Mistä hinnasta vuodeksi vankilaan?

  • 16 005
  • 100

Mistä hinnasta olet valmis lähtemään vuodeksi vankilaan?


  • Äänestäjiä
    283

Fordél

Jäsen
Joko olet sikarikas tai sitten hyvin poikkeuksellinen ihminen. Mutta yhtä kaikki, hyvinkin kunnioitettavaa, jos edes 10 miljoonaa ei riitä.

En ole kumpaakaan, mutta jotenkin tuntuisi typerältä myydä oma vapaus rahalle, joka sekin lopulta monesti vain turmelee ihmistä. Joo raha tuo paljon mahdollisuuksia ja eipä tarvisi enää tehdä töitä, mutta kun tässä ei tiedä yhtään mitä elämässä tapahtuu niin mieluusti viettäisin tuonkin vuoden vapaana tehden asioita, jotka tekevät mut onnelliseksi. Ne eivät paljoa kustanna tai ainakin ne mahtuu mun nykyiseenkin budjettiin.

Toki helppohan se on lässytellä tässä kun asia ei konkretisoidu eli kukaan ei esitä tätä tarjousta oikeasti, mutta tällaisia mietteitä se ainakin näin teoriassa herättää.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Vittu mä olen tyhmä.
- - -

No, ei kai tässä kenellekään mitään uutta.

Aika erikoisia näkemyksiä näkyy jengillä olevan. Ei vuoden kakku elämää pilaa kokonaan, ellei sitten itse hämmennä lisää. Tiedän monia kakkua istuneita, jotka ovat ihan hyvissä duuneissa sen jälkeen. Ja onpa noita julkimoita jotka ovat istuneet ja silti vaan porhaltavat.
 

Steyer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jatkoaika HC, Colorado Avalanche
Vankilaan menosta saisi minulle maksaa sen miljuunan ennen kuin mitään tapahtuisi, naistenvankilaan voisin mennä hieman pienemmästä summasta.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Hyvä kysymys. Tavallaan vankilaelämä kiehtoo. Siis se, että millaista se elämä kiven sisällä oikeasti on. Vuosi on kyllä todella pitkä aika istua neljän seinän sisällä ilman omaa päätäntävaltaa ja samoilla rutiineilla päivästä toiseen. Voisin kyllä sadasta tuhannesta eurosta harkita tuota aivan vakavasti, etenkin edellä mainituilla ehdoilla. 250 000 eurosta lähtisin varmasti. Puhumattakaan suureemmista summista, kun ehdot ovat niin hyvät.

Tämä kaikki siis avauspostauksessa mainituilla ehdoilla.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ole kumpaakaan, mutta jotenkin tuntuisi typerältä myydä oma vapaus rahalle, joka sekin lopulta monesti vain turmelee ihmistä. Joo raha tuo paljon mahdollisuuksia ja eipä tarvisi enää tehdä töitä, mutta kun tässä ei tiedä yhtään mitä elämässä tapahtuu niin mieluusti viettäisin tuonkin vuoden vapaana tehden asioita, jotka tekevät mut onnelliseksi. Ne eivät paljoa kustanna tai ainakin ne mahtuu mun nykyiseenkin budjettiin.

Vuosi on lopulta aika lyhyt aika elämässä. Vuosi on myös aika pitkä aika elämässä. Näkökantakysymys, johon ei ole kuin oikeita vastauksia.

Aika erikoisia näkemyksiä näkyy jengillä olevan. Ei vuoden kakku elämää pilaa kokonaan, ellei sitten itse hämmennä lisää. Tiedän monia kakkua istuneita, jotka ovat ihan hyvissä duuneissa sen jälkeen. Ja onpa noita julkimoita jotka ovat istuneet ja silti vaan porhaltavat.

Julkisuuden henkilöillä tuntuu vain kasvattavan mainetta ja lisäävän työkeikkoja, kun on jonkinlainen vankilakeikka takana. Kuten vaikkapa Nykänen. Julkisuuden henkilöillä pienet ja vähän suuremmatkaan rötökset eivät myöskään näytä vaikuttavan yhtään mitään työmahdollisuuksiin tai luottamustehtävien hoitoon, mikä on mielipuolista koska kyllähän sen luottamuksen pitäisi silloin mennä. Mutta onhan se nähty esim. kansanedustajien kohdalla. Päinvastoin, kaikki julkisuus näyttää olevan ainoastaan hyvästä.

Itse en tunne kuin yhden ihmisen, jolla tiedän olevan rikosrekisterin. Ensin ihan ymmärrettävistä syistä ajautui napit vastakkain lain kanssa, sitten alkoi alamäki ja se vain jyrkkenne koko ajan. Enää en ole tekemisissä ko. ihmisen kanssa, koska en halua olla tekemisissä hänen tuttujensa kanssa. Onkohan ensimmäisen rikoksen jälkeen helpompi tehdä uusi rikos? Eli kun kerran on jo rikosrekisterin saanut/vankilassa istunut, niin ei ole enää sitäkään hävittävää?

Itseasiassa on muuten toinenkin, ihan sukulainen. Kotiolot oli mitä oli, heitti mm. 12-vuotiaana oman isänsä ulos talosta kun ei sitä menoa enää jaksanut katsella. Sitten alkoi itse läträämään viinan kanssa, myöhemmin huumeiden kanssa, sitten tuli pahoinpitelyjä ja nyt on linnassa taposta. Tai saattoi jäädä jopa yritykseksi, en ole ihan varma.

edit. Perkele, onhan niitä enemmänkin kun tarpeeksi miettii. Heti tuli pari muutakin mieleen, joista toinen on ollut tutkintavankeudessa kuukauden verran ja toisella on rikosrekisteri mutta ei ehdottomia linnatuomioita. Kummastakaan ei kyllä ulospäin huomaisi, että ovat rikoksen poluille eksyneet, ehkäpä siksi en itsekään sitä heti tajunnut. Varmaan on lisääkin, mutta ei vaan tule just nyt mieleen.

edit2. Kuinka monelta on tarkistettu rikosrekisteri nykyiseen työhönne haettaessa/valituksi tullessa?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Eipä minulle paljoakaan tarvitsisi maksaa. Sen verran, että saisin velkani maailmalle maksettua pois ja hiukan jäisi käteenkin siihen hetkeen, kun linnasta vapaudun, jotta voisi elämää yrittää käynnistellä uudelleen.
Varmasti lähtisin sadalla tonnilla ja pienellä harkinnalla voisin lähteä pienemmälläkin summalla.
Vankilassaoloa en ole kokenut, mutta paskaa elämää kyllä ja ihan ilmaiseksi.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
edit2. Kuinka monelta on tarkistettu rikosrekisteri nykyiseen työhönne haettaessa/valituksi tullessa?

Hep. Jokainen opettaja joutuu toimittamaan rikosreksiteriotteen työnantajalleen.

Miljoonasta istuisin. Sellissä kaikki mukavuudet Vanha Lenin tyyliin. Rikosnimikkeenä jokin sellainen, että open työt olisivat reissun jälkeenkin mahdolliset. Veropetos voisi olla sopiva syy istua.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Parahin Kisapuisto: nopeasti ennen matsien alkua, Kauko Juhantalo, ring no bell?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Rikosnimikkeenä jokin sellainen, että open työt olisivat reissun jälkeenkin mahdolliset. Veropetos voisi olla sopiva syy istua.
Ainakin kauppaopistoon pääsisit tuollaisen tuomion jälkeen. Tuohan on jopa suositus.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Sinänsähän vankilassaolo nyt ei (Suomessa) ihan kauheasti esim. intistä eroa, paitsi että on oma huone ja toisaalta vähemmän lomia. Molemmissa mennään päivästä toiseen rutiinien mukaan, ja oma päätäntävalta on aika minimissä. Toki intissä on sitten tehtäväkohtaisia eroja, joiden mukaan se touhu on sitten hauskempaa tai kurjempaa. Mutta noin lähtökohtaisesti samanlailla siellä menettää vapauden ja itsemäärämisoikeuden. Totta kai se vankila on kovempi ja turvattomampi maailma, mutta enpä nyt tiedä kuinka yleisiä jotkut vankilaraiskaukset Suomessa oikeasti ovat.

Vuoden tuomiosta merkintä pysyy ilmeisesti 10v? Mä täytän nyt 21 ja olen yliopistossa ensimmäistä vuotta. Vankilan tuoman viivästyksen takia opiskelut venyvät helposti 27-28 -vuotiaaksi. Siihen mahdollisesti lisäopintoja / matkustelua ansaituilla rahoilla, joten se kymppi olisi aikalailla täynnä siinä vaiheessa kun alan hakemaan sellaisia töitä joissa noita merkintöjä saatetaan tsekata.

Kyllä varmasti 250 000 eurolla lähtisin.

EDIT: Niin, tuo hinta toki koskee sellaista tuomiota, josta nyt ei aivan täysin maine menisi. Esim. joku pahoinpitely läheisten suojelemiseksi, tai darra-aamuna ajettu huolimattomuus-rattijuoppous. Sitten jos mennään skaalan toiseen päähän ja heitetään pöydälle pedofiliaa ja murhia, niin pitäisi saada sellaisia summia, että voisi loppuelämäkseen kadota muihin maisemiin. Puhutaan varmasti useista miljoonista.

Erittäin paljon riippuu myös siitä, tietäisikö lähipiiri totuuden vai olisiko heidänkin silmissään rikollinen. Jälkimmäisessä tapauksessa voin kyllä väittää, etten vaikka vanhempien silmissä ottaisi pedofiilin mainetta yhtään mistään hinnasta.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Muutenkin olisin aika lottovoitto-lukemissa, mutta lapset ovat kyllä siinä iässä, että pitäisi erikseen miettiä, olisiko sille vuodelle olemassa hintaa. Vaikka ollaankin viime vuodet eletty sangen tiukoilla vaimon opiskellessa niin olen oman työni ohella pystynyt olemaan todella paljon lasten kanssa, mitä ei ymmärtääkseni rahalla varsinaisesti korvata.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Eipä ole sellaista summaa, jola itse lähtisin istumaan. Huomaan kun katselen tuota äänestystulosta, että osa olisi ainakin äänestäessään valmis myymään loppuelämänsä halvalla.

Well, kukin taaplaa tyylillään. Itseäni ei kiehdo edes 10 miljoonalla saada merkintää eri rekistereihin istumisesta. Toisaalta olen ollut Suojelupoliisin kuulusteluissa aikanaan epäillyn asemassa. Mutta siitä selvisi puhumalla ja tekemällä pari juttua "oikein". Ja juu, ei kannata kysyä, enempää en kerro sattuneesta syystä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sama. Tällä voisi maksaa kämpät yms. pois alta, ja vankila-aikani käyttäisin lukemiseen ja kuntoiluun.
Itsekin pääsisin veloista eroon ja kenties tosiaan vankila-aika inspiroisi juuri mainitsemasi kaltaisiin aktiviteetteihin, kun pakosti olisi esim. internetistä erossa (vaikka kaiketi vangit nykyään saa valvotusti käydä netissä?).

Maineestani en sen kummemmin välitä, olen varmasti eriskumallinen monen mielestä muutenkin. Voisipahan kuolinvuoteella todeta, että vankilassakin on tullut oltua.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Kyllä käteen pitää jäädä seitsen numeroinen summa. Työuraa kuitenkin jäljellä vielä ainakin 30v jos terveenä säilyy. Jos vankila vaikuttaa työnsaantiin, niin silloin on oltava taloudellinen puskuria.

Vuoden tuomioni keräisin seuraavista rikoksista ja ne kun eivät siis piinaa loppuelämässä niin:

- Ajaisin kännissä erään kusipään kuoliaaksi
- Varmaan nussisin väkisin jotain helvetin hyvännäköistä muijaa
- Tekaisen firman ja teen pimeää rahaa ihan vitusti
- Pieksen vielä toisen kusipään vihannekseksi kännipäissäni

Nuo eivät varmaan Suomessa riitä vuoden kakkuun...

(huom! viesti sisältää sarkasmia ja ironiaa)
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Vastasin 5 miljoonaa. Tuon jalkeen voisi olla vaikea saada mitaan kunnon duunia, joten silla pitaisi sitten loppuelama parjata. Tuossa on myos riski joutua vakivallan kohteeksi vankilassa, ja perheelliselle myos riskit kotirintamalla ovat isommat.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
- Ajaisin kännissä erään kusipään kuoliaaksi
- Varmaan nussisin väkisin jotain helvetin hyvännäköistä muijaa
- Tekaisen firman ja teen pimeää rahaa ihan vitusti
- Pieksen vielä toisen kusipään vihannekseksi kännipäissäni

Nuo eivät varmaan Suomessa riitä vuoden kakkuun...

(huom! viesti sisältää sarkasmia ja ironiaa)
Tuo viimeinen teko mennee yli vuoden, mutta lievenee, kun muistat mainita, että teit sen vahingossa tai että se oli vain pila.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Huomaan kun katselen tuota äänestystulosta, että osa olisi ainakin äänestäessään valmis myymään loppuelämänsä halvalla.

Miten niin myymään loppuelämänsä halvalla? Vuosi häkissä ja sille määritetty kunnon hinta hinta. Mikä tuossa nyt niin arveluttaa...?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tuossa on myos riski joutua vakivallan kohteeksi vankilassa, ja perheelliselle myos riskit kotirintamalla ovat isommat.

Luetaan niitä aloitusviestejä. Tuosta kun ei ole vaaraa kyseisen ajatuseikin jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös