Viestin lähetti polvipetteri
Halme on yksi niitä merkillisyyksiä, joita Suomeen näyttää mahtuvan Satu Lapin vierellä tallustamaan. Mies potee jonkunasteista fobiaa ainakin seuraavia kohtaan:
1. Eri väriset ihmiset
2. Eri näköiset ihmiset
3. Sukupuoleltaan häilyvät tai homoiksi tunnustautuneet
4. Miessukupuolta edustavat ylipäänsä (saattavat olla kuitenkin homoja)
5. Taiteilijat
6. Urheilijat
7. Varakkaat
8. Köyhät
9. Suurisuisemmat (kuin hän)
10. Lahjakkaammat (kuin hän)
11. Ulkoisesti heikommat (kuin hän)
12. Oikeasti älykkäät
13. Oikeasti hauskat
Tony Halme sanoo uudessa "Tuomiopäivä" -kirjassaan seuraavasti:
Multa kysellään jatkuvasti olenko mä rasisti tai natsi, ja mä vastaan noihin kysymyksiin mielelläni. Mä en tosiaankaan vihaa tai tuomitse ketään sen ihonvärin tai kansallisuuden tai seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Mä en pidä laiskoista mustista, mutta en mä pidä laiskoista valkoisistakaan. Mä en pidä mustalaisista jotka myy lapsille viinaa mutta yhtä vähän mä pidän valkoisista, jotka myy lapsille viinaa. Mä en vihaa kaikkia ryssiä, mutta mä vihaan niitä ryssiä, jotka yritti 50 vuoden ajan valloittaa ja miehittää meidän maata ja ihan yhtä paljon mä vihaan niitä suomalaisia jotka petti oman maansa ja oli siinä mukana. Mä en vihaa homoja tai lesboja, mutta mä en silti hyväksy sitä, että niille annettaisiin lupa mennä naimisiin kirkossa tai adoptoida lapsia. Mä en ole rasisti, mä olen isäänmaallinen realisti niin kuin suurin osa suomalaisista. Välillä mua naurattaakin koko rasistilässytys. Mulla on taatusti ollut ja on edelleen enemmän esimerkiksi mustia kavereita kuin 99 prosentilla suomalaisista.
Tuo äskeinen oli siis lainattua Tony Halmeen uudesta kirjasta, toivottavasti "Polvipetteri":kin lukee tämän viestin. Halmeen molemmat kirjat ovat erinomaisia, mutta tämä uutuus varsinkin on varsinainen mestariteos, sillä Halme antaa "Tuomipäivä" -kirjassaan kyytiä mm. kansanedustajille, etenkin Tuomioja on ns. tulilinjalla. Myös mm. Halonen saa osansa, sillä hän ei Halmeen mielestä arvosta tarpeeksi sotaveteraaneja, mikä on minunkin mielestäni totta. Kirjassa on paljon samoja mielipiteitä, kuin minulla, joten se on, kuin minun kirjoittama, vaikkakin kirosanoja kirjassa on kyllä ihan liikaa. Mm. feministit ja hopot saavat kuulla kunniansa. Tässä yksi hauska lause kirjasta: "Näyttäkää minulle tyytyväinen feministi niin mä näytän teille Jari Sillanpään tyttöystävän". :)
Ja tosiaan, Halme on aina myöntänyt/sanonut, ettei hän ole nyrkkeilijä, vaan nimenomaan tappelija, että se siitä.
Ja, kun jotkut haukkuvat tuota Halmeen levyä, niin minä sanon kyllä, että "Mestarit Salilla" -cd on erittäin laadukkaasti tuotettua musiikkia. Lauluääni ei ehkä ole tietenkään mikään mainio, mutta parempi kuitenkin, kuin Nykäsen Matilla.... :)
Jos Halme pyrkii eduskuntaan, niin "Tuomiopäivä" -kirja on erinomainen tietopaketti Halmeen mielipiteistä, sillä kirja on täynnä Halmeen erinomaisia mielipiteitä loistavalla huumorilla, mutta myös Halmeen viime vuosien elämästä kerrotaan, joten voin todellakin suositella tätä kirjaa.