Ha'way the lads!
Tietynlaisena vastarannan kiiskenä tykkäämäni asiat/jutut/joukkueet eivät noudata sitä oletettavinta valintaa. Myös tässä tapauksessa se pitää paikkansa.
Joskus 80-luvun loppupuolilla jonkin tv-ohjelman perusteella löysin pohjoisen kaupungin nimeltä Sunderland. Lapsuudesta lähtien on brittifudista tullut seuratuksi eli sitä olen nähnyt 70-luvulta alkaen. Vuosikausiin ei mitään erityisemmin kannatettavaa löytynyt, mutta jostain se on pikkuhiljaa hiipinyt alitajuntaan, että Sunderlandin futisjoukkue tuntuisi omimmalta. Gloryhunttaus ei tähän viime vuosina jojo-joukkueeksikin haukutun kohdalle todellakaan sovi. Kuten ollette huomanneetkin, niin minä olen käytännössä melkein ainoa joka kirjoittelee Valioliiga-ketjussa Sunderlandin asioista.
Vuosikausia seuranta oli lähinnä teksti-tv:stä ja lehdistä lähtevää. Internet on sittemmin tuonut aivan uuden ulottuvuuden. Sen avulla pystyin hakeutumaan
omieni luo eli pääsin tutustumaan henkilöihin, jotka käyvät vuosittain katsomassa Sunderlandin pelejä. Porukkamme on pieni, mutta kansainvälinen. Olen käynyt jo kolmasti Stadium of Lightilla katsomassa pelejä. Tarkoitus olisi tuossa kevätpuolella yrittää päästä koillisessa käymään. Josko pääsisi näkemään voittoisankin pelin, kun kaksi viimeisintä näkemääni eivät sitä olleet.
Ei sarjasijoitus eikä -taso vaikuta siihen, että mitä kannatan. Näin on aina ollut ja aina tulee oleman.