Jotta tämä olisi edes vähän mielenkiintoinen tapahtuma, niin itse pelin ympärille pitäisi rakentaa ihan helvetinmoinen show. Fanitapaamisia, nimmareiden jakoa, kilpailuja ym. Ongelma vain on se, että liigan puuhamiesten taidot eivät varmasti riittäisi tällaisen shown järjestämiseen ja toiseksi ovatko SM-liigapelaajat niin suuria staroja, että suuri yleisö jaksaisi lähteä heitä kyttäämään?
Kieltämättä siinä on haastetta kun järjestävän kaupungin yleisöä pitäisi saada paikalle hallista riippuen 4000-10000 ja loput sitten toivon mukaan muualta tulevia faneja. Oheis-show pitäisi tosiaan olla myös riittävän tasokasta, joku tunnettu kotimainen bändi vaikka esiintymässä ja muutenkin tekemistä yleisölle, esim. lämärikisaa, pelipaita/varustehuutokauppaa jne. Kun nyt SM-liigan järjestämä huikea fanitapaaminen Peurungalla meni kaikkien yllätykseksi täysin puihin, niin voisihan sen ympätä tuohon tähdistöpeli-viikonloppuunkin? Fanit ryyppäisivät jossain hotellilla pari iltaa ja välissä pelattaisiin tähdistömatsi.
En oikeastaan tiedä miksi olen tähän ketjuun jo näin monta viestiä kirjoittanut kun tähdistöpeli ja fanitapaamiset eivät pahemmin kiinnosta, mutta olisihan tuossa nyt jotain yritystä liigan kehittämiseksi, JOS ja vain JOS tapahtuma järjestettäisiin hienosti ja tyylillä. Merkityksetön peli sinänsä, mutta vähän jotain muuta kuin niiden lähes yhtä merkityksettömien matsien lisääminen runkosarjaan.
Vastaisku sille itkuvirrelle kuinka täällä ei ole tähtiä ja lässyn lää. Sitähän liigan markkinoinnissa pitäisi korostaa, että kyllä niitä täällä on kun katsoo muutakin kuin kesän siirtolistoja. Jos joku ei usko niin voi vilkaista nuo edellä listatut joukkueet viime kaudelta. Okei, realismia ei ole että jokaisessa liigajoukkueessa olisi kentällinen maailmantähtiä, mutta kuitenkin. Toki sekin on kotimaisen allstars-ottelun kantona kaskessa, että tähdetkin ovat täällä näitä "No emmä ny tiiä"-miehiä joilla ei ole mitään sanottavaa mistään ja eivät viitsi cooliudessaan edes tuulettaa maaleja kunnolla.
Itse pysyn kannassani "varovainen ehkä". Kunnon toteutuksella voisi toimiakin.
Tässä muuten pesäpallon miesten Itä-Länsi-otteluiden ilmoitettuja yleisömääriä:
2000: 5640
2001: 5075
2002: 4713
2003: 4120
2004: 4310
2005: 5048
2006: 5212