Mitä mietit juuri nyt - onpa ruma vauva - Jatkoajan Facebook

  • 33 808
  • 160

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muutenkin koko FB on ollut yhtä tuskaa näiden kisojen aikana kun yksi jos toinen revittelee tunteella kiekkomenestyksen puolesta, ja tasan tarkkaan tiedän, että juuri kukaan näistä ihmisistä ei seuraa kiekkoa MM-kisojen ulkopuolella tippaakaan.
Pyydän anteeksi!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
"Siis vitsi mä oon kovassa kunnossa, 2tuntii zumbaa, fitnessii ja cyclingii ja siihe päälle viä lenkki. Nyt voi viettää hyvillä mielin illan huippuelokuvan parissa <3"

Yhden läskin muijan jopa poistin kavereistani, kun en jaksanut lukea, joka vitun päivä vastaavia päivityksiä. Yleensäkin tuonkaltaisia päivityksiä esiintyy hieman ylipainoisilla naisilla. Yrittävätkö kenties todistella, että ovat kondiksessa. Vitun läskit ette te tule laihtumaan :P

Puhutaanko tässä Virve-Irmeli Laardivuoresta (nimi muutettu)? Tunnen hänet. Sama muija hehkuttaa FB:ssä luukustaan ja autoistaan sekä rahavaroistaan. Yleensä vinkuu ja potkii. On läski. On todella läski.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Tällaisia kommentteja facebookissa voitollisen ottelun jälkeen, ja mikä parasta kommentoijana henkilö jonka en tiedä katsovan jääkiekkoa kuin ainoastaan silloin kun on ratkaisuottelut. Pysyikö karjalippis päässä?

Mietinkin, että miksi ihmeessä olen edelleen facebookissa kun se ei synnytä muuta kuin vitutusta päivästä toiseen.

Minulla on sikäli hyvä tuuri FB-kavereiden suhteen, ettei minulla ole FB-tiliä eikä yhtään FB-kaveriakaan. Oikeistakin kavereista tietääkseni vain yksi on FB:ssä ja hänkin lähinnä satunnaisesti sen takia, että hän joskus käy vilkaisemassa mitä eräs selvästi mielenvikainen entinen opettajamme sinne tilittää (yleensä sekavia tajunnanvirtavuodatuksia ja herjauksia vanhoja työntekijöitään kohtaan, mies sai potkut opettajan hommistaan). Yhdellä ystävällä on ollut tili, jonka hän on lopettanut, muutamalla muulla ei ole sellaista ollenkaan kuten ei veljellänikään eikä yhdelläkään lähisukulaisellani. Joten ei tarvitse murehtia FB-kavereista tai FB-päivityksistä lainkaan, mikä on varmasti eri arvokisojen, eri vaalien tai muiden tapahtumien/ajankohtaisuuksien aikana hieno asia. En suoraan sanottuna jaksaisi lukea tuontyyppisiä kommentteja varsinkaan ihmisiltä, jotka eivät normaalisti jääkiekkoa seuraa millään lailla eivätkä siitä mitään ymmärrä tai välitä muuta kuin sen vertaa, että vilkaisevat kerran keväässä MM-ottelun tuloksen jos Suomi pelaa.

Joillain ex-työkavereilla toki on FB ja yrittivät joskus sinne maanitella, samoin pari ex-kollegaa muilta aloilta ja harrastuksien parista, mutta hemmettiäkö minä heillekään sen kummempaa viestimään. Laittavat sitten sähköpostia tai tekstaria. Hätätapauksessa voivat soittaakin. Ehkä vastaan, ehkä en - so not, kuten maailman kaikkien aikojen paras mäkihyppääjäkin on sanonut. Paras sosiaalinen mediahan on usein antisosiaalinen media, jossa voi kirjoitella vaikkapa foorumeille nimimerkillä mutta jossa ei tarvitse "verkostoitua" tai ylläpitää mitään virtuaalista julkisivua omalla nimellä ja profiloitua mitenkään, saatika "tykätä" mistään K-kaupan Väiskistä tai suklaapatukasta voittaakseen jonkun palkinnon.

Toki käyttötapansa kullakin, ja voisihan sitä esim. FB-profiilia ylläpitää minimiasetuksilla ottamatta siihen yhtään ylimääräistä ystävää ja kirjoittamatta mitään turhuuksia, mutta toisaalta miksi sitä vaivautua tekemään koko profiilia? Laittelen kuitenkin tärkeiksi kokemistani asioista esim. sähköpostia ystävilleni ja viestin mieluummin kahdenkeskisesti ja yksityisesti asioista, en ole oikein koskaan kokenut tarvetta ns. ryhmätoimintaan tai liialliseen sosiaaliseen kanssakäymiseen.

En esimerkiksi vieläkään tiedä erään vanhan roolipelituttavani puolison nimeä, vaikka heillä on jo kaksi lasta. En ole koskaan tullut kysyneeksi eikä ko. henkilö ole ikinä esittäytynyt. Tuttavakaan ei koskaan käytä puolisostaan etunimeä vaan puhuu tästä aina "muijana". Tästä syystä tuntuisi ajatuksena absurdilta saada esim. tältä perheeltä jotain vauvakuvia ja perhepäivityksiä Facebookiin. Varsinkaan kun vauvakuviin ei voi koskaan sanoa rehellistä vastausta, eli että vauvat ovat yleensä aika lailla saman näköisiä eikä niitä maallikko erota toisistaan ennen kuin parin kolmen vuoden ikää, ja että vauvojen syntymäpaino ja -pituus ei kiinnosta pätkääkään. Katsotaan vauvan pituutta ja painoa sitten 18 vuoden iässä, kun se alkaa olla kutakuinkin lopullisissa mitoissaan. Samalla voi laittaa sen "vauvan" naamakuvankin, kun naama ei enää liikoja muutu.

Jos olisin bisnesmies ja yrittäjä, niin silloin totta kai FB olisi oiva työkalu markkinoida itseäni ja tuotteitani, verkostomarkkinoinnin työkaluna FB on varmasti pätevä ja mainostajillehan se on tarkoitettukin - he ovat firman oikeita asiakkaita, yksityiset ihmiset ovat vain raakadataa. Sama pätee tietysti vaikkapa johonkin yhdistykseen tai muuhun, infoa tapahtumista saa tuota kautta levitettyä.
 

Joghey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Muutenkin koko FB on ollut yhtä tuskaa näiden kisojen aikana kun yksi jos toinen revittelee tunteella kiekkomenestyksen puolesta, ja tasan tarkkaan tiedän, että juuri kukaan näistä ihmisistä ei seuraa kiekkoa MM-kisojen ulkopuolella tippaakaan.

Mietinkin, että miksi ihmeessä olen edelleen facebookissa kun se ei synnytä muuta kuin vitutusta päivästä toiseen.

vlad.

Vielä kivempaa on katsoa samojen ihmisten päivityksiä hieman pidemmällä aikavälillä:

- Ei ollukkaa nii varma hurraa peli.. voi voi..vittu suomi on paska..
- Sii o se maailmanmestaruus.. sitä nimittäin ei tule..
- Mites ois toine tappio putkeen?
- 0-5 <3
- Mahtaakoha taas tulla tukkapöllyy? (18 tuntia sitten)
- SUOMIII ON RAKAS MAANIIII!
- SUOMI TULEE JA VOITTAA KOKO PASKAN!


Vittu mikä pelle. Ei ole enää kaveri edes Facebookissa.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Eipä kannata enää katsoa peliä kun Suomi kuitenkin häviää, kuten sanoinkin kaikille.

Tykkää jos olit itsekin samaa mieltä! :)


Ei vitun vässykät!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Varsinkaan kun vauvakuviin ei voi koskaan sanoa rehellistä vastausta, eli että vauvat ovat yleensä aika lailla saman näköisiä eikä niitä maallikko erota toisistaan ennen kuin parin kolmen vuoden ikää, ja että vauvojen syntymäpaino ja -pituus ei kiinnosta pätkääkään. Katsotaan vauvan pituutta ja painoa sitten 18 vuoden iässä, kun se alkaa olla kutakuinkin lopullisissa mitoissaan. Samalla voi laittaa sen "vauvan" naamakuvankin, kun naama ei enää liikoja muutu.

Minä taasen jätän vauvojen kommentoinnit kokonaan väliin, koska minusta kaikki sellaiset rääpäleet ovat helvetin rumia. En voi ymmärtää, että joku sanoo vauvaa kauniiksi - tai korkeintaan sen ymmärrän, että vanhemmat näin tekevät mutta muut. No kaipa sellainen parkuva ja rääkyvä kehittymätön "ihmistaimi" on jonkun ulkopuolisen mielestä kaunista katsottavaa mutta minusta ajatus on lähinnäkin absurdi.

Tässä taannoin kun oli sairaalassa töissä, sain aikaan pienimuotoisen kohtauksen, koska menin toteamaan, että minusta vauvat ovat helvetin rumia tjsp. Samanaikaisesti osastolla, eräästä vanhemmanpuoleisestä työntekijästä oli tullut mummi ja hän oli tietty aivan tohkeissaan siitä. Minä, kuten tavallista, olin kaikkea muuta kuin kohtelias ja tahdittomuuteni pääsi jälleen esiin.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vielä kivempaa on katsoa samojen ihmisten päivityksiä hieman pidemmällä aikavälillä:

- Ei ollukkaa nii varma hurraa peli.. voi voi..vittu suomi on paska..
- Sii o se maailmanmestaruus.. sitä nimittäin ei tule..
- Mites ois toine tappio putkeen?
- 0-5 <3
- Mahtaakoha taas tulla tukkapöllyy? (18 tuntia sitten)
- SUOMIII ON RAKAS MAANIIII!
- SUOMI TULEE JA VOITTAA KOKO PASKAN!


Vittu mikä pelle. Ei ole enää kaveri edes Facebookissa.

Olisi kovin mielenkiintoista tietää millaista kommenttia hän suolsi näppäimistölle upean Venäjä-pelin päätyttyä... (Kenties jää salaisuuksi kun ei ole enää kaverisi facebookissa).

vlad.
 

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Mahatauti ohi ja ruoka maistuu. Mamma on taas vedossa!!:))


Kiitos tästä tuiki tärkeästä tiedosta, lisäksi mikään ei ole niin karmeaa kuin itseään mammaksi kutsuvat naiset. Se jos mikä aiheuttaa minulle mahataudin oireita...


Elmeri kävi yöllä pariin kertaan varmistamassa että onhan se "mamma" varmasti kotona. Kahden aikaan ja puoli viisi - ilmoittamassa päivän lehden saapumisesta. Puoli kuusi sitten ilmoitti että nyt on tarpeeksi nukuttu. Eli mihin sitä herätyskelloa tarvitaan ? Virittäytyy jo henkisellä tasolla iltapäivän polkupyöräkauden avaukseen. toivoen mahdollisimman kivutonta kyytiä.

Voi v*ttu, tämä sankari se jo kutsuu itseään koiransa mammaksi. Lisäksi on aivan todella raivostuttavaa valittaa itseaiheutetuista ongelmista (lue koira, joka herättelee öisin), en itse ainakaan kehtaa valitaa FB:ssä jos lapseni ovat valvottaneet minua, koska se että niitä on ainakin osittain minunkin syytä/ansiota.


Onpahan hiostava ilma! Ihan kuin ukkosta olisi ilmassa. Puuhastelin vain nuoren herran huoneen kimpussa pintapuolista siivoilua eli laitoin koulupaperit jo roskiin sieltä huoneen nurkista lojumasta ja hiki virtaa. Ei minulla(kaan) nyt niin heikko kunto ole. Nyt koirulin kanssa ulos kesäisiä tuoksuja nuuhkimaan.

Ilman tätäkään informaatiojysäsytä olisin tuskin osannut elää. Olenkin aina halunnut kuvitella sinut hiestä märkänä.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Super-Jori just finished a 98.5 km run with RunKeeper
- Huh huh, vähän hikeä pintaan ja nyt salille ja sen jälkeen vielä palauttava lenkki Tampereelta Vaasaan.


28 naiskaveria tykkäävät tästä

Sari-Marjatta Laardiperse: Oot sä aika uros!!
Super-Jori: *sydän* kiitti!
Lue loput miljoona kommenttia



Huoh...
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Vielä kivempaa on katsoa samojen ihmisten päivityksiä hieman pidemmällä aikavälillä:

- Ei ollukkaa nii varma hurraa peli.. voi voi..vittu suomi on paska..
- Sii o se maailmanmestaruus.. sitä nimittäin ei tule..
- Mites ois toine tappio putkeen?
- 0-5 <3
- Mahtaakoha taas tulla tukkapöllyy? (18 tuntia sitten)
- SUOMIII ON RAKAS MAANIIII!
- SUOMI TULEE JA VOITTAA KOKO PASKAN!


Vittu mikä pelle. Ei ole enää kaveri edes Facebookissa.

Eihän tämä poikkea juuri mitenkään Jatkoajasta.
Ainakaan otteluseurantaketjusta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Peruskuvio eräällä lorvikatarriläskillä:

Kello 06.00: kurkku karhee, päätä särkee :/

Kommentit, muutama kappale: voi ei, tuutko kuitenkin töihin jne...

12.00: Joo tää lähtis sairastamaan himaan.

Koita parantua <3 jne... noin 15 kommenttia tätä settiä

15.00: Mökille viikoksi.

ei kommentteja

Ensin pedataan sairastuminen satunnaisen harkitulla päivityksellä. Sitten lähdetään töistä sairastamaan ja kohta ollaankin pitämässä hauskaa ilmeisen terveenä. Kukaan ei kommentoi enää tässä vaiheessa, koska ei kehtaa sanoa, että saatanan läski, tuo on petos.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nätti kuva sarja:)

Pakko hoito lailliseksi!!!


Joku päivä mulla napsahtaa päässä ja annan palaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Otin tänään pari ruokakuvaa, kun duunailin sapuskaa päivällä, ja spämmäsin kuvat Facebookiin. Yhtenä osana sapuskaa oli beurre blanc eli voi kastike. Anteeksi.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Ripuloin aina facebookkiin. 1-3 kertaa kuukaudessa. Ei oikein kiinnosta päivittää tuota sivustoa. Mulla on muutenkin vaan harvat ja valitut fb-kavereissa. Jos tyyppejä ei muuten kovin usein tapaa, niin silloin facebook on ihan hyvä.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Siis ei hitsi! Mulla on ihan kaamee darra ja pitäs mennä duuniin jo vajaa 4h päästä!!! Oon huuto-oksentanu koko päivän ja nukkun kahet 4h päikkärit.. JA SILTI VÄSYTTÄÄ!!! En juo enää ikinä.. Ai nii paitsi ens vkl ku on rakkaan 16v synttärit! BILEEEEEEEEEEET!ÄHHÄHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Euro kaatuu ja EU, syy on Saksan, Iso-Britannian ja Ranskan pankit. Hei, tajutkaa nyt tai olette dummyjä. Ja WC kutsuu.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
"Paskaa taas lattialla. Ei ollut omaa paskaa. Omaa paskaa tuli viimeks perjantaina ripulina. Jaxuhaleja kaikille paskanpuhujille sekä paskansyöjä Matikaiselle sinne Siperiaan!"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös