Minne menet, Oulun Kärpät?

• 893 764
  • 3 260

X-Hearted

Jäsen
Tämä Juhan julkaisu oli jollakin tapaa odotettavissakin. Voi että minä kyllä rakastan tätä uutista JJ-fanipoikana.

Juha Junno on täyttä timanttia kaikin puolin, joka elämän osa-alueella. Hän on pohjoissuomalaisia arvoja vaaliva, aitoon ja kovaan työntekoon perustuva ihmisluonne. Juuri niitä arvoja kunnioittava, joita Oulun Kärppien johtavan ihmisen pitääkin vaalia.

Näitä kyseessä olevia arvoja voisi verrata myös pohjoissuomalaiseen työosaamiseen ja perhe-elämän haasteisiin. Luotetaan rajuun työntekemiseen ja kaverin välittämiseen - ollaan epäitsekkäitä siinä mitä tehdään.

Kannattaa muistaa, että Junnon käyttäytymisesimerkistä voi ottaa oppia myös omaan elämään. Vaalia puhtaita, yksinkertaisia, elämänarvoja ja tehdä isolla sydämellä sitä mitä rakastaa.

Tämä uutinen peilaa viimesen päälle Kärppien urheilullista kääntymistä lopullisesti positiiviseksi. Viihdemaailmahan takoo jo entistä kovempaa tulosta joka vuosi.

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Kiitos palautteesta! Juhan oma mielipide oli tuolloin toukokuussa juuri tuo silloin kirjoittamani.

Hän käänsi kelkkansa kesän aikana monestakin syystä. Ja minunkin mielestäni erittäin hyvä asia Kärpille.

Tänään, kun hän soitti minulle, puhuimme aiheesta kaikkineen. Hyvä meininki.
Tai sitten hän ei kääntänyt kelkkaansa, ei vaan halunnut kertoa asiasta ettei se päädy Jatkoajan keskustelupalstalle.

Mikäänhän ei alleviivaa luottoystävien kesken käytyä puhelinkeskustelua kun siitä ja sen sisällöstä avautuminen nimettömänä keskustelupalstalla.

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Eiköhän siellä jonkinlaista kiinnostusta ole ollut alun alkaenkin. Jostainhan se Kaleva on "tietonsa" saanut.

Tainnut vaan meidän vekkuli Junno pelata kaksilla rattailla.
Eihän se kokenut myyntimies paljasta hyviä juttuja ennen kuin on nimet paperissa. Olisi aika hölmöä ja Kärppiä (miehen rakastamaa seuraa) kohtaan ikävä temppu lähteä puhumaan julkisesti tuollaisen pestin halusta, ja vetää siitä sitten median myllyt ja fanien paineet organisaation niskaan. Juuri tuo tapa millä tämä hoidettiin on tyylikäs, ja näytti sen että Junnon valinta oli nimenomaan Kärppien tahto, eikä johtunut mistään muiden alulle laittamasta painostuksesta.

Junno (ja Kärpät) hoitivat asian tyylikkäästi maaliin ilman suurempaa hälyä.

Ukkopekka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Carolina Hurricanes
Nyt kun Junno on palannut takaisin sorvin äärelle ja ainakin kaunopuheiden perusteella urheilullisuus olisi palamassa takaisin keskiöön, niin voisivat ensitöikseen heittää hiuksista mäkeen tuon valmentajapolun.

Seuraavaksi sitten nykyvalmentajille kenkää. Hillistäkään en ole enää niin varma mutta ehkä hänet pitäisin vielä mukana. Kaupan päälle fysiikasta vastaaville kenkää myös.

Kyseessä olisi melko iso muutos, mutta sitä se vaatisi kun tilanne on siihen ihan itse päästetty. Toivossa on hyvä elää ja silleen.

Speller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja HIFK
Ei hyvältä näytä, "5 milliä" joukkueeseen ja pelikirja näyttää tältä.

Liitteet

• pk.jpg
    pk.jpg
    182 KB · kertaa luettu: 312

Imsamiz50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tästä jo kommentoin muualla, mutta tässä kun lähes joka toinen vaatimassa Mäntymaalle potkuja ja joo ihan aiheesta niin pitäsköhän tuolla herätä tähän päivään ja katsoa oikeesti mihin tää seura on menossa.

Ainakin itse olen siinä uskossa, että seurat haluaa kehittyä? Miten kärpät on kehittynyt sitten koronaan päättyneen kauden jälkeen. Oltu aivan pulassa ja yritetty tuoda 2014-2018 kärppiä takas, joko valmentajaa tai pelaajia näiltä vuosilta ja toivottu, että vanha toimii.

Itsellä on sellanen kuva, että Kärpät yrittää tekohengittää näillä valmentaja vaihdoilla, kun yleensä nämä hetkellisesti piristää joukkuetta, mutta lopulta vaan siirtää tulevaisuuteen sitä oikeeta ongelmaa.

Ongelmat on aika syvällä seuran sisällä.. Eihän tolla seuralla oo minkäänlaista peli-identiteettiä ollut enää vuosiin?

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ongelmat on aika syvällä seuran sisällä.. Eihän tolla seuralla oo minkäänlaista peli-identiteettiä ollut enää vuosiin?
Olet ihan oikeassa. Marjamäki oli itseasiassa aivan oikeassa silloin pari vuotta sitten, kun mies tokaisi:

"Ei tämä saatana sillä muutu, että päävalmentajaa vaihdetaan kokoajan!"

Tuossa on pointtia. Kärppien seuraidentiteetti on täysin hukassa. Ja jos sellainen on, kuten @totonboset toisessa ketjussa maalaili, niin sitä ei osata toteuttaa edes vähää alusta. Myllykoski teki amatöörimäisen virheen heti kättelyssä palkkaamalla miesten tasolla kokemattoman päävalmentajan.

Moni uskoo ja toivoo, että Junno toisi mukanaan pelastusrenkaan. Itse olen skeptinen senkin suhteen. Junnonkin aikakaudella tehtiin huomattava määrä virheitä valmentajavalinnoissa: Alatalo, Haapakoski, Aravirta, Suikkanen. Ja mikä karseinta: Harri Aho nimitettiin urheilutoimenjohtajaksi. Sen nimityksen hintaa maksetaan edelleen.

Myllykoski on haastatteluissaan ajanut edelleen tuota valmentajapolkua. Ei siinä mitään, mutta se on uudistettava totaalisesti. Kannukset on hankittava muualta. Tuntuu tyhmältä toistaa näitä samoja virkkeitä, kuin L. Mikkolan kaudella. Miten helvetissä Kärpät meni toistamiseen samaan miinaan?

Tämä kausi nyt menee miten menee, mutta jatkossa Myllykosken toimiston seinällä pitää olla seuraavat kolme teesiä: seuran peli-identiteetti, toteutukseen laadukkain mahdollinen materiaali, sekä laadukkain mahdollinen valmennustiimi.

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Mikään ei tule muuttumaan, ennen kuin saunaseura ja entiset pelaajat siivotaan toimistolta. Täällä on jo vuosia kerrottu mihin suuntaan Kärpät on matkalla sekä syylliset tähän nykyiseen korpivaellukseen. Täyttä hulluutta odottaa erilaista soppaa, jos samat kokit heiluu kauhan varressa.

Muutos tulee vasta kun katsojat saavat tarpeekseensa. Ilmeisesti vielä ei olla siinä pisteessä?

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos tämä pinttynyt tapa pitää kiinni päävalmentajan kärppäkytkystä, niin se vie tuhoon. Ensin huippupelaajia on 75 % joilla ei minkäänsortin suhdetta Ouluun, niin sitten päävalmentaja on kuin tet-koulutuksesta. Haapakoski, Suikkanen, Mikkola ja nyt tämä helevetin Mäntymaa. Seuran kannattaisi katsoa ympärilleen miten menestyvät seurat toimivat. Katsokaa vaikka tampesterin suuntaan. Hävettää tällainen junttipolitiikka jota seura harrastaa ja kaikki kaverini hämmästelevät ympäri valtakuntaa.

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Joka vuosi syntyy uusia huijjattavia...

Höpö höpö.

En tiedä kuinka paljon käyt itse peleissä, mutta esimerkiksi eilen hallilla oli hieno tunnelma, ja yleisö oli joukkueen takana. Minulla on 25 vuotta ollut sama paikka, ja hallilla on vuodesta toiseen iso määrä samoja ihmisiä, joten tarpeetonta nälvimistä meitä kohtaan jotka hallilla käy.

Minä käyn hallilla, vaikka seura ei pärjäisi hyvin tai toimisi minua miellyttävällä tavalla. Miksi? Koska Kärppien pelit on minulle tärkeä asia elämässä.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tälle seurajohdolle on myönnetty arvonimi ja sekin on vohkittu savolaisilta.
Koska amerikkalaisten sankarit ovat Superman ja Batman on oululaisten uusi sankari nimeltään Vituixmän.

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Ei kai nyt sentään? Ei ole Mukia eikä Ritchietä enää palkkalistoilla.
Minusta tämä on edelleen erittäin mauton vitsi. Kaksi henkilöä joiden ainoa virhe oli ettei vastanneet erittäin suuria odotuksia, joten nostettiin tikunnokkaan sen takia että kävivät välillä baari-kierroksilla. Ainoa mitä itse olen tästä oppinut on se, miten järkyttyneitä ilmeisesti kaikki kannattajat olisivat jos totuus pelaajien alkoholinkäytöstä joskus tulisi julki.

E: Tästähän on jopa olemassa hyvä esimerkki tältä kaudelta. Gardinerista pyörii pätkä pelireissulta baarissa mutta ihmiset käyttävät sitä positiivisessa mielessä. Miksi? Koska Gardiner on onnistunut jopa odotettua paremmin. Jos Gardinerin tehot tässä vaiheessa olisivat 0+2 niin voi pojat, en edes halua kuvitella mitä paskaa tuosta kirjoitettaisiin.

Viimeksi muokattu:

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Höpö höpö.

En tiedä kuinka paljon käyt itse peleissä, mutta esimerkiksi eilen hallilla oli hieno tunnelma, ja yleisö oli joukkueen takana. Minulla on 25 vuotta ollut sama paikka, ja hallilla on vuodesta toiseen iso määrä samoja ihmisiä, joten tarpeetonta nälvimistä meitä kohtaan jotka hallilla käy.

Minä käyn hallilla, vaikka seura ei pärjäisi hyvin tai toimisi minua miellyttävällä tavalla. Miksi? Koska Kärppien pelit on minulle tärkeä asia elämässä.

Toi on hienoa ja ihailtavaa, että jotkut jaksavat käydä uskollisesti peleissä kaudesta toiseen, vaikka sitä menestystä ei aina tulisikaan. Toivottavasti siellä Oulussa yhä useammat jaksaisivat nyt vaan seistä uskollisesti sen joukkueensa takana, vaikka seuran toiminta ei selvästi ainakaan tämän palstan perusteella faneja tunnu miellyttävän.

Olen itsekin tässä vuosien saatossa kritisoinut sitä oman jengin toimintaa ja alisuorittamista kovasti, mutta aina olen silti vaan Nordikselle matseihin mennyt ihan senkin takia, koska joukkue ja sen pelit ovat mulle tärkeä asia elämässä. Vaikka nyt ihan jokaikistä runkosarjapeliä en aina pääsekään katsomaan, mutta suurimman osan pyrin aina peleistä paikan päällä katsomaan ja myös jonkun vierasmatsin siihen päälle.

Toivotaan ettei Raksilassa käy mitään yleisökatoa nyt kun joukkueenne todella tarvitsee sitä kannustusta enemmän kun aikoihin.

Koffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Oma vaatimaton näkemys on, että koko valmennustiimi pitää vaihtaa, paitsi Hilli. Kyllä tämä vuosien ”konttaus” , joka jatkuu vielä, on osa laajempaa ongelmaa ja näen, että esimerkiksi Juha Junno on juuri tullut tätä osaltaan korjaamaan.
Samoin Mylin käden jälki ei vielä näy täysin. Myös tähän liittyy tulevaisuuden kannalta uudet jäähalli hankkeet koko Oulun seudulla (Linnanmaa). Käsittääkseni ne ovat ”vastatuulessa” myös, varsinkin junioreiden osalta, Joten Kärppien ”dynastian” paluu ei tapahdu hetkessä. Taustat kuntoon!!

waino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät, KeKi
Kyllä tämä riittää tältä erää. Minä en tuu seuraamaan Kärppiä, ennen kun jotain muutoksia alkaa tapahtuun. Ei vaan enään jaksa kattoa tämmöstä läpsyttelyä, kun ei sitten minkäänlaista reagointia näy esim kokoonpanoissa yms.

Kiitos ja hei!

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät ei mene minnekään. Kohta vaihdetaan valmentaja. Ja heti kohta on pytyssä ketju potkuille. Kunnes taas vaihdetaan valmentaja. Sama karuselli pyörii, ukko vaan puikoissa vaihtuu. Tämä karavaani ei mene tällä hetkellä yhtään minnekään. Ei ole mennyt vuosiin.

Rockarolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kärpät ei mene minnekään. Kohta vaihdetaan valmentaja. Ja heti kohta on pytyssä ketju potkuille. Kunnes taas vaihdetaan valmentaja. Sama karuselli pyörii, ukko vaan puikoissa vaihtuu. Tämä karavaani ei mene tällä hetkellä yhtään minnekään. Ei ole mennyt vuosiin.
Useammassa ketjussa, useampi eri kirjoittaja on todennut tämän: syy menestymättömyydelle ei pelkästään ole päävalmentajan. Kyllä se syy on itse organisaatiossa. Laiskaa ja ylimielistä tekemistä on meidän seuran JOHDOSSA ollut jo vuosia. Kaikki narut pienen piirin käsissä. Käsissä, jotka eivät ymmärrä mitä urheilullinen menestys vaatii ihan ruohonjuuri tasolla lähtien ihan juniorikiekosta.

Herätkää nyt koko organisaatio rehellisesti katsomaan asioita suoraan silmiin. Kärpät on TALOUDELLISESTI iso seura, mutta tällä hetkellä muuten Kärpät on aivan helvetin pieni!

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Jokeri-hommiksi mennyt.

Valitettavasti.
Tästä mieleen muistuu tämä Kupilan huikea teksti 1,5 vuoden takaa: "Oulun Jokerit". Tässä mainiossa kolumnissa on toki paljon muutakin asiaa, mutta kovinta ydintä on se koko tekstin läpi ja mukana kulkeva punainen lanka: Kärppien organisaation raju johtamisosaamisen vaje ja johtoportaan totaalinen pöhöttyminen.

Edelleen hyvin hyvin ajankohtainen teksti, valitettavasti.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy