Mainos

Mitä keräät....

• 3 389
  • 37

Mitä keräät?

• Urheilukortteja (kiekko, baseball, koris...)

Ääniä: 8 10,7%
  • Rahoja

Ääniä: 4 5,3%
  • Postimerkkejä

Ääniä: 0 0,0%
  • Muuta urh. aiheista kamaa (Pelipaidat ym. )

Ääniä: 2 2,7%
  • Puhelinkortteja

Ääniä: 0 0,0%
  • Naisia omaan kämppään yö seuraksi

Ääniä: 16 21,3%
  • Elämän kokemusta

Ääniä: 28 37,3%
  • Jotain muuta.. mitä?

Ääniä: 17 22,7%

• Äänestäjiä
    75

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Kysytäänpäs nyt tätäkin...

Elikkä keräiletkö mitään?

Itse olen keräillyt jääkiekkokortteja muutaman vuoden. On vaan niin älyttömän kallista touhua

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Pienempänä tuli keräiltyä jääkiekkokortteja, nyt enemmänkin erilaisia lukemistoja. Mm. vanhoja Tex Willereitä, Marvel-lehtiä, kaikkea Sandmaniin liittyvää ja Terry Pratchettin kirjoja.

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kerään Tex Willereitä, tai ei tarvitse itseasiassa kerätä, lehti tullut vuodesta 1974 lähtien.

Huuhaa

Jäsen
Nykyään en mitään, aiemmin keräsin kiakkokortteja. Ostan kyllä vielä nykyään SM-liigan kortteja, muttem mää niitä varsinaisesti kerää....

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
On tullut kerätyksi VHS- ja DVD-elokuvia sekä musiikkia cd-levyjen ja vinyylilevyjen muodossa. Muutamana viime kesänä iski sitten lapsuuden harrastus uudelleen - elikäs on tullut kerättyä perhosia. Lähinnä yöperhosia valopyydyksillä, kun noita päivällä lentäviä lajeja on Suomessa aika niukasti.
Kaapit ja vitriinit ovat sitten myös täynnä vuosien varrella rakenneltuja pienoismalleja, lähinnä lentokoneita...

pykli

Jäsen
Kerään rahaa, jota sitten käytän ostaakseni kaikenlaista ... joo-o.

---

luistimet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Darlington FC
Kyllähän sitä meikäläinenkin aikaisemmin kortteihin rahaa kulutti. Nykyään kerään lähinnä tuota elämän kokemusta.

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Kerään ulkomaalaisia olutpullojen korkkeja. On nyt hieman keräilytahti hidastunut, mutta kun niitä on sitten joskus tarpeeksi niin teen korkeista taulun.

bigZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerään Aurinkolaseja, tosin ei mulla oo vielä kun kolmet lasit.
Tavotteena on kerätä 365 eri lasit niin voin käyttää joka päivä eri laseja.

D2

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pienempänä tuli keräiltyä kaiken näköistä. Postimerkkejä, rintamerkkejä, jääkiekkokortteja, pinssejä, kolikoita ja puhelinkortteja on aika paljon. Nykyään ei oikein innosta enään.

Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
tjaa...

Aikoinaan haalin myös melkoisen kasan jääkiekkokortteja (kaapissa vieläkin yli 15000 kpl, erilaisia 10000kpl). Kallein kortti on varmaan jossain 800-1000mk tienoilla. (ellei se sitten ole Babe Ruthin Sportcaster -78) Että näin. Kukaan ei enää kerää, saatikaan osta, eikä sillä en kyllä pois menisi myymäänkään. Nähdäkseni koko touhu kaatui liialliseen ahneuteen, kun korttifirmat alkoivat valmistaa sarjoja aivan tolkuttomasti ja kaiken huippu olivat ne halvatun ns. paraller -kortit! (Koko sarja esim. limited painoksena ja tod. näk. 1:1000 pussiin!) Koita siinä sitten keräillä esim. tiettyä pelaajaa. Kyllä tämä ainakin meikäläistä aikoinaan demoralisoi, ja kai niille rahoille lopulta vain löytyi parempaa käyttöä. Nykyään ei taida edes Tampereelta löytyä yhtä ainutta alan liikettä, kun parhaimmillaan niitä oli ainakin 4-5 kpl. Helsingissä vielä lienee pari??

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Pelaajien fotoja nimmarella varustettuna.Muutama kova nimi on jo seinällä kehyksissä.Kurrilta tulee kohta Devilsin ja Oilersin paidassa fotot.Paras fotoni on ilman muuta Väinön iso kuva nimmarilla.Temestä puutuu ainoastaan Jokerien(Yllätys)foto ja Sharksin,muut on.Yksi kuvistani yltää melkein samalle tasolle Väinön kanssa ja se on Kurri ja Tiki isossa kuvassa Mamma Rosan edessä.

Keräily on kivaa,mutta emäntä ei sitä välillä vaan ymmärrä.Perkele,määrätyt Hifk:n kuvat olen jo joutunut viemään duuniin toimistoon evakkoon,kun hän ärähti.Tulee muuten hauska muisto mieleen,koskien näitä fotoja.Korpisalo oli meillä kylässä ja hän tottakai rupesi niitä kuvia katsomaan.Tsiigaili siinä Koivua,Selännettä,Nummista ja kummpaneita,löysipä omankin kuvan Ässä ajoilta,ennen Eurooppaan menoa.Siinä se oli Väinön vieressä ja Korppi siihen naurahtaen,että kovaan seuraan oot vanhan laittanut.Minä sanoin Korpille,jotta seinälläni ovat juuri ne pelaajat,joita itse arvostan.

Oli muuten Korppi "hiukan"kyrpiintynyt matsin jälkeen,kun hänen kanssaan juttelin.Mailahäirinnästä paasasi suu vaahdossa,itse vain kuuntelin kiltisti,eihän sitä viitsinyt enää enemmän suututtaa.:D :D Sanoi vielä tuosta yhden tuomarin tulosta,jotta katsotaan nyt.Pelaajayhdistys kuulemma aikoo asian hyväksi vielä protesteja tehdä.

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Poiketaan linjasta. Minä kerään puukkoja.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No jos sitä keräilyksi haluaa kutsua, niin cd-levyjä. Tosin vain kuunneltavaksi niitä ostan, vaikka silloin tällöin saattaa mahdollisia keräilytärppejäkin haalia.

Nappulana tuli kerättyä postimerkkejä ja joskus myöhemmässä vaiheessa parin kuukauden ajan lätkäkörtteja, mutta siihen kyllästyin nopeasti. Koko kokoelma, jossa ei tosin mitään kovin merkittävää ollut, meni roskikseen pari kuukautta sitten.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Demon Allbran
Kerään ennen kaikkea levyjä. Periaatteessa myös tölkkejä, mutta uusia tölkkejä on ilmaantunut kokoelmaani viime vuosina vain muutama.

>> Levyjä? Siis minkälaisia levyjä? Keräätkö ehkä Akusto-Karhun vaimennuslevyjä, asbestilevyjä, teräs/rautalevyjä... vai jotakin muuta rakennusmatskua.... AAAAHHAHHHAAA----HAAA! olenpas minä nyt olevinani "hauska"... koita kestää... HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!

Gren

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja New Jersey Devils. Ja Liverpool. Mets!
"Keräily on sairautta." Boris Hurtta

Totta ja meikäläinenkin on aikas sairas. Erilaisia keräilykohteita on onneksi sen verran että aina on jotain mitä hamstrata, muttei sentään yhtä kaikki rahat vievää yksittäistä kohdetta.

Ellei sitten tiettyjen muusikoiden tuotannon kerääminen sellainen ole. David Sylvianilta on kaikki. Aivan kaikki. Kalliiksi on tullut joo. Toinen mokoma on Adam Ant. Jep. :) Musiikki on aina pop.

Kirjoja on tullut hankittua. Kotona on mielestäni varsin kattava kokoelma fantasiakirjallisuutta (noin 2000 nimikettä). Kammoksuttaa jo pelkkä ajatuskin siitä mihin aion sijoittaa tältä Amerikan reissulta kertyneet kasat kirjoja. Periaatteesta en ole kyennyt kirjoja hyllyltä poissa pitämään, mutta nyt lienee pakko hieman laatikoida. Tai katsotaan sitten josko saisin ostettua lisää hyllyjä ja oletettavastikin isomman asunnon, koska nykyiseen ei kyllä mahdu yhtään lisää.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Minä innostuin joku 4-5 vuotta takaperin keräilemään olutpullojen etikettejä. Oliskohan noita joku 300-400 nyt koossa.
Sitten cd-levyjä kait, jos sitä nimenomaan keräilyksi voi kutsua.
Esim. Kissilta on kaikki studiot sekä livet hyllyssä.

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Predator

>> Levyjä? Siis minkälaisia levyjä? Keräätkö ehkä Akusto-Karhun vaimennuslevyjä, asbestilevyjä, teräs/rautalevyjä... vai jotakin muuta rakennusmatskua.... AAAAHHAHHHAAA----HAAA! olenpas minä nyt olevinani "hauska"... koita kestää... HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!

Kyllä se lähinnä tuo asbesti kiihottaa keräilymieltäni... Eeh.

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
mä keräilen MTG (magic the gathering) kortteja..
on niitä joku 600 tullut ostettua..
on muuten mielenkiintoinen peli, suosittelen.. =)

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuusi - kahdeksan (?) vuotta sitten tuli keräiltyä yksi Sisu Hockey Cards-sarja täyteen, ja mukavaahan tuo oli. Kaikki välitunnit kuluivat kavereiden kanssa kortteja plärätessä, ja paperilappua mustatessa josta kävi ilmi vielä puuttuvien korttien numerot. Vieläkin ihmettelen mistä sain aina rahat kokoon korttipaketteja varten, sillä markkoja pahvinpaloihin (heh.. nostalgiaa) kului varmasti sievoinen summa. Mutta oli se myös palkitsevaa, kun Hakametsän paikallispelin erätauolla sai ostettua kaksi täydestä sarjasta puuttuvaa korttia ja tiesi että se on vihdoin siinä.

Mukavaa touhua.

Jet-Ace

Jäsen
Vuosien saatossa on tullut keräiltyä listalta useitakin asioita. Jääkiekkokortteja tuli keräiltyä joskus 60- ja 70-lukujen vaihteessa kirja täyteen. Siinä (jossain se kirja on vieläkin) on SM-sarjan pelaajat, A-sarjan maajoukkueet, ja silloiset parhaat E-junioriseurat Suomessa. Taisi Reijo Ruotsalainen olla junnuissa.

Levyjä, sekä vinyyliä että cd:tä on aikamoiset kokoelmat.

Isoin kokoelmani taitaa on kuitenkin kalastusvieheitä, joita taitaa olla hulppeat 1500-2000 kpl. Näitä en ole tietoisesti kerännyt, mutta niitä vain on kertynyt vuosien saatossa. Kuten on keloja ja vapojakin kumpiakin toistakymmentä. Älköön kukaan kalastusta ymmärtämätön heitä jotain nerokasta à la "mitä sinä niillä kaikilla teet". Kalastusta ymmärtävävä tietää, että niitä kuuluu tuijotella ja hipelöidä varsinkin talvella, kun meri on jäässä. Ja vaihtaa ruostuneita koukkuja. Mikä ei muuten ole vähäinen eikä halpa operaatio merikalastajalle.

Suosikkijoukkue
TPS
No minä kerään urheilukirjoja. Niitä on noin viisisataa ja aina silloin tällöin tulee hankittua lisää. Uudet kirjat ovat vain kovin kalliita, joten uutuudet tulee ostettua muutaman vuoden viiveellä, ellei kyseessä ole joku "must" kuten "Dynamo".

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy