Missä eri kaupunkien putkassa olette yön viettäneet?

  • 17 731
  • 80

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokainenhan tekee elämässään virheitä ja joskus niistä kiinnostuu myös poliisi. Itsekin olen virheitä tehnyt. Paljon. Joskus ollaan lähdetty juoppuputkaan selviämään, joskus mennyt parikin vuorokautta kopissa. Nuorempana kun tuli oltua melkoinen hulivili, niin "vyölle" on kertynyt putkakokemuksia kohtalaisesti. Valitettavasti, mutta jonkinlaisia kokemuksiahan ne nuokin on. Ja niistä on otettu vihdoin opiksi. Viimeisin putkareissu taitaa olla 3:n vuoden takaa.

Näissä kaupungeissa on tullut yö putkassa vietettyä:

- Nurmes
- Joensuu
- Vantaa
- Forssa
- Jyväskylä
- Tallinna
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
En yhdessäkään kaupungin putkassa, ja ei edes koko yötä, mutta kahdessa putkassa olen ollut:

Maalahden putkassa muutama tunti lauantai-iltana, kunnes selvisi että en ollut mitenkään tekemisissä erään rikoksen kanssa.

Silja Linen putkassa viimeiset tunnit Tukholma-Turku -matkalla nuoruusaikaisen tyttöystävän (josta kerroin aikaisemmin tänään täällä) riehumisen takia.

Molemmista tapauksista on kulunut aikaa noin 25 vuotta.
 
- Lappeenranta

Pari vuotta sitten. Olin kaupungilla kovassa humalassa keskellä päivää ja sitten illalla putkasta itseni löysin. Joku viitisen tuntia siellä vierähti. Kotiin pääsin siis jo onneksi illan aikana. Ei tee enää mieli toistaa tuota kokemusta.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Onhan noita tullut kokeiltua. Jos nyt listaisi nopeasti..

- Espoon Kilossa (Nihtidisko)
- Kisiksellä
- Itiksessä
- Silja Linella
- Santahaminassa

Kolmessa tuon listan putkista on tullut vietettyä useampi kuin yksi yö. Täytyy vielä todeta, että koskaan en ollut kuin "juoppo-putkassa". Eli ei mitään vakavampia rikoksia vyöllä, perinteisiä nuorten hölmöilyjä kaikki.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Toistakymmentä. Olen ne johonkin ketjuun jo kirjoittanut, en jaksa kaivella. Pohjoisin Rovaniemi, eteläisin Helsinki, läntisin kai Seinäjoki, itäisin Lieksa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kummallista elämänmenoa palstaveljillä, tai huonoa tuuria.

En ole koskaan ollut putkassa, pidätettynä tai vangittuna. Nuorempana olisin joutanut useammankin kerran tulla korjatuksi juoppoputkaan, mutta senkin riemun onnistuin aina välttämään. Tampereella oli kerran lähellä. Toisaalta en oikein omista sellaista ominaisuutta että ryhtyisin kännipäissäni haastamaan riitaa, särkemään paikkoja tai muuten hankalaksi. Koetan aina vittuillakin niin hienolla kierteellä että toiset ymmärtävät vasta jälkeenpäin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nuorempana päädyin pääkaupungissa putkaan, Kisahallissa olen siis yhden yön viettänyt. Täällä Turussa olen viettänyt muutaman yön poliisin pahnoilla. Poliisivankilan puolella saa sentään patjan + tyynyn, lukemista ja saa polttaa röökiä sellissä. Melkoista säännöstelyä se oli, kun ei tiennyt, että koska pääsee pois. Kaurapuurot tumppasin suoraan metallisen valtaistuimen nieluun, mutta ruoka oli hyvää. Vitutti, kun aamulla ei saanut kahvia.

Viking Linen porauslautoilla olen taluttanut lukemattoman määrän pässejä lepäilemään metalliseen yksityissviittiin, mutta siitä ei varmaan tässä kisassa saa pisteitä.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Kerran olen ollut Helsingissä Putkassa. Se on jossain rannan ja Tuomiokirkon välillä. Vuosi oli noin -99 ja kyllä sieltä olutta sai.

Että silleen...
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Yhden kerran olen ollut pahnoilla. Se tapahtui Kotkan Meripäivillä joskus 90-luvulla. Olisiko ollut 94. Jonkinlaista riehumista se taisi olla jossain kojussa ja siitä sitten minut vietiin yöksi nukkumaan hieman kovemmalle sängylle. Tätä taisi edeltää sellainen perinteinen 3-1, eli pientä sakinhivutusta sain osakseni ja ei se fiilis oikein hyvä ollut sen jälkeen. Piti mennä sitten riehumaan raivokännissä, kun fiksumpi olisi mennyt nuolemaan haavojaan jonnekin. Ja toisen kerran taisin häiritä jotain uudenvuoden puhetta sen verran, että minut vietiin hetkeksi peloteltavaksi kyttikselle. Poliisi uhkasi selkäsaunalla ja minä olin tietenkin paska jäykkänä. Se oli sitä "hurjaa" nuoruutta. :) Nyt olen seesteinen, liki keski-ikäinen herrasmies ja kaveripiirikin on muuttunut hipimmäksi.
 
Viimeksi muokattu:

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kerran on tullut herättyä Tampereen juoppoputkasta ohuelta patjalta. Silloin oli ilmeisesti tullut kotimatkalla sammuttua...ei oikein tarkempia loppuillan muistikuvia saunaillan jälkeen. Kaikki tavarat oli sentään tallella.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Viking Linen porauslautoilla olen taluttanut lukemattoman määrän pässejä lepäilemään metalliseen yksityissviittiin, mutta siitä ei varmaan tässä kisassa saa pisteitä.

Nämä Viikkarin metallilaatikot ovat muuten helvetillisiä huoneita. Pari kuukautta sitten vietin ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen yöni moisessa. Ei patjaa, ei peittoa, ei tyynyä. Vain metallinen "sänky" ja jonkinlainen vitunmoista meteliä pitävä tuuletussysteemi. Kukaan ei kertonut koska pääsen pois. Kusihädän iskiessä sain hakata kopin ovea melkein tunnin, ennen kuin pääsin vessaan. Elämäni hirvein yö.

Muissa putkissa ei ole tullut vierailtua.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Nämä Viikkarin metallilaatikot ovat muuten helvetillisiä huoneita. Pari kuukautta sitten vietin ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen yöni moisessa. Ei patjaa, ei peittoa, ei tyynyä. Vain metallinen "sänky" ja jonkinlainen vitunmoista meteliä pitävä tuuletussysteemi. Kukaan ei kertonut koska pääsen pois. Kusihädän iskiessä sain hakata kopin ovea melkein tunnin, ennen kuin pääsin vessaan. Elämäni hirvein yö.

Muissa putkissa ei ole tullut vierailtua.

Virheistä oppii? Eikös se niin mene!
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Porissa. Oli vähän liikaa promilleja, ja vähän liikaa asiaa poliiseille. Hävettää koko reissu.

Tuossa oli silti poliisin puolelta mielestäni hieman kyseenalaista käytöstä. Olimme meinaa muijan kanssa kaksistaan liikenteessä, ja taksitolpalla nuo ottivat meikäläisen kyytiin. Minä, sekä emäntä (joka ei ollut niiiin humalassa) koitimme molemmat selittää sedille, että minun oli tarkoitus maksaa taksi Ulvilaan, jossa yöpaikkamme oli. Muijalla ei ollut rahaa, ja tapaus sattui joulukuussa, kelin ollessa reilusti pakkasella. Kytät antoivat puheiden mennä kuuroille korville, vaikka muija koitti lopulta ehdottaa että ottaisivat hänetkin sitten putkaan. Ei, lähe menee.

Vieläkin vituttaa noiden skoudejen toiminta. Ymmärrän, että olivat mulkkuja meikäläiselle, sen ansaitsin, mutta tuo täyttää mielestäni jo heitteillejätön tunnusmerkit. Muija oli lopulta viettänyt pari tuntia Porin torin laidalla (keskellä yötä siis), kunnes oli saanut jonkun kiinni, joka pystyi siirtämään tämän tilille rahaa, että pääsi kotiin. Turha varmaan sanoa, mutta seuraavana päivänä ei saanut krapulapanoa.

Tuolloin muuten muistan itse myös pelänneeni siitä syystä, että oli intti menossa, ja jos sääntöjen mukaan mennään, olisi noiden poliisien pitänyt raijata meikäläisen Niinisalon putkaan. Onneksi eivät vieneet.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En ole koskaan viettänyt sekuntiakaan putkassa. Edes omalla historiallani en ole koskaan ajautunut sellaiseen tilanteeseen, että putkareissu olisi ollut lähellä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy kyllä todeta, että kun ekaa kertaa putkaan jouduin niin heti olin su päivästä ti päivään saakka kiinni ja silloin kyllä tuntu, että kuolema tässä tulee. Aivan hirvittävä kokemus. Ja silloin päätin etten enää koskaan joudu putkaan, mutta mites kävikään. Toistakymmentä kertaa sen jälkeen olen ollut kiinniotettuna. Välillä on viety raudoissa (2 kertaa tarkalleen ottaen) ja välillä ilman, mutta jospa sitä nyt kolmikymppisten lähestyessä on oppinut noista ajoista edes jotain. Ja tovi tosiaan on vierähtänytkin viime kerrasta.

Se oli kanssa kusinen yö kun Joensuussa juhannusta edeltävänä yönä piripäissäni jouduin koppiin. Valvoin sitten yön putkassa ja kirjoittelin kotiavaimella erilaisia "tarinoita" putkan oveen joka oli just maalattu siistiksi. Kytät sitä ihmetteli, että kukahan lie töhrinyt oven :D Mutta kun ne kuulustelut tuli juhannuspäivänä ja pirilaskut puski päälle, niin kusinen olotila oli, mutta siitäkin selvittiin kohtuu hyvin ja pääsi pois samalla.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nämä Viikkarin metallilaatikot ovat muuten helvetillisiä huoneita. Pari kuukautta sitten vietin ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen yöni moisessa. Ei patjaa, ei peittoa, ei tyynyä. Vain metallinen "sänky" ja jonkinlainen vitunmoista meteliä pitävä tuuletussysteemi. Kukaan ei kertonut koska pääsen pois. Kusihädän iskiessä sain hakata kopin ovea melkein tunnin, ennen kuin pääsin vessaan.

Amorellan ja Isabellan putkat sijaitsevat aivan konehuoneessa kiinni, joten meteliä riittää. Muista botskeista en tiedä. Taisi Mariellalla myös olla samoilla sijoilla putkat, mutta siellä olin töissä vain silloin kun Mariella oli Turun linjalla Amon/Isan ollessa telakalla, joten ei voi muistaa. Ja turha siellä on hakata, ei siellä mitään "putkavahtia" ole, käytiin n. kerran tunnissa vilkaisemassa, että tyypit ovat hengissä. Aivan sama, vaikka kusisivat housuunsa tai lattialle, ne putkat oli helppo painepesurilla huuhtaista puhtaaksi. Pois pääsee yleensä siinä satamassa missä kyytiin on tullut, paitsi jos on ollut todella kusipää, voitiin laittaa pihalle vaikka Maarianhaminassa. Se oli aikamoista villin lännen meininkiä, meitä seriffejä oli kyydissä sen 4-8 kappaletta. Myönnän, että se valta nousi päähän, mutta en ikinä mielivaltaisesti kopittanut ketään tms. Vähän vaan näinkin snadi kaveri sai siellä lisää senttejä ja kiloja ja ryhtikin kummasti suoristui. Hienoja aikoja.

Se oli muuten kumma, että vaikka olisi ollut 400 matkustajaa, niin aina löytyi joukosta joku, joka halusi väkisin haastaa riitaa. Ei sitä poliisin kärsivällisyydellä katsottu ja voimankäyttö saattoi joskus olla liioiteltua, mutta pääasiassa hommat hoidettiin asiallisesti, hillitysti, mahdollisimman huomaamattomasti ja vain tarpeellisia hallintaotteita käyttäen.
 
Viimeksi muokattu:
sammuminen kävelykadulle.

Itse sammuin keskusliikenneaseman penkille. Varmaan aika moni ihminen näki, kun oksentelin ja kaatuilin siellä. Olihan päivä. En varmaan turhan takia saanut vittuiluja bussikuljettajalta seuraavana päivänä? "No selvisit pystyssä tänne asti?" ja naurut siihen päälle. Noh, antaa ihmisten nauraa ja ihmetellä. Oli ilo hauskuuttaa...
 
Kertaalleen olen ollut kopissa, yötä tai juoppoputkassa en kertaakaan. Ainoa kertani oli Järvenpään poliisilaitoksen kopissa. Himasta haettiin, kuljetettiin mitään kertomatta koppiin viideksi tunniksi odottamaan kuulustelua. Olin ollut kyseisen rikoksen aikana todistettavasti duunissa, kuulustelu ei kestänyt paljoa viittä minuuttia pidempään. Ilmeisesti asian tarkistaminen ei kuitenkaan ollut niin yksinkertaista, kun vielä tuonkin jälkeen sain istua kopissa muutaman tunnin. Kun kopin ovi viimein aukesi, ei puhettakaan pahoittelusta, ainoastaan pään aukomista ja naureskelua tyyliin "oliko hyvä reissu hohhohhoo".

Kymmenen tuntia se yhteensä kesti, silloiselle muijalle ei voinut kukaan ilmoittaa, ettei yhteinen kyyti kotimatkalle ole mahdollista, kun hän oli tulossa duuniin vastaan. Näin ollen neiti odotteli kyytiä duunini pihassa ja ihmetteli, kun en vastaa puhelimeen.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Loistoketju! Itse vietin joskus -85 muutaman tunnin Kemin putkassa. Pääsin pois heti kun heräsin ja putkaan joutumisesta ei ole muistikuvia, mutta joskus ehkä kolmen maissa päivällä. Muistaakseni joskus 7-8 välillä illalla olin jo baarissa. Putka oli punainen, mikä ei yllättänyt kun Kemi oli kyseessä, mutta oli vinha paikka herätä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Muutamassa eri kaupungissa erinäisiä kertoja , mutta olkoon nyt mainitsematta missäpäin. Sain oikein ruokaakin viimeeksi kun kuulustelijoilla muita menoja aamulla ja kello lähestyi puoltapäivää. Karjalan prikaati majoitti pikkuiseen koppiin 8vrk;n ajaksi joskus sata vuotta sitten ja sekös vallan vitutti silloin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kerran olen ollut Helsingissä Putkassa. Se on jossain rannan ja Tuomiokirkon välillä. Vuosi oli noin -99 ja kyllä sieltä olutta sai.

Että silleen...

Heti kun ketju aukesi, alkoi hauska leikki. Se meni niin, että "kuta lähemmäs veikkaa tämän viestin saapumisen kellonaikaa, sitä enämpi saa päärynöitä." "Jari" voitti arvattuaan, että 55 minuuttia oikean vastauksen ollessa 52 minuuttia.
 

Baldrick

Jäsen
Kaksi kertaa putkassa. Molemmat samassa paikassa ja samasta syystä. Urhonkatu 1 Jyväskylä ja sammuminen kävelykadulle.

Aamulla 7 aikoihin soitto kaverille, että "tuutko hakeen Veturilta?"
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ikinä en ole vielä ollut, mutta pari kertaa ollut lähellä, mutta jotenkin aina onnistunut luikkimaan karkuun.

Kerran olin baari-illan jälkeen kotimatkalla ja hakenut mukaan pizzan, jota tyytyväisenä mutustelin. No siinä alkoi väsyttää ja eipä aikaakaan, kun sammuin johonkin koiran kusien keskelle lumihankeen. Herätys oli kieltämättä ikimuistoinen. Helvetillisen kylmä, pää aivan sekasin kadun varressa maija pysäköitynä ja pari poliisisetää herättelemässä meikäläistä. En tiiä sitten kuinka skarpilta oon niitten poliisien mielestä vaikuttanut, kun meikän antoivat jatkaa matkaa. Hyvät matkat vaan toivotteli ja kyselivät että jaksanko varmasti kotiin asti. Ilmeisen hyvällä tuulella olleet. Aamulla kun himasta heräsi löytyi jäätynyt pizzan puolikas ja kaikki vaatteet parvekkeelta!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös