Mitä englantilaista seurajoukkuetta kannatat ?

  • 13 702
  • 159

Englantilaisjoukkueesi ?

  • Chelsea

    Ääniä: 34 5,9%
  • Manchester United

    Ääniä: 127 22,1%
  • Liverpool

    Ääniä: 117 20,4%
  • Tottenham

    Ääniä: 38 6,6%
  • Arsenal

    Ääniä: 51 8,9%
  • Blackburn

    Ääniä: 15 2,6%
  • Newcastle

    Ääniä: 38 6,6%
  • Bolton

    Ääniä: 12 2,1%
  • West Ham

    Ääniä: 16 2,8%
  • Wigan

    Ääniä: 10 1,7%
  • Charlton

    Ääniä: 4 0,7%
  • Everton

    Ääniä: 22 3,8%
  • Middlesbrough

    Ääniä: 7 1,2%
  • Manchester City

    Ääniä: 23 4,0%
  • Aston Villa

    Ääniä: 14 2,4%
  • Fulham

    Ääniä: 9 1,6%
  • Portsmouth

    Ääniä: 5 0,9%
  • Birmingham

    Ääniä: 3 0,5%
  • West Bromwich

    Ääniä: 4 0,7%
  • Sunderland

    Ääniä: 10 1,7%
  • Sheffield United

    Ääniä: 4 0,7%
  • Sheffield Wednesday

    Ääniä: 7 1,2%
  • Leeds

    Ääniä: 21 3,7%
  • Crystal Palace

    Ääniä: 10 1,7%
  • Wolverhampton

    Ääniä: 7 1,2%
  • Norwich

    Ääniä: 3 0,5%
  • Coventry

    Ääniä: 7 1,2%
  • Southampton

    Ääniä: 9 1,6%
  • Ipswich

    Ääniä: 4 0,7%
  • Leicester

    Ääniä: 5 0,9%
  • Derby

    Ääniä: 5 0,9%
  • QPR

    Ääniä: 15 2,6%
  • Millwall

    Ääniä: 11 1,9%
  • Nottingham Forest

    Ääniä: 12 2,1%
  • Reading

    Ääniä: 4 0,7%
  • Wimbledon

    Ääniä: 6 1,0%
  • Preston

    Ääniä: 3 0,5%
  • Hull

    Ääniä: 11 1,9%
  • Joku muu, mikä ?

    Ääniä: 31 5,4%
  • Francesco Totti on Jumala !

    Ääniä: 42 7,3%

  • Äänestäjiä
    574

komisario

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ray Bourque, Man Utd
Man United, ja ihan skidistä asti. Toisena on sitten Fulham. Joukkue mistä en tykkää yhtään on puolestaan Arsenal.
 

Sides

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man U
Glory glory... Red Devils ollut 80-luvulta asti. Joku lauantai-ilta penskana näin Man U:n pelaavan, eipä ole tarvinnut takkia käännellä, eikä gloryhuntailla muita sen jälkeen.

Tulipas mieleeni, että onkos muitten brittituttavat ihmetelleet suomalaista brittifutistietoutta. Useamman britin kanssa olen asiasta pintin ääressä jauhanut ja kaikki ovat olleet yllättyneitä miten täällä tiedetään heidän futiksestaan niin paljon. Häh?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
lintu kirjoitti:
No, vasta nyt Rafan aikana on taas hieno ilme palautettu ja lienee vain ajan kysymys milloin se liigamestaruuskin tulee.

Jep, nimenomaan ajasta on kyse. Eiköhän se tämän vuosituhannen puolella tule.

Mielenkiintoista huomata, että jokainen seura on saanut vähintään 2 ääntä. Tämä kertoo siitä, että brittifutis on kaikkien jatkislaisten yhteinen rakkaus. Loistavaa!

Bradford City edelleen.
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Blackie kirjoitti:
Mielenkiintoista huomata, että jokainen seura on saanut vähintään 2 ääntä. Tämä kertoo siitä, että brittifutis on kaikkien jatkislaisten yhteinen rakkaus. Loistavaa!

Niin tai siis koska tässä äänestyksessä voi äänestää vaikka kaikkia vaihtoehtoja, on kaksi huumorintajuista äänestäjää ollut niin ihastunutta brittipalloiluun, että ovat äänestäneet kaikkia. Aika velikultia, etten paremmin sanoisi.
 

Lyrinna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
West Hamia kannatan futishullun anglofiili-isän perintönä.

Olen ollut ottelussakin Upton Parkissa. Siihen aikaan taisivat West Ham ja Porin Ässät olla melkein yhtä huonoja, mutta West Hamilla oli kyllä pari fania enemmän. Tammikuussa siellä väkisinkin jäätyi, mutta tunnelmaa oli kuin pienessä kylässä.
 

Tumbi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings (Oilers), Liverpool, La Selección
Liverpool FC

Reds since Ian Rush, Kenny Dalglish, Bruce Grobbelaar etc. Eletään siis kautta 1985-86, jolloin Reds saavutti tuplan Dalglishin ensimmäisellä pelaajamanagerikaudellaan. Vanhemmat Toffees-fanit varmaankin muistavat kyseisen kauden. Sekä liigassa, että FA cupissa Reds nujersi Merseysiden naapurinsa Evertonin vain vuosi surullisen kuuluisan Heyselin.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Manun miehiä tässä ollaan oltu, tosin "hieman" vähemmän aikaa kuin edellisen viestin Manu-fani. Pelejä tulee ahkeraan seurattua Canalilta ja muutenkin olen brittifutiksen ystävä, sen täällä paljastan.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Manchester Unitedia periaatteessa kannustan, tai siis pikkupoikana kannustin.. Enää en pahemmin seuraa jalkapalloa.. Mitä nyt joitakin arvokisoja, mutta siihen se jää..
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ManU:n sympatiakannattaja periaatteessa olen, vaikken futista kovinkaan ahkerasti seuraakaan. Suosikkipelaajia ovat (olleet) Roy Keane ja Ryan Giggs. Nykyukot ovat enemmän palkkasotureita.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minulle se on ollut jo pitkään FC Liverpool - varmaan jostain 70-luvun alusta lähtien eikä kai tuo enää muuttune mihinkään...
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Manchester Unitedia Eric Cantonan potkusta katsojaan lähtien =)
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Eihän näistä vaihtoehdoista voi valita kuin viimeisen, koska joku Totti tai muu vastaava oikea jalkapalloilija paukuttelisi sen 350 kaappia kymmeneen Valioliiga-kauteen.

Vastaan Ivan Campon organisoima joukkue eli Bolton.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Ha'way the lads!

Tietynlaisena vastarannan kiiskenä tykkäämäni asiat/jutut/joukkueet eivät noudata sitä oletettavinta valintaa. Myös tässä tapauksessa se pitää paikkansa.

Joskus 80-luvun loppupuolilla jonkin tv-ohjelman perusteella löysin pohjoisen kaupungin nimeltä Sunderland. Lapsuudesta lähtien on brittifudista tullut seuratuksi eli sitä olen nähnyt 70-luvulta alkaen. Vuosikausiin ei mitään erityisemmin kannatettavaa löytynyt, mutta jostain se on pikkuhiljaa hiipinyt alitajuntaan, että Sunderlandin futisjoukkue tuntuisi omimmalta. Gloryhunttaus ei tähän viime vuosina jojo-joukkueeksikin haukutun kohdalle todellakaan sovi. Kuten ollette huomanneetkin, niin minä olen käytännössä melkein ainoa joka kirjoittelee Valioliiga-ketjussa Sunderlandin asioista.

Vuosikausia seuranta oli lähinnä teksti-tv:stä ja lehdistä lähtevää. Internet on sittemmin tuonut aivan uuden ulottuvuuden. Sen avulla pystyin hakeutumaan omieni luo eli pääsin tutustumaan henkilöihin, jotka käyvät vuosittain katsomassa Sunderlandin pelejä. Porukkamme on pieni, mutta kansainvälinen. Olen käynyt jo kolmasti Stadium of Lightilla katsomassa pelejä. Tarkoitus olisi tuossa kevätpuolella yrittää päästä koillisessa käymään. Josko pääsisi näkemään voittoisankin pelin, kun kaksi viimeisintä näkemääni eivät sitä olleet.

Ei sarjasijoitus eikä -taso vaikuta siihen, että mitä kannatan. Näin on aina ollut ja aina tulee oleman.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Missä on vaihtoehto "en mitään"?
 
Manchester United se on ollut niin pitkään, kun brittifutista olen yhtään seurannut. Ensimmäinen muistikuva on jostain ehkä ihan ysärin alusta, ManU pelasi vaaleansinisessä vierasasussa ja Paul Ince oli kuvassa. Ja sitten kun tuli vielä Amigalle se Manchester United Europe -peli, niin homma oli saletti.

Inhokkipuolella onkin sitten Liverpool ja Arsenal. Noista ei vain voi tykätä. Sunderland sai sivukannatusta Keanen ollessa managerina, nyt putosi yhdentekevien joukkoon.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
1998 MM-kisoista lähtien olen seurannut tarkemmin futista ja sieltä lähtien selvä suosikki on ollut Man United. Cantona oli tähän varmasti yksi syistä. Oikeastaan tuosta ajasta lähtien "fanius" on vain kasvanut. ManU selvästi ykkönen, sitten on muita himmeämpiä suosikkeja muista maista Ajax. Jos Real-Barca vääntöön pitää ottaa kantaa, niin Real. Italialaisista en sano mitään. Suomen potkupalloilua en ole käynyt katsomassa 20 vuoteen kuin kerran, tämä oli muutama vuosi sitten Joensuussa pelattu Cupin peli Jippo-FC Lahti.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Leeds United.. Kaikki muu on yhdentekevää.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
En mitään tietenkään. Kyllähän sen ymmärtää että brittifutista seurataan, mutta että fanitetaan ja kannatetaan, niin se ei kyllä mene jakeluun.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
70-80 luvuilla TV2:lta lauantaisin Englannin Liigaa... Kenny Dalglish, Kevin Keegan & Co. => Liverpool FC!!
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
1995 oli tärkeä vuosi ulkomaalaisten seurojen fanituksen aloittamisessa. Jostain syystä otin sen vuoden mestarit (gloryhunter kun olen) sekä NHL:sta että Valioliigasta suosikeikseni. Tietty Martin Brodeurilla ja Alan Shearerilla oli myös jotain merkitystä valinnoissa. Shearer oli kova luu myös maajoukkueessa, kun jonkun aivopierun vuoksi muksuna kannatin Englantia EM- ja MM-kisoissa.

Otsikon kysymykseen vastaan siis Blackburn Rovers.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Laitoin Ipswich kun eräs tuttava on ehkä intohimoisin tractor boys fani koskaan. Pääsi mm. BBC:n Itä-Anglian tms. radiolähetykseen kun oli kerran valioliigapeliä katsomassa Portman Roadilla. Oli naistoimittajalla leuka sijoiltaan kun kuunteli kaverin hehkutusta ja luettelemia kokoonpanoja jostain aikojen takaa. Ja tälläinen kaveri löytyi jostain Suomesta?! Kaupan päälle irtosi sitten vielä stadionikierros jonkun vanhan Town-legendan ja turvallisuuspäällikö kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös