Mistä kunnollinen sähköposti??

  • 3 461
  • 35

TheChef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Useita hyviä löytyy...
Hotmail tulvii roskapostia...
Jippii lataa törkeen hitaasti (jos ollenkaan!), käytettävässä mitättömän mähän "muistia" ja muutenkin kankee...

Mistä kunnollinen, helppokäyttöinen ja mielellään ilmanen sähköposti???
AAAPUUUVA!!!
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Ei hyvää päivää!

Jippii tarjoaa vähän tilaa???? Mihin hyvä ihme tarvitsee yli 20 megaa sähköpostitilaa? Tajuatsää paljonko mega on? Jippii on Suomen paras sähköposti, mitattiin millä mittarilla tahansa.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
www.suomi24.fi voitti uusimman MikroPC -lehden testin ja on ilmainen. Itse myöskin käytän sitä. Hyvä, ja tarpeeksi nopea. Suosittelen.
 

TheChef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Useita hyviä löytyy...
Re: Ei hyvää päivää!

Viestin lähetti keltainen vaara
Jippii tarjoaa vähän tilaa???? Mihin hyvä ihme tarvitsee yli 20 megaa sähköpostitilaa? Tajuatsää paljonko mega on? Jippii on Suomen paras sähköposti, mitattiin millä mittarilla tahansa.


Jo jokatapauksessa ei vaan tahdo mulla toimia!!!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti keltainen vaara
Jippii on Suomen paras sähköposti, mitattiin millä mittarilla tahansa.

Mikähän sitten olisi huonoin? Jippiin kanssa on jatkuvasti ongelmia, viimeksi 30sek sitten. En pääse lukemaan mailejani, todella usein sama ongelma. Olen täysin kyllästynyt niiden touhuun, enkä todellakaan voi suositella sitä kenellekään.

Noin muutenhan käyttöliittymä Jippiillä on ihan mainio, mutta mitä hyötyä siitä on, jos sitä pääsee käyttämään täysin satunnaisesti.

Ei, tämä ei ole mikään katkera yhdestä kerrasta johtuva tilitys vaan niillä yksinkertaisesti on pahoja ja säännöllisiä ongelmia.

Kokeilen vielä kerran, katsotaan kuinka käy. Lataa, lataa, lataa, lataa... Ei vaan maileja näy, nyt en pääse edes syöttämään tunnuksia, joskus pääsee siihen asti. Semmoinen palvelu.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pystyykö muuten Suomi24:ää tai jotain muuta ilmaista sähköpostia käyttämään Outlookin kautta? Itse en oikein tykkää niistä, mitä pystyy käyttämään vain netin kautta ja niinpä olen pitkin hampain taistellut Hotmailin spämmitulvaa vastaan.

Jos mittarina käytetään luotettavuutta, Jippii taitaa olla hyvin kaukana Suomen parhaasta sähköpostista. No, minulla ei siitä henkilökohtaista kokemusta ole, mutta niin monelta taholta olen kuullut usein toistuvista, pitkistäkin käyttökatkoksista, ettei se ihan perätöntä huhua voi olla. Ainakin aiemmin käyttämäni NIC meni pilalle, kun se siirtyi Jippiin alaisuuteen. Siinä taisi pahimmillaan olla jopa viikon mittainen käyttökatkos, eikä vaivauduttu pahemmin selittelemään, mistä se johtui.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Luukku.comia ovat kehuneet. Myös sunpoint.net on kätevä; se on ilmainen ja saat kotisivutilaa samalla käyttöösi.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Hotmail ja späm

Miten ihmeessä kaikki muut saa spämmiä Hotmailiin paitsi minä? Itselläni on Hotmail ollut jo monta vuotta enkä saa roskapostia kuin korkeintaan kerran kahdessa kuukaudessa. Kyllähän sitä spämmiä tulee jos osoitettaan viljelee jokapaikkaan.

Jippiitä kokeilin hetken kun tarvitsin ei-Hotmail osoitteen ja se oli kyllä melkosen surkea; viestejä ei päässyt lukemaan kun oli tarvetta.

Myös Suomi24 minulla on ollut (ja taitaa olla vieläkin, pitääpäs käydä katsomassa...) wanhoina aikoina kun minulla oli modemiyhteys heidän kautta. Silloin sinne ainakin tuli päivittäin 'suomi24 tiedottaa' posteja sun muita "hyödyllisiä info -posteja"

Sunpoint.net on kanssa hyvä, sitäkin on tullut käytettyä. Ainoa miinuspuoli on ettei se toimi Outlook Expressin kanssa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Luukku

toimii ainakin meikälle riittävän hyvin. Olisikohan kaksi päivän pituista katkosta ollut käyttämäni vuoden sisään, ja lataa suht nopeasti.

Roskapostia ei tule, "asiakaskirje" tulee kerran kuussa, ja senkin saa kiellettyä. Tilaa en muista, mutta ei kyllä tule meikällä täyttymään. Jotain hyvää maikkarilta siis :-)
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Toisena sähköpostina itselläni on Luukku, minkä totean tässä ja nyt ihan kelpo sähköpostin tarjoajaksi. Luukussa voi asioida nopeasti mistä vain ja erittäin helppo käyttää samankaltaisille säheltäjille kuin minä. Toimintakatkoksetkaan eivät ole hirveän yleisiä.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Vielä yksi joka ei ole mukaan mahtunut: www.city.fi :n sähköposti on ihan kohtuullinen, kelpaa ainakin minulle ns. kakkosposti osoitteena.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jippiistä ei tiedä millon se lafka menee nurin, henk.koht. luotan mielummin esim. mtv3 tai joku muu 'luotettava' taho...
 

Kärppä78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Dallas Stars
Minä olen sitä mieltä, että ei ainakaan jippii. Minulla se on toiminut hyvin huonosti viimepäivinä, eikä ole ensimmäinen kerta. Latautuminen kestää monta minuuttia. Olkoonkin että tarjoaa paljon viestitilaa. Luukku pelittää aika hyvin, sitä suosittelisin minä!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Los Sin Nombre
Kyllähän sitä spämmiä tulee jos osoitettaan viljelee jokapaikkaan.

Ei osoitetta itse edes tarvitse viljellä ja spämmiä saa kyllä silti. Jos haluaa jonkun suositun usernamen mihin joutuu laittamaan numeron perään esim. Laura247, niin laatikossa odottaa jo spämmiä kun sinne menee ensimmäistä kertaa.

Maalaisjärjellä tuntuisi että laatikossa ei voi postia olla, kun eihän kukaan edes tiedä osoitetta. Spämmärit kuitenkin käyttävät koodinpätkiä, jotka aika ajoin kokeilevat missä järjestysnumerossa mennään lukemattomien suosituimpien nikkien kohdalla.

Eikä tunnuksissa tarvitse välttämättä edes järjestysnumeroita käydä läpi. Yhtä lailla samantyyppiset ohjelmat voivat arpoa eri kirjainyhdistelmiä ja kokeilla niitä, josko maili menisi läpi.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Viestin lähetti SSeightyeight
Vielä yksi joka ei ole mukaan mahtunut: www.city.fi :n sähköposti on ihan kohtuullinen, kelpaa ainakin minulle ns. kakkosposti osoitteena.

Minullakin on city.fi`n osoite. Toimii mielestäni hyvin ja muistiakin on riittävästi. Joskus tulee jotain tiedoitteita mutta ei liian usein kuitenkaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: Ei hyvää päivää!

Viestin lähetti keltainen vaara
Jippii tarjoaa vähän tilaa???? Mihin hyvä ihme tarvitsee yli 20 megaa sähköpostitilaa? Tajuatsää paljonko mega on? Jippii on Suomen paras sähköposti, mitattiin millä mittarilla tahansa.
Tämähän kuulostaa vähän joltain Bill Gates 1984 kommentilta ("Ei kukaan voi tarvita enempää kuin 640 KB keskusmuistia"), tai IBM:n pääjohtajan 1950 kommentilta :"Maailmanssa on markkinoita 4-5 tietokoneelle" ;)

Huvin vuoksi katsoin oman sähköpostini folderin koon ja tulos oli hieman reilu 50 megaa. Mulla on sellainen käsitys että mega on 1024 kiloa. 1 Kilo taas on 1024 tavua. 1 tavu taas on 8 bittiä.

Edit: mainittakoon, että koko on pysynyt kohtuu hyvin aisoissa, kun olen siivonnut turhia posteja säännöllisesti. Liite-tiedostot vievät aika paljon tilaa.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti M@rko77
Luukku.comia ovat kehuneet. Myös sunpoint.net on kätevä; se on ilmainen ja saat kotisivutilaa samalla käyttöösi.
Tässä luukku.comissa on sellainen ominaisuus, jota muissa ilmaisissa ei kuulemma ole. Sen saa toimimaan Outlookin kanssa (eli tukee molempia IMAP ja POP3-sähköpostiprotokollia).
 

Carlos

Jäsen
Hotmailista

Minulla oli pitkäänkin ongelmia Hotmail -spämmin kanssa, mutta nyt olen päässyt siitä varsin hyvin eroon, enää tulee vain pari kappaletta viikossa. Miten tämä onnistui?

Poistin kaikki automaattisesti tilatut verkkolehdet, yahoogroups -keskustelut ym, kaikki mistä tulee automaattisesti jotain sähköpostiini. Ilmeisesti spämmärit hakevat niistä toimivia sähköposteja? Sitten ne muutamat mitä tulee vieläkin, pistän suoraan blockiin, ja nyt viime aikoina määrät ovat alkaneet selvästi tippua.

Toinen asia, miksi spämmiä yleensäkin harrastetaan? Ei kai kukaan kuvittele että joku edes viitsii lukea niitä satoja "sinut on valittu voittamaan 100 miljoonaa" -ilmoituksia? Vai ovatko jenkit oikeasti niin tyhmiä että he ottavat nämä spämmit tosissaan?

Kyllä on jollain tekemiset vähissä, jos ei ole muuta tekemistä kuin spämmäillä ja kehitellä viruksia. Taas kerran, saunan takana olisi tilaa.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Re: Hotmailista

Viestin lähetti Carlos
Minulla oli pitkäänkin ongelmia Hotmail -spämmin kanssa, mutta nyt olen päässyt siitä varsin hyvin eroon, enää tulee vain pari kappaletta viikossa. Miten tämä onnistui?

Hotmailissa on myös eräänlainen flitteri, joilla voi filtteroida postin tulemaan vain niistä osoitteista, jotka ovat osoitekirjassa. Tällä minimoidaan huomattavasti spämmien tulo (ne menevät suoraan roskakoriin).
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Suosittelen mail.com, erinomainen sähköposti ilman mainoksia ja mitä parasta - erittäin paljon lisätoimintoja (mm. html-koodaus).
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Re: Hotmailista

Viestin lähetti Carlos
Toinen asia, miksi spämmiä yleensäkin harrastetaan? Ei kai kukaan kuvittele että joku edes viitsii lukea niitä satoja "sinut on valittu voittamaan 100 miljoonaa" -ilmoituksia?

Kerran kun vermeet sähköpostin lähettämiseksi on hankittu, niin sen jälkeen on käytännössä samanhintaista (ilmaista) lähettää viisi mailia tai 12,860,350 mailia.

Jos noista vajaasta 13 miljoonasta edes pienen pienen pieni osa tarttuu syöttiin, niin spämmi on kannattanut ja firma saa tuloja. Ja jos letkussa riittää tehoa, niin mikä estää lähettämästä vaikka 1000 kertaa 13 miljoonaa mailia?
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Luukku.com on erittäin hyvä vaihtoehto ainakin kakkosmailiksi. Ykkösmailina en ole käyttänyt. Ainakin minä olen Luukkuun todella tyytyväinen. Ainoa pieni miinus on se, että jos kirjoittaa pitkää mailia kannattaa varmuuden vuoksi kopioida teksti työpöydälle ennen lähetystä. Silloin tällöin on käynyt niin, että yhteys on aikakatkaistu eikä teksti löydy enää menemällä edelliselle sivulle.

Luukku on toimiva jo senkin takia, että vaikka se toimiikin MTV3:n alaisuudessa on palvelun etusivu pidetty kohtuullisen siistinä. Ainakin Jippiin etusivu on niin täynnä turhaa paskaa, että ei ole tosikaan. Lisäksi tuntuu tökkivän jatkuvasti.

Tosin kaikkein paras vaihtoehto mailiksi taitaa olla nettipalveluntarjoajan maili. Se tosin ei välttämättä ole ilmainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös