Mitä/ketä fanitit täysillä ollessasi n. 10-vuotias?

  • 16 434
  • 180

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Taas uusi nostalgiaketju meille konkareille. Koska jos nyt olet 15-vuotias ei näistä taida juuri nostalgiaa herua.

- Kiss ja etenkin Paul Stanley. Kiistaton ykkönen. Vuosi-pari lisää ja Bon Jovi oli yliveto. Living on a prayer-video piti katsoa joka aamu ennen kouluunlähtöä
- Matti Nykänen
- Jarmo Kuusisto. Veti mallua ja pelasi Lukossa. Viikset.
- Tapio Levo. Kaverin isän kaveri.
- Ym. kaverin isä. Sillä oli (ja on vieläkin) Mersu. Takalasissa Ässät going to win-tarra. Kysyin siltä joskus mitä se tarkoittaa - kuulemma Ässät - mene kuin tuuli
- Urpo Pikkupeura! Pikaluistelija...
- Pekka Vehkonen
- Urheiluruutu. Tuli aina torstaisin, lauantaisin ja sunnuntaisin

Näin 80-luvun puolivälin tuntumassa.
 

TML

Jäsen
Ei varmaan kellekkään tule yllätyksenä, mutta ollessani 10-vuotias ja nähdessäni Aleksander Ovechkinin nuorten kisoissa, olin myyty.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ei varmaan kellekkään tule yllätyksenä, mutta ollessani 10-vuotias ja nähdessäni Aleksander Ovechkinin nuorten kisoissa, olin myyty.

Olet jo yli 10?

*****

W.A.S.P.
Dingo
Queen

...sekä Kärpät.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Europe ja KISS taisi olla kovia sanoja siihen aikaan.
Muistan kun sänkyni päädyssä oli iso Europe-juliste. Hetero olen silti.

Edit:
Vedetään takaisin. Europe oli kyllä paljon aikaisemmin, joskus 7-vuotiaana. 10-vuotiaana oli jo lätkäkortit kova juttu, Hannu Järvenpää oli suosikkipelaajia siihen aikaan.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jalkapallo:
- Maradona
- Toto Scilachi (tai miten kirjotetaankaan)
- Walter Zenga

Lätkä:
- Jari Kurri
- Selänne

Musiikki:
- Roxette
 

Rocco

Jäsen
Voi kiesus... Pitäisikö sitä muistaa mitä mielessä liikkui kun oli 10v?

No koitetaan!!

- Vasta virkaanvalittua Mauno Koivistoa, koska pelasi lentopalloa. Omaa junnuaikojen urheilulajia.

- F1 maailmanmestaria Keke Rosbergia.

- Tennis-tähti John McEnroe!!!

- Ghostbusters-leffaa. (Olin tosin 11, mutta silti...)

- Commodore 64!

- Dingoa inhosin yli kaiken. Hyi hitto!
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
- Ym. kaverin isä. Sillä oli (ja on vieläkin) Mersu.

Sama?

Pavel Bure
Vancouver
GI-Joe joltain kaapelikanavalta (SkyTV tms?)
Lätkäkortit

Siinäpä nuo nörteimmät.
 

M10

Jäsen
Musiikissa Manowar, Anthrax, Kiss, Queen, ZZ-Top.. Noiden bändien c-kasetit tuli kuunneltua puhki suunnilleen silloin, kun oli 10v.
 

Thumb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Edmonton Oilers, Liverpool
Marco van Basten, Ruud Gullit, Frank Riijkaard ja Ronald Koeman jalkapallossa. Syynä oli tietysti -88 EM-kisat

Bändeistä jo tuolloin Iron Maiden

Schwarzenegger oli tosi kova äijä kun hänen leffoja jossain pääsi yleensä salaa katsomaan, Stallonekin oli mutta ei ihan niin kova vaikka kaveri kovasti väittikin Syltyn leikanneen Rambo-puukolla omasta vatsastaan läskit pois.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Walter Zenga

Darren Boyko

lätkäkortit

Kuuma Piiri

Edit: lisätään vielä Baywatch, oli monta vuotta Erika Eleniakin juliste huoneessa.
 
Viimeksi muokattu:

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
- Spice Girls
- Nylon Beat
- Leonardo DiCaprio
- KalPa
- Pasi ''Paffa'' Kuivalainen
- Marienhoff


Herää vaan kysymys, että mikä tässä on oikeestaan edes muuttunut? :D
 
Viimeksi muokattu:

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Matthew Robbins, Reijo Ruotsalainen, Jarmo Mäkitalo, Duane Derksen ja tietty Kimmo Koskenkorva.

Davor Suker ja Bebeto saivat myos nuoren Kaspon arvostuksen
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brian Laudrup.

Uskomaton pelaaja, joka tarjosi Tanskan maajoukkuepaidassa hienoimpia hetkiä mitä olen tähänkään päivään asti ulkopuolisena futiksen parissa kokenut. Olin juuri yhdeksän-kymmenen vanha, kun nuoremmasta Laudrupista kehittyi oma futisjumalani maajoukkuepelien myötä. Oneksi FC Bayernin sekä myöhemmin Fiorentinan matseja näytettiin Tanskassa niihin aikoihin säännöllisesti tv:stä, luonnollisesti Brianin vuoksi.

Vituttaa vieläkin että nuorempi Laudrup joutui lopettamaan peliuransa niin nuorena, sitä kaveria katsellessa silmä lepäsi ja katselijana oivalsi aina uusia hienouksia futiksesta ja siitä mitä pallolla voi parhaimmillaan tehdä.
 

Thibauld

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gwinnett Gladiators, Lukko
-Musiikin puolella KISS ja WASP
-Leluissa/sarjakuvissa Action Force figuurit/sarjikset seka X-Men sarjikset.
-Jaakiekossa Jarmo Myllys oli suosikkini
-Elokuvissa taisi tuo nykyinen Kalifornian kuvernoori olla kovaa valuuttaa
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jarmo Myllys. Oikeastaan suurin syy miksi minusta tuli Lukon kannattaja.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olin 10-vuotias vuonna 1983. Silloin olin jo aika lailla samoilla linjoilla kuin nykyisin.

Musiikkimaailmassa kovia sanoja olivat Motörhead, Kiss, Duran Duran, Hassisen Kone ja Black Sabbath. Niin edelleen. Toki uusiakin diggailun kohteita on löytynyt.

Urheilullisia suosikkejani olivat Matti Hagman, Neuvostoliiton KLM-ketju, Zico ja oikeastaan koko Brasilian maajoukkue sekä Atik Ismail. Näitä kaikkia muistelen kaiholla.

Televisiosta oli nähtävä Hill Street Blues; sarjakuvista kovin oli Asterix; kirjapuolelta kaiken maailman scifi toimi kybällä, Asimoveista Dänikeniin. Tolkien toki myös. Lännenelokuvia möllöttelin isäukon kanssa, pyhä kolmiyhteys Leone - Eastwood - Morricone vaikutti syvästi jo tuolloin. Tähtien Sota -saagakin kiehtoi nuorta Eviliä.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
No voi kun on vaikeaa nyt muistaa mitä tapahtui juuri 10-v. kohdalla.

Ainakin:

Lätkäkortit ja varsinkin hopeareunaiset Scoret (vieläkin traumoja kun ei USA-kortteja tullut mistään, ja kaverilla oli niin helvetisti)

Timo Jutila ja Janne Ojanen

Felix Potvin

Tie Domi, Brad May, Tony Twist ja oikeestaan kaikki myllyttäjät

Teemu ja 76 maalia

Kiss FM oli sillon kova sana ja 11-v. jo niinkin rankkaa kamaa kuin Offspring ja Green Day

Kuulantyöntäjät ja keihäänheittäjät oli kovia jätkiä, ja niitä matkittiin koulun kentällä. Rautapallo ja koivunoksa sai kyytiä.

Pistol-Pete Sampras

Pesis oli silloin kova juttu myös. Minun seurani oli/on Hyvinkään Tahko.

Kymmenes ikävuoteni sijoittui aika välille syyskuu-93-syyskuu-94.

EDIT. Niin ja -94 MM-kisat, jolloin fanitettiin lähinnä tarroja joita keräiltiin omaan albumiin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Taistelijat
Miespuoliset urheilusankarit olivat kymmenen vuoden kieppeillä suurimpia idoleitani. Vegard Ulvang oli suurin suosikkini Albertvillen kisojen jälkeen, mikä vaikutti osaltaan hiihtoinnostukseeni. Hänessä kai viehätti äijämäinen taisteluntahto. Ihailin myös rohkeita ja tyylikkäitä mäkikotkia, kuten Weisflogia ja Goldbergeriä niihin aikoihin. Saku Koivusta tuli puolestaan suosikki Lillehammerin olympialaisia seuratessani, ja se ohjasi lätkän pariin. Siinä vaiheessa tuli itselleni ensimmäinen vuosikymmen täyteen. Vuonna 1994 Michael Schumacher voitti ensimmäisen mestaruutensa, ja jostain syystä päädyin fanittamaan Schumia ja inhoamaan Damon Hilliä tämän kauden aikana. Schumacherin konemaisuudessa ja urheilullisuudessa (?) oli kai jotain hienoa.

Tv-idoleista suurimpia oli Ihmemies MacGyver ja olin myös kova Ritariässän fani.

Enoa voi myös kutsua esikuvaksi. Hän oli urheilija ja charmikas mies, jolta yritin kopioda käytöstä ja jopa puhetyyliä, mikä nykyään tuntuu jo koomiselta. Samanlaisena esikuvana toimi mummon veli, joka oli ilmetty Al Pacino olemukseltaan. Kova, askeettinen ja tyylikäs mies hänkin oli.
 
Viimeksi muokattu:

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Otakar Janecky, Mario Lemieux ja jalkapallon puolelta Jari Litmanen olivat lähes jumalan asemassa pikkukoltiaiselle tuohon aikaan.Elokuva-maailmassa oli sitten jo aiemmin tässä ketjussa mainittu Iso-Arska kova sana tuohon aikaan. Hienoa aikaa kerrassaan.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Anssi Melametsä, Tony Arima ja Cleon Daskalakis. Jokerit luonnollisesti. Marco van Basten ja Hollanti futiksen puolelta.

Ja sitten vielä Bon Jovi.
 

Brian Glough

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Valioliiga, KuPS, Mike Patton
10-12 vuotiaana

Tällaisia asioita tulee heti mieleen...

Olin kova AC/DC, KISS ja WASP- fani off course

- Mieleen on pysyvästi jäänyt se lehti (olikohan OK?), kun Tukholmassa soittivat Monster of Rockissa Mötley Crue, Van Halen ja AC/DC. Tuntui aika kaukaiselta ja hienolta. Mötikät varsinkin näyttivät aivan saatanan cooleilta siihen aikaan.

- Fanitin myös 5 vuotta vanhempaa Helsingin serkkua, kun sillä oli Genestä iso posteri seinällä. G.Simmonsin suusta tuli verta. Se oli siistiä. Ja sitten serkku veti röökiä ja puhui piparijuttuja ja sitä kun oli vetänyt brenkkua tyttöjen kanssa jossain "tiloilla". Uuh.

- oikestaan pari vuotta myöhemmin ollut tapahtuma palajaa mieleeni.
Se oli se kun pienestä matkateeveestäni seurasin kaikki yöt Meksikon MM-futista. Varsinkin Tanskan huima alkulohkon rypistys teki pikku poikaan vaikutuksen. Sitten tuli Espanja ja Butragueñon 4 maalia. Myös Brasilia oli suuri suosikkini Sokrates, Zico ja kumppanit..

- Dingo oli silloinkin jo perseestä, mutta Peer Gunt iski ytimeen.
- Fanitin kovasti Martti Vainiota ja sitten tuli käry...
- Matti Nykänen ja Calgaryn kolme kultaa. Matti oli päällikkö.
- Galacticaa (olikohan se silloin?) olisin voinut katsoa kaikki päivät.

Edit: ja sitten kun näin serkun luona piäkaupingissa joltain sky-kanavalta Mötley Cruen Shout at the Devilin olin mykistynyt. Olin fani.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös