Mitä Jatkoaikalaisuus merkitsee sinulle?

• 3 009
  • 32
Toivottavasti tästä ei ketjua vielä ole ollut.En ainakaan sellaista muista nähneeni. Jos on ollut, niin sulkekaa moderaattorit tämä.

Olen kirjoittajana ollut Jatkoaikalainen hieman reilun kuukauden, lukijana jo pidempäänkin. Olen ylpeä siitä, että voin asettaa oman vaatimattoman verbaalisen panokseni Suomen parhaille jääkiekko-aiheisille sivuille.

Tapparan sivuja jo pidempään seuranneena ja sinne satunnaisesti (eri nickillä) kirjoittaneena olen yllätyksekseni huomannut, etten enää tunne edes tarvetta vierailla tappara.fi:n keskustelussa. Molempien tamperelais-seurojen keskustelupalstat kun tuntuvat luvalla sanoen heikoilta ja sisäsiittoisilta Jatkoaikaan verrattuna.Miten teistä muista tuntuu omien seurojenne (poislukien Hifk) keskustelupalstojen suhteen?

Minulle Jatkoajan parasta antia on ollut mahdollisuus avartaa omaa katsantokantaani muiden joukkueiden ja niiden fanien suhteen.Fiksuja hemmoja kun löytyy leireistä riippumatta ja Jatkoajassa pahimmat ylilyönnit esim. eri seurojen omiin sivuihin verrattuna on saatu pidettyä minimissä. Minulle Jatkoaika.com on tärkeä osa elämääni, toivon, että teille muillekin.

-Buddy

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Buddy Langwitz
Miten teistä muista tuntuu omien seurojenne (poislukien Hifk) keskustelupalstojen suhteen?

JYP:n keskustelupalsta meni lopullisesti pilalle sen jälkeen, kun pelkkään palstan lukemiseenkin on vaadittu sisäänkirjautuminen. Sen sijaan, että pahimmilta peelokirjoittajilta olisi otettu oikeudet pois, he ovat nykyisin aktiivisimpia palstalle kirjoittajia. Esimerkkinä mainittakoon tämä koko palstajupakan nostattanut nimimerkki, joka ilmoitti taannoin Petr Tonin kuolleen auto-onnettomuudessa...

JYP:n palstan tason lopullisen lopahtamisen jälkeen Jatkoaika onkin ollut minulle entistä merkittävämpi henkireikä purkaa patoumia. Täällä on varsin asiantuntevaa lätkäkirjoittelua, paitsi että suosikkijoukkueeni saa täälläkin taistella uskottavuudestaan melko lailla... Erityisen mielenkiintoiseksi olen kokenut nuo otteluiden viestiketjut. Ensin ennakkotunnelmat ja matsin jälkeen jälkipeli. Mielenkiintoista, miten eri tavalla eri joukkueiden fanit kokevat saman asian.

Vapaan puolella onkin sitten ajoittain hyvinkin kuumia keskusteluja. Väittelyistä pitävänä tämä on kuin tehty minulle. Tosin joskus meno on melkoisen asiatontakin. Erityisesti toivoisin, että ihmiset osallistuisivat vain sellaisiin keskusteluihin, joista heillä on oikeasti sanottavaa ja asiantuntemusta. Aika turhauttavaa lukea noin sadan viestin jälkeen yksittäinen viesti, jossa palataan lähtöruutuun vain sen vuoksi, että tyyppi ei ole joko lukenut muita viestejä tai ei tosiasiassa tiedä käsiteltävästä asiasta yhtään mitään, vaikka toki luulee tietävänsä.

Kokonaisuutena Jatkoaika on jopa merkittävä osa elämääni nykyisin, ainakin virtuaalimaailmassa. Ensimmäisenä tänne tulee surffailtua aamuisin. Jopa lehtien luku jää nykyisin toiseksi. Huolestuttavaa?

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Ässien omasta keskustelupalstasta ei oikeastaan voi edes käyttää kyseistä nimitystä, vaikka sitäkin on tullut seurattua. Nykyään vain erittäin harvoin.

Olen ylpeä siitä, että olen Jatkoaikalainen. En oikeastaan enää tiedä, miten pärjäsin ilman. Se, mikä mielestäni täällä on mukavinta, on se, että näkee kuinka erilaisia eri fanit ovat, mutta kuitenkín samanlaisia. Sitä oppii katsomaan joskus pelejä jopa ajatellen, mitä noi toiset nyt oikein sanoisivat tästä. Helppoa se ei ole, mutta olen jo kehittynyt jonkin verran.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Hauska tapa rentoutuahan täällä Jatkoajassa surffailu on. Ylivoimaisesti korkeatasoisin kotimainen lätkäsivu tämä tuntuu olevan. Tietysti joskus Tepsin surkuhupaisia juttuja sisältävällä keskustelupalstalla vierailleena mikä tahansa tuntuu erinomaiselta, mutta silti. :D

Päivänpolttavat keskustelunaiheet löytyvät täältä. Luottamusta herättää myös moderaattorien aktiivisuus palstan hoitamisessa. Näin täällä voi päivittää tietonsa siitä, mitä lätkämaailmassa tapahtuu juuri nyt. Hyvin perusteltuja mielipiteitä kiinnostaviin asioihin löytyy ja sivujen monipuolisuus SM-liigasta vapaaseen keskusteluun, sekä NHL-, ja maajoukkuesivuihin saakka on kiitettävä.

Erityisen hyvä ikkuna tämä on jos haluaa tutustua muidenkin, kuin suosikkiseuran edesottamuksiin. Keskustelutaitoisia ja asiantuntevia kirjoittajia on kaikkien seurojen kannattajien keskuudessa ja tästä johtuen juttujen lukeminen ja myös keskusteluun osallistuminen on mielekästä. Stressin purkukeinona täällä surffailu on osoittautunut hyväksi.

Mukavaahan täällä on ollut, niin varmasti myös jatkossa. :)

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eipä merkitse yhtään mitään... Ainoastaan vapaata keskustelua jaksaa jonkun verran lukea. Aivan liikaa floodia täälläkin, niin voin vain kuvitella millaista sen täytyy olla muilla osastoilla.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Täähän on sairaus, tänne jää koukkuun, ei täältä voi olla pois :D

On tosiaan todella hienoa, että saa olla mukana täällä ja laittaa pienen vaatimattoman oman panoksensa peliin ja lukea tuoreimmat jääkiekkohuhut ja mielenkiintoisimmat jutut. Ei edes Kiekkopesä aikoinaan aiheuttanut allekirjoittaneelle näin kovaa riippuvuutta. Tämänlainen formaatti tälle foorumille on saanut aikaan kovaakin kovemman riippuvuuden.

Ässien oma palsta on suoraan sanottuna perseestä. Miksi se on niin vaikeata hankkia sinnekin kunnon rekisteröinti, jolla karsitaan kaikki "turhat" pois. Kyllähän se pientä työtä vaatisi, mutta luulisi, että joku nyt jollain tavalla asian saisi korjattua, vaikka sivua kuuleman mukaan pidetäänkin talkoovoimilla hengissä. Ässien keskustelupalsta on kuollut jo, koska kuolee itse Ässät?

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti Arnold
Voiko asiaa selvemmin sanoa.

Syitä siihen miksi täällä jaksaa viettä aikaa on monia:
*asiantuntevaa väkeä
*"kypsiä" kirjoittajia (täällä näkee harvemmin Tuokko rulez tai Stouni on söpö -otsikoita), joita Tepsin foruumista löytyy harvoja.
*aivan sekopäisiä kirjoittajia (en mainitse nimiä, mutta muutamat heittävät sellaista läppää eetteeriin, että meikäläisen monitori/näppäimistö on saanut monta kertaa kahvikastelun)

Kaiken puolin voin sanoa, että en ole katunut hetkekään sitä toukokuun päivää kun päätin hakea oikeuksia tänne.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Otsikko: "Mitä Jatkoaikalaisuus merkitsee sinulle?"

Jaa-a, enpä ole vielä "leimannut" itseäni jatkoaikalaiseksi :-)

Buddy: "Minulle Jatkoajan parasta antia on ollut mahdollisuus avartaa omaa katsantokantaani muiden joukkueiden ja niiden fanien suhteen. Fiksuja hemmoja kun löytyy leireistä riippumatta ja Jatkoajassa pahimmat ylilyönnit esim. eri seurojen omiin sivuihin verrattuna on saatu pidettyä minimissä."

Tottahan "neutraali" hyvätasoinen foorumi tarjoaa kiehtovaa näkökulmaa muiden joukkueiden kannattajiin - enemmän tai vähemmän tulisissa väittelyissä :-) Mutta ehkä kuitenkin mukavinta on se, että jääkiekko on kuitenkin ainoa yhdistävä tekijä - Vapaan keskustelun puolella törmää ihmisiin laidasta laitaan :-)

Buddy: "Miten teistä muista tuntuu omien seurojenne (poislukien Hifk) keskustelupalstojen suhteen?

Jos kysymys on Kärpistä, niin haen tietoa/keskustelun aiheita aina ensimmäisenä Kärppien palstoilta. Vapaa keskustelu tarjoaa sielläkin tilaisuuden törmätä kaikenlaisiin mielipiteisiin, ainoa yhdistävä tekijä kun on Kärpät (joko puolesta tai vastaan).

Jos Kärppien sivuilla ei ole mitään mielenkiintoista, suuntaan Jatkoaikaan... :-)

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Täällä Ruotsissa ei ole yhtään niin korkeatasoista sivua kuin Jatkoaika.

SM-liigan keskustelu ei anna minulle niin paljoa, joskin pitää ajan tasalla kun on pelaajista ja joukkeista kysymys.

Vapaassa keskustelussa vierailen mielelläni. Olen lukenut monia helmiä ja rikastavia kirjoituksia.

Keskustelun aktiivisuus on myös hyvä asia.

Valitettavasti palstalla heiluu monta pakinoitsijaa, jotka eivät osaa erottaa itse aihetta ja sen kommentoijaa toisistaan. Se jos joku ei ole samaa mieltä ärsyttää ja rakentavan kommentin sijasta aletaan heittelmään kivillä.

Jatkoaikalaisuus merkitsee minulle pientä henkireikää kiireiden keskellä. Varsinkin silloin, kun elämä kulkee kovilla kierroksilla, on hyvä lääke tuulettaa käymällä Jatkoajassa.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Sain oikeudet tänne noin vuosi sitten. Suosikkijoukkueeksi laitoin Tapparan koska olin siihen hamasta lapsuudesta saakka suhtautunut irrationaalisen positiivisesti, ja aikoinani sitä aktiivisesti kannattanutkin. Oli kiireistä aikaa enkä juuri kirjoitellut ja hyvin vähän lueskelinkaan näitä sivuja.

Nyt sitten viime kuukausina on ollut enemmän aikaa (eli työstä on tullut sekä löysempää että vastenmielisempää :) ) ja tein hyvin nopeasti pari syvällistä huomiota: ensinnäkin sen että en ole minkään liiga-joukkueen vakava kannattaja ja että suhtaudun oikeasti intensiivisesti lähinnä vain Suomen maajoukkueiden otteluihin ja kansainväliseen jääkiekkoon. Ja sitten sen että tämä on tosi loistava keskustelupaikka.

Jääkiekko on näköjään tuonut yhteen hyvin erilaisia ihmisiä, jotka vapaan keskustelun puolella käyvät laidasta laitaan välistä hyvin kuumia ja mielenkiintoisia debatteja. Joukossa on tosi taitavia, iskeviä ja viihdyttäviä kirjoittajia. SM-liigan puolella saa erittäin hyvän käsityksen siitä mitä otteluissa on todella tapahtunut ja missä joukkueet menevät. (Todellisten fanien yhteenotoissa näkee ettei itse sellainen ole...)

Tämä eroaa edukseen useimmista muista sivustoista koska kiekkokeskustelu ei ole aivotonta teini-chättiä eli mielipiteitä perustellaan jatkuvasti ja käydään dialogia myös toisten joukkueiden kannattajien kanssa. Vapaa keskustelu poikkeaa taas jostain fakki-idioottien väittelystä siinä että sitä käy hyvin erilaiset ihmiset jatkuvasti vaihtelevista aiheista.

Keskustelua leimaa myös tietty demokraattisuus ja osallistujien kunnioitus - yleensä keskitytään argumentteihin eikä niiden esittäjiin, ja poikkeukset lähinnä vain vahvistaa sääntöä.

Eli väittäisin että ylivoimaisesti parhaat urheilusivustot Suomessa, on ollut ilo osallistua keskusteluun. Ehkä vähän sattumalta on muodostunut hieno yhteisö nettiin - toivottavasti myös pysyy sellaisena.

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti pernaveikko
Eipä merkitse yhtään mitään... Ainoastaan vapaata keskustelua jaksaa jonkun verran lukea. Aivan liikaa floodia täälläkin, niin voin vain kuvitella millaista sen täytyy olla muilla osastoilla.
Totta. Minunkin mielestäni olisi parasta, että kukaan ei kirjoita mitään ja kaikki ovat hiljaa. Eihän siitä nyt mitään tule jos keskustelupalstalla on kirjoittajia. :rolleyes:

Eikö kannattaisi perustaa oma keskustelupalsta osoitteeseen 127.0.0.1 ja lukea sitten sitä? :p

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jatkoaikalaisuus on minulle lähes yhtä tärkeä kuin norjalaisten turskanpyytäjien nenäkarvat. Arvoaseteikolla jatkoaika on työn, opiskelun ja ihmissuhteiden edellä, mutta nenänkaivuu raidalliseen tuulipukuun pukeutuminen menevät niukasti edelle.

Viestin lähetti Arnold

Joo... (courtesy of rtvaix)

Riippuvuus on havaittu täälläkin. Nytkin on takana helvetin raskas päivä ja pari bisseä paikallisessa ja heti kotiin päästyä oli pakko avata kone ja tulla tänne. Pitäisköhän huolestua itsestään? No, jos tämä on sairaus, en halua parantua.:)
Aamulla ensimmäiseksi palaan taas astialle.
-B

pykli

Jäsen
Punaviiniä ja hyvää seksiä !

--- pykli

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on kyllä totta, että vakavaa riippuvuuttahan tää aiheuttaa.
Mäkin suoraan koulusta koneelle...Ei hyvä..:)
Eikä sekään riitä. ATK-luokkaan, joka muuten vilisee seiskaluokkalaisia poikia pelaamassa pam pam pelejä, on siellä nyt yksi tyttö, joka muutenkin katsastaa ensin kaikki muut lätkäsivut, ja sen jälkeen nauraa pää takakenossa jatkoajan jutuille...

Jatkoaikaanhan on mahtavaa kuulua. Mäkin luin tätä palstaa yli vuoden ennen kuin rekisteröidyin.
Ja hauskaa on ollut...:)
Tosin myönnän kirjottavani paljon enemmän Vapaaseen keskusteluun kuin SM-liigaan.

X-Hearted

Jäsen
No, kuitenkin vielä sen verran, että halusin muuttaa nimimerkkini ja aloittaa kokonaan alusta. Totta. Olen edelleen pahasti maineeni vanki, mutta yritän irtautua siitä ja nostaa uuden imagoni kirjoitustasolle, josta ei jää kenellekään epäselvyyksiä. En halua leimautua enää epäselvien kirjoituksieni takia, vaan yleisen jääkiekkotietämykseni takia.

Yritän todella uudelleenoppia sanomaan asiat yksinkertaisesti.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
RtSn kirjoitti:
Olen edelleen pahasti maineeni vanki, mutta yritän irtautua siitä ja nostaa uuden imagoni kirjoitustasolle, josta ei jää kenellekään epäselvyyksiä.
Mikäs kirjoitustaso se on? Sotkan vai Iskun?

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
RtSn kirjoitti:
No, kuitenkin vielä sen verran, että halusin muuttaa nimimerkkini ja aloittaa kokonaan alusta. Totta. Olen edelleen pahasti maineeni vanki, mutta yritän irtautua siitä ja nostaa uuden imagoni kirjoitustasolle, josta ei jää kenellekään epäselvyyksiä. En halua leimautua enää epäselvien kirjoituksieni takia, vaan yleisen jääkiekkotietämykseni takia.

Yritän todella uudelleenoppia sanomaan asiat yksinkertaisesti.

Ulospäin tämä näyttää siltä, että koitetaan keinolla tai toisella nousta suuren tietäjän jalustalle.

Jatkoaika on paras kotimainen kiekkofoorumi, ja tulee täällä muustakin puhuttua ja vietettyä ehkä liikaakin aikaa. Jatkoaikalaisuus ei käsitteenä merkitse mitään, sillä täällähän "vain" keskutellaan ja ehkä pyritään jopa vaikuttamaankin johonkin, mutta eihän tämä mikään seura tms. ole jota kannatetaan tai jonka lippua heilutetaan. Lukon lippua voin sen sijaan heilutella. Käsittääkseni vain toimittajille Jatkoaikalaisuuden pitäisi merkitä jotain, me muut vain kirjoitamme Jatkoaikaan.

ath0s

Jäsen
Suosikkijoukkue
FCB,Ottawa Senators,HIFK
Mitä Jatkoaikalaisuus merkitsee sinulle?

- Eipä juuri mitään, tosin toivon,etten koskaan kuuluisi tähän kastiin. Mitä olen seuraillut, monet keskustelut kääntyvät asialliselta linjalta siihen,että kirjoittajien jatkoajan keskustelupalsta-egot rupeavat paisumaan niin suureksi,että ne eivät mahdu enää samalle palstalle. Tulokkaana en lähde ketään sen suuremmin
mollaamaan,mutta ainakin pienellä selaamisella selviää, että Mr.Scarface ja The Original Jags lukeutuvat ilmeisesti tähän mahtavaan jatkoaikalaisten joukkoon, johon en itse halua kuulua.

Itse asiassa kiinnostaakin,että kuinka moni täällä oikeasti on sitä mieltä asioista,mitä kirjoittaa, eikä vain kirjoita kirjoittamisen ilosta "niitä näitä" aiheuttaen keskustelun tason huomattavan laskun.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
RtSn kirjoitti:
Puhun kuitenkin asioista faktoina, kaikessa yksinkertaisuudessaan.

Nyt kannattaa muistaa, että kyseessä on jääkiekko aiheinen keskustelupalsta. Se mikä sinulle on faktaa on toiselle fiktiota, etenkin jos kirjoitetaan jääkiekosta. Senpä takia useampi sanookin niitä mielipiteiksi, eikä faktoiksi.

Jaa mitä jatkoaika minulle merkitsee? No ajantappamista. Töissä aivan mahtava ajantappo sivusto, ja toimii kotonakin tylsinä iltoina.

Eniten palstassa harmittaa se, että jotkut kuvittelevat omaansa reviirit. Ja sitten kun käy toisen reviirille kirjoittamassa, niin tämä reviirin merkannut henkilö ottaa sen kun olisi kussut kintuille. Jos jatkoaika pääsisi tuosta kokonaan eroon, niin tämähän olisi ihan über mahtava paikka.

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Borgie kirjoitti:
Ulospäin tämä näyttää siltä, että koitetaan keinolla tai toisella nousta suuren tietäjän jalustalle.

Tuollaisia suuria tietäjiä, kaiken osaajia ja marttyyreja on ollut Jatkoajan historiassa monia. Mutta yhä se jaksaa naurattaa, kun joku tunteen paatoksessaan heittää kirjoituksen, kissan häntä ja niin edelleen. Perinteistä näille on sitten aina opetuslapsien joukko, jotka hyökkäävät voimakkaasti jokaista arvostelevaa kirjoitusta vastaan ja julistavat tätä "pyhäinhäpäisijää" pannaan.

Itselleni Jatkoaika on jotain josta lukea uutinen tahi epäilyttävä tieto. Sekä kyllä myöskin monen hauskan jutun aiheuttaja...

Että silleen...

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
wilco kirjoitti:
Tuollaisia suuria tietäjiä, kaiken osaajia ja marttyyreja on ollut Jatkoajan historiassa monia. ... Perinteistä näille on sitten aina opetuslapsien joukko, jotka hyökkäävät voimakkaasti jokaista arvostelevaa kirjoitusta vastaan ja julistavat tätä "pyhäinhäpäisijää" pannaan.
Routaisella Sydämellä suojeleva opetuslapsijoukko? Juurikin päinvastoin, RtSn on virallinen vittuilukohde jonka kirjoituksia kuuluu arvostella ja pyrkiä olemaan näkemättä josko niissä olisi asiaakin joukossa. Pihan isoin tönii ja muut tulevat rinkiin mukaan.

Viimeksi muokattu:

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
te ootte ihania kaikki.

huhhuh, mikä ketju.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy