Minä vuonna cheerleaderit häviävät kuvioista?

  • 26 409
  • 108

Milloin?


  • Äänestäjiä
    244

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
And so it begins...

TPS on antanut kenkää kuuluisalle tanssiryhmälleen 19 vuoden jälkeen. Haluavat korvata käytävillä tanssijat ruokamyyjillä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nopea someskannaus paljastaa suht kriittisiä reaktioita TPS:n ratkaisuun, mikä on minulle ainakin pienoinen yllätys. Oletin, että TPS:n edistyksellinen ratkaisu korvata tanssitytöt katsomotarjoilijoilla olisi herättänyt liberaalissa somekansassa musertavan positiivisen reaktion. No, voi olla, että silmiini osui pääosin ns. luolamiesten kommentteja.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nopea someskannaus paljastaa suht kriittisiä reaktioita TPS:n ratkaisuun, mikä on minulle ainakin pienoinen yllätys. Oletin, että TPS:n edistyksellinen ratkaisu korvata tanssitytöt katsomotarjoilijoilla olisi herättänyt liberaalissa somekansassa musertavan positiivisen reaktion. No, voi olla, että silmiini osui pääosin ns. luolamiesten kommentteja.
Ei kai tuo reaktio yllätys ole, kun huomioidaan tämän päätöksen ajoitus. TPS onnistui vastikään nostamaan nämä "ns. luolamiehet" takajaloilleen sillä syrjimistä vastustamaan pyrkineellä ulostulolla sateenkaarineen. Somekansa unohtaa, mutta ei ehkä ihan näin nopeasti kuitenkaan. Varsinkaan, kun tunteita on loukattu ja moni "tosi-fani vuodesta 19xx" joutui rakastamansa seuran hylkäämään.

Mitä ketjun kysymykseen tulee, niin hiljalleen. Eihän näillä hallien cheerleadereilla tosiaan mitään tekemistä ole sen kilpa-cheerleadingin kanssa. Tanssityttöjä nuo ovat. Kyllähän nuo joillekin katsojille saattavat ottelukokemukseen jotain lisäarvoa aidostikin tuoda, mutta enemmistö suhtautunee jo hälläväliä -asenteella. "Kun ne on aina mukana olleet" lienee perustelu, millä noita ryhmiä edelleen mukana näkyy.

Tosin opimme elämään ilman Jutin oranssia takkiakin, joten eiköhän cheerleaderienkin poistumiseen osata aikanaan sopeutua.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Saa nähdä tuleeko tässäkin tapauksessa niitä kausikorttien palauttelulla uhkaajia tai pienosakkeenmyyjiä kuten tuli Pride-episodin jälkeen. Tosin kuulemma kukaan ei sitten oikeasti niitä kausareita palauttanut, tyhjää puhetta ja lämmintä ilmaa kuten oli arvattavissakin.

Ihan hyvän kuuloinen uudistus minusta. Jos pitää valita tuikitarpeettomien ketkuttajien tai katsomoon asti tulevan myyjän välillä, niin ehdottomasti jälkimmäinen. Ennemmin pelin aikana ja/tai erätauolla oikeaa ruokaa kuin silmänruokaa. Myyntijonot ovat muutenkin hallissa kuin hallissa aina hermoja kiristävän pitkiä ja hallin käytävillä koluaminen ankeaa. Myyntityttö on ehdottomasti parempaa ottelutapahtuman rakentamista kuin tanssityttö, jäätä lakaisevista jäätytöistä puhumattakaan.

En ole muutenkaan koskaan erityisesti arvostanut tätä jenkkilästä putkahtanutta cheerleading-periaatetta, jossa miesten eli tosiäijien peleihin vaaditaan aina joku pyllynpyörittäjä heiluttamaan huiskua näkökentässä. Samaa kategoriaa kuin läpsyttimet. Olen samaa mieltä asiasta kuin mitä @Rocco oli pari vuotta sitten tässä ketjussa, että aika turhia kummatkin.

Onhan noita tyttösiä TuTon peleissäkin ja onhan monella nuoren urheilullisen naisen hyvä runko, jota on esteettisessä mielessä mukava katsoa siinä missä vaikkapa eri tanssiryhmiä, balettitanssijoita tai muuta koreografista taidetta. Matsia minä olen kuitenkin tullut katsomaan, en sivutoimintaa käytävän oviaukoilla. Otteluohjelmaksi riittäisi se, että kiekko putoaa jäähän ja että makkaraan riittää sinappia.

Tässähän on vuosien varrella tapahtunut muutenkin siirtymää siihen, että aiemmat melko niukat esiintymisasut ovat lähes kaikilla paikkakunnilla vaihtuneet peittävimpiin asuihin. Joten eipä perusteena voi enää käyttää sitäkään, että peleihin saadaan houkuteltua puutteessa olevia ikämiehiä ja peräkammarin perttejä joiden toiveena on nähdä kuinka pikkuhousu pilkahtaa tai nänni nöpöttää kylmässä hallissa. Pikemminkin jääkiekkoseurojen tavoitteena on ollut saada katsomoihin lisää yleisöä. Ja koska yleisökasvupotentiaali on ns. koko perheen peleissä ja naiskatsojissa, niin uskoisin cheerleadereiden vähentyvän muuallakin tai muuttavan rooliaan eräänlaisiksi katsomomyyjiksi.

Pistin tähän äänestykseen veikkauksen kaudesta 2019-2020, sillä pari vuottahan sitä aina yleensä menee kun kulttuuri ensin kehittyy Turussa ja siirtyy sitten muualle Suomeen. Näin se on mennyt jo keskiajalta alkaen (kiekkoilun kehittymiselle toki kunnia Tampereelle, hieno kaupunki sekin). Tämä arvio koskee toki vain SM-liigaa, Jokerithan operoi venäläisoligarkkien mafiahenkisen kulttuurin alaisena ja siihen pätevät vähän eri lainalaisuudet varsinkin kun lipputuloilla/katsojamäärillä ei ole seuran talouden suhteen juuri mitään merkitystä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Oikea päätös Tepsiltä, koska tanssityttöjen tuoma lisäarvo ottelutapahtumalle on, niin... Mitä he tuovat? Siis muutakin kuin sinänsä hauskoja tilanteita, joissa päälle viisikymppinen mieskatsoja kyylää tanssijan persettä, mutta kääntää katseensa kun kamera sattuu äijää kuvaamaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onneksi tytöt eivät suostuneet alentumaan katsomomyyjiksi. Ottamatta kantaa siihen tarvitaanko tanssityttöjä ollenkaan, niin eihän se nyt niin voi mennä, että toiset haluavat tanssia ja kapitalisti haluaa vain lisämyyntiä itselleen.

Eikö sitä voi syödä ennen peliä ja sen jälkeen, pitääkö sinne katsomoon syömään mennä. Eikö ravintolat ole sitä varten.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
IS:n mielestäni hieman hämmentävä kolumni aiheesta: Selitys tanssijoiden kohupotkuille ontuu – miten TPS:n hallin käytävät muuttuivat yhtäkkiä liian ahtaiksi?

Pari juttua: 1) Olivatko nuo tanssijat tuolla oikeasti töissä, eivät harrastuspohjalta? (...ja ei, en halua vähätellä tanssijoiden taitoa tanssijoina. Varmasti vaatii melko paljonkin treeniä taakse, että homma toimii.)

2) "Joidenkin mielestä tanssijat ovat otteluissa täysin turhia, eikä niitä jäädä kaipaamaan. Jotkut ovat jopa sitä mieltä, että kuka tahansa hyvännäköinen nainen voi mennä heilumaan katsomon portaille vähissä vaatteissa." (Hämmentävä rinnastus. Olisiko tuota ensimmäistä lausetta voinut jotenkin perustella? Mikä on se tanssiryhmän lisäarvo juuri jääkiekko-ottelussa?)

3) "Turun yleisö on tunnetusti löytänyt syksyisin hitaasti katsomoon, mutta siitä tyhjän tuntuinen fiilis ei tullut. Tanssijat loistivat poissaolollaan, ja asia nousi laajemmin tapetille Turun Sanomien kysyttyä asiaa toimitusjohtaja Mika Eskolalta." (Oliko Turussa oikeasti keskiverto syyspeliä vaisumpi tunnelma vrt. edelliskaudet? Näkemieni Twitter-kommenttien mukaan ei...)

4) Viimeisenä. Päästävätkö Turussa järkkärit oikeasti ihmisiä palaamaan paikoilleen pelin ollessa käynnissä? Yleensähän ihmiset päästetään erän aikana valumaan paikoilleen vain pelikatkojen aikana. Ei kai Eskola ole tarjoilutoimintaansakaan voinut suunnittella kuin pelikatkojen ajaksi?

Voin olla väärässä, mutta itselleni jäi tuosta Naakan kolumnista fiilis, että jotenkin piti päästä närkästymään, kun "setämies" päätti pistää naistanssijoista koostuvan ryhmän sivuun. Ei logiikalla niin justiinsa väliä...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Onneksi tytöt eivät suostuneet alentumaan katsomomyyjiksi. Ottamatta kantaa siihen tarvitaanko tanssityttöjä ollenkaan, niin eihän se nyt niin voi mennä, että toiset haluavat tanssia ja kapitalisti haluaa vain lisämyyntiä itselleen.

Eikö sitä voi syödä ennen peliä ja sen jälkeen, pitääkö sinne katsomoon syömään mennä. Eikö ravintolat ole sitä varten.

Kapitalisti olisi tässä tapauksessa neuvotellut lisämyyntiä ihan normaalin palkkiotyön puitteissa, rahastahan nuo tytöt nytkin tuolla tanssivat. Kaipa kapitalistisika-Eskola saa palkata sellaisen ryhmän joka suostuu tekemään mitä työnantaja toivoo. Jos ja kun tuo oletettavasti on vuosi kerrallaan solmittava diili joka solmitaan kulloisenkin ryhmän kanssa (ensin Mustat Kobrat, sitten TPS Kissat, sitten HC TPS Cheerleaders), niin saa sitä Eskola "kilpailuttaa" itselleen sellaisen työntekijäryhmän joka suostuu toivotut työt tekemään.

Cheerleader-touhuhan ei siis missään nimessä ole mitään ilmaista harrastepuuhastelua eikä tässä ole kyse siitä, että hyvää hyvyyttään ilmaiseksi tanssivilta tytöiltä edellytettäisiin nyt nakkimukimyyntiä pyllynpyörityksen lomassa tai harrastusmahdollisuudet lähtevät alta.

Iltalehdessä cheerleader-ryhmän kapteeni puhui työnkuvasta ja palkkioista (jota hän ei tosin kommentoinut määrällisesti):
Meiltä odotettiin sellaista työnkuvaa, jota emme olisi pystyneet toteuttamaan.
Olisiko palkkio uudesta toimenkuvasta ollut sama kuin viime kausina?
- Siihen en valitettavasti voi ottaa kantaa.

Eikä TPS antanut kenkää kenellekään, sopimusneuvottelut eivät vain johtaneet jatkopaperiin. Eskola avasi aihetta lisää Iltalehdessä:
- Kyllä me asiasta neuvoteltiin ja ihan asiallisia keskusteluja käytiin. Ne eivät johtaneet sopimukseen. Meidän iso tavoite on kehittää katsomopalveluita eli Yonoton-konseptia, Eskola sanoi.
Yonoton on mobiilipalvelu, jonka tavoite on kehittää massatapahtumista jonottomia. Ajatuksena on, että yrityksen mobiilisovelluksen käyttäjät voisivat tilata muun muassa naposteltavat ennakkoon ja joko hakea ne pikatiskeiltä tai saada ne katsomoon kannettuina.

Yonoton on käytössä mm. Turun konserttitalossa, ja hyvältähän tuollainen systeemi kuulostaa. Sillä vaikka ennen peliä voi tietysti kotona syödä niin pelin aikanakin saattaa hiukoa. Makkara tai lihis maistuu, usein myös mehutetra tai joskus jopa kolajuoma. Jotkut hurjat juovat kuulemma oikein oluttakin. Mukavampi se olisi ostaa suoraan ns. lähimyyjältä ilman jonotusta kuin taiteilla itsensä jostain Turkuhallin jyrkästä katsomonosasta käytävälle, joka on täynnä kännisiä urpoja ja vessajonot kioskijonoihin sekoittavia haahuilijoita.

Tai sama se sinänsä minulle mitä Turkuhallissa tehdään, koska en juuri Turkuhallissa käy enkä Tepsiä kannata (joskaan en erityisesti vastustakaan), mutta Kupittaan halliin voisi omaksua saman linjan. TuTon cheerleaderit voisivat joutessaan käydä tuomassa minulle grillimakkaran ja appelsiini-Tripin, se olisi paljon suurempi otteluelämys kuin jonkun kauhean mainosjinglen tahdissa heiluminen.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Cheerleader-touhuhan ei siis missään nimessä ole mitään ilmaista harrastepuuhastelua eikä tässä ole kyse siitä, että hyvää hyvyyttään ilmaiseksi tanssivilta tytöiltä edellytettäisiin nyt nakkimukimyyntiä pyllynpyörityksen lomassa tai harrastusmahdollisuudet lähtevät alta.
Tuli vielä mieleen, että tuossahan on keskustelun kannalta yksi keskeinen, luonteeltaan semanttinen ongelma.

Esimerkiksi itse olen pitänyt tuota lätkämatsien cheerleadingia lähinnä harrastustoimintana. En minä kuitenkaan ole olettanut, että nuo tuota ilmaiseksi tekisivät. Ennemminkin hankkivat lisätuloa harrastuksesta "sivutyön luonteisesti". Jotain päätoimisia opiskelijoita tai vastaavaa olisivat. Esimerkkinä käy vaikka tuo viime vuonna enemmän julkisuutta saanut Sparkling Starsin Annika Palmu. Sparkling Stars on ammattimainen tanssi- ja promootioryhmä, jolla keikkaa riittää Tapparan pelien ulkopuolellakin. Siitä huolimatta Palmu vetää oikeustieteen opiskelijana menemään. (Linkki Tamperelaisen juttuun) Näin ollen olen olettanut että tuo pelien aikana tapahtuva cheerleadin ja sitä varten vaadittava harjoittelu on harrastus, tai korkeintaan "sivutoiminen työ" jos sen niin haluaa nähdä.
***
Tuo cheerleader-kapteenin kommentti on muuten mielenkiintoinen tosiaan. Näin vapaasti rivejä ja rivien välejä tulkiten: "Ei haluttu tehdä, mistä työnantaja olisi ollut meille valmiita maksamaan. --> Työnantajan vika, että meidät heittivät kylmästi sivuun." Suorastaan kaunis logiikka.

E. Molemmat osapuolethan tässä lopulta voittivat. Tanssijat eivät joudu tekemään mitään, mikä ei suoraan tanssijalle kuulu. Eskola puolestaan pääsi palkkaamaan tarjoilijoita, joiden katsoi edistävän TPS:n ottelutapahtumaa tanssijoita enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
4) Viimeisenä. Päästävätkö Turussa järkkärit oikeasti ihmisiä palaamaan paikoilleen pelin ollessa käynnissä? Yleensähän ihmiset päästetään erän aikana valumaan paikoilleen vain pelikatkojen aikana. Ei kai Eskola ole tarjoilutoimintaansakaan voinut suunnittella kuin pelikatkojen ajaksi?

Eivät päästä, katsomoon pääsee vain pelikatkoilla (ainakin katsojien kohdalla on näin).
 

Rocco

Jäsen
Mitä nopeammin, sitä parempi.
 
Yonoton on käytössä mm. Turun konserttitalossa, ja hyvältähän tuollainen systeemi kuulostaa. Sillä vaikka ennen peliä voi tietysti kotona syödä niin pelin aikanakin saattaa hiukoa. Makkara tai lihis maistuu, usein myös mehutetra tai joskus jopa kolajuoma. Jotkut hurjat juovat kuulemma oikein oluttakin. Mukavampi se olisi ostaa suoraan ns. lähimyyjältä ilman jonotusta kuin taiteilla itsensä jostain Turkuhallin jyrkästä katsomonosasta käytävälle, joka on täynnä kännisiä urpoja ja vessajonot kioskijonoihin sekoittavia haahuilijoita.

Olisikin noin. Siis, että tilaisin mobiililla oluen ja hetken kuluttua se tuotaisiin minulle kouraan katsomoon. Näin ei kuitenkaan oikeasti taida olla? Vai onko siitä tosiaan niin pitkä aika kun olen käynyt Suomessa katsomassa lätkää paikan päällä...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olisikin noin. Siis, että tilaisin mobiililla oluen ja hetken kuluttua se tuotaisiin minulle kouraan katsomoon. Näin ei kuitenkaan oikeasti taida olla? Vai onko siitä tosiaan niin pitkä aika kun olen käynyt Suomessa katsomassa lätkää paikan päällä...

No eihän Suomen laki taivu oluen nauttimiseen katsomossa.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hyvä keksintö tuo Yonoton. Turkuhallissa olis muuten varmaan helvetinmoiset ruuhkat.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olisikin noin. Siis, että tilaisin mobiililla oluen ja hetken kuluttua se tuotaisiin minulle kouraan katsomoon. Näin ei kuitenkaan oikeasti taida olla? Vai onko siitä tosiaan niin pitkä aika kun olen käynyt Suomessa katsomassa lätkää paikan päällä...

Ei minua oluen tarjoilu sinänsä kiinnosta, kunhan vain saisi grillimakkaraa ja kolajuomaa. Mutta tietääkseni tuleva alkoholilain muutos saattaisi oluenjuojillekin tuoda helpotuksen, sikäli kun kukaan enää ottaa selvää siitä, minkälainen tulevasta alkoholilainsäädännöstä tulee kun kepulaiset halusivat siitäkin "omantunnonkysymyksen". Mutta ainakin aiempi suunnitelma sisälsi seuraavan pykälän (linkki mtv3-uutiseen):
"Festivaalien "olutkarsinat" poistuvat, kun anniskelualueiden sääntely kevenee."

En tiedä mihin kategoriaan urheilutapahtumat sitten lasketaan, mutta jos anniskelualueiden sääntely kevenee niin kaipa se koskee myös urheilutapahtumia? Voin toki olla väärässäkin, koska ei tästä laista enää ota selvää. Joku muu varmaan tietää paremmin?

Hyvä keksintö tuo Yonoton. Turkuhallissa olis muuten varmaan helvetinmoiset ruuhkat.

Ei minua Turkuhallin ruuhka tai sen puute erityisesti kiinnosta, minua kiinnostaa Kupittaan jäähallin tilanne kuten aiemmin kirjoitinkin. Siteeraan itseäni:
Musta Nuoli kirjoitti:
Kupittaan halliin voisi omaksua saman linjan. TuTon cheerleaderit voisivat joutessaan käydä tuomassa minulle grillimakkaran ja appelsiini-Tripin, se olisi paljon suurempi otteluelämys kuin jonkun kauhean mainosjinglen tahdissa heiluminen.

Kupittaan hallin käytävät ovat nimittäin varsin ahtaat ja päätyjen myyntipisteiden kohdalla on aina pullonkaulaa. Lisäksi suhteessa väkeä voi olla enemmän kuin Turkuhallissa, sillä jos maksimikapasiteetiltaan 2880 ihmisen hallissa on vaikkapa 1500-2000 ihmistä niin täyttöaste on suhteessa suurempi kuin vaikkapa 3000-4000 ihmistä liki 12 000 ihmisen hallissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En tiedä mihin kategoriaan urheilutapahtumat sitten lasketaan, mutta jos anniskelualueiden sääntely kevenee niin kaipa se koskee myös urheilutapahtumia? Voin toki olla väärässäkin, koska ei tästä laista enää ota selvää. Joku muu varmaan tietää paremmin?

Hallia saa kiertää tuoppi kourassa, mutta katsomoon ei ole asiaa.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Voin olla väärässä, mutta itselleni jäi tuosta Naakan kolumnista fiilis, että jotenkin piti päästä närkästymään, kun "setämies" päätti pistää naistanssijoista koostuvan ryhmän sivuun. Ei logiikalla niin justiinsa väliä...
Minulla kyllä tulee tuosta väkisinkin mieleen että joku Naakan sukulainen tai tuttava on ollut tuossa TPS:n tanssijaryhmässä mukana ja siksi tuo voimakas närkästyminen. Niin yksipuolinen hyökkäys siinä tehdään ettei oikein tunnu siltä että teksti olisi täysin ulkopuolisen ja puolueettoman tarkkailijan havainnointia.
Muuten tuo kolumni on kyllä aikamoista tuubaa. Jos tanssijat haluavat olla yhtä naurettavan tyhmiä kuin AY-jäärät niin mikseivät perusta omaa ammattiyhdistystä jonka takaa voisivat noita lausuntoja "arvostuksen puuttesta" ja "perinteiden tuhoamisesta" jaella. Voisivat samantien mennä myös lakkoon. Muissa halleissa pitäisi jo nyt laittaa myötätuntolakot käyntiin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuinka monessa liigahallissa edelleen vuonna 2017 on näitä otsikon mukaisia tekijöitä?
Seurapomo väläytti TPS Cheerleaders -ryhmän ”kaappaamista” halliinsa – neljällä liigajoukkueella ei ole tanssijoita - SM-liiga - Ilta-Sanomat
SM-liigajoukkueiden tanssiryhmät
HIFK: Big Red Cats Cheerleaders
HPK: Golden Tigers Cheerleaders
Ilves: Leaders league
Jukurit: Blue Diamonds
JYP: Ei ole
KalPa: Wibes Dancers
KooKoo: Go Go Girls
Kärpät: Baby Beast Cheerleaders
Lukko: Ei ole
Pelicans: DanceGirls
SaiPa: SaiPa Cheerleaders
Sport: Ei ole
Tappara: Sparkling Stars
TPS: Ei ole
Ässät: Ässät Ice Girls
Eli yhdessätoista hallissa. (Tai kymmenessä jos haluaa viisastella. Ja toki vain neljässä ovat cheerleader-nimellä.)
Onko muuten SHL:ssä yhdessäkään hallissa? Ruotsissa ovat kuitenkin näissä asioissa edellä/herkempiä.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Syynä on se, että meillä on niin äänekäs ja mukaansatempaava fanipääty. Meillä on sellainen herrasmiessopimus, että cheerleadereita ei tule niin kauan, kun tunnelmaa luodaan muuten, Vaasan Sportin toimitusjohtaja Tomas Kurtén kertoo. (Lainaus: IS)

Boldaus oma.

Herrasmiessopimus merkitsee Vaasassa sitä, että tanssiryhmää ei ole löydetty vaikka ainakin joskus on kyllä etsitty. Syy lienee ihan siinä, että Vaasan seutu on melko feminististä seutua. Miesvaltaiseen tapahtumaan ei helpolla lähdetä persettä heiluttamaan, koska feminismi, vahvat naiset ja tasa-arvo. Muutenhan kyllä Vaasassa on urheilullisesti ansioituneitakin cheerleading joukkueita.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Onkos tässä taas yksi aihe missä asianomaisilta itseltään, eli näiltä cheerleadereilta ei ole kukaan kysynyt mitä olette itse mieltä asiasta? Että haluatteko te itse käydä siellä huiskuttelemassa? Ilmeisesti haluavat jos kerran sitä vapaaehtoisesti tekevät.
Miksi heiltä pitäisi kysyä? Mitä jos hallissa joka pelikatkolla Tauski Peltonen laulaisi Jätkän humppaa täysillä volyymeilla? Oletko oikeasti sitä mieltä ettei maksavalla yleisöllä ole oikeutta kritisoida asiaa vaan kyse on lähinnä siitä mitä Tauski itse haluaa? Ja jos hän itse haluaa siellä vapaaehtoisesti laulaa niin sitten hänen on saatava laulaa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Miksi heiltä pitäisi kysyä? Mitä jos hallissa joka pelikatkolla Tauski Peltonen laulaisi Jätkän humppaa täysillä volyymeilla? Oletko oikeasti sitä mieltä ettei maksavalla yleisöllä ole oikeutta kritisoida asiaa vaan kyse on lähinnä siitä mitä Tauski itse haluaa? Ja jos hän itse haluaa siellä vapaaehtoisesti laulaa niin sitten hänen on saatava laulaa.
Totanoinaan, missäs kohtaa tuossa viestissäni oli puhuttu mitään asiakkaista? Saatikka siitä että heillä ei ole oikeutta kritisoida asiaa? Ja mitä nämä Tauski vertaukset nyt oikein on olevinaan? *hymiö* Olen näköjään aika kärkkäästi kirjoittanut ja tuo on joku melko vanha postaus jonka lainasit, vaikka koko lailla samoilla linjoilla edelleen olenkin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eiköhän Tauski laulaisi Sinä vain. Eskolalle vinkkinä. Ex-muijat voisi toimia yonoton-tarjoilijoina, ja lopuksi Tauski hakkaisi ne. Bisnes Clubilla sitten pelin jälkeen tehtäisiin sopu ja laulettaisiin Niin minä sinulle kuulun.

Jos jotakuta häiritsee tai haittaa tanssijat, niin suu auki ja palautetta ottelun järjestäjälle. Minua ei häiritse, ja jos tanssija haluaa tanssia, niin tanssikoot.
Kyselin tuossa muuten SHL:n tilanteen perään, ja 2011 on viimeksi ollut siellä tanssijoita, Växjöllä. Finsk hockey: TPS Åbo sparkade cheerleaders i SM-liiga | Aftonbladet
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Totanoinaan, missäs kohtaa tuossa viestissäni oli puhuttu mitään asiakkaista? Saatikka siitä että heillä ei ole oikeutta kritisoida asiaa? Ja mitä nämä Tauski vertaukset nyt oikein on olevinaan? *hymiö* Olen näköjään aika kärkkäästi kirjoittanut ja tuo on joku melko vanha postaus jonka lainasit, vaikka koko lailla samoilla linjoilla edelleen olenkin.
No sitä vain että asiakkaat ovat ne joilta pitää kysyä. Ei tanssitytöt eikä Tauski.
Ehkä ei ollut ihan oikea viesti mitä lainasin, mutta ärsyttää välillä kun cheerleader-myönteiset yrittävät jatkuvasti vääristellä keskustelua ja viedä sitä tarkoitushakuisesti väärään suuntaan. Joko väittämällä asiaan kriittisesti suhtautuvia telaketjufeministeiksi (kuten tässä ketjussa tapahtuu) tai naistenvihaajiksi (kuten Iltasanomien toimittaja Anna-Maija Naakka yrittää väittää).
Kuitenkin tavalliselle kiekkokatsojalle syy miksi ei pidä cheerleadereistä halleilla on se että he häiritsevät pelin seuraamista ja katsomossa liikkumista ja tekevät muuten ottelukokemuksesta heikomman ilman että mukana on mitään ideologista kannanottoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös