Miska Kukkonen – tulevaisuuden isäntä?

  • 21 507
  • 117

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Nostetaas Jokioisten Prinssin ketjua ylös kun aihetta on.

Jatkaa siis Lukossa ainakin yhden kauden.
Viime kausi ehjin pitkään aikaan.
Fyysinen pelaaja, jolla on vielä noita MäkisAttemaisia turhia kakkosia ja välillä tulee virheitä.
Taas vuoden kokeneempi ja jos pysyy ehjänä niin väitän, että on top 4 pakistossa loppu kaudesta.
Veto ei ole mikään huono, mutta saisi käyttää rohkeammin sitä viivassa.

Itse kyllä sytyn Jokioisten Prinssille.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Kausi alkaa pian ja tämä on se kausi kun Jokiosten Prinssi lunastaa viimeisiltäkin epäilijliötä paikan sydämmestä.

Jos pysyy kunnossa niin on tulossa +18 pisteen kausi ja ainakin 3 häkkiä. Alle 60 min boksia ja luotto puolustaja.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Jokioisten Prinssi pelasi kokonaisuudessa kauden parhaita pelejä. Antoi fyysisyyttä ja pelasi kiekko varmasti. Sai Alivoimalla vastuuta. Tätä KukkosMiskaa Lukko tarvitsee juuri tuohon 6-7 pakin rooliin.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Pitäisin itse Kukkosen vielä.

-00 syntynyt ja kuitenkin kolme kautta liigaa pääasiassa.
Erittäin kova luonne ja fysiikka.

Ensi kaudella olisi vaan sitten pysyttävä kasassa.
Loukkaantumiset ovat jarruttaneet kehitystä.

Niitä pelaajia, jotka syövät kiekkoa, ei ole koskaan liikaa.

Liikkuminen ja kiekonkäsittelykin riittävät kyllä.

Tarvitsee nyt vaan sen ehjän kauden.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Pitäisin itse Kukkosen vielä.

-00 syntynyt ja kuitenkin kolme kautta liigaa pääasiassa.
Erittäin kova luonne ja fysiikka.

Ensi kaudella olisi vaan sitten pysyttävä kasassa.
Loukkaantumiset ovat jarruttaneet kehitystä.

Niitä pelaajia, jotka syövät kiekkoa, ei ole koskaan liikaa.

Liikkuminen ja kiekonkäsittelykin riittävät kyllä.

Tarvitsee nyt vaan sen ehjän kauden.

Täysin samaa mieltä. Loukit jarruttaa kehitystä.

NHL varaus, Pohjolaleirin nähnyt, junnu majuja ja Liigassa pelejä.

Jos pysyisi kasassa niin pääsisi eteenpäin. Paras fyysinen pakki Lukossa. Puutteet kiekon käsittelyssä joka ei tule kuin pelien kautta.

Ehdottomasti jatkoa ja vastuuta.

Nuori poika ja tulee pelaamaan hyvän uran.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Eikä mun mielestä edes kiekonkäsittelyssä vaan nimenomaan siinä kiekkovarmuudessa.

Urheilussa tärkeimpiä asioita on luonne.

Kukkosen luonne on kuin tehty jääkiekkoon.

Uskoisin Sahlstedtin katsovan tämän kortin loppuun asti.
 

Referee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No, näkökulma tuokin teillä.

Itsekin olen tuota odottanut, että ottaisi stepin eteenpäin. Liigan vauhti/tempo on vaan liikaa Kukkoselle. Ei pysty antamaan sitä helppoa syöttöä edes. Pitkiä ja kiekko kaverille jalkoihin. Eikä oikeasti ole edes fyysinen.

Minä itse toivon, että Kalle ei tee jatko sopimusta. Kausi mestistä ja kehittämään itseään ilman loukkia. Katsotaan sitten....

Hyvä jos joku näkee hyvää, itse en sitä löydä, kun pelit koventuneet ja tempo noussut...
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No, näkökulma tuokin teillä.

Itsekin olen tuota odottanut, että ottaisi stepin eteenpäin. Liigan vauhti/tempo on vaan liikaa Kukkoselle. Ei pysty antamaan sitä helppoa syöttöä edes. Pitkiä ja kiekko kaverille jalkoihin. Eikä oikeasti ole edes fyysinen.

Minä itse toivon, että Kalle ei tee jatko sopimusta. Kausi mestistä ja kehittämään itseään ilman loukkia. Katsotaan sitten....

Hyvä jos joku näkee hyvää, itse en sitä löydä, kun pelit koventuneet ja tempo noussut...
Kukkonen tarvitsee kiekollisemman parin kuin mitä Almari on ja sama toisin päin.

En mä Kukkosen suhteen luovuttaisi. Jos meidän puolustavammat pakit on ensi kaudella Piipponen, Almari, Kukkonen ja Abt, niin hemmetin tyytyväinen olen. Ei Kukkosesta mitään virtuoosia koskaan tule, mutta kova omanpään luuta kyllä. Sitä luonnetta riittää ja ei ne taidotkaan nyt mitään Mestis tasoa ole.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
No, näkökulma tuokin teillä.

Itsekin olen tuota odottanut, että ottaisi stepin eteenpäin. Liigan vauhti/tempo on vaan liikaa Kukkoselle. Ei pysty antamaan sitä helppoa syöttöä edes. Pitkiä ja kiekko kaverille jalkoihin. Eikä oikeasti ole edes fyysinen.

Minä itse toivon, että Kalle ei tee jatko sopimusta. Kausi mestistä ja kehittämään itseään ilman loukkia. Katsotaan sitten....

Hyvä jos joku näkee hyvää, itse en sitä löydä, kun pelit koventuneet ja tempo noussut...
Aika karkea arvio Kukkosesta. Onko mitään lihaa luiden päälle antaa esimerkiksi huonoista syötöistä? Itse en mistään tilastoja löytänyt hyvin lyhyellä etsinnällä.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kukkosen suorituksista tässä runkosarjassa ei tarvitse enää olla huolissaan. Eilinen poikkari Kemelin niskaan meni tutkintaan joten eiköhän sieltä rikoksen uusijalle arvota sen verran ettei ainakaan runkosarjassa pelaa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jos pysyisi kasassa niin pääsisi eteenpäin. Paras fyysinen pakki Lukossa. Puutteet kiekon käsittelyssä joka ei tule kuin pelien kautta.
Mielestäni pelisilmä/sijoittuminen on isompi ongelma. Mutta seiskapakkina menee hyvin, sitten loukkeja paikkaamaan tai antamaan lepoaikaa muille. Vielä en näe että riittäisi vakiokuusikkoon. Toki ensi kausi voi muuttaa kaiken, mutta mieluusti näkisin hänen Lukossa jatkavan, tosin jos lähtee muualle, en siitä hirveän surullinen ole.
 

Referee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aika karkea arvio Kukkosesta. Onko mitään lihaa luiden päälle antaa esimerkiksi huonoista syötöistä? Itse en mistään tilastoja löytänyt hyvin lyhyellä etsinnällä.

Ihan peliä katsomalla (lähes jokainen tällä kaudella televison välityksellä ja pari paikan päällä). Katso, kun Lukko omissa ja Kukkosella kiekko.

1. Syöttää maalintakaa liian jyrkällä kulmalla lähes aina, niin pakkipari ei saa sitä heti haltuun, vaan joutuu ottamaan sen halötuun -> vastustaja pääsee helpommin iholle
2. Oman maalin edessä pakit kiekottelevat, niin melko usein jää hiukan jalkoihin tai taakse syöttö -> sama tilanne kuin kohdassa 1.
3. Hidas nyky liigaan -> tulee noita kampitus ja koukku jäähyjä, ku nPalmut ja muut polkukoneet tulee sieltä. Eikä tarvitse olla edes hyökkääjän liigan nopeimpia, että Kukkosella jalan kanssa ongelmia.
4. Voisi korvata näitä puutteita olemalla edes sitten hieman fyysisempi ja vastustajat ei haluaisi tulla maalille, kun Miska paikalla -> ei toteudu. (en kaipaa hanskojen tiputtamista, mutta kovuutta)
5. Keski ja hyökkäys alueella ajaa itsensä ulos tilanteesta, kun lähtee vastaan kiekkoa. Myöskään ei saa vastustajaa pysähtymään eli taklaisi sitten sen kaverin edes pois. Nyt ei tee kumpaakaan, vaan usein ylivoima hyökkäys omiin.

Siinä olen samaa mieltä, että vaatisi hyvän kiekollisen kaverin vierelle. Nyt ei ole valitettavasti laittaa kolmospariin Saarijärveä/Gregoirea/Press. Noita on vain kahdessa ekassa kentässä...

Oma mielipiteeni 7. pakkina menee, mutta hakisi kauden verran mestiksestä isommassa roolissa ja saisi sitä kiekko varmuutta. Tai sitten ulkomaille joku Saksan 2DEL tai vastaava missä kuitenkin tienaisi ja saisi sitä vastuuta hiukan matala tempoisemmassa liigassa...
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Siinä olen samaa mieltä, että vaatisi hyvän kiekollisen kaverin vierelle. Nyt ei ole valitettavasti laittaa kolmospariin Saarijärveä/Gregoirea/Press. Noita on vain kahdessa ekassa kentässä...
Tämä on helppo allekirjoittaa. Mielestäni Kukkonen esitti Lukko-historiansa parasta peliä juurikin silloin kun Slovacek pelasi rinnalla.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä on helppo allekirjoittaa. Mielestäni Kukkonen esitti Lukko-historiansa parasta peliä juurikin silloin kun Slovacek pelasi rinnalla.
Slovacek-Almari tai Slovacek-Kukkonen kaikkien ollessa terveenä on tässä sarjassa todella kova kolmospakkipari. Mä sanoisin edelleen että Kukkoselle saa kyllä jatkoa tarjota ja Miska jää jos haluaa. Silloin Kallelle jäisi enää mietittäväksi Slovacekin option käyttö ja se kuumin peruna, eli miten korvata Saarijärvi ja Gregoire, jos Almari ja/tai Abt jatkaa.

Piipponen-P1
Abt-P2
Slovacek-Almari
Kukkonen

P1 ja P2 ovat nyt siis Saarijärvi ja Gregoire. Ihan saatanan kova pakisto tuo on ja olisi nytkin. Oikeastaan nyt vasta kun Slovacek on puuttunut, hänen arvonsa on huomannut paremmin. On nimittäin kiekon kanssa sittenkin todella etevä, vaikka ei mikään Press/Saarijärvi/Gregoire olekkaan. Teki kuitenkin Kukkosesta ja Almarista mun mielestä paremman, kuten esim. Almarin peli oli Saarijärven kanssa myös huomattavasti parempaa HPK:ta vastaan kuin eilen JYPiä vastaan.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko


Kukkonen valittiin aikanaan vuonna 2015 Pohjola-leirin parhaaksi pelaajaksi. Eli kyllä siellä potentiaalia on. Kukkonen on itse ainakin maininnut, että haluaisi pelata ylivoimaa ja olla kiekollisemmassa roolissa. Lukossa tuota saumaa tuskin tulee.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko


Kukkonen valittiin aikanaan vuonna 2015 Pohjola-leirin parhaaksi pelaajaksi. Eli kyllä siellä potentiaalia on. Kukkonen on itse ainakin maininnut, että haluaisi pelata ylivoimaa ja olla kiekollisemmassa roolissa. Lukossa tuota saumaa tuskin tulee.
Asiat muuttuvat aika paljon seitsemässä vuodessa.

Kiekollista roolia tuskin Liigassa yksikään joukkue reilun 100 pelin otannalla tulee lupaamaan. Isompaa ruutua on sitten taas jossain joukkueissa 100-varmasti tarjolla jo tässä vaiheessa, eli TOP-4 pakkina Kukkonen voisi mennä hyvinkin muutamissa joukkueissa ja alivoiman ykkösheppana puolustajista. Noilla ne minuutit kasvavat jo sinne liki 20-minuutin. Kiekolliset sankariteot tulevat sitten myöhemmin, kunhan pysyy kasassa ja nämäkin tulevat sitten jos ovat tullakseen ja jos jossain kohtaa siihen rooliin esim. pelaajapulan takia pääsee koittamaan. Tämän 22-v. Miska Kukkosen ja 15-v. Miska Kukkosen tilanteet ovat kovin erilaisia, sanoisin.
 

Meripoikk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko


Kukkonen valittiin aikanaan vuonna 2015 Pohjola-leirin parhaaksi pelaajaksi. Eli kyllä siellä potentiaalia on. Kukkonen on itse ainakin maininnut, että haluaisi pelata ylivoimaa ja olla kiekollisemmassa roolissa. Lukossa tuota saumaa tuskin tulee.
Kiitos @Hagi
En muistanutkaan/tiennytkään tätä. Niemelän mukaan ”omaa hyökkäyssuuntaan poikkeuksellista pelirohkeutta”. Ehkä sekin saadaan sieltä kaivettua(?).
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Asiat muuttuvat aika paljon seitsemässä vuodessa.

Kiekollista roolia tuskin Liigassa yksikään joukkue reilun 100 pelin otannalla tulee lupaamaan. Isompaa ruutua on sitten taas jossain joukkueissa 100-varmasti tarjolla jo tässä vaiheessa, eli TOP-4 pakkina Kukkonen voisi mennä hyvinkin muutamissa joukkueissa ja alivoiman ykkösheppana puolustajista. Noilla ne minuutit kasvavat jo sinne liki 20-minuutin. Kiekolliset sankariteot tulevat sitten myöhemmin, kunhan pysyy kasassa ja nämäkin tulevat sitten jos ovat tullakseen ja jos jossain kohtaa siihen rooliin esim. pelaajapulan takia pääsee koittamaan. Tämän 22-v. Miska Kukkosen ja 15-v. Miska Kukkosen tilanteet ovat kovin erilaisia, sanoisin.
Jos ja kun ilmeisesti tästä joku Virran entisistä oppipojista lähtee ensi kaudeksi Saipaan, pidän Kukkosta kaikkein todennäköisimpänä lähtijänä.
Parin vuoden lappua kouraan ja siellä sitten top-4 pakkina hiljalleen parin kauden aikana kiekollisempaan rooliin.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team


Kukkonen valittiin aikanaan vuonna 2015 Pohjola-leirin parhaaksi pelaajaksi. Eli kyllä siellä potentiaalia on. Kukkonen on itse ainakin maininnut, että haluaisi pelata ylivoimaa ja olla kiekollisemmassa roolissa. Lukossa tuota saumaa tuskin tulee.
Tanus valittiin parhaimmaksi pelaajaksi samana vuonna kun oli Leirillä Barkovin kanssa. Ja nyt on puhe siis Jonatan Tanuksesta. On noita paljon muitakin, eli ei nyt liikaa kannata tuohon "pohjola-leirin potentiaaliin" takertua.

edit. Olisi mussakin valtavasti potentiaalia, vielä kun oppisi luistelemaan takaperin ja saamaan rystyllä kiekon irti jäästä. Mutta potentiaalia on valtavasti
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On noita paljon muitakin, eli ei nyt liikaa kannata tuohon "pohjola-leirin potentiaaliin" takertua.

Toisaalta löytyy sieltä listasta mm. Raipe, Bergenheim, Jesse Joensuu, Jormakka, Juti, Essi Keskinen, Jere Lehtinen, Kari Lehtonen, Janne Niinimaa, Janne Ojanen, Jesse Puljujärvi, Aleksi Saarela, Eero Somervuori, Urho Vaakanainen ja Jari Viuhkola.

Eli ei tuolla nyt aivan persettä voi pyyhkiä, suhteellisen kovalla prosentilla kuitenkin Pohjola-leirin parhaista on tullut kovia pelimiehiä. Kaikki eivät tietysti koskaan lyö läpi, mutta kyllä tuo aika hyvän ennusteen antaa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä Kukkosessa potentiaalia on kiekolliseenkin rooliin. Aika paljon loukkaantumiset ovat sotkineet. Mutta potentiaali on eri asia kuin se, että on jotakin. Jatko Lukossa ja katsotaan mitä tapahtuu.
Jep, Miskalla taitaa viime kausi olla ainoa ns. ehjä kausi tuon Pohjola-lerin jälkeen. Muuten peleistä on jäänyt n. puolet pelaamatta.
 

Ligget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihan peliä katsomalla (lähes jokainen tällä kaudella televison välityksellä ja pari paikan päällä). Katso, kun Lukko omissa ja Kukkosella kiekko.

1. Syöttää maalintakaa liian jyrkällä kulmalla lähes aina, niin pakkipari ei saa sitä heti haltuun, vaan joutuu ottamaan sen halötuun -> vastustaja pääsee helpommin iholle
2. Oman maalin edessä pakit kiekottelevat, niin melko usein jää hiukan jalkoihin tai taakse syöttö -> sama tilanne kuin kohdassa 1.
3. Hidas nyky liigaan -> tulee noita kampitus ja koukku jäähyjä, ku nPalmut ja muut polkukoneet tulee sieltä. Eikä tarvitse olla edes hyökkääjän liigan nopeimpia, että Kukkosella jalan kanssa ongelmia.
4. Voisi korvata näitä puutteita olemalla edes sitten hieman fyysisempi ja vastustajat ei haluaisi tulla maalille, kun Miska paikalla -> ei toteudu. (en kaipaa hanskojen tiputtamista, mutta kovuutta)
5. Keski ja hyökkäys alueella ajaa itsensä ulos tilanteesta, kun lähtee vastaan kiekkoa. Myöskään ei saa vastustajaa pysähtymään eli taklaisi sitten sen kaverin edes pois. Nyt ei tee kumpaakaan, vaan usein ylivoima hyökkäys omiin.

Siinä olen samaa mieltä, että vaatisi hyvän kiekollisen kaverin vierelle. Nyt ei ole valitettavasti laittaa kolmospariin Saarijärveä/Gregoirea/Press. Noita on vain kahdessa ekassa kentässä...

Oma mielipiteeni 7. pakkina menee, mutta hakisi kauden verran mestiksestä isommassa roolissa ja saisi sitä kiekko varmuutta. Tai sitten ulkomaille joku Saksan 2DEL tai vastaava missä kuitenkin tienaisi ja saisi sitä vastuuta hiukan matala tempoisemmassa liigassa...
En ota kantaa muuta kuin kohtaan 4. Se on ihan sama vaikka siellä oli Chara vetää poikkaria niskaan, ni ammattilaisliigassa mennään maalille . Naurettava ajatus että joku ei halua mennä maalille kun vastustaja on fyysinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös