Missä olet syntynyt?

  • 14 362
  • 101

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kätilöopiston sairaalassa Stadissa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Sodankylä on merkitty minulle synnyinpaikaksi joten siellä kai sitten. Velipojan kiireisen maailmaantulon takia äitee joutui menemään Rovaniemelle sairaalaan ja Roi on myös merkitty velivainaalle synnyinpaikaksi. Keskeltä Puolta Suomea ollaan siis...
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Länsi-Pohjan keskussairaalassa (Kemissä). Syntymäkaupunki kuitenkin Tornio, jossa vietin elämäni ylioppilaaksi pääsemiseen asti. Sen jälkeen kotikaupunkini on ollut Joensuu ja Itä-Suomesta on sukuni kotoisinkin, eli olen tehnyt paluun niin sanotusti oman sukuni juurille
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Pirkkalassa (ts. TAYSissa). En kuitenkaan ole pormestari.
 
Viimeksi muokattu:

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Naistenklinikalla Helsingissä. Niihin aikoihin odoteltiin vuoden vaihtumista ja seurattiin jonkun nevöhööd Teemu Selänteen debyyttikautta Jetsissä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kuopion yliopistollisessa sairaalassa, Siilinjärvi kuitenkin merkattu syntymäpaikaksi.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Vammalan aluesairaalassa torstaina aamupäivällä, Teuvo Auran toimiessa pääministerinä ensimmäisessä virkamieshallituksessaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oulun yliopistollisessa sairaalassa. Se mikä ainakin omasta mielestä on hauskaa niin se, että asun nykyään muutaman sadan metrin päässä samasta synnytysosastosta. Ja oma tytär on myös syntynyt samassa paikassa ja tässä vieressä ollaan.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Oulun yliopistollisessa keskussairaalassa. Tuona samana päivänä F/A-18 Hornet esiteltiin kansalle Missourin St. Louisissa.
 
Viimeksi muokattu:

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kätilöopistolla Helsingissä samana vuonna kuin muutkin samana vuonna syntyneet. Presidenttinä oli syntymävuoteni aikainen presidentti. Jääkiekossa oli ainakin monta samaa joukkuetta kuin nykyäänkin ja toisilla oli mestaruuksia ja toisilla toisia ja kolmansia ja muita sijoituksia. Venäjä sentään oli Neuvostoliitto.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Olen syntynyt Mehiläisen sairaalassa Töölössä, Pohjoisella Hesperiankadulla.
Passissa ja vtj-tiedoissa syntymäpaikkana on kuitenkin äidin silloinen kotikunta Kymenlaaksossa.
 
Viimeksi muokattu:

Jaska T

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärppäinen-fanitus tauolla (poliittiset syyt)
Olen syntynyt pohjoisen teräs- ja satamakaupungissa, Raahessa.

Edit. Vuosi oli ensimmäistä mestaruutta seurannut.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Turussa Heidekenin synnytyssairaalassa vuonna 1968. Sunnuntaina, toukokuussa. Karkausvuotena.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kuopion yliopistollisessa sairaalassa, Siilinjärvi kuitenkin merkattu syntymäpaikaksi.

Mitä vittua? Mä oon aina kuvitellu, että sä oot syntyperänen vaasalainen...

KYSsin lapsia olen itsekkin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Oulussa, Oulun yliopistollisessa keskussairaalassa, OYKS se silloin oli, nykyinen OYS.

Urho Kekkonen oli presidenttinä, Lasse Viren maailman juoksuhuipulla. Elvis eli, Chaplinkin vielä käppäili.

Kenties kuitenkin syntymävuoteni merkittävin tapahtuma oli se, kun tunisialainen siirtotyöläinen Hamida Djandoubi teloitettiin Ranskassa syyskuun 10. päivä. Hän on viimeinen Euroopassa teloitettu rikollinen ja viimeinen joka teloitettiin giljotiinilla. Marcel Chevalier toimi pyövelinä, teloittaja itse eli 87-vuotiaaksi saakka.
 

Ralph

Jäsen
TAYS:ssa eli Tampereen yliopistollisessa sairaalassa.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Naistenklinikalla stadissa.
Urho Kekkosen diktatuuri ja poikkeuslaki (demokratian häpeätahra) olivat vasta kaukana edessä..
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mäntän aluesairaalassa. En kuitenkaan ole mänttäläinen, tai mänttä-vilppulalainenkaan. Tšernobyl+1 vuosikerta.

(TAYS:n Naistenklinikka oli ymmärtääkseni rempassa)
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kanta-Hämeen keskussairaalassa. Eli paljasjalkaisia hämeenlinnalaisia ollaan.

Harmi, ettei Ensio Kurki-Suonion perustamaa Höyhensaaren yksityistä synnytyssairaalaa ollut enää tuolloin ollut noin kymmeneen vuoteen. Olisi hienoa, jos voisi sanoa, että "synnyin kauan sitten Höyhensaaressa", kuten Irwin "Punaportin Blues" -biisissään.

Rinkelinmäen jäähalli avattiin muuten samana päivänä, kun synnyin.
 
Viimeksi muokattu:

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Oulussa OYKSissa paria päivää aikaisemmin kun suomi voitti hopeaa Calgaryssä.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Braunschweigissa silloin, kun maa totteli vielä Länsi-Saksa nimeä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös