Mitä haluaisit NHL 2003:seen?

  • 4 373
  • 73

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
REALISMIA!!! En käsitä miksei EA tajua jo vähitellen ruveta
kehittelemään pelejään realistisimmiksi. Luulisi ennemmin sillä
saavan ostajia enemmän kun että laittaa koko peli
naurunalaiseksi. Kaikenmaailman läpiajokamerat ym.
hidastuskamerat kesken pelin ovat aivan turhia. Puhumattakaan
typeristä apuselostajan "vitseistä".
Tietysti pienet yksityiskohdat lisukkeiksi (mitä on joskus ollutkin)
saattaisivat lisätä intoa ostaa myös seuraava versio.
Esim. hattrickistä lentää lakit, maalivahtien juomapullot maalin
päällä, kypärät irtoisivat kovista niiteistä ym.

Ja kaikki ketkä haluavat erkkarin värin vaihdettua tai valmentajan
kengännauhojen merkin valittua niin netin parhaimpiin lukeutuvia
addon sivuja kannattaa käydä katsomassa:
(myös aidot maajoukkueet, paidat, hallin mainokset, viimeisimmät
rosterit, valmentajat, ym. ym.)
www.nhldepot.net
www.cyber-nhl.net
En tiedä saako noita laittaa, mutta ottakaa pois jos ne haittaa.
Hyvät sivut kaikenkaikkiaan.
 

Aziz

Jäsen
Pientä napinaa löytyy runsaasti, mutta parilla muutoksella pelin taso kohoaisi merkittävästi. Ensin kaiken turhan (esim. apukommentaattori jollei äijällä mitään järkevää sanottavaa, läpiajokamera, keräilykortit jne.) voisi heivata pois. Sitten kehitettäisiin tekoäly aivan uudelta pohjalta ja maalivahdeista tehtäisiin edes hieman aidomman oloisia. Tekoälyn parantamisella voisi saada pois esim. koneen huijaukset ja erikoistilanteet saattaisivat jopa toimia. Nykyisellään ainakin minun on helpompi tehdä maali ali- kuin ylivoimalla.

Myös monipuolisemmat taktiikat, farmisarjat, pelaajakaupat oikella rahalla jne. olisivat todella mukavia, mutta koska NHL on arcade-peli, sellaisia tuskin tullaan näkemään.
 

ipaz

Jäsen
Stiflat: EASportsin lätkäyksikön tuottaja sanoi syksyllä haastattelussa, ettei NHL-sarjaa kannata tehdä realistisemmaksi koska silloin se ei myy Jenkeissä. NHL:n markkinat ovat kuitenkin aika rajalliset verrattuna esim. FIFA, NBA Live, Madden ja Triple Play peleihin.

Silti itse ihmettelen että miksei peliin voi edes lisätä sellaista mahdollisuutta, että sitä voisi pelata myös fiksusti eikä vain päästä päähän koohottamalla. Onneksi 2002:ssa on jo paljon säätömahdollisuuksia jolla pelin saa lähes mieleisekseen.

Olen pelannut änäriä PS2:lla ja koittanut myös saman pelitalon Maddenia. NHL-puolen tekijät voisivat ottaa sieltä hieman mallia miten saadaan pelistä graafisesti hyvän näköinen ja miten kaiken sortin pikkutilpehööriä ja kikkailua voi peliin lisätä.

Itse haluan 2003:een ainakin seuraavia asioita:

- kenttiä tehdessä pelaajien kätisyydet näkyviin (ja kaikkien pelaajien kätisyydet oikein!!)
- maalivahtien loukkaantumiset
- francise mode samalla tapaa kuten Maddenissa (voisi esim. erottaa valmentajan ja palkata valmiista listasta vaikka Ted Nolanin tilalle)
- enemmän yksityiskohtien viilaamista (PS2:ssa ärsyttää mm. kun kautta pelatessa "Trade Summary" tyhjenee jokaisen pelatun pelin jälkeen, toinen munaus pelipaitojen numeroiden valinnassa ja kolmas ettei kapteenistoa saa valita itse kuten PC:llä.)
- Pelaajamäärä kauden aikana. Kuten oikessa NHL:ssäkin vain 23 pelaajaa rosterissa, muut ovat "kuvitellussa" farmijoukkueessa.
- Injury reserve list
- Pelaajat jotka ovat vapaita agentteja ovat jo pelin alussa tällaisella listalla, eikä kaiken maailman Nurmiset ja Peltoset joukkueiden kokoonpanoissa.
- enemmän oikeita kasvoja
- Kaikkien joukkueiden pelistrategiat näkyviin (muutuisi sen mukaan kuka on valmentaja)
- legendaariset joukkueet (NBA ja NFL versiot ovat täynnä takavuosien legendaarisia kokoonpanoja. Sama NHL:ään!)
 

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti stiflat
Tietysti pienet yksityiskohdat lisukkeiksi (mitä on joskus ollutkin) saattaisivat lisätä intoa ostaa myös seuraava versio.
Esim. hattrickistä lentää lakit, maalivahtien juomapullot maalin
päällä, kypärät irtoisivat kovista niiteistä ym.
NHL kielsi jäälle lentävät lakit ja päästä irtoavat kypärät. Mikäli ennusmerkit yhtään pitävät paikkansa, saman linjan mukaan seuraavassa versiossa ei myöskään tulla näkemään katsomoon kimpoavia kiekkoja.

Paras parannus olisi tehdä koko pelin runko uudelleen. Nykyisellään peli arpoo liikaa pelaajien pistearvojen mukaan, eikä sillä, miten hyviä maalintekopaikkoja saa luotua, ole tarpeeksi merkitystä siihen, meneekö kiekko maaliin vai ei.

Näin ollen koko 2003:sta ei pitäisi julkaista ollenkaan, vaan alkaa suoraan tehdä 2004:sta. Vuoden sykli kehitystyössä ei riitä tarpeeksi suurten muutosten luomiseen.
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Viestin lähetti stiflat
REALISMIA!!! En käsitä miksei EA tajua jo vähitellen ruveta
kehittelemään pelejään realistisimmiksi. Luulisi ennemmin sillä
saavan ostajia enemmän kun että laittaa koko peli
naurunalaiseksi. Kaikenmaailman läpiajokamerat ym.
hidastuskamerat kesken pelin ovat aivan turhia. Puhumattakaan
typeristä apuselostajan "vitseistä".
Tietysti pienet yksityiskohdat lisukkeiksi (mitä on joskus ollutkin)
saattaisivat lisätä intoa ostaa myös seuraava versio.
Esim. hattrickistä lentää lakit, maalivahtien juomapullot maalin
päällä, kypärät irtoisivat kovista niiteistä ym.

Ja kaikki ketkä haluavat erkkarin värin vaihdettua tai valmentajan
kengännauhojen merkin valittua niin netin parhaimpiin lukeutuvia
addon sivuja kannattaa käydä katsomassa:
(myös aidot maajoukkueet, paidat, hallin mainokset, viimeisimmät
rosterit, valmentajat, ym. ym.)
www.nhldepot.net
www.cyber-nhl.net
En tiedä saako noita laittaa, mutta ottakaa pois jos ne haittaa.
Hyvät sivut kaikenkaikkiaan.
Itse haluaisin nuo erkkojen värit vaihtaa ja pelaajien varusteita muokkailla, mutta kerrohan mistä mä sen erkka-editorin tuolta löydän?
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Tritiac
Itse toivoisin näkeväni joskus Championship Manager tyylisen lätkämanageripelin. Siinä kyllä olisi hommaa kerätä samanlainen tietopankki kuin CM:ssä on.

Samaa olen haikaillut. Eastside Hockey Manager on vain pienen pieni riipaisu siitä maailmasta, jonka tuo mainitsemasi pelisarja tavoittaa. Huikeita pakkauksia.

Itse olen NHL-peleihin hurahtanut joskus 1995 ja sen jälkeen jokainen on syynätty tarkkaan ja hartaasti läpi kunnes on kyllästytty. Syynä tämä arkademaisuus pääasiassa. On se kumma kun taktiikka ym. valmennustoiminnot ovat edelleenkin täysiä nollia. Syynä kaiketi nuorempien pelaajien ja lajiin perehtymättömien pelaamiskynnyksen madaltaminen.
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Tärkein ois maalivahit ja nimenomaan omat moket paremmiksi.
Taktiikoille enemmän arvoa tosiaan.
Ja tuo managerointi systeemi ois hyvä. (kaks peliä samasa!)
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti Lapa

Itse haluaisin nuo erkkojen värit vaihtaa ja pelaajien varusteita muokkailla, mutta kerrohan mistä mä sen erkka-editorin tuolta löydän?

Noh, jos ihan tarkkoja ollaan niin EA on tehnyt peliin vain yhden
mailan jota jokainen pelaaja käyttää. (kiitos EA)
Eli varsinaista erkka-editoria ei löydy. Jonkunlainen grafiikkaeditori
pitäisi kuitenkin sieltä jostain löytyä, jos jaksaa opetella vaan
käyttämään.
Mutta paljon erilaisia mailavaihtoehtoja löytyy. (joissa on erilaisia
erkkoja, heh.)
Esim. itse käytän pelissä Eastonin Synergy -mailaa joka on
varresta lapaan jotain hiilikuitu(?)seosta.
Se on yleistynyt paljon pelaajilla tällä kaudella ja mm. Saku Koivu
käyttää sitä.

Pitkä:
Pitihän sen arvata että kaikki kiva kielletään...
Lopulta peli on päästä-päähän -jääkiekkoa ilman mitään
yksityiskohtia ja täynnä arcadea.
Tottatosiaan vuoden lisäaika kehittelyssä voisi tehdä hyvää.
Ei näytä vuosi enää riittävän EA:lle muuhun kuin graaffisiin
parannuksiin. Itse pelin "juoni" ei juuri muutu, vaikka joka vuosi
kansissa kovin luvataan jotain uutta.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BigRedBob:
Saako PC-versiossa maalivahdin päälle ajelemisesta jäähyn? PS2-versiossa ei ainakaan saa... miksi? Aiemmissa versioissa siitä tuli jäähy, en nyt muista tuliko edellisessä, mutta kuitenkin.

Saa. Jos ajelet maalivahdin päälle silloin kun se on menossa pois maaliltaan (siirretty rangaistus/joukkue hakee kuudetta kenttäpelaajaa), usein seurauksena on jäähy "Interference" eli estäminen. Realistisempaahan se olisi jos saisi jäähyn maalinedusta/laitatilanteissakin. Ja että maalivahti voisi loukkaantua :D
 
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Kuten täällä niin moni on jo sanonutkin...

...REALISMIA PRLK!

Itse pysyin vannoutuneena NHL-fanina aina vuoden 2001 versioon asti. Sen jälkeen palo pinna. Rupesi jossain määrin korpeamaan kun kiekon sai maaliin AINA tietyllä tavalla tai jos nosti vaikeustasoa, tuli maalintekeminen mahdottomaksi. Läpiajoista ei saanut maalia juuri koskaan, eivätkä edes hyvät siniviivalta tai B-pisteeltä ruuhkaan ammutut kiekot löytäneet koskaan tietään verkkoon.

Olen joskus kuullut sellaisenkin urbaanilegendan (lieneekö joku Jatkoajassa toimittanut?), että joku oli jutellut erään EA:n pääsuunnittelijan kanssa chatissa, ja kun keskustelu oli kääntynyt NHL-sarjan lähinnä realismiin liittyviin ongelmiin, oli kyseinen neropatti todennut, että tiedän mitä tarkoitatte, mutta realistinen jääkiekkopeli olisi kuulemma todella tylsä. Siinä se taas nähdään, että ihmisille, joilla on ampiaisen keskittymiskyky (ts. jenkeille), ei myy muu kuin arcade-tason puulaakikiekko. :mad:

En enää ikinä osta yhtänään EA:n NHL:ää. En ennen kuin peliin saadaan ja nimenomaan peliin saadaan realismia. Minä en sitten niinkään välitä sitten eritysnauhan väristä...

Huh, tulipa taas purettua sydäntä...
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Pitkä
NHL kielsi jäälle lentävät lakit ja päästä irtoavat kypärät. Mikäli ennusmerkit yhtään pitävät paikkansa, saman linjan mukaan seuraavassa versiossa ei myöskään tulla näkemään katsomoon kimpoavia kiekkoja.

Jos tämä pitää paikkansa, miksi sitten NHL Hitz 20-02:ssa, jolla myös on NHL:n virallinen lisenssi, hatut ja kypärät lentää koko ajan? Selitykseksi tuskin kelpaa se että Hitz on arcadepeli ja NHL2002 muka realistinen. Haiskahtaa vähän EA:n tekosyiltä tai perättömiltä huhuilta nuo selitykset.
 

Akseli

Jäsen
Käsittääkseni kaikki irtonainen liikkuva "rasittaa" grafiikkamoottoria ja vaatii taas enemmän koneelta jolla pelataan.
Saattaa pienentää radikaalisti myyntiä, jos vaatimukset alkaa olla gigahertisin luokkaa.
Itse kuitenkin kaipaisin semmoista vaihtoehtoa, että ei tarvitsisi huolehtia noista vaihdoista itse, mutta voisi painottaa haluamallaan tavalla peluutukseen. Eli voisi asettaa ketjuja pelaamaan määrättyjä ketjuja vastaan ja muuten sitten jollakin %-systeemillä määrätä peluutusta.
Olisi mainio uudistus tämä.
Realismi tarkoittaisi pelin radikaalia vaikeutumista. Peli on kuitenkin peli. Joku simulaatiovalikko voisi tietysti olla.

kieltämättä vastustajankin selvät virheet tai siniviivaan kompastuminen satunnaisesti joskus toisi semmoista todellisuuden tuntua mukavasti. Ei lienisi vaikea tämmöstä toteuttaa jollakin satunnaislukugeneraattorilla...

2002 on joka tapauksessa paras versio tähän asti.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Lapa
...koska haluan itse kehittää pelaajista tähtiä, Vlasakin taidot tällä hetkellä 79, kun olen pelannut kaksi kautta Vlasak ykkösketjussani.

Tuo itseasiassa saisi myös olla muutettavien asioiden listalla. Nythän jokaisesta pelaajasta, oli miten huono tahansa, tulee jo kahdessa-kolmessa kaudessa ykköskentän superhyökkääjä joka takoo pisteitä ottelusta toiseen..

Mallia Championship Managerin pelaajakehityksestä.
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Itseäni on ainakin viime vuoden versioissa ärsyttänyt se että jäähyjä tulee itselle paljon enemmän kuin vastustajalle. Vaikka pelaisi 10min. erillä niin silti vastustaja saa vain yhden jäähyn(sekin useimmiten tappelusta). Eikä auta vaikka vaihtelisi mitenkä niitä sääntöjä.

Kokoonpanotkin voisi päivittää hiukan huolellisemmin ettei sieltä aina löytyisi jotain Ville Peltosta tai Antti Aaltoa. Ja aina kun päivittää kokoonpanot ea:n sivuilta niin sitten ne Peltoset ilmestyy sinne uudestaan kummitteleen. Vähän panostusta tohon rosteri puoleen niin sitten olis mukava.
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Niin ja sitten tietysti vähän parempi alkudemo kun mitä on viime versioissa nähty.

Kuka muistaa vielä NHL 98:n alkudemon. samantapasta meininkiä tarvittas vaikka toisaalta eihän sillä mitään merkitystä itten pelin kannalta oo.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Haluan ehdottomasti mahdollisuuden kasvattaa pelaajille play-off parran. Se olisi kyllä jotain se... =)
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Re: Jäähyistä

Viestin lähetti Arnold
-Maalivahtien jäähyt. Helpommin penalttya molareille, ja maalivahtiin kohdistuvat taklaukset takaisin.

-Tuomarin ajelu + käytösrangaistus siitä.

Juuri niin. Molemmat ovat joskus olleet, mutta jostain syystä poistettu. Ennen oli hauskaa yrittää, kuinka nopeasti saa itsensä ulos pelistä telomalla tuomarin. Oma ennätykseni oli muistaakseni 2 sekuntia.

Kiekon tyhjään maaliin laukominen on liian vaikeaa. Joka kerta, kun yritän lyödä kiekkoa tyhjiin siniviivan takaa, niin tää daiju pistää sen ränniin. Tietokoneen joukkue saa kyllä kiekon tyhjiin joka paikasta.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Grafiikkaa...

http://www.sportplanet.com/nbalive/eagraph/eagraph.shtml

Tuolta löytyy editori jolla voi säätää jos vaikka mitä, jos osaa ja jaksaa. Itse olen taistellut jonkun vanhemman version kanssa ja homma tyrehtyi siihen etten saanut korvattua esim. Edmontonin vanhaa paitaa nykyisellä kolmospaidalla. Tai siis sain korvattua paidan, mutta muualta piti tuoda suunnilleen samanlaiset numerot paitoihin koska ne oranssireunaiset ei oikein toimi siinä paidassa;) Silloin alkoivat ongelmat; numerot pitää exportata kuvankäsittelyohjelmaan ja tuoda takaisin että voi korvata olemassaolevan vanhan filen. Tällöin pelinumerofilet tärväytyvät.

Jos joku nero on keksinyt ratkaisun ongelmaan, kertokoon hetimiten, näpit syyhyävät päästä niitä duunamaan. SM-liiga ym. packien tekijöiltä tuo onnistuu, mutta itse olen sen verran kädetön ettei onnistu.

Ja jos jollain on parempia työkaluja tai metodeja tiedossa, voi laittaa vaikka YV:tä tulemaan.
 

M10

Jäsen
Kaksi asiaa mitkä tekisivät minut tyytyväiseksi:

1. Taklaukset samanlaisiksi kuin face off 98:ssa
2. Tappeluparit todenmukaisiksi: Ei Vandenbusche vs Kasparaitis tai Nieuwendyk vs. Oliwa, vaan tyyliin Tucker vs. Keane ja Brashear vs. Helenius
 

ace

Jäsen
Viestin lähetti ipanmies
Niin ja sitten tietysti vähän parempi alkudemo kun mitä on viime versioissa nähty.

Kuka muistaa vielä NHL 98:n alkudemon. samantapasta meininkiä tarvittas vaikka toisaalta eihän sillä mitään merkitystä itten pelin kannalta oo.



Jos se oli se demo missä Arnot paiskasi jäähyboxin oven kiinni ja Potvinin lähikuvaa näytettäessä möree misääni sanoo "Are you afraid of masked man?" niin mä muistan se todella hyvin. Se oli kyllä tosi tyylikäs alkudemo ja sellanen sais tulla seuraavaankin. Yleensäkin sellanen demo ois parempi missä ois oikeeta NHL-kuvaa, eikä kankeita tietokoneukkoja tuulettamassa ja lämäämässä kiekon verkon läpi.
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Viestin lähetti ace




Jos se oli se demo missä Arnot paiskasi jäähyboxin oven kiinni ja Potvinin lähikuvaa näytettäessä möree misääni sanoo "Are you afraid of masked man?" niin mä muistan se todella hyvin. Se oli kyllä tosi tyylikäs alkudemo ja sellanen sais tulla seuraavaankin. Yleensäkin sellanen demo ois parempi missä ois oikeeta NHL-kuvaa, eikä kankeita tietokoneukkoja tuulettamassa ja lämäämässä kiekon verkon läpi.

Juuri sitä tarkoitin. Muistaakseni myös NHL 99:ssä ja NHL 2000:ssa oli oikeeta NHL-kuvaa, mut nyt näissä kahessa uusimmassa se alkudemo on suorastaan ollut luokaton. Kun ottaa huomioon kuinka paljon EA panostaa pelin grafiikoihin niin luulisi että panostaisivat myös tähän esittelypätkään. Kyllä sitä NHL 98:sin pätkää kattellessa rupes adrenaliini virtaamaan :D
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Nostetaanpas tätäkin ketjua vähän ylemmäs kun pelikin ilmestyy jo tasan kuukauden kuluttua.

Yksi juttu mitä haluisin uuten NHL:ään olis realistisemmat tappelut. Viimeisimmissä versioissa ne on ollu niin surkeet et oikeen naurattaa. Toinen aina mätkähtää selälleen. Eihän niissä yleensä nyt oikeesti joka kerta mitään tyrmäystä tuu :confused:

Toinen mikä olis kiva juttu kans, et kypärät vois lähtee vaikka taklauksen seurauksena pois päästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös