Ilmeisesti kouluviha on Jatkoajalla suurta, kun tänne ei vielä yksikään koululainen (minua ennen) ole vastannut. :D
Ensinnäkin, jätin äänestämättä, sillä en löytänyt tuosta oikein sopivaa vaihtoehtoa. Koulu on luonnolisesti pakko käydä, mutta ei se minulle tuota niin suuria vaikeuksia. Lasken itseni oikeistolaiseksi eli mielestäni menestys pitää hankkia työtä tekemällä, ei yhteiskunnan kustannuksella. Siksi puollan ahkeraa koulunkäyntiä. Osa lahjakkaista oppilaista tärvääntyvät väärissä kaveripiireissä tai kovan laiskuuden takia.
Totta kai minäkin olen aina helpottunut kesäloman alkaessa ja vittuuntunut loppuessa, mutta elämä olisi varmaan kuitenkin tylsempää ilman koulua, sillä siellä näkee paljon ihmisiä. Koulutiedosta on monesti hyötyä myös käytännön elämässä, esimerkiksi hyvästä terveystiedosta onnetomuuden sattuessa.
Itse käyn lukion ensimmäistä vuosikurssia. Vaikka opiskelu lukiossa onkin rankkaa, on tämä silti kenties paras vaihe kouluajassa, sillä kanssaopiskelijat ovat kypsempiä ja mukavia. Yläaste taas oli minulle se kaikkein turhin vaihe.
Tämä on varmasti joillekin outoa tekstiä, ikään kuin moraalisaarnaa. Elämääni mahtuu koulun ohella paljonkin asioita enkä todellakaan lue aamusta iltaan läksyjä. Yläasteelta lähdin todistuksen keskiarvona noin 8,5 ja lukiossa numerot ovat olleet samaa luokkaa.
Kommentointia odottelen.