Mitä musiikkia kuuntelette?

  • 3 764
  • 69

Mikä musiikki hallitsee?

  • Jazz

    Ääniä: 3 1,3%
  • Blues

    Ääniä: 2 0,9%
  • Rock

    Ääniä: 92 40,7%
  • Heavy

    Ääniä: 79 35,0%
  • Dance

    Ääniä: 10 4,4%
  • Tekno

    Ääniä: 7 3,1%
  • Humppa

    Ääniä: 4 1,8%
  • Tanko

    Ääniä: 1 0,4%
  • Suomirock

    Ääniä: 23 10,2%
  • Iskelmät

    Ääniä: 5 2,2%

  • Äänestäjiä
    226

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
HC:ta ja punkkia lähinnä.

Jätin vastaamatta, koska en halua samaan kategoriaan kasarihevareiden enkä myöskään kaiken maailman kukkorockareidenkaan kanssa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jääkuutio kirjoitti:
HC:ta ja punkkia lähinnä.

Jätin vastaamatta, koska en halua samaan kategoriaan kasarihevareiden enkä myöskään kaiken maailman kukkorockareidenkaan kanssa.

Taidat kuulua jengiin, joka ottaa musiikin liian vakavasti ja haistattaa paskat esim. jollekin Darknessille, kun ne on liian itseironisia. Vakavaa hommaa perkele!

Itse en halua, että mua sekoitetaan näiden "mun maku on ainoa maku"-juntteihin. Tarkoitan siis sellaisia, jotka kuuntelevat HC:ta ja punkia, mutta ainoastaan mainstream-bändit on tiedossa.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Olen sekakäyttäjä, enimmäkseen soitossa on biisejä seuraavilta bändeiltä ja artisteilta: Toto, Boston, Bruce Springsteen, Dimmu Borgir, Europe, Alice Cooper, Avril Lavigne, Hillary Duff, Kelly Clarkson, Mike Oldfield...

Ja sitten on Eläkeläiset!

Äänestän rokkia, jee!
 

Cube

Jäsen
Blackie kirjoitti:
Mitä on perusrokki? Voisitko antaa jotain esimerkkibändejä?
Ne on sitä Radio City -kamaa.

Tosin huomasin juuri, että yöllinen kommenttini oli jokseenkin virheellinen. Perushevi on huomattavasti perusrokkiakin kamalampaa.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Blackie kirjoitti:
Taidat kuulua jengiin, joka ottaa musiikin liian vakavasti ja haistattaa paskat esim. jollekin Darknessille, kun ne on liian itseironisia. Vakavaa hommaa perkele!

Itse en halua, että mua sekoitetaan näiden "mun maku on ainoa maku"-juntteihin. Tarkoitan siis sellaisia, jotka kuuntelevat HC:ta ja punkia, mutta ainoastaan mainstream-bändit on tiedossa.

Taidat kuulua jengiin, joka ottaa muiden kirjoitukset liian vakavasti ja haistattaa paskat esim. jollekin semisarkastisille kirjoituksille, kun ne on liian itseironisia. Vakavaa hommaa perkele!

Ei kai mun helvetti ole pakko kaikesta musiikista pitää? Itse en esimerkiksi voi sietää kasariheviä. The Darknessia en vihaa, mutta en heidän menoaan juuri arvostakaan. En minä silti edellämainituista pitäviä mitenkään "vääräuskoisina" pidä. Jokaisella on oma musiikkimakunsa. Ei se kuulu mulle, jos sä tykkäät kikkelihevistä...

Ja kyllä, musiikki on toisinaan helvetin vakavaa!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Cube kirjoitti:
Ne on sitä Radio City -kamaa.

Tosin huomasin juuri, että yöllinen kommenttini oli jokseenkin virheellinen. Perushevi on huomattavasti perusrokkiakin kamalampaa.

Perusrokkibändeistä ensimmäisenä tulee mieleen AC/DC. Kaikki biisit noudattelee käytännössä samaa kaavaa, variaatioita turha odottaa. Muutama ko. bändin levy löytyy kyllä, mutta lopen kyllästynyt olen biisien yksitoikkoisuuteen. Perusheavysta tulee Iron Maidenin ja Helloweenin kaltaiset bändit mieleen.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jääkuutio kirjoitti:
Ei kai mun helvetti ole pakko kaikesta musiikista pitää? Itse en esimerkiksi voi sietää kasariheviä.

No on meillä sitten jotain yhteistä. Itse kuuntelen muutamia kovia kasarihevibändejä, mutta 95% niistä on täyttä roskaa. Levy-yhtiöt haistoi silloin rahan ja signasivat/tekivät bändejä. Näiden hiuspehkojen musiikillinen lahjakkuus oli ihan nollatasoa, mutta eipä niitä ns. "muusikoita" voi syyttää, jos sellainen paska menee läpi. Jotain Twisted Sisteriä en oikeasti kuuntele edes kovin vakavasti, vaan lähinnä kännissä huumorimielessä. W.A.S.P. taasen on paljon muutakin kuin kasarihevibändi tai kikkeliheviä.

Kyllä 70-luvulla osattiin tehdä sentään musiikkia.

PS. Jääkuutio: Sellainen suomalainen punk-bändi kuin Dirty Deeds Indeed tuttu?
 
Viimeksi muokattu:

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Blackie kirjoitti:
PS. Jääkuutio: Sellainen suomalainen punk-bändi kuin Dirty Deeds Indeed tuttu?

Pakko myöntää, että nimi on tuttu, itse orkesteri ei.

Enemmän suomalaisista on tullut tutustuttua noihin Combat Rock Industryn hässäköihin. Oikeastaan enemmän lämpeän tuolle HC-menolle kuin peruspunkille. En olekaan mikään punkin asiantuntija.

Jos ihan tarkkoja ollaan niin viime aikoina (viimeisen vuoden aikana) lähimpänä sydäntäni ovat olleet nämä "post-hardcore"-yhtyeet, joita varsinkin Ruotsista puskee todella laadukkaina versioina aika tiuhaan. Lolita Stasi, Cult of luna, From now on...
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Öh, nyt täytyy myöntää, että mokasin. Punk-bändi, jota tarkoitin on siis nimeltään Sad Days Indeed. Tuo Dirty Deeds Indeed on muistaakseni AC/DC:n cover-bändi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Listalla mainituista rockia ja heavyä, tosin lista nyt on melkoisen puutteellinen kun siitä puuttuu esim. klassinen musiikki tyystin.

Kolmen kärki minulla on siis:

-rock.
-heavy.
-klassinen musiikki.

Kaikista mieluiten kuuntelen kuitenkin hiljaisuutta, se inspiroi eniten ja juuri hiljaisuutensa tähden ajaa ajatukset liikkee maisemiin jotka ovat kaukana tästä maailmasta.

vlad.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Blackie kirjoitti:
Öh, nyt täytyy myöntää, että mokasin. Punk-bändi, jota tarkoitin on siis nimeltään Sad Days Indeed. Tuo Dirty Deeds Indeed on muistaakseni AC/DC:n cover-bändi.

Niinpä onkin. :)

Mietinkin, että mistä tuo kuulostaa niin saatanan tutulta ja oudolta. Mutta tosiaan, tarkoitimme samaa bändiä joka tapauksessa; Sad Days Indeed on nimenä tuttu, muuten ei...
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jälleen vajaat vaihtoehdot, mutta aivan sama. Rap/Gangsta rap on se mitä allekirjoittaja fiilaa.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kovin on vajavaiset vaihtoehdot, mutta rock on parasta, yleensä kuitenkin hard rock/heavy tai AOR. Sekä iso liuta 80-luvun (syntikka)poppia yms. "Perusrokkikin" on paikoitellen ihan jees. Itseironiset bändit ovat loistavia, mutta haudanvakavakin musiikki on joskus paikallaan.
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Blackie kirjoitti:
Jotain Twisted Sisteriä en oikeasti kuuntele edes kovin vakavasti, vaan lähinnä kännissä huumorimielessä. W.A.S.P. taasen on paljon muutakin kuin kasarihevibändi tai kikkeliheviä.

Eli Twisted Sisteriä huumorimielessä kännissä, mutta W.A.S.P.ia tosimielessä?
Ristiriitainen lausunto:)

Mulle TS on kaikki kaikessa, enkä hyväksy moisia kirjoituksia!


Feikki edit: Hymiö puuttui lopusta.
 

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
Rock, Punk, Reggae, Proge, Jazz, Klassinen. Näitä pääasiassa. Kuluneena talvena enimmäkseen progea ja jazzia.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Battleaxe kirjoitti:
Eli Twisted Sisteriä huumorimielessä kännissä, mutta W.A.S.P.ia tosimielessä?
Ristiriitainen lausunto:)

Mulle TS on kaikki kaikessa, enkä hyväksy moisia kirjoituksia!

Heh, kyllähän Twistarit hakkaa suurimman osan kasarihevibändeistä. W.A.S.P.:illa sattuu vaan olemaan sellaisia vakavampiakin levyjä, joista on huumori kaukana. Crimson Idol ja Headless Children muun muassa.
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä taas pidän siitä huumorista musiikissa, ja onhan Twistareilla vakavampiakin aiheita biiseissään(mm.The Price, Street Justice jne), mutta ennen kaikkea he toivat huumorin kautta kapinallisuutta esiin kappaleissaan.
Hehän laittoivat H-kirjaimen levyjen kansiin, joka tarkoitti huumoria ja sanoivat "jos sitä ei ole, älkää kuunnelko levyä".


P.S. Pidän myös Waspista ja on vitun hienoa, että ne esiintyy samana päivänä Twistareiden kanssa Saunassa. Sinnehää siekii tuut?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Battleaxe kirjoitti:
P.S. Pidän myös Waspista ja on vitun hienoa, että ne esiintyy samana päivänä Twistareiden kanssa Saunassa. Sinnehää siekii tuut?

Kai sitä joutuu tulemaan. Kiva nähdä Dee ja Blackie samana päivänä. Harmi, että Sryper perui, sille olisi saanut nauraa ihan oikeesti.

Kirjoitetaan vähän aiheesta. Nukutun yön jälkeen heavy/hardrock rulettaa edelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös