Mistä muistan käyttäjän
@Punamusta ? Mistäkö aloittaisin? Tämä porilaisnuorukainen teki näyttävän sisääntulon palstalle kirjoittaen jo 17-vuotiaana erittäin yksityiskohtaisia ja syväluotaavia otteluennakkoja Liigan otteluseurantaketjuihin. Minä kehaisin häntä keväällä 2019 loistavasta duunista Liigan ottelu- ja kierrosennakkojen kanssa ja tuosta alkoi yllättävä ystävyyssuhde minun ja tämän nuoren porilaisen rokkikukon alun kanssa.
Mutta mistä minä muistan Puniksen siltä ajalta kun me kaksi ollaan tutustuttu toisiimme netin välityksellä ja lähennytty mielen tasolla? No ensinnäkin, sain häneltä motivaatiota aloittaa itsekin kirjoittamaan aktiivisemmin runoja ja biisejä. Hänen kanssaan on helppo vaihtaa kuulumisia ja jakaa kokemuksia vaikka ikäeroa meillä on kahdeksisen vuotta. Punamusta saattaa olla kierrätyskeskuksen nykyrosterin nuorin palsta-aktiivi, mutta hän ei anna ollenkaan itsestään mielikuvaa sellaisesta keskenkasvuisesta jonnesta, joka on aivan pihalla maailmanmenosta.
Kun kirjoitan Punamustalle, en mieti hänen ikäänsä, tai välillämme olevaa ikäeroa. Ei ihmisyhteydet ikää katso, tämän tajusin jo Business College-taipaleellani, missä tutustuin Punamustaa noin vuoden vanhempaan jannuun jonka kanssa ystävystyin lähes heti koulutaipaleemme alulla.
Punis tuki ja tsemppasi mua henkisellä tasolla tosi paljon viime talvena jolloin mulla oli vaikeat ajat elämässä, vaikka ihan varmasti hänellä itselläänkään ei ollut sen koomin helpompaa elää oman päänsä sisällä. Olen vastavuoroisesti pyrkinyt auttamaan ja tukemaan Punamustaa YV:iden välityksellä kun hän on avautunut omista vaikeuksistaan.
@Punamusta on sinnikäs, ajattelevainen, avulias ja lahjakas nuori jätkä jolla on hyviä ajatuksia, erinomaisia ideoita ja tiedän että hän tulee vielä pärjäämään tässä maailmassa. Hänellä on sekä lempeä että rautainen sydän että terävä pää ja isot unelmat, kuten tuossa iässä saa ja pitääkin olla.
Rock'n'roll brother!