Mitä mieltä olet koulusta?

• 1 107
  • 12

Mitä mieltä olet koulusta?

• Vihaan koulua!!!

Ääniä: 10 12,0%
  • En pidä koulusta, mutten vihaa sitä

Ääniä: 10 12,0%
  • Pakkohan sitä on käydä!

Ääniä: 33 39,8%
  • On ihan kiva olla koulussa, mutta ei elmäni olisi pilalla vaikka sitä ei olisi

Ääniä: 15 18,1%
  • rakastan koulua!! En tiedä mitä tekisin ilman sitä

Ääniä: 15 18,1%

• Äänestäjiä
    83

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
En löytänyt samantapaista otsikkoa vaikka käytin hakua.
Eli mitä mieltä olet koulusta, tämä nyt on kuuluu niille jotka sitä tällä hetkellä käyvät, mutta myös vanhemmatkin saavat vastata

Huuhaa

Jäsen
Olen aina vihannut kouluja, ja koulujärjestelmää, ja niin tulen aina vihaamaankin.... Koulutus on liian yliarvostettua. Tai otetaan tuo liian -sana tuosta vielä pois.

Mr.Big

Jäsen
En aikanaan pitänyt koulusta, enkä ottanut sitä tosissaan.

Kahlailin koulua läpi 14 vuotta lähinnä hauskanpidon merkeissä. Nykyään hieman harmittaa, ei onneksi paljon. Olisihan tuon ajan voinut paremminkin viettää, kun siellä kerran oli.
Tyhmyydestä sakotetaan.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eipä ole muutakaan vaihtoehtoa ollut tarjolla aikaisemminkaan, joten pitihän se peruskoulu läpi kahlata. Yläasteella taisin olla jopa hikipinko - mikä lie iskenyt puuska. Sen jälkeen opiskelupuolella onkin ollut aika hiljaista. Nyt koetan jotain räveltää. Peruskoulu ei ollut minun aikanani kovin luova paikka, pikemminkin samaan muottiin pusertava systeemi. Ainakaan meikäläiselle ei jäänyt kovin paljoa käteen; ei edes toiveammattia ja/tai tunnetta, että olen jollakin alalla lahjakas. Totuus lienee: ehkä en vain ole. Positiiviset muistot liittyvät kavereihin ja yhteisiin tempauksiin. Koulunpenkillä istuminen sinänsä ei ollut kovin kaksista.

Toivottavasti peruskoulu on muuttunut 15 vuodessa yksilön paremmin huomioivaan suuntaan...

Miguel

Jäsen
Ilmeisesti kouluviha on Jatkoajalla suurta, kun tänne ei vielä yksikään koululainen (minua ennen) ole vastannut. :D

Ensinnäkin, jätin äänestämättä, sillä en löytänyt tuosta oikein sopivaa vaihtoehtoa. Koulu on luonnolisesti pakko käydä, mutta ei se minulle tuota niin suuria vaikeuksia. Lasken itseni oikeistolaiseksi eli mielestäni menestys pitää hankkia työtä tekemällä, ei yhteiskunnan kustannuksella. Siksi puollan ahkeraa koulunkäyntiä. Osa lahjakkaista oppilaista tärvääntyvät väärissä kaveripiireissä tai kovan laiskuuden takia.

Totta kai minäkin olen aina helpottunut kesäloman alkaessa ja vittuuntunut loppuessa, mutta elämä olisi varmaan kuitenkin tylsempää ilman koulua, sillä siellä näkee paljon ihmisiä. Koulutiedosta on monesti hyötyä myös käytännön elämässä, esimerkiksi hyvästä terveystiedosta onnetomuuden sattuessa.

Itse käyn lukion ensimmäistä vuosikurssia. Vaikka opiskelu lukiossa onkin rankkaa, on tämä silti kenties paras vaihe kouluajassa, sillä kanssaopiskelijat ovat kypsempiä ja mukavia. Yläaste taas oli minulle se kaikkein turhin vaihe.

Tämä on varmasti joillekin outoa tekstiä, ikään kuin moraalisaarnaa. Elämääni mahtuu koulun ohella paljonkin asioita enkä todellakaan lue aamusta iltaan läksyjä. Yläasteelta lähdin todistuksen keskiarvona noin 8,5 ja lukiossa numerot ovat olleet samaa luokkaa.

Kommentointia odottelen.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkine vikoineenkin koulu on ok.

Kyllä minuakin nuorempana otti päähän varsinkin ylä-asteella, mutta lukion myötä katosi jo kaikki inho koulua kohtaan, silloin mietin tulevaisuutta. Vielä olen koulutus putkessa kiinni, joskin sen loppuvaiheilla eli muutamassa vuodessa pitäisi olla maisterin paperit käsissä.

Koulu viha on ymmärrettävää ja kuuluu nuoruuteen, useimmiten menee ohi, tosin ei aina. Koulussa on paljon epäkohtia, mutta kyllä siitä hyötyäkin on ja paljon. Mistäpä muulta se tieto ihmisen päähän menee? Eli niinkauan kuin voi mennä lataamaan tietoa koneelta päähän on koulu tarpeen kaikille jo yleissivistyksen kannalta.

Eli äänestin vaihtoehtoa Rakastan koulua ;)

Viimeksi muokattu:

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Oih, rakastan koulua...pakko kai, kun opetankin... Mutta hieno paikka.

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Juu-u, pakkohan sitä on käydä, mistäs muuten revit työtä ja muuta..

pelimanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oikeastan pidan koulusta. Viime vuonna peruskoulun viimeinen luokka oli aivan uskomattoman hieno vuosi. Hauskaa pidettiin, mutta samalla keskityttiin opiskeluun. Koska kouluun on pakko menna, voi siella sitten samalla vahan opiskella. Itselleni hauskanpidon ja opiskelun yhdistaminen ei koskaan ole ollut vaikeaa. Painvastoin, koulussa on jopa todella hauskaa valilla. Ainoa asia mista en pida, on aikaisin heraaminen. Se ei vaan meikalaiselle sovi.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Valitsin vaihtoehton "Rakastan koulua".
Koulu on kivaa aikalailla sosiaalisistakin syistä. Koulunkäynnissäkään ei ole mitään vikaa eikä vaikeuksia.
Kyllä ihan rehellisesti sanottuna kesällä tulee välillä vähän ikävä kouluun, uskokaa tai älkää.
En minä mistään hinnasta koulusta luopuisi, varsinkin tämä yläasteaika on mukavaa. Ja muutenkin, onko täällä tosissaan joku joka olisi kieltäytynyt kokonaan koulunkäynnistä jos olisi ollut siihen mahdollisuus?
Kyllä yleissivistys kuitenkin on aika tärkeää.

Eli en koskaan pistäisi päälleni paitaa missä lukee "School sucks".

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Mä olen tyypillinen esimerkki siitä että miten käy jos kouluun ei suhtaudu vakavasti. Sen verran panostin että pääsin läpi peruskoulusta mutta myöhemmin olen saanut kärsiä siitä. Sen jälkeen olen tehnyt hanttihommia surkealla palkalla kunnes sitten viimein päätin taas lähteä opiskelemaan. Siitä huolimatta vihaan koulua mutta haluan joskus saada kunnon työpaikan joten hammasta purren käyn sitä. Ehkä joskus tämäkin vaiva palkitaan.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tällä hetkellä pidän koulusta ylettömästi. Teekkarielämä on parasta aikaa, mitä ihminen saa elää. Pitää hidastaa tahtia, kun ensi syksynä on puolet DI-tutkinnosta suoritettu. Muuten valmistun liian nopeasti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy