Ai perkele, niinhän se taisi ollakin. Noh, laji ei kuitenkaan kuulu nykypäivän olympialaisiin.Golf oli mukana St. Lousissa 1904 ja ensimmäistä kertaa Pariisissa neljä vuotta aikaisemmin.
Ai perkele, niinhän se taisi ollakin. Noh, laji ei kuitenkaan kuulu nykypäivän olympialaisiin.Golf oli mukana St. Lousissa 1904 ja ensimmäistä kertaa Pariisissa neljä vuotta aikaisemmin.
Rugby voisi olla ok, mutta täysimiehityksellä, tämä 7 on vähän vässykkälaji.
, mutta sitä on ihan viihdyttävä katsoa.
Ja mikä helavata on taitouinti??
Itse asiassa harrastaa, mutta ongelma on vähän sama kuin jääkiekossa eli resurssit. Kilpahevosia ei ole aivan kaikilla mahdollisuutta pitää.
Muut lajithan viisiottelussa ei kovin kummoista vaadi.
Harrastaako Olympialajeja muutenkaan merkittävä osa väestöstä missään? Nykyaikainen 5-ottelu on jo ajatuksena niin eeppinen ettei sitä voi poistaa. Sen sijaan kaikki ratauinnit tulisi poistaa ja pelkkä avovesiuinti. 500 metriä rannasta heitetään porukka mereen ja käsketään uida rantaan. Ekana perillä oleva saa konjakkia kahviinsa. Muut saavat tyytyä vodkaan.Mutta kysymys kuuluukin että onko lajin paikka sitten olympialaisissa jos harrastajamäärät ovat jo valmiiksi pienet ja vieläpä hiipumassa?
Ammunnassa on yhteensä 9 lajia miehille ja 6 naisille. Miehillä 3 pistooli-, 3 kivääri- ja 3 haulikkokisaa. Naisilla 2 pistooli., 2 kivääri ja 2 haulikkokisaa. Laskin yhteen kiväärin ja pistoolin ilma- ja ruutiasekisat, jotka kuitenkin kisataan eri aseilla vaikka saman kategorian alla kulkevat. Ei mielestäni kovin hurja määrä verrattuna esim. uinnin lajimäärään, jossa sekä miehillä on 16 kisaa ja naisilla samat 16 kisaa.Ammunnassakaan ei varmasti joka ikinen aselaji tarvitse viittä eri kilpailua.
90% erilaisista uintimatkoista voitaisiin poistaa. Vai olisiko järkeä stadionlajeissakin olla 100 m sileän ja 110 m aitojen lisäksi, 100 m takaperin, 100 m kädet sidottuna, 100 m tasajalkaa, 100 m konkaten vasurilla, 100 m konkaten oikealla, 100 m kädet selän takana ...
Mielestäni vapaauinti riittäisi lajiksi ja matkat voisivat olla nykyiset tai hivenen karsittuna.
Huomasitko toisen ketjun? Mitä lajeja lisäisit kesäolympialaisiin? | Jatkoajan keskustelupalstaEn vähentäisi mitään. Pikemminkin ottaisin mahdollisimman paljon lisää lajeja mukaan. Lisää tv-tunteja, kelpais mulle.
Mikä muuten tenniksen status noin yleisesti ottaen on huippujen keskuudessa? Mitä nyt itse muistelen parit viimeiset olympialaiset, niin näissä on ainakin ollut maailman huippuja sekä miesten että naisten puolella varsin runsaasti.Sellaiset lajit, joissa olympiakulta on lajin sisäisesti lähinnä b-tason tavoite. Heittäisin listaan tenniksen, golfin ja jalkapallon. Varmasti löytyisi paljon muitakin esimerkkejä.
Jalkapallo lähtisi ainakin heti ensimmäisenä. Toisena karsisin uintimatkoja, tarkkaan en osaa sanoa mitkä matkat pois.
Mikä muuten tenniksen status noin yleisesti ottaen on huippujen keskuudessa? Mitä nyt itse muistelen parit viimeiset olympialaiset, niin näissä on ainakin ollut maailman huippuja sekä miesten että naisten puolella varsin runsaasti.