Missä olit kun kuulit?

  • 6 841
  • 104

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Istuin koneeni äärellä, kun (muistaakseni) kolmoselta alkoi ylimääräinen uutislähetys ja tyttöystäväni huusi minut katsomaan sitä. Hieman yli neljän taisi olla kello.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kotona nukuin rauhassa nojatuloissa, kun tyttöystävä herätti ja käski katsomaan tv-ruutuun. Unenpöpperössä sitten katselin, kun lentokone lensi suoraan päin helvetinmoista pilvenpiirtäjää ja ajttelin, eettä mitä v****a. Siinä sitten katselin suorassa lähetyjsessä, kun kyseinen pilvenpiirtäjä sortui tomuksi.

Luiro hei! Vedäppä vaikka naru kaulaas ja hyppää kaivoon!

-ipa rules
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Linja-autossa matkalla koulusta kotiin, kun Radio Suomesta tuli kello 16.30:n uutiset.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kuulin ensimmäistä kertaa #jatkoaika -kanavalta, mutta kääntäessäni BBC-kanavalle tuli sellainen olo että kyllähän mä tän tiesin.
 

zizou

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhteistyökumppanimme Morgan Stanleyn brittiedustaja otti yhteyttä ja kertoi parin tuhannen työntekijän olevan vaarassa WTC:n yläkerroksien toimistotiloissa. Joukossa monia avainanalyytikkoja. Se työpäivä loppuikin sitten siihen.
 

Gren

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja New Jersey Devils. Ja Liverpool. Mets!
Sängyssä loikoilin ja heräilin, kun vaimo tulee sanomaan jotta kannattanee tulla katsomaan mitä naapuriosavaltiossa tapahtuu. Siinähän se päivä sitten menikin aika paljolti uutisten puitteissa. Joka kerta kun helikopteri pörräsi yllä niin kylmä hiki nousi pintaan. Joka kerta täytyi käydä katsomassa joko se on oikeasti kopteri. Luulisin muistavani tämän herätyksen.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulin kotiin tossa seittemän jälkeen ja telkassa pyöri kolmosen uutiset. Kysyin mitä siellä oikein pyörii ja kaikkihan tietävät jo vastauksen. Telkka oli auki taustalla aika pitkälti loppuillan ja muitten hommien ohessa sitä vilkuilin.

Aika mauttomalta kuulostaa, mutta eniten kiinnostaa se kuinka paljon siellä oikein on kuolleita. Pentagonissa jo yksistään lähes tuhat ynnä lentokoneissa menneet ja wtc:ssa mennyt kolmatta sataa palomiestä ja poliisia.
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Olin mummoni 85-vuotis synttäreillä (pirteä akka muuten ikäsekseen) ja porukkaa oli niin helvet**ti, eikä TV ollut tietenkään päällä, joten en tiennyt tästä asiasta. Sitten äitini serkulle tuli viesti Frankfurtista miesystävältään joka kysyi onko tuo todellakin totta, no hän sitten kysyi meiltä, jotka olimme sivummalla (minun serkkuja, enoja ym.), joten päätin ottaa kännykällä teksti-tv:n etusivun ja sielähän se luki. Kyllähän tuo oli aika moinen juttu, ei sitä meinannut uskoa todeksi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse tulin kämpille joskus n. klo 16.15 ja laitoin netin päälle. Aloitussivuna oli Sonera Plaza ja otsikkona oli: Kaksi lentokonetta törmännyt pilvenpiirtäjiin Manhattanilla. Myös Pentagon tulessa? Sitten lueskelin lisää ja ihmettelin, miten voidaan heittää kuolonuhriarvoiksi 6!!!!! Oma veikkaukseni kuolleista oli jo synkempi, arvioin itse että ainakin 1000... mutta totuus olikin sitten vielä järkyttävämpi.
 

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Suomen maajoukkueet,McLaren
Kotona viettelin rauhallista iltaa.Sitten vanhemmat alko selittää jostain terrori-iskusta ja netissä myös.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Olin juuri tullut puolisoni kanssa kaupasta ja seisoin pihalla, kun appiukko tuli kertomaan, että on osunut lentokone pilvenpiirtäjään ja juuri äsken osui toinenkin. Sen jälkeen tulikin vietettyä lähes koko ilta tv:n ääressä suoria lähetyksiä eripuolilta maailmaa tuijottamassa.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Taisi olla Saunalahden U&E-foorumilla.

Olo oli aivan surrealistinen, kun näki koneen syöksyvän suoraan WTC:iin ja sitten sen sortuman.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Tiskaamassa

olin noin klo 16.15 ja taustalla soi Radio City. Juontaja heitti huulen tyyliin:"jos olette joskus nähneet elokuvan Liekehtivä torni, niin se on nyt totta. Kaksi lentokonetta on törmännyt WTC:hen."
Ajattelin heti, että mitä **vettiä, oliko tio joku vitsi vai mikä. No netistä etsimään lisää infoa ja ylellä olikin uutinen etusivulla, mutta ei suostunut avautumaan. CNN oli tukossa, mutta BBC:n sivuille pääsi ja siellä oli kuvia yms. Samalla hetkellä muistin että meillähän näkyy bbc:n uutiskanava, joten siitä sitten menikin pitkälle yöhön kun sieltä telkun vierestä irtosin.
Emäntä tuli töistä ja ei ollut kuullut koko asiasta mitään. Tämä tapahtui juuri kun jälkimmäinen torneista oli romahtanut. Sopivasti tuli kuvaa hieman kauempaa, eil kuvaa jossa koko Manhattan oli savun peitossa. Pistin äänen pois telkusta ja kysäisin, että tunteeko kaupungin. Ei tuntenut. Ja kun sanoin että New York, niin ilme muuttui hieman vakavaksi...
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Makoilin kotona kuumeessa ja kidutin itseäni eduskunnan budjettikeskustelulla. Huomasin ensimmäisen otsikkon teksti-TVstä. Siinä puhuttiin pienkoneesta, joka oli törmännyt WTC:iin. Se ei vielä isommin hätkäyttäny. Sitten ylimääräinen uutislähetys pelasti minut Janina Anderssonin uskomattoman huonolta suomenkieleltä (jota hän solkotti paperista) ja koko kupletti alkoi valjeta. Tuli katsottua aika tiiviisti töllöä illan aikana.

Meidän 12-vuotias poika meni illalla ulos semmoisen leikkiauton kauko-ohjaimen kanssa. Hän katseli taivaalle ja kyseli ohikulkijoilta, onko kukaan nähnyt hänen karanneita lentokoneitaan... Kauhee vedätys. Noinkohan tuo kasvaa kieroon kuten isänsä?
 

Huuhaa

Jäsen
Itse istuin kotona sohvalla lukemassa leppoisasti uusimman Veikkaajan SM-liiga -extraa. Sitten kuulin toisen huoneen TV:ssä menevistä Viiden Uutisista, että on tapahtunut joku onnettomuus. Ensiksi luulin, että kyseessä on vain joku pikkujuttu (Kun en edes kuullut/kuunnellut kunnolla), enkä ensin viitsinyt edes aukaista TV:tä, mutta sitten päätin avata itsekin TV:n, kun siellä haastateltiin jotakin Iltalehden toimittajaa, joka oli ollut lähellä tapahtumapaikkaa Manhattanilla.

Sitten selvisikin, että kyseessä ei TODELLAKAAN ollut mikään pikkujuttu.... :(
 
Viimeksi muokattu:

colpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Haka
Golf-kentällä

Lopetin pelaamisen n 16.30 ja klubille tultuamme toiset pelaajat
tujottivat niin intensiivisesti tv:tä, että siitä kyselemään, mitä
nyt on oikein tapahtunut. Ei sitä heti ensi kuulemalta tahtonut
uskoa sitten millään.
 

Huuhaa

Jäsen
On tässäkin tapauksessa ollut kieltämättä sellainen epätodellinen olo, kuten oli/on ollut Sakun ja Speden tapauksissakin.... :(

Tiistaina tuli katottua TV:tä loppupäivä, joten Veikkajan ja Veikkaajan SM-liiga -extran lukeminen sai jäädä. Eikä sitä kyllä eilenkään paljoa muuta tullut tehtyä, kuin katottua TV:tä.
 
Viimeksi muokattu:

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Olin levykaupassa selaamassa tarjouslevyjä. Radio oli päällä ja sieltä tuli uutiset. Lentokoneen törmääminen WTC:iin ei vielä ollut mikään järkytys (ollakseni rehellinen: ei minulla ollut käsitystä, kuinka paljon väkeä siellä on töissä), koska näissä uutisissa (n. klo 16.30) ilmoitettiin kuolleiden määräksi se naurettavat kuusi. Seuraavaksi sanottiin, että Pentagon palaa. Silloin vasta ymmärsin, että on tapahtunut jotakin tavatonta.

Tunnustan olleeni ensin lähinnä vahingoniloinen, että joku oli onnistunut sytyttämään Pentagonin tuleen. Ilo loppui siihen, kun kuulin, paljonko syyttömiä ihmisiä olikaan kuollut.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Jäälkiekkoon sopien olin Eerikinkadun Veikkausrastilla, jossa joku luki tekstitv:stä että kaksi konetta on törmännyt WTC:een. Ajattelin että jaahas Nykissä on kova sumu ja WC valot ovat olleet sammuksissa ja pari pienkonetta on törmännyt siihen.

Kotiin päästyäni asian oikea laita selvisi...
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olin tulossa kotiin kaupungilta hoitamasta asioitani, kun kaveri soitti kännykkään ja totesi, että "nyt alkoi III maailmansota, WTC ja Pentagon paskana, Valkoinen talo evakuoitu". En uskonut häntä heti vaan ajattelin hänen pilailevan, kunnes totuus selvisi avattuani kotona television. No, maailmansota ei sentään alkanut, mutta livelähetyksessä pilvenpiirtäjän romahtaminen on melkoisen dramaattista. Sitten viesti niille, joiden mielestä tapahtunut on jotenkin coolia: Menkää hoitoon!
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Kai sen muistaa koko elämänsä ajan....

Itse heräsin päiväunilta naljän aikaan ja tekemisen puutteessa avasin television. Ensimmäiset kuvat osuivat saman tien silmiini: Kappas! World Trade Centerissä on tulipalo. Totuus valkeni sitten heti tuon ihmetyksen jälkeen, kun toiseen torniin iskeytyi toinen lentokone. Tilanne selkeni sittenkin vasta sen jälkeen, kun Pentagonista alkoi pukkaamaan kuvaa. Silloin tajusin, että ei helvetti, nyt on piru irti! Itse en osannut kuin seurata suu auki tapahtumia ja kaksi päivää olen viettänyt enemmän tai vähemmän Teeveetä seuraillen.
 

PooL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, FC Liverpool, NHL
Mä olin just lähdössä koiraa kusettaan kun satuin lähtötohinoissa jotenkin osumaan telkkarin kaukosäätimeen. TV meni sopivasti uutisille jossa kerrottiin WTC:n ja Pentagonin terrori-iskuista.
Siihen jäi koirian kusetus...
 

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Kotona rävelsin koneen ääressä.
Tv:ssä alkoi ylimääräinen uutislähetys, josta aluksi kuuntelin että ohhoh, joku pienkone on pudonnut wtc:n kylkeen.

Piti oikein siirtyä tv:n ääreen ja silloin vasta karu totuus paljastui.
 

jta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Töistä palattuani popsin juuri perunamuusia ja jauhelihakastiketta, kun tuo meidän parisuhteen kauniimpi osapuoli huuteli olohuoneesta, että tulepas katsomaan mitä on tapahtunut. Telkkari oli auki BBCWorldin kanavalla.

Veti meinaan aika hiljaiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös