Missä en asuisi mistään hinnasta ?

  • 21 370
  • 162

Missä en asuisi mistään hinnasta ?

  • Turku

    Ääniä: 105 17,1%
  • Helsinki

    Ääniä: 72 11,7%
  • Pori

    Ääniä: 37 6,0%
  • Jyväskylä

    Ääniä: 2 0,3%
  • Oulu

    Ääniä: 12 2,0%
  • Tampere

    Ääniä: 8 1,3%
  • Espoo

    Ääniä: 9 1,5%
  • Lappeenranta

    Ääniä: 15 2,4%
  • Rauma

    Ääniä: 24 3,9%
  • Lahti

    Ääniä: 7 1,1%
  • Nummela

    Ääniä: 7 1,1%
  • Pihtipudas

    Ääniä: 15 2,4%
  • Masku

    Ääniä: 4 0,7%
  • Rovaniemi

    Ääniä: 2 0,3%
  • Muonio

    Ääniä: 10 1,6%
  • Imatra

    Ääniä: 17 2,8%
  • Tuupovaara

    Ääniä: 14 2,3%
  • Nurmes

    Ääniä: 3 0,5%
  • Vantaa

    Ääniä: 15 2,4%
  • Bombay

    Ääniä: 11 1,8%
  • Austin

    Ääniä: 2 0,3%
  • Nairobi

    Ääniä: 10 1,6%
  • Johannesburg

    Ääniä: 3 0,5%
  • Kabul

    Ääniä: 48 7,8%
  • Moskova

    Ääniä: 54 8,8%
  • Rostock

    Ääniä: 1 0,2%
  • Gdansk

    Ääniä: 11 1,8%
  • Tukholma

    Ääniä: 7 1,1%
  • Pjongyang

    Ääniä: 42 6,8%
  • Joku muu mikä ?

    Ääniä: 48 7,8%

  • Äänestäjiä
    614

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
No sillan alle en välttämättä muuttaisi - kaupungista riippumatta - vaikka siellä alan miehiä varmaan onkin. Toisaalta jos hinta on sopiva, niin miksei sitä voisi hetken viettää sielläkin?

Noin työpaikan yms. syyn takia en kyllä varmaan suostuisi muuttamaan jotain Järvenpäätä tms. pidemmälle. Tuo säädyllinen matka < 1h ja hyvät yhteydet pk-seudulle vielä ehkä menisi.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Itse ajattelin aikasemmin, että Helsinkiin en halua muuttaa. Tai en oikeastaan vieläkään, mutta työn takia olen sielä useasti joutunut viimeisen vuoden aikana oleilemaan, joten en voi väittää ettenkö mistään hinnasta sinne halua muuttaa. Oikeastaan sellaista paikkaa ei löydy. Joten vastasin joku muu..
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Äänestin vaihtoehtoa "Joku muu mikä?". Ja sillä ajattelin lähinnä Irakia ja Bagdadia. Sinne minua ei saisi kirveelläkään. Suomesta ei kovin paljoa ole kokemusta näistä isoista kaupungista, lukuunottamatta muutamaa satunnaista käyntiä, joten sen vuoksi en niitä alkanut äänestämään.

Tosin maalaisjuntti on aina maalaisjuntti, eikä se hevillä muuta suureen kaupunkiin, joten ehkä nuo Suomen suuret kaupungit (Helsinki, Turku, Tampere, jne.) jättäisin väliin, ellei olisi jonkun perässä sinne muutettava. Jyväskylä olisi varmastikin sopivan kokoinen kaupunki asuttavaksi minulle, muutoin kyllä pieni paikkakunta miellyttää.
 

Jindebyne

Jäsen
Viestin lähetti Taito-Ojanen
Täytyy myöntää, että oli hirveät ennakkoluulot lähteä työn perässä Helsinkiin pienemmältä paikkakunnalta. Muutin vielä Itä-Helsinkiin. Nyt kun täällä on asunut reilusti yli vuoden, olen viihtynyt todella hyvin. Asuinalue on todella mukavaa ja rauhallista, kun ympärillä asuu vain lapsiperheitä. On se hauskaa kuulla muiden suista, että miten vaarallisessa Itä-Helsingissä sitä asuukaan, kun itse ei paikanpäällä huomaa mitään!


Hehe. Minä olen saanut kuulla koko pienen ikäni miten vaarallista on asua nistien keskellä pimeässä Itä-Helsingissä jossa vaan tapetaan ja raiskataan. No vuosi sitten muutin omaan kämppään Itäkeskukseen niin ei voi muuta kun ihmetellä näitä puheita, aikamoinen urbaani legenda tämä Itä-Helsingin maine.

Ja paikka jossa en mistään hinnasta asuisi olisi tällä hetkellä lähi-itä.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti hokkineito
Jos täällä on tyyppejä Helsingistä, niin kertokaa mihin teillä on aina niin kamala kiire???

No mm harrastamaan seksiä lukuisiin paikkoihin, kuten : kotiin, vieraisiin, naapuriin työpaikalle, saatikka harrastuksiin.

Itse en varmaan mielelläni pidempää jaksoa, jossain hyvin pienessä paikassa asuisi, sen verran hienohelma ja palveluihin tottunut olen. Mitään yksittäistä kaupunkia tai paikkaa en ala nimeämään.


ps. Espoo
 

snumi

Jäsen
Jos Suomea ajatellaan, niin pääkaupunkiseutu on vihoviimeinen sumppu: ainaisaisten ruuhkien ja korkeiden asumiskulujen vuoksi. Jos siellä on pakko työskennellä, niin asunto mielellään tarpeeksi kauas, esim talo Kirkkonummelta tai vastaavalta etäisyydeltä, mistä on hyvät moottoritieyhteydet.

Tosiasiassa asuisin monessa muussa paikassa Suomea mieluummin, syitä on monia: ilmasto lämpimämpi, verotus keveämpi, ihmiset mukavampia jne jne. Silti voi olla suomalainen ja seurata vaikkapa lätkää.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Ihmiset voisivat nyt kunnolla miettiä "Mistään hinnasta" kohtaa. Itse en varmaan mihinkään Lähi-itään tai Venäjälle muuttaisi asumaan ihan hevillä. Suomesta ehkäpä Rovaniemi, aika ankea paikka ja itsemurhatilaston kärjessä tai ainakin kärkipäässä Suomessa
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Mistään hinnasta" on ehkä hieman liian radikaali ilmaus, mutta Suomessa en haluaisi asua Espoossa tai Vantaalla. Tampere ja jopa Turkukin menisi, mutta ei Espoo taikka Vantaa. Minä en vain pidä kyseisistä kaupungeista. Tekisi kyllä varmaan ihan hyvää asua välillä jossain muuallakin kuin Helsingissä, vaikkapa juuri Tampereella.
 
Viimeksi muokattu:

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
Pori. Ehdottomasti. Tiäksää? Se o tuanoi Suame perseläpi. Mul tarvii tiäksää maksaa et mää lähde sinne. Mää ole ollu Levose Japa kans samal luakal koulus, oltii molemma apukoulus tuanoi...
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Leba95
Pori. Ehdottomasti. Tiäksää? Se o tuanoi Suame perseläpi. Mul tarvii tiäksää maksaa et mää lähde sinne. Mää ole ollu Levose Japa kans samal luakal koulus, oltii molemma apukoulus tuanoi...

Huovinrinne, Harittu, Säkylä, Turggune, samaa paskaa kaikki.... :) Tiäräks sää et tua meni aikalail niinko piälee tua su asiatuntemukses. Toi muistuttaa niinko enemmä Raum! Tua noi, ai mää vai?
 

Lama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara(kahvara kaveriporukassa)Mikko Leinonen
Paikka missä Lama ei asuisi mistään hinnasta on Rauma.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Gellner
"Mistään hinnasta" on ehkä hieman liian radikaali ilmaus, mutta Suomessa en haluaisi asua Espoossa tai Vantaalla. Tampere ja jopa Turkukin menisi, mutta ei Espoo taikka Vantaa. Minä en vain pidä kyseisistä kaupungeista.
Sama juttu täällä, mutta niin sitä vaan on opiskelujen vuoksi muutettava juuri Vantaalle. Ei siinä oikein ole valinnanvaraakaan tässä vaiheessa. En olisi vielä taannoin uskonut että juuri sinne, mutta todellisuutta siis nyt. Noh, kai jotain hyvää löytyy joka paikasta... ainakin toivon niin.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Viime viikolla kävin Espoossa ja ennakko-odotuksista huolimatta ihastuin siihe kylää ihan tosissani. Se kulttuuri ja se vanha, kaunis arkkitehtuuri. Perinteet ovat perinteitä!

Sen vuoksi uusi paikka, jossa en asuisi, on Masku. Sieltä tulee vain rumia ihmisiä (Ressu R. ja Jarkko Nieminen). Onkohan vesijohtovedessä jotain myrkkyä?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti Trancezz
Mielestäni on hyvin mielenkiintoista, että Jatkoaikalaise asuisivat mielummin esim. Kabulissa ja Moskovassa kuin Helsingissä tai Turussa. ;)

Matkailu avartaa. Turku ei.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Ted Raikas
Noh, kai jotain hyvää löytyy joka paikasta... ainakin toivon niin.

Voin lohduttaa Sinua, Vantaa on kuin Imatra, mutta kuusi kertaa suurempi. Hyvää Vantaassa on se, että Helsinki on vieressä.

vlad.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Raipe
Viestin lähetti bool
Voisin laittaa tähän, että Tampereen hervannassa, mutta asun siellä kuitenkin, olosuhteiden pakosta toki.

No mitäs vikaa Herwoodissa on? Sieltähän löytyy kaikki mitä ihminen tarvitsee - aina Kultaisesta Apinasta lähtien...
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Täytyy kyllä kysyä ketjun avaajalta, että tarkoitetaanko tässä nimenomaan Nummelan taajamaa Vihdin kunnassa? Jos tarkoitetaan, niin kummastelen kovasti moisia antipatioita, tämä Nummelahan on paratiisi maanpäällä; päivät pääskytysten täällä tanssitaan ringissä ambrosiaa maistellen ja nektaria juoden.

Vastauksena itse kysymykseen: Hammerfest ei oikein iske. Kylmää kuin venäläisessä Helvetissä ja synninteko on Norjassa syntisen kallista.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Viestin lähetti Kerouac

Vastauksena itse kysymykseen: Hammerfest ei oikein iske. Kylmää kuin venäläisessä Helvetissä ja synninteko on Norjassa syntisen kallista.
Itse ainakin tykkäsin paikasta, mahtava luonto ja ystävälliset ihmiset. Raikas ilma.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Vastaus on ilman muuta Helsinki, tämä *rotsien* luvattu kaupunki. Ruma kaupunki ja ihmiset kävelee leuka pystyssä.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Lähiö angsti

Vähän turhan jyrkkä toi "mistään hinnasta" mutta en mä mielellään maalle tai johonki betonilähiöön muuttais. Joku Kontula ja Jakomäki on niin masentavan näkösiä mestoja että ei sinne vaan pystyis muuttamaan.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
No enpä oikeastaan halua asua missään muualla kuin Helsingissä. Piipahdukset ulkomailla voisivat tulla kyseeseen, mutta toinen paikka Suomessa., ei kiitos. Espoo ja Turku kamppailevat inhokkikaupunkien kärjessä. Espoo siksi, ettei siellä oikein ole mitään ja turku on turku.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös