin liian aikaisin pois. Nykyisin äitienpäivä on aika muistella menneitä aikoja jolloin tapahtumaa vietettiin yhdessä käymällä esim. syömässä.

12 vuotias pikkusiskoni tekee nykyisin äitienpäiväkortin isälle kun se kerran jollekin on pakko tehdä! Ihan hauska tapa. Itse en mitään kortteja viitsi enää tehdä, vaikka ikää vielä ei olekaan kuin 20. Ei silti, käsistäni olen sen verran taidoton että parempi kun ei yrittäisikään :smile:
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei kai sitä tuleva diplomi-insinööri osaa muuta, kuin pistää tekstiviestin muodossa menemään onnittelut. Mielelläni kävisin itsekin paikan päällä onnittelemassa, mutta ensi viikon neljä tenttiä pitävät meikäläisen kyllä visusti Tampereella ja nenä kiinni kirjassa. Hengessä ollaan kuitenkin mukana.

Tärkeintä ei ole se, kuinka muistaa, vaan se, että muistaa.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Re: Pojatpojat!

Viestin lähetti Senior
Ei se ole mutsi vaan ÄITI!
Suut siivoksi tai Senior-setä pesee ne (virtuaalisesti).

Ja Marko. Varmaan et osta mitään käytettyä! Ostat uuden ja kalleimman mallin kaikilla herkuilla! Äitisi sentään!;)

Heh..ok..Äidille..ei nyt kuitenkaan ihan uusinta mallia; hänelle kelpaa varmaan sellainen, jolla voi soittaa ja lähettää tekstareita.
 

Voittaja

Jäsen
Oma lahjani taitaa olla se, että menen kotiin syömään. Eipä oo äidille tullut juurikaan noita lahjoja viime aikoina hankittua, mutta toisaalta äitini kyllä sen tietääkin, eikä näin ollen mitään odotakaan.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Onnea äidit kautta JA:n ja maan! :)
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nostetaas tämä ketju nyt taas ylös. Äitienpäivähän on tulossa tämän viikon sunnuntaina. Mites aiotte omaa äityliänne muistaa ja miten tänne kirjoittavat äidit haluaisitte itseänne muistettavan?

Me lähdetään äipän kanssa lomien alettua risteilylle, jonka lupauduin kustantamaan. Muuten nyt sunnuntaina varmaankin vain soitellaan ja vaihdetaan kuulumiset, aikataulu kun ei millään mahdollista hänen luonaan vierailua.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin koskaan ei kyllä sanota mutsi. Faija on faija, mutta äiti on äiti.

Askartelen jonkun kortin ja ostan paljon ruusuja. Sitten voisin vaikka viedä äidin syömään. Mun äidille kun vaan merkitsee eniten se, että joka päivä ensimmäiseksi herätessäni menen halaamaan äitiä. Tai että välillä menen äidin syliin, tosin olen ainoa perheen lapsista joka siihen enää mahtuukaan.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Taas kerran iso ruusu äidin haudalle. Siis sellainen jonka istutan siihen haudan päälle multaan. Edellisen kerran kaksi vuotta sitten hankittu pusikko ei enää suostunut viime keväänä kukkimaan, joten nyt hankin uuden kasvin.

Omien lasteni äiti sen sijaan pääsee juhlan kunniaksi I S O L L E brunsille ravinteliin - eipä tarvi äiskän miettiä tiskiryhmän kokoonpanoa sunnuntaina.
 

Mari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Predator
Taas kerran iso ruusu äidin haudalle.

Täällä sama juttu,iso ruusu haudalle. Tuskinpa sinne voi muuta viedäkään kuin kukkia (ruusuja). Tosin systeri on vielä siinä iässä että hän saattaa jonkun kortin tms. tehdä.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Äidille kortti ja kortin keskelle lippu hevikeikalle. Voiko äiti parempaa lahjaa pojaltaan toivoa. Ruhtinaallisen äitienpäivälahjan lisäksi ruusupolitiikkaa laitetaan kuntoon.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Kortti lähtee kohti Helssinkiä. Loppusuunnitelma vielä auki. Brunssi tmv. olisi hyvä idea, todellakin.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Sistis
Ei kai sitä tuleva diplomi-insinööri osaa muuta, kuin pistää tekstiviestin muodossa menemään onnittelut. Mielelläni kävisin itsekin paikan päällä onnittelemassa, mutta ensi viikon neljä tenttiä pitävät meikäläisen kyllä visusti Tampereella ja nenä kiinni kirjassa. Hengessä ollaan kuitenkin mukana.

Tärkeintä ei ole se, kuinka muistaa, vaan se, että muistaa.

Muuten sama tilanne, mutta taidan kuitenkin soittaa tekstiviestin sijasta, enkä asu Tampereella vaan Espoossa. Meillä ei äitienpäivä oikeastaan koskaan ole ollut mikään suurempi juhla, muutamana vuonna on ehkä käyty syömässä ja sitten mummolassa kahvilla. Sama kuvio kotopuolessa varmaan tänäkin vuonna.
 
Sellainen vanha perinne on, että valkovuokkoja pitäisi käydä äidille poimimassa. Mutta nyt se olikin jo poiminut niitä itse, kun kukassa kerran ovat. Äitiliini ja isukki ovat kyllä tänä äitienpäivänä ulkomailla... Viime vuonna äitienpäivänä oltiin siskon kanssa kotikisoissa töissä. Nyt äitee sanoi, että hän lähteekin tänä vuonna pois kotoa, kun muksut olivat muissa maisemissa viime vuonna! Olisikohan se sitten vähän loukkaantunut siitä, että lätkä meni vuosi sitten edelle..? :)
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äitien päivä nivoutuu tänä vuonna vahvasti jälkikasvuni aiheuttaman hässäkän ympärille. Onhan nimittäin niin, että kyseessä on vaimoni ensimmäinen äitienpäivä äitinä ja äitini ensimmäisen mummona. Tyttären kanssa siis yhdessä varmaan askartelemme jotain kivaa kummallekin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös