Ilmari Ahde
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Haukiputaan huorakuoro
Tiedän mistä vanha tuttuni Leopold Gile pitäisi kovin. Itse olen enemmän naudan ja lampaan ystävä, kalasta ja porsaasta en välitä.
Mitä on hyvä ja huonosti laittaminen?
Että silleen...
Kokeilkaamme Ilmari jonakin päivänä hybridiseikkailua suomalaisessa maastossa näin kaksissa miehin, ja tehkäämme rosvopaisti, kuten tiedät muuannessa tarinassa tapahtuneen. Mutta älkäämme sortuko halpaan kopiointiin sellaisenaan, vaan metsästäkäämme Leopoldin tapaan kuopalle esimerkittäin yhteiskuntatieteiden opiskelija. Mieluiten tietysti neeger-vaihdokas, jotta lyyrinen ympyrä kauniisti sulkeutuisi.Tiedän mistä vanha tuttuni Leopold Gile pitäisi kovin. Itse olen enemmän naudan ja lampaan ystävä, kalasta ja porsaasta en välitä.
Voi Saimaan jodlaava anus! Otan kartat mukaan niin pysymme asiallisissa ruokajuomissa.Kokeilkaamme Ilmari jonakin päivänä hybridiseikkailua suomalaisessa maastossa näin kaksissa miehin, ja tehkäämme rosvopaisti, kuten tiedät muuannessa tarinassa tapahtuneen. Mutta älkäämme sortuko halpaan kopiointiin sellaisenaan, vaan metsästäkäämme Leopoldin tapaan kuopalle esimerkittäin yhteiskuntatieteiden opiskelija. Mieluiten tietysti neeger-vaihdokas, jotta lyyrinen ympyrä kauniisti sulkeutuisi.
Julistat väkevästi mutta asiaa. Eikä koske pelkästään einehtimistä...Lihanhimo, on himoista yksi parhaista.
Himot ne on hiirelläkin, sanonta.Julistat väkevästi mutta asiaa. Eikä koske pelkästään einehtimistä...
Suomalainen versio halal-teurastuksesta ei ole kaikkien uskonoppineiden mukaan tuota ns. oikeaa halal-lihaa joten joidenkin halal-lihaa myyvien kauppojen liha on tuotu baltianmaista. Esim. Latviasta on tullut halal-lihaa Suomeen kun siellä saa vetää kaulan poikki ilman tainnutusta (tai ainakin muutama vuosi sitten sai tehdä niin). Lahteen tuli muutama vuosi sitten uusi halal-lihakauppa ja Etelä Suomen-sanomat teki juttua kaupasta. Liha kauppaan tuli siis suomalaisilta teurastamoilta jotka suorittivat myös halal-teurastuksia. Artikkeliin oli haastateltu jotain (paikallista) imaamia joka sanoi ettei suomalainen halal-teurastus oikein täytä hänen mielestään islaminkäytäntöjä. Joten vähän niin kuin kaivoi maata uuden kaupan alta toteamalla ettei liha ollut sopivaa (kunnon) muslimille. Kauppa ei kauaa toiminut...Suomessa sallittu halal-teurastus kuitenkin edellyttää eläimen tainnuttamista esimerkiksi pulttipistoolilla ennen kaulavaltimoiden katkaisua, jolloin teurastustapa ei eläimen näkökulmasta poikkea käytännössä tavanomaisesta menettelystä.
Kiitoksia täydennyksestä!Suomalainen versio halal-teurastuksesta ei ole kaikkien uskonoppineiden mukaan tuota ns. oikeaa halal-lihaa joten joidenkin halal-lihaa myyvien kauppojen liha on tuotu baltianmaista. Esim. Latviasta on tullut halal-lihaa Suomeen kun siellä saa vetää kaulan poikki ilman tainnutusta (tai ainakin muutama vuosi sitten sai tehdä niin).