Missä en asuisi mistään hinnasta ?

  • 21 223
  • 162

Missä en asuisi mistään hinnasta ?

  • Turku

    Ääniä: 105 17,1%
  • Helsinki

    Ääniä: 72 11,7%
  • Pori

    Ääniä: 37 6,0%
  • Jyväskylä

    Ääniä: 2 0,3%
  • Oulu

    Ääniä: 12 2,0%
  • Tampere

    Ääniä: 8 1,3%
  • Espoo

    Ääniä: 9 1,5%
  • Lappeenranta

    Ääniä: 15 2,4%
  • Rauma

    Ääniä: 24 3,9%
  • Lahti

    Ääniä: 7 1,1%
  • Nummela

    Ääniä: 7 1,1%
  • Pihtipudas

    Ääniä: 15 2,4%
  • Masku

    Ääniä: 4 0,7%
  • Rovaniemi

    Ääniä: 2 0,3%
  • Muonio

    Ääniä: 10 1,6%
  • Imatra

    Ääniä: 17 2,8%
  • Tuupovaara

    Ääniä: 14 2,3%
  • Nurmes

    Ääniä: 3 0,5%
  • Vantaa

    Ääniä: 15 2,4%
  • Bombay

    Ääniä: 11 1,8%
  • Austin

    Ääniä: 2 0,3%
  • Nairobi

    Ääniä: 10 1,6%
  • Johannesburg

    Ääniä: 3 0,5%
  • Kabul

    Ääniä: 48 7,8%
  • Moskova

    Ääniä: 54 8,8%
  • Rostock

    Ääniä: 1 0,2%
  • Gdansk

    Ääniä: 11 1,8%
  • Tukholma

    Ääniä: 7 1,1%
  • Pjongyang

    Ääniä: 42 6,8%
  • Joku muu mikä ?

    Ääniä: 48 7,8%

  • Äänestäjiä
    614

Ranttali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Kanta-Häme eli alue Hämeenkoskelta (taitaa olla Päijät-Hämettä) Lammin ja Hämeenlinnan kautta Forssaan. Sisäsiittoisuuden ja nepotismin kehto. Poikamiesten onnela. Karvanoppien ja kromattujen auton osien Kultala. Radio Nova soi ja lehmän lanta haisee. Ei koskaan sinne!
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Espoon Siniset
Suomesta sanoisin kuitenkin jonkun varsin syrjäisen paikan. Tuskin kestäisin asua siellä, mutta kesälomaa sellaisessa pystyy viettämään.

Maailman kaupungeista valitsen ainakin nyt Israelin, eikä varmaan tarvitse selittää miksi.
Jos hinnasta sovitaan asun vaikka Suomen Perseessä. Kun rahaa on tarpeeksi muutan minne haluan.

Mä taas valitsen maailman kaupungeista Norjan, varmaan tarvitsisi selittää mutta en jaksa vaivautua.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti matti&teppo
Mä taas valitsen maailman kaupungeista Norjan, varmaan tarvitsisi selittää mutta en jaksa vaivautua.

Selitys voisi olla paikallaan:confused:

Missähän maassa tämä kaupunki sijaitsee?
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti t4


Selitys voisi olla paikallaan:confused:

Missähän maassa tämä kaupunki sijaitsee?
Ilman hymiötä olisi mennyt, mutta confused-hymiö. Oletko järjissäsi, vai onko tämä turkulaista(ko?) huumoria.

Luepas se uudestaan. Huomaa myös lainaus toisesta viestistä. Jos ei aukea vieläkään en voi auttaa, enempää en näet aio selittää.



lisävinkki: käännä se alkuperäinen viesti vaikkapa Tel Avivin-kielelle jota puhutaan suurkaupungissa nimeltä Israel. Israelhan on siitä jännä kaupunki että siellä on useita valtioita, taitaa olla koko maa pienempi kuin itse kaupunki. Joko aukeaa?
 
Viimeksi muokattu:

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viestin lähetti vlad
Suosiolla jätän huomioimatta nämä ulkomaiset kohteet erittelemättömien syiden tähden mutta mistään hinnasta en suostuisi asumaan Imatralla, se on Suomen toiseksi turhin kaupunki. Vaikka sääli on sairautta niin siitä huolimatta säälin nyt turhimmassa kaupungissa asuvia ja jätän tämän kyseisen kaupungin nimen mainitsematta, (pienen vinkin kuitenkin annan, turhinta ei ole mainittu listalla).

vlad#16.

San ny, onko se Riihimäki vai Kouvola.
Turkuahan aiemmin referoitiin Suomen Kouvolana.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Tilastoharha

Vaikeatahan tämä on tunnustaa, mutta yleisesti ottaen on varmasti niin, että ainoastaan ihminen joka ei ole koskaan käynyt Turussa, Kabulissa tai Kouvolassa, voi vakavalla naamalla väittää, että ei voisi asua Turussa.

muaddib
 

Rocco

Jäsen
Seinäjoki on kyllä sellainen paikka että siellä ei asuisi vaikka saisi 5000€ kuussa tekemättä mitään.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Never say never.Mutta tämänhetkisessä elämäntilanteessa en voi kuvitella asuvani muualla kuin Helsingissä tai Espoossa.Tarkenettuna sen verran että Espoosta jättäisin muutaman lähiön pois.Tommy mainitsi jo suurimman osan mutta lisään vielä Kirkkojärven,Tuomarilan ja Kirstinmäen, tosin nämä menevät Espoon keskus nimikkeen alle.
Helsingistä länsiosat ja keskusta se minne veri vetää.
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Turkuhan mun on pakko vastata kun se on niin pirun kakka paikka :).
Ja jos nyt vielä jotain lisään niin en Helsingin kantakaupungin lisäksi oikein muualla päin suomea välttämättä enää viihtyisi, korkeintaan Espoossa mutta en todellakaan kaikkialla Espoossa (Espoo on aika laaja käsite, löytyy kaikkea perunapelloista kaupunkimiljööseen).
Ulkomaille varmaan johonkin suurkaupunkiin veisi lähinnä tieni mikäli Helsingistä joutuisin lähtemään (ei kuitenkaan Kabul). Suomessa ei ole hirveän montaa kaupungin kokoista kaupunkia oikeen tarjolla ja kylämeininki vetää kaupungissa kasvaneen vähän ahtaalle kun maitokaupassakin tuntee aina puolet asiakkaista. :)
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti matti&teppo
Luepas se uudestaan. Huomaa myös lainaus toisesta viestistä. Jos ei aukea vieläkään en voi auttaa, enempää en näet aio selittää.

Sorgen, en lukenut Espoon Siniseltä ottamaasi lainausta...

Jatketaan Tel-Aviviksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Re: Missä en itse asuisi ?

Viestin lähetti Shammy Agitator
Itse en asuisi mistään hinnasta Nummelassa ! Nummela on kauhea sosialismin koe-alue, varsinen kolhoosi !
Ei täällä nyt mitään punaisia tähtiä talon seinissä näy tai en ainakaan tämän puolentoista kuukauden aikana ole sellaisia nähnyt. Mihinkä mielikuvasi perustuu? Kysyn ihan uteliaisuuttani, en ollenkaan loukkaantuneena. Mitään tunnesiteitä ei ole vielä ehtinyt muodostua.

Itse kysymys on hivenen vaikeasti muotoiltu. Ei kai sellaista paikkaa ainakaan Suomessa ole, mihin ei kohtuu korvausta vastaan menisi. Mutta jos mielipiteitä haluatte, niin Karkkilaan en välttämättä haluaisi muuttaa. Karkkila on Suomen Turku!
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kyllä se Turku on hyvät ihmiset, ihan mukava paikka...

Mutta täällä (kotona;)) asuvalle tuottaa suurettoman suurta mielihyvää, kun Jyväskylän kohdalla on 0%..

No kohta joku vetää ihan piruuttaan siihen yhden pojon.. ;(
 

Mai

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suomessa voisin asua oikeastaan missä vain,vaikka pääkaupunkiseutu ei kovinkaan houkuttelevalta tunnukaan voisin asua sielläkin.
Millään kriisialueella en maailmassa voisi asua,mutta muuten ulkomaillakaan asuminen olisi minulle mikään ongelma.
Eli periaatteessa voisin asea melkein missä vain,itsehän sitä on aika paljon vastuussa siitä viihtyykö paikkakunnalla.Listassa olevista Kabul on sellainen paikka, minne en kyllä muuttaisi.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ketju ylös

Mä diggailen ottaa ylös näitä vanhoja ketjuja, kai joku sen on jo huomannutkin?

Tähän on pakko vastata etten mistään hinnasta asuisi Keski-
Suomessa, etenkään Jyväskylässä.
Olen tosin asunut aina vain Porissa, mutta käyty on Jyväskylässä ja monasti. Koko paikka ihan sisämaassa ja lähistöllä muutama hassu järvi, no thanks, meri olla pitää ja satama.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
En mistään hinnasta...

Asuisi Lohjalla tai Virkkalassa.
Aivan persläpi paikka koko Lohjanharjun alue...
Vielä täynnä kielivähemmistön ihmisiä....=).
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vantaalle muutto saattaa olla ajankohtainen lahitulevaisuudessa. Elamastani siis tullee helvettia. Toisaalta kannan loppuelamani passia missa lukee syntymapaikka: Vantaa, joten peli on jo toisaalta menetetty. On se huorma, etta ei ole Vantaalla joutunut asumaan kuin vauvana ja nyt sitten riski on suurehko.

Pjongjangissa en haluaisi asua, mutta se on matkasuunnitelmissani korkealla, kesa 2005 nailla nakymin. Huono homma, kun ei yhtaan tieda milloin systeemi romahtaa...
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Onpa kova kohtalo ollut minulla. Olen asunut - ja asun parhaillaankin yhdessä niistä - kolmella niistä paikkakunnista, jotka on erikseen mainittu näissä joku muu -viesteissä.

Jos nyt tosikkomaisesti itse jotain karttaisin niin ainakin sitä Kabulia ja myös Bogotaa sekä Lagosia. Suomen kylistä ei oikein nappaa Ranua, eikä Loviisa, eikä Niipperi..
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Tarkan pohdinnan jälkeen sysisatakunta ja kaikki ruotsinkieliset paikkakunnat ovat ne suomalaiset paikat, joihin en suostuisi pakon edessäkään asettumaan.

Satakunta on jotenkin saatanan karua seutua. Säkylä, Köyliö, Eura, Alastaro, Vampula, etc. Vähintään joka toista rakennusta asuttaa lauma sikoja ja elämä vaikuttaa tappavan synkältä ja ankealta. Bonuspisteet yöelämästä. Paikallisten sikafarmareiden kanssa ei takuulla käy aika pitkäksi paikallisessa räkälässä. Ulkopaikkakuntalainen tuskin ehtii edes huomata käyneensä baarissa. Ainoana plussana Pyhäjärvi.

Ruotsinkielisellä alueella en taas suostuisi asumaan periaatteesta. Kun Suomessa ollaan, niin asiat on saatava hoidettua suomenkielellä. Eipä ole suomea puhuvan ulkopaikkakuntalaisen vastaanotto näilläkään paikkakunnilla hääppöinen.

Bubbling under: Pori
 
Suomesta kun puhutaan, niin asuinpaikan on sijaittava akselilla Helsinki-Tampere. Linjan länsi-, itä- ja pohjoispuolella puhutaan outoja murteita, ollaan epärehellisiä tai muuten vaan kummallisia. Ja välillä sijaitsevista paikoista oikeastaan vain Hämeenlinna on ympäristöltään riittävän kaupunkimainen.

Helsingissä asuinpaikan tulee sijaita Tullinpuomin sisäpuolella. Jossakin paikallisjunamatkan päässä keskustasta sijaitsevassa lähiössä asumista en pidä houkuttelevana. Mielummin sitten vaikka pienempään kaupunkiin eli landelle, niinkuin nämä kaksi kuukautta sitten Peräseinäjoelta Kontulaan muuttaneet "kaupunkilaiset" usein tapaavat sanoa.

Paikoissa on puolensa, mutta kunhan ne rakkaat ihmiset ovat riittävän lähellä, niin sitähän asuu vaikka Turussa. Ainakin periaatteessa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Nännimäinen
Paikoissa on puolensa, mutta kunhan ne rakkaat ihmiset ovat riittävän lähellä, niin sitähän asuu vaikka Turussa. Ainakin periaatteessa.

Tahan tekisi mieli sanoa, etta ala nyt sentaan liioittele, mutta se olisi huono vitsi ja tsattiviesti.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hinnasta jos sovitaan niin asun vaikka maan alla pienessä kuopassa. Ainakin vähän aikaa.

Ehkä Stadin tyttö ei oikein viihtyisi pienissä paikoissa. En koskaan asuisi Suomessa muualla kuin Helsingissä, jos itse valita saa.
Opiskelut saattavat tosin lukion jälkeen viedä minua Turkuun.
Turku olisikin ihan hyvä vaihtoehto jos Helsinkiin ei saa jäädä, minulla kun ei jostain kumman syystä koskaan ole ollut mitään angsteja Turkua kohtaan.

Lopen kirkonkylä on muuten mainio paikka kesällä. Lopelle en kuitenkaan muuttaisi lopullisesti.
 

Kattila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuka ketäkin soimaa.
Viestin lähetti girlzilla
Turku olisikin ihan hyvä vaihtoehto jos Helsinkiin ei saa jäädä, minulla kun ei jostain kumman syystä koskaan ole ollut mitään angsteja Turkua kohtaan.

Jep. Turun katukuvastahan ei noita vaaleita kettujahtiin pukeutuneita Piia-Nooran ajatusmaailman jakavia neitosia puutu. Toisaalta verrattuna Tampereeseen myös hörhöprosentti on korkealla, joten liberaalia katsantoa vaaditaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
turku... no perkele koko varsinais-suomi samantien , Lohja, Lähi-itä, venäjä,...

Turha näitä lienee listata, olen niin kiintynyt pääkaupunkiseutuun, että en kyllä vapaaehtoisesti täältä poistuisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös