Mitä mieltä uudesta ilmeestä

  • 13 899
  • 172

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuten jo tuonne toiseen ketjuun laitoin. Sinistä on aivan liikaa. Avaat sivun alat heti etsimään silmillä tekstiä mitä et heti näe. Ketjujen otsikotkin on sinisiä. Sekava ja vaikeasti luettava.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Nonni. Rakenteellisestihan tämä on nyt jo paljon parempi ja toimiva. Ihan yleisesti itse laittaisin koko hemmetin sivuston headerin vaihtoon sillä se ei enää sovi tähän palstaan yhtään.

Ja sitten showthread.php:ssa bugittaa ulkoasu ainakin Konquerorilla ja Opera 8.01:llä. Eli viimeisen postauksen ja Post Reply-nappulan väliin jää koko sivuston levyinen muutaman pikselin korkuinen sininen viiva.

Ja jostain syystä ainakin itseäni vähän ärsyttää ketjua lukiessa se että varsinaisten boksien (joissa viesti ja kirjoittajatiedot on) vasemmalle ja oikealle puolelle jää tuollaiset vaaleat alueet. Olisikohan ideaa jos kokeilisi saada koko valkoisen alan pois? Luulisi ainakin templatea puukottamalla onnistuvan.

Edit. Ja sinisellä pohjalla oleva Post Reply-näppäin on ainakin vähän halvanoloisesti muokattu, kun valkoista näkyy reunoilla.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä vittua, uusi look?

Tämä uusi VBulletin sai ainakin tämän isännän vallan ymmälleen.

Eli nyt barrikaadeille, miksi meitä ei varoitettu tästä?

Tosin PS. parempi kuin ennen, mutta kuuluu kansanhenkeen kitistä...
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Huh, olipas aika järkytys kun vanha tuttu Jatkoaika oli yhtäkkiä teinimassatylsyys palstan näköinen!
No, vanhasta ulkonäöstä pidin enemmän. Itse softasta yms en tiedä mitään. Ainoastaan sen että mitään en vanhaan kaivannut muutosta.

Pääasia oli tietenkin se että foorumi oli Jatkoajan näköinen. Nyt (toistaiseksi) tämä on vain yksi muiden joukossa.

Aivan liikaa värejä ym kuvakikkailuja. Yksinkertaisempaa kiitos. Esim yleiselle puolelle tullessani näyttö oli täynnä eri värejä/liian isoja&kirkkaita kuvahärpäkkeitä.
Myös tekstit on turhan isolla.
Viestien taustaväri voisi olla joka toisessa hieman eri, jotta luettavuus olisi parempi. Nyt kaikki hukkuu valkoiseen.
Viestien määrä ja paikkakunta vasemmalta pois.

Toivottavasti ulkokuori vielä paranee ja palautuu ulkonäöllisesti mahd. lähelle entistä.

e:Niin, ja keskusteluaiheiden otsikoiden alla oleva aloittajan nicci pois. Turha ja häiritsevä.
 
Viimeksi muokattu:

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Jos ei muuta niin muutos tekee ainakin gutaa taistelulle orastavaa Jatkoaika-addiktiota vastaan. Ei täällä enää viihdy entiseen malliin.

Sori vaan kaikille kovasti työtä tehneille, mutta todella paskalta näyttää. Meni jotenkin kertalaakista uskottavuus (mikä?) palstalta. Vaihdettaisko vielä nimi esimerkiksi "hOgI-aREEna":ksi?

Voi voi ja moi moi.
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt kun kirjoittajatiedot vaihtoivat vasempaan laitaan on jo paljon parempi, mutta ei tähän väriskaalaan vielä ole tottunut. Threadi-ikonit ehkä vielä turhan isoja ja siitä huolimatta huomioarvoltaan huonoja. Mutta ehkä tämän kanssa oppii elämään...

EDIT: ja nuo pull-down-menut eivät ns. scratch my itch. Turhaa kikkailua, joka kuitenkin laukeaa jossain selaimessa (Safarissa näyttävät toimivan, kommunikaattorin Operaa en ole vielä kokeillut)
 
Viimeksi muokattu:

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vähän testattu

Ja paljon erroreita. Viimeiselle sivulle ei pääse suoraan threadista (edelleenkään). Kaipailen kovasti myös uusimmat hakua keskustelun etusivulta.
 
Kyllähän muutos on aika radikaali, sillä siinä vanhassa jatkoajassa oli sitä jotain. Tää on nyt tälläinen peruskeskustelupalstalook. Ihan kivat värit ei siinä mitään, ja tottuuhan tähän nopeasti.
 

Carlos

Jäsen
No voe herranjestas!

Uskomatonta itkukitinää koko palstan käyttäjäkunnalta, näyttää kuin olisi lyönyt 30 vuotta ruutupaperia käyttäneelle varastomiehelle ensimmäistä kertaa tietokoneen eteen. Kamala määrä itkua, koska "vanha systeemi oli paljon parempi".

Muutosvastarinta on luonnollinen asia, neljässä vuodessa vanha formaatti alkoi tuntua "kodilta", se oli osa elämää. Nyt sitten kun se on poissa, on kamala itku ja valitus kun kotia ei enää ole. Kuukauden päästä kukaan ei enää muistakaan että täällä on ollut joku muu lookki, ja sitten kun joku liittää screenshotin siitä vanhasta, niin ihmetellään että olipa se antiikkinen.

Hyvä uudistus, ja varmasti vielä paranee entisestään. Kiitokset ylläpidolle tehdystä työstä.

Mutta kuten tuossa joku totesi, varsinainen Jatkoaikakin pitäisi saada samaan formaattiin, muuten näyttää kyllä kovin kummalliselta.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
Tästähän on jo oma ketjunsa tuolla...

Olenpas minä palstapoliisi!
Ja minä kun en ole osallistumassa mihinkään kisaan enkä veikkaukseen, niin jyrähdän tässä ketjussa. Hiukan niin kuin 400 kg gorilla.

Erilaisuus ei minua haittaa. Mutta tämä sekavuus on saatanasta. Ennen näki ensi vilkaisulla, missä ketjuissa oli vipinää.Nyt pitää etsiä sitä taustaväriin uppoavaa väkästä kaiken muun taustaan sulautuvan seasta. Tämänkin kanssa voisi elää, mutta sitä suoraa linkkiä takaisin etusivulle jäin kaipaamaan viimeisimmän viestin alta. Nyt pitää joko skrollata sivun yläreunaan, tai sitten klikata 'sivun alkuun' -linkkiä. Huononnus. Emme tue.

Positiivisena asiana yksityisviestien status kätevästi nähtävillä sivun ylälaidassa. Jos siis joku joskus lähettelisi minulle moisia.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mieltä Carlosin kanssa. Hyvältä näyttää mun mielestä, joten kiitokset tekijöille isosta duunista. Ja keskeneräistä työtä on muutenkin turha suuremmin kritisoida. Muutoksen aiheuttavat aina kitinää, mutta varmaan tässä on modeilla vilpitön tarkoitus parantaa palstan toimivuutta ja uudistaa ulkonäköä. Annetaan nyt modeille lähiviikot aikaa hieroa foorumia ja katsellaan mitä tulee. Tottumiskysymys, sanon minä.

Itseäni ei kyllä juurikaan foorumin ulkonäkö kiinnosta, vaan palstan toimivuus ja ennen kaikkea tänne kirjoitettavat tekstit. Tekstien tasosta vastuu lienee yhä meillä.

Itsekin kyllä kaipaan etusivulle sitä viimeiset aktiiviset ketjut painiketta eli sen jos saisi takaisin. (Edit. etsivä löytää, onhan se siellä)
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Äänestyspuolella Mode-sedät jo kertoivatkin, ettei tämä ole vielä valmis eli ei tämä ihan tällaiseksi jää. Siihen voi vaan todeta, että hyvä juttu.

Muutos sinänsä ei haittaa koska siihen yleensä tottuu. Mutta jos jäisi tällaiseksi, niin pirusti sitä totuttelemista olisikin. Enivei, lopullisen tuomion annan vasta sitten, kun uudistus on viety loppuun.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ihan kiva

Vai että uusi ulkonäkö tuli päivityksen mukana, näin nopeasti katsoen tämä ei ihan tutulta näyttänyt mutta eipä tämä uusi ulkonäkökään kamalalta vaikuta vaikka totuttelua tämä vielä vaatii.

Ketjun alkupuolta lukiessa vaikuttaa että täällä olisi ollut paljonkin pielessä mutta ainakin tämä nykyinen näkymä on jo varsin paljon samankaltainen kuin vanhakin. Ja vaikka voin olla vanhakantainen niin nuo rekisteröitymispäivät, sijainnit ja viestien lukumäärät on toissijaisia ja suosikkijoukkue on se mitä minä tuonne sivulle nimimerkin yhteyteen kaipaan.

Ei tähän kuitenkaan kaiketi kuole?
- Flint -
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Vanha oli sopivan maltillinen. Tämä uusi ulkoasu tuntuu hyppäävän tuolta ruudusta suoraan kurkkuun kiinni. En tykkää tästä liian kirkkaasta värikkyydestä ja sekavuudesta.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Sininen on suosikkivärini eikä häiritse yhtään, mutta suosikkijengi(t) pitää ehdottomasti saada näkyviin tuohon vasemmalle. Sehän on oikeastaan ainoa asia mikä kirjoittajissa kiinnostaa.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Tepa kirjoitti:
Kaipailen kovasti myös uusimmat hakua keskustelun etusivulta.
Tuo hakuhan on tässä uudemmassa versiossa näköjään paljon paremmassa paikassa, palstan "työkalupalkissa". Nimi näyttäisi olevan "Uudet viestit".

Itse pidän tätä uutta ilmettä paljon vanhaa käyttökelpoisemman oloisena, vaikka värivalinnat (tai -oletukset) ja namiskat eivät (vielä?) silmää hivelekään. Varaan kyllä itselleni mahdollisuuden muuttaa mielipidettäni, kun olen kokeillut palstaa kännykän Operalla...
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Oikein hyvälle nämä uudistukset vaikuttavat, vaikka tietenkin vaatii vielä pientä totuttelua. Nuo luettujen / lukemattomien viestien kuvakkeet vain ovat hieman sekaannuttavia, olin jo tottunut siihen että luetut ovat "värittömiä". No, totuttelukysymys sekin tietysti.

Yhtenevämpää olisi tietenkin, jos nuo napit (quote, edit, post reply yms.) olisivat suomen kielellä, varmaan valmiita nappeja tällekin foorumisoftalle löytyy paljonkin.
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Kyllä tämä minunkin mielestäni on aika sekava lay-out, jos/kun vertaa vanhaan.
 

Birchman

Jäsen
Ihan siistiltähän tämä näyttää. Eilen vielä tuntui siltä, että ollaan menty pahasti takapakkia mutta jo nyt tehtyjen uudistuksien perusteella olen ihan tyytyväinen. Vielä kun saataisiin ulkoasu yhtenäiseksi koko sivustolla niin olisin tyytyväinen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ossi kirjoitti:
Tämänkin kanssa voisi elää, mutta sitä suoraa linkkiä takaisin etusivulle jäin kaipaamaan viimeisimmän viestin alta. Nyt pitää joko skrollata sivun yläreunaan, tai sitten klikata 'sivun alkuun' -linkkiä. Huononnus. Emme tue.

Onhan sinulla nettiselaimesi eteen- ja taaksenäppäimet joissa pääset surffailemaan huomattavasti kätevämmin muissa vierailemissasi osioissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös