Mainos

Mitä keräät....

• 3 392
  • 37

Mitä keräät?

• Urheilukortteja (kiekko, baseball, koris...)

Ääniä: 8 10,7%
  • Rahoja

Ääniä: 4 5,3%
  • Postimerkkejä

Ääniä: 0 0,0%
  • Muuta urh. aiheista kamaa (Pelipaidat ym. )

Ääniä: 2 2,7%
  • Puhelinkortteja

Ääniä: 0 0,0%
  • Naisia omaan kämppään yö seuraksi

Ääniä: 16 21,3%
  • Elämän kokemusta

Ääniä: 28 37,3%
  • Jotain muuta.. mitä?

Ääniä: 17 22,7%

• Äänestäjiä
    75

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Mä keräilen tuoppeja, minipulloja ja kaikkea IFK:hon liittyvää. Pulloja on arviolta 40-50 erilaista ja tuoppeja tällä hetkellä 15 erilaista.

Pentuna tuli kerättyä jos jonkinmoista rojua.

Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Levyjä; cd:itä ja vinyyliä. Jonkin verran myös lätkäkortteja. Ennen yritin kerätä kaikki mahdolliset Montrealin kortit, jotka käsiini sain, mutta kun sarjojen määrä vain lisääntyi ja lisääntyi, niin homma kävi mahdottomaksi. Nykyään keräilen lähinnä vain IFK:ssa pelaavien (tai pelanneiden) NHL- , jne. kortteja.
Tuota Montreal-krääsää, mm. kortteja, kolikoita, muropaketeissa ollutta sälää ja mm. Kanadan McDonaldseilla myytyjä Jocelyn Thibaultin minimaskia ym. tavaraa tuli kyllä haalittua aika mukavasti.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minulla on aina ollut pienimuotoinen haave alkaa keräämään vanhoja tietokoneita. Spectrumit, NeXTit ja MSX-II:set saisivat täyttää tulevan kartanoni massiivisen työhuoneen. Vielä ei varallisuus anna periksi (kartanoon eikä edes siihen 25 markan Spectrumiin), mutta sitten joskus.

Sitten joskus.

Huomasin tämän perverssin piirteen käyneen huolestuttavaksi viime viikolla divarissa. Oli vierekkäisillä hyllyillä kuuden markan Kalleja ja viiden markan vanhoja Mikrobittejä. Ostin neljä Mikrobittiä.

EDIT: No editointia.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuorempana tuli keräiltyä lätkäkortteja, mutta iän kartuessa se harrastus hiipui. Nyt keräilyni keskittyy Roxette-sälään ja kaikkeen mihin Gessle & Fredriksson ovat näppinsä pistäneet (siis muusikillisesti, saivartelijoille tiedoksi). Levyjen lisäksi kokoelmaani kuuluu julisteita, valokuvia, pinssejä, pahvimainoksia, takki, paitoja, lippiksiä, mukeja, videoita, kirjoja jne. Itselleni arvokkaimpia ovat kaksi Perin plektraa ja Perin mulle piirtämä Leif-heppu (Leif on Perin keksimä hemmo, joka koristaa mm. Perin hotellia, GT-levyjä jne) Rahallisesti arvokkain taitaa olla Roxetten Neverending Love-sinkku nimmareilla tai Gyllene Tiderin Sommartider promosinkku. Eniten rahaa onkin kulunut seiska-tuumaisiin Roxette-sinkkuihin. Tukholmassa on muutama aivan ihana levydivari, joissa on jännittävää penkoa levykasoja toivoen löytvänsä jonkun harvinaisuuden. Muillekin Jatkoaikalaisille tiedoksi että St. Eriksgatanilla on mieletön määrä divareita. Paras taitaa olla Nostalgipalaset lähellä Odenplania. Sieltä löytyy musaa laidasta laitaan käsittämättömät määrät ja kaikkea muutakin vanhaa sälää 50-luvulta alkaen. Dinky Toys-autot näyttävät hurmaavan söpöiltä!

Viimeksi muokattu:

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Enään en kerää oikein mitään,mutta ennen tuli kerättyä niin jääkiekkokortteja mitä on vieläkin tallessa hurjat määrät tai puhutaan siis useista tuhansista korteista.

Sitten olen kerännyt tölkkejä reilu sata niitäkin on.Pitäisi ainakin olla jossain tallessa.

Sitten vähän aikaa pieniä viinapulloja,puhelinkortteja,kymmenpennisiä ja viisikymmentäpennisiä.

JP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
NHL-kortteja on tullut kerättyä vuodesta -93 lähtien, nykyään tosin harvemmin. Millään rahat ei riitä, projekteja on niin paljon. "Vanhoina hyvinä aikoina" oltiin kavereiden kanssa melkoisia Änärihulluja, harmi kun meitä on enää niin vähän jäljellä. Silloin kun täällä ei saanut välilehtiä mistään, niin piti ostaa uusi kansio.

Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse en kerää mitään, mutta erikoisin keräilykohde, josta olen kuullut, ovat sängyt. Lehdessä oli about kymmenen vuotta sitten juttua miehestä, joka keräili sänkyjä!!! Olen vaan pohtinut, kuinka hemmetin suuret tilat tuo harrastus tarvitsee!

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Nostetaanpa tätä 17 vuoden jälkeen vähän ylemmäs, eiköhän keräilykohteistaan halua uudetkin kirjoittajat kertoa:

Minä olen kerännyt viskipulloja (yli 10-vuotiaita), aurinkolaseja, tietyn tyyppisiä sananmuunnoksia (etunimi-/sukunimiyhdistelmiä), matkamuistoviirejä, katukylttejä, ajokilometrejä (lopetin laskut kun 1000000 tuli täyteen), Suomen presidenttien nimikirjoituksia (on toistaiseksi vainneljä, Kekkonen, Ahtisaari, Kallio ja Ryti).

edit. voisi kai siirtää kierrätyskeskuksen puolelle

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
- Otteluvideot mm. jääkiekon SM-liigasta / MM-kisoista ja olympialaisista.
- Lehtileikkeet Ässien otteluista (Satakunnan Kansa ym). Lopetin vuoteen 2014 mutta koitan löytää vielä puuttuvia juttuja sieltä edelliseltä mestaruuskaudelta alkaen, eli 77-78:sta eteenpäin.
- Jääkiekkolehti Maali. Tarttis löytää vielä numero 1/1980.
- Jääkiekkokirja. Numerot 1-5 ja 12 uupuu. Numero 32 on viimeisin, tuon jälkeen meni kaikki vituiksi kun kirja muuttui julmetun isoksi, enkä tykännyt siitä enää.
- Muita jääkiekko- ja urheilukirjoja erittäin valikoivasti. Suuri Jääkiekkoteos -sarjan ostin jokunen aika sitten.
- Jotain muita kirjasarjoja, esim punakantisia "Vuosi" -kirjoja ja Kutka -vitsikirjoja.
- LP-levyjä, aiemmin myös cd-levyjä mutta cd-levyistä olen lähinnä hankkiutunut eroon viime vuosina.
- Aku Ankka -lehtiä. Nyt on kaikki vuosikerrat 1968:sta eteenpäin täytenä ja siitä aiemmat näköispainoksina. Hakusessa muutamia erikoisnumeroita, kuten joulun tilaajalahjana julkaistu kalenteri vuonna 1980 ja Sähkölaitosankka 70-luvun alusta. Ja toki kunnon hc-keräilijä koittaa aina löytää parempikuntoisia versioita huonojen tilalle. Roope-Setääkin keräsin, mutta luovuin siitä ja säilöin vain 90-luvun loppuun kaikki numerot. Taskukirjoista en ole sen sijaan ollut koskaan kiinnostunut.
E: Ai niin olihan tuo Aku Ankan Karuselli -sarjakin vielä vajaa. Aku Ankan Parhaat ja Päivästä päivään -sarjat tuli täyteen mutta tuo ei.
- Lisäksi mainitaan myös 80-luvun Suosikit, joita niitäkin puuttuu muutama numero. Ei meinaa muistaa kaikkea, etenkään näitä kohteita, joiden suhteen ei ole hetkeen ollut aktiivinen :)

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy