Ei kai tuo reaktio yllätys ole, kun huomioidaan tämän päätöksen ajoitus. TPS onnistui vastikään nostamaan nämä "ns. luolamiehet" takajaloilleen sillä syrjimistä vastustamaan pyrkineellä ulostulolla sateenkaarineen. Somekansa unohtaa, mutta ei ehkä ihan näin nopeasti kuitenkaan. Varsinkaan, kun tunteita on loukattu ja moni "tosi-fani vuodesta 19xx" joutui rakastamansa seuran hylkäämään.Nopea someskannaus paljastaa suht kriittisiä reaktioita TPS:n ratkaisuun, mikä on minulle ainakin pienoinen yllätys. Oletin, että TPS:n edistyksellinen ratkaisu korvata tanssitytöt katsomotarjoilijoilla olisi herättänyt liberaalissa somekansassa musertavan positiivisen reaktion. No, voi olla, että silmiini osui pääosin ns. luolamiesten kommentteja.
Onneksi tytöt eivät suostuneet alentumaan katsomomyyjiksi. Ottamatta kantaa siihen tarvitaanko tanssityttöjä ollenkaan, niin eihän se nyt niin voi mennä, että toiset haluavat tanssia ja kapitalisti haluaa vain lisämyyntiä itselleen.
Eikö sitä voi syödä ennen peliä ja sen jälkeen, pitääkö sinne katsomoon syömään mennä. Eikö ravintolat ole sitä varten.
Meiltä odotettiin sellaista työnkuvaa, jota emme olisi pystyneet toteuttamaan.
Olisiko palkkio uudesta toimenkuvasta ollut sama kuin viime kausina?
- Siihen en valitettavasti voi ottaa kantaa.
- Kyllä me asiasta neuvoteltiin ja ihan asiallisia keskusteluja käytiin. Ne eivät johtaneet sopimukseen. Meidän iso tavoite on kehittää katsomopalveluita eli Yonoton-konseptia, Eskola sanoi.
Yonoton on mobiilipalvelu, jonka tavoite on kehittää massatapahtumista jonottomia. Ajatuksena on, että yrityksen mobiilisovelluksen käyttäjät voisivat tilata muun muassa naposteltavat ennakkoon ja joko hakea ne pikatiskeiltä tai saada ne katsomoon kannettuina.
Tuli vielä mieleen, että tuossahan on keskustelun kannalta yksi keskeinen, luonteeltaan semanttinen ongelma.Cheerleader-touhuhan ei siis missään nimessä ole mitään ilmaista harrastepuuhastelua eikä tässä ole kyse siitä, että hyvää hyvyyttään ilmaiseksi tanssivilta tytöiltä edellytettäisiin nyt nakkimukimyyntiä pyllynpyörityksen lomassa tai harrastusmahdollisuudet lähtevät alta.
4) Viimeisenä. Päästävätkö Turussa järkkärit oikeasti ihmisiä palaamaan paikoilleen pelin ollessa käynnissä? Yleensähän ihmiset päästetään erän aikana valumaan paikoilleen vain pelikatkojen aikana. Ei kai Eskola ole tarjoilutoimintaansakaan voinut suunnittella kuin pelikatkojen ajaksi?
Yonoton on käytössä mm. Turun konserttitalossa, ja hyvältähän tuollainen systeemi kuulostaa. Sillä vaikka ennen peliä voi tietysti kotona syödä niin pelin aikanakin saattaa hiukoa. Makkara tai lihis maistuu, usein myös mehutetra tai joskus jopa kolajuoma. Jotkut hurjat juovat kuulemma oikein oluttakin. Mukavampi se olisi ostaa suoraan ns. lähimyyjältä ilman jonotusta kuin taiteilla itsensä jostain Turkuhallin jyrkästä katsomonosasta käytävälle, joka on täynnä kännisiä urpoja ja vessajonot kioskijonoihin sekoittavia haahuilijoita.
Olisikin noin. Siis, että tilaisin mobiililla oluen ja hetken kuluttua se tuotaisiin minulle kouraan katsomoon. Näin ei kuitenkaan oikeasti taida olla? Vai onko siitä tosiaan niin pitkä aika kun olen käynyt Suomessa katsomassa lätkää paikan päällä...
Olisikin noin. Siis, että tilaisin mobiililla oluen ja hetken kuluttua se tuotaisiin minulle kouraan katsomoon. Näin ei kuitenkaan oikeasti taida olla? Vai onko siitä tosiaan niin pitkä aika kun olen käynyt Suomessa katsomassa lätkää paikan päällä...
Hyvä keksintö tuo Yonoton. Turkuhallissa olis muuten varmaan helvetinmoiset ruuhkat.
Musta Nuoli kirjoitti:Kupittaan halliin voisi omaksua saman linjan. TuTon cheerleaderit voisivat joutessaan käydä tuomassa minulle grillimakkaran ja appelsiini-Tripin, se olisi paljon suurempi otteluelämys kuin jonkun kauhean mainosjinglen tahdissa heiluminen.
En tiedä mihin kategoriaan urheilutapahtumat sitten lasketaan, mutta jos anniskelualueiden sääntely kevenee niin kaipa se koskee myös urheilutapahtumia? Voin toki olla väärässäkin, koska ei tästä laista enää ota selvää. Joku muu varmaan tietää paremmin?
Minulla kyllä tulee tuosta väkisinkin mieleen että joku Naakan sukulainen tai tuttava on ollut tuossa TPS:n tanssijaryhmässä mukana ja siksi tuo voimakas närkästyminen. Niin yksipuolinen hyökkäys siinä tehdään ettei oikein tunnu siltä että teksti olisi täysin ulkopuolisen ja puolueettoman tarkkailijan havainnointia.Voin olla väärässä, mutta itselleni jäi tuosta Naakan kolumnista fiilis, että jotenkin piti päästä närkästymään, kun "setämies" päätti pistää naistanssijoista koostuvan ryhmän sivuun. Ei logiikalla niin justiinsa väliä...
Kuinka monessa liigahallissa edelleen vuonna 2017 on näitä otsikon mukaisia tekijöitä?
Seurapomo väläytti TPS Cheerleaders -ryhmän ”kaappaamista” halliinsa – neljällä liigajoukkueella ei ole tanssijoita - SM-liiga - Ilta-SanomatKuinka monessa liigahallissa edelleen vuonna 2017 on näitä otsikon mukaisia tekijöitä?
– Syynä on se, että meillä on niin äänekäs ja mukaansatempaava fanipääty. Meillä on sellainen herrasmiessopimus, että cheerleadereita ei tule niin kauan, kun tunnelmaa luodaan muuten, Vaasan Sportin toimitusjohtaja Tomas Kurtén kertoo. (Lainaus: IS)
Miksi heiltä pitäisi kysyä? Mitä jos hallissa joka pelikatkolla Tauski Peltonen laulaisi Jätkän humppaa täysillä volyymeilla? Oletko oikeasti sitä mieltä ettei maksavalla yleisöllä ole oikeutta kritisoida asiaa vaan kyse on lähinnä siitä mitä Tauski itse haluaa? Ja jos hän itse haluaa siellä vapaaehtoisesti laulaa niin sitten hänen on saatava laulaa.Onkos tässä taas yksi aihe missä asianomaisilta itseltään, eli näiltä cheerleadereilta ei ole kukaan kysynyt mitä olette itse mieltä asiasta? Että haluatteko te itse käydä siellä huiskuttelemassa? Ilmeisesti haluavat jos kerran sitä vapaaehtoisesti tekevät.
Totanoinaan, missäs kohtaa tuossa viestissäni oli puhuttu mitään asiakkaista? Saatikka siitä että heillä ei ole oikeutta kritisoida asiaa? Ja mitä nämä Tauski vertaukset nyt oikein on olevinaan? *hymiö* Olen näköjään aika kärkkäästi kirjoittanut ja tuo on joku melko vanha postaus jonka lainasit, vaikka koko lailla samoilla linjoilla edelleen olenkin.Miksi heiltä pitäisi kysyä? Mitä jos hallissa joka pelikatkolla Tauski Peltonen laulaisi Jätkän humppaa täysillä volyymeilla? Oletko oikeasti sitä mieltä ettei maksavalla yleisöllä ole oikeutta kritisoida asiaa vaan kyse on lähinnä siitä mitä Tauski itse haluaa? Ja jos hän itse haluaa siellä vapaaehtoisesti laulaa niin sitten hänen on saatava laulaa.
No sitä vain että asiakkaat ovat ne joilta pitää kysyä. Ei tanssitytöt eikä Tauski.Totanoinaan, missäs kohtaa tuossa viestissäni oli puhuttu mitään asiakkaista? Saatikka siitä että heillä ei ole oikeutta kritisoida asiaa? Ja mitä nämä Tauski vertaukset nyt oikein on olevinaan? *hymiö* Olen näköjään aika kärkkäästi kirjoittanut ja tuo on joku melko vanha postaus jonka lainasit, vaikka koko lailla samoilla linjoilla edelleen olenkin.