Hyviä ajatuksia
@Osmo Rapeli lta. Ymmärrän tuon ja olen itsekin erittäin huolestunut ääri-ilmiöiden sekä kahtiajakoisuuden lisääntymisestä varsinkin muualla maailmassa ja osin myös Suomessa. En kuitenkaan usko, että täällä päin nuo äärioikeistolaiset (tai myöskään äärivasemmistolaiset) ajatukset tulevat saamaan juuri nykyistä suurempaa jalansijaa. Nykyään vain on niin helppoa pitää isoa ääntä, kun kuka tahansa voi alkaa öyhäämään keskustelupalstoilla yms. Toki tämä Kärkkäisen ikioma Magneettimedia on sitten oma lukunsa ja varmaan hän on sen avulla saanut ihmisiä kuvittelemaan asioita. Vähän vastaavasti kuin tämä MV-lehti oli, samoin kuin Tokentube öyhöttäjät.
Toisin sanoen noille ääriajatuksille löytyy nykyään kanavia ja ihmiset, joilla on herkkyys näihin ajatuksiin sitten ne paikat nykyään helpommin löytävät ja kasvattavat tuota ääntä. Aikaisemmin ne huuteli tuolla turuilla ja toreilla omiaan ja kuulijoita sekä seuraajia oli vähemmän. Itsellä on kuitenkin luottoa siihen, että Suomessa on riittävästi (mielestäni) älykkäämpiä ihmisiä, jotka näkevät noiden ääriajatteluiden sisälle, johtuen pääasiassa hyvästä koulutustasosta. Noiden ääri-ilmiöiden syyt on syvemmällä yhteiskunnassa, kuin vaikkapa Kärkkäisen kaupassa tai Magneettimedia lehdessä. Huono-osaisuus ja ihmisten ajatus epäoikeudenmukaisuudesta johtaa siihen, että haetaan syitä muualta kuin peilistä ja on hyvin helppoa syyttää "järjestelmää" tai "salaliittoa" omasta huonosta olosta tai tilanteesta. Ei sitä kuitenkaan saada kuriin sillä, että kielletään pseudotieteellinen skeida, vaan kaikki kiellot ja rajoitukset on vain bensaa liekkeihin ja voimistavat näiden sanomaa.
Mutta en silti itse osaa laittaa yhtäkuin merkkiä J.Kärkkäisen mielipiteiden ja Kärppien välille. Tuo on oikeastaan se ero tässä. Jos Kärppien oma tai jonkin Kärppien johtavan henkilön viestintä jotenkin puoltaisi tällaisia asioita, niin olisin erittäin huolissani. Tähän on hyvä napata tuo Tampereen case. Minusta se oli isompi asia, kuin tämä. Siis urheilun saralla.
Eiköhän tuo ole aika keskittyä tämän osalta itse asiaan, eli jääkiekkoon. Focus pitäisi minusta keskittää siihen, että se peli saadaan kehittymään. Siinä on nimittäin melko paljon vielä tekemistä.