Omalla kohdallani ehkä huonoin ajettava auto on ollut legendaarinen VW Kleinbus, jollaista sain ensimmäisiä kertoja ajaa kesätöissä eräällä metsänistutustilalla kortittomana. Se oli istutustyöväen kuljetustarkoituksessa ja sillä ajoi se, joka kerkesi/halusi - minä kortittomana pojanjullina tietysti halusin. Ko. auton "erikoisuuksiin" kuului kuskinistuin, joka liikkui kiskoissaan vapaasti eli kiihdytettäessä istuin rymähti taaksepäin ja jarrutettaessa taas eteenpäin, mikä teki ajosta tietysti aika mielenkiintoista.
Toinen, pidempiaikainen kokemus kyseisellä merkillä karttui, kun olin opiskeluaikanani kesätöissä kunnalla ja mittausporukan työautona oli juurikin tuo Kleinbus. Auto oli kunnollisilla teillä todella erikoinen (= paska) ajettava löysine jousituksineen, epämääräisine ohjauksineen ja huonoine jarruineen, mutta huonoilla pelto- ja metsäautoteillä ajo-ominaisuuksilla ei ollut paljoa merkitystä, vain etenemiskyvyllä, joten sillä pärjättiin.
Toinen, pidempiaikainen kokemus kyseisellä merkillä karttui, kun olin opiskeluaikanani kesätöissä kunnalla ja mittausporukan työautona oli juurikin tuo Kleinbus. Auto oli kunnollisilla teillä todella erikoinen (= paska) ajettava löysine jousituksineen, epämääräisine ohjauksineen ja huonoine jarruineen, mutta huonoilla pelto- ja metsäautoteillä ajo-ominaisuuksilla ei ollut paljoa merkitystä, vain etenemiskyvyllä, joten sillä pärjättiin.