Milloin HIFK muuttui miespilluksi?

  • 147 775
  • 463

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän on pakko ottaa kiinni. Miten sulta on mennyt ohi Schmaltzin viikate Nurmen käteen?

Ei mulla ole mennyt mikään ohi. Olen tuominnut Schmaltzin teot. Totaalista idiotismia, muttei kuitenkaan täysin ennenkuulumattoman törkeätä. Kuten nyt vaikkapa Semirin suorittama pahoinpitely, joka tuli puskista eikä vastaavaa oltu ennen nähty. Hanskoille tulee joka pelissä, ei tosin onneksi tolla voimalla, mutta kuitenkin. Ei siellä nyt ketään ole yritetty tappaa, vaan Nurmi tuli pian takaisin kentälle, joten vähän suhteellisuutta. Kyllä koutsi saa tollasesta sikailusta sanoakin, mutta senkin voi tehdä edes jotenkin tyylikkäästi. Mutta tämä tästä, ei kiinnostele Ahokkaan Jussi edes vähää alusta eikä liity mitenkään HIFK:hon.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Ei mulla ole mennyt mikään ohi. Olen tuominnut Schmaltzin teot. Totaalista idiotismia, muttei kuitenkaan täysin ennenkuulumattoman törkeätä. Kuten nyt vaikkapa Semirin suorittama pahoinpitely, joka tuli puskista eikä vastaavaa oltu ennen nähty. Hanskoille tulee joka pelissä, ei tosin onneksi tolla voimalla, mutta kuitenkin. Ei siellä nyt ketään ole yritetty tappaa, vaan Nurmi tuli pian takaisin kentälle, joten vähän suhteellisuutta. Kyllä koutsi saa tollasesta sikailusta sanoakin, mutta senkin voi tehdä edes jotenkin tyylikkäästi. Mutta tämä tästä, ei kiinnostele Ahokkaan Jussi edes vähää alusta eikä liity mitenkään HIFK:hon.

Hieman ylemmäs niin sillä kädellä ei olisi pelattu enää tänä keväänä lätkää. Täysin kiekoton tilanteen ulkopuolinen pelaaja.

En mä tiedä mitä se schmaltz ajatteli.

Ja kyllä mun mielestä todellisia miespilluja on ne kirjoittajat jotka näitä tekoja puolustelee…
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieman ylemmäs niin sillä kädellä ei olisi pelattu enää tänä keväänä lätkää. Täysin kiekoton tilanteen ulkopuolinen pelaaja.

En mä tiedä mitä se schmaltz ajatteli.

Ja kyllä mun mielestä todellisia miespilluja on ne kirjoittajat jotka näitä tekoja puolustelee…
Mua kyllä alkaa vituttaa tää joidenki omien asenne Schmaltzin tekoa kohtaan. ”Ei ollu paha kun Nurmi ei loukkaantunu” ”ei ollu paha kun on ollu pahempiakin”

Mun mielestä Schmaltz vielä selvis tosta aika helpolla kun on vain 2 peliä pois. Ihan vitun turha lyönti, olisi ihan hyvin voinut lyödä vaan siihen mailaan tai sitten esimerkiksi hengittää ja rauhoittua kuten normaalisti toimittaisi. Koko tää Nurmi-tilanne vituttaa mua enemmän HIFK-laisten reaktion takia kuin itse Nurmi. Markus tekee sitä mitä osaa ja pitää ja HIFK on itse sortunut tuohon pelleilyyn.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Hanskoille tulee joka pelissä, ei tosin onneksi tolla voimalla, mutta kuitenkin. Ei siellä nyt ketään ole yritetty tappaa, vaan Nurmi tuli pian takaisin kentälle, joten vähän suhteellisuutta.
Hanskoille tulee tosiaan matseissa, mutta toi oli - kuten totesitkin - täydellistä idiotismia. En nähnyt tilannetta livenä, kun olin tuolloin käytävällä, eli tiedä edellisikö tilannetta jokin. Joka tapauksessa klipin perusteella en heti muista vastaavaa nähneeni, jossa ihan vierestä tehdään normaalia kovemmalla voimalla macheteisku. Yleensä iskut tulevat sivuttain ja voima lisääntyy mitä pidempi sivuttainen halonhakkuukaari, nyt isku suoraan alaspäin.

Eli selkeä ylilyönti, josta selvisi verrattain pienellä rangaistuksella. Sitä vastoin Ahokas on näköjään sitten samaa kastia kuin Tapola eli vastaavia avautujia en IFKhon kaipaa (vaikkakin on taktisesti vienyt sarjaa useaan otteeseen).
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en nyt enää tiedä, mistä täällä nyt mun viesteihini liittyen keskustellaan. Minä olen tuominnut Schmaltzin teon ja pidän sitä paitsi aivan idioottimaisena, myös todella epäurheilijamaisena. En myöskään toivo yhdenkään urheilijan loukkaantumista. En edes Markus Nurmen.

Olen alunperin vastannut tässä ketjussa viestiin, jossa kutsuttiin HIFK:ta miespilluksi, koska meidän valmennuksemme ei itke tuomareista. Olen kirjoittanut tänne meidän omaan osioomme, että Jussi Ahokkaan jatkuva ja toistuva itkeminen yleisesti ottaen tuomareista vituttaa ja pidän sitä tyylittömänä. Kirjoitin tänne, koska en myöskään ole halunnut provosoida muita, erityisesti TPS-kannattajia.

Olen myös arvostellut Liigan tapaa hoitaa tämän keissin kurinpito. Sillä ei ole mitään tekemistä itse teon puolustamisen kanssa, vaan ainoastaan Liigan toimintatapojen, jotka ovat amatöörimäisellä tasolla. Olisiko Liigan alun alkaenkin pitänyt ottaa tapahtuma kurinpidon käsittelyyn? Olisi. Olisiko pitänyt pidättäytyä ilmoittamasta julkisesti, ettei tilanne etene kurinpidon käsittelyyn? Olisi, ehdottomasti. En ole missään vaiheessa puolustellut Schmaltzin tekoa, koska miten sitä voisi puolustaa? Se, että en näe sitä kuitenkaan yhtä pahana kuin esim. Ville Peltosen telomista on minun henkilökohtainen mielipiteeni ja se kai minullekin sallittakoon. Jos joku siitä loukkaantuu, eikä ymmärrä näiden kahden tilanteen eroa taas on hänen ongelmansa.

Näillä em. asioilla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä HIFK:n miespilluilun kanssa. Tämän ketjun keskustelu on osaltani lähtenyt siitä lähtökohdasta liikkeelle, onko HIFK miespillu ja jos on, miksi. Yksittäisen pelaajan urpoilut eivät vaikuta minun käsitykseeni koko seurasta. Ahokkaan itkut eivät ole laskeneet käsitystäni TPS:stä seurana, koska ne ovat ihan linjassa aiempien käsitysteni kanssa. Linja pitää ja taso on matalalla. Ulkopuolisten on aivan turha tulla tänne provosoimaan ja ajamaan keskustelua väärille urille.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Kummastuttaa tämä muiden fanien invaasio meidän osioihin. Aika ketjun otsikon yhden sanan mukaista toimintaa tulla meidän eri osioihin provoilemaan ja väittelemään. Eikö sen takia jokaisella seuralla ole omat osionsa, jotta näissä voi tarkastella asioita niin tummien värilasien takaa kuin haluaa ilman muiden seurojen kannattajien lässytystä? Asiallinen keskustelu ja näkemykset ovat toki tervetulleita mutta yleensä ne ovat valitettavan vähissä.

Hienoa, että me herätetään näin paljon tunteita, eikä olla seurana samaa harmaata massaa muiden kanssa mutta pysyisivät siellä omissa osioissaan tai yleisessä puolivälieräketjussa, mikä toki on täysin lukukelvoton ollut jo hetken aikaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Lasketaanko tämä avautumiseksi? Mielestäni melko nolo kiukuttelu medialle.
Sanoisin melko noloa, että tuot tämän videon tähän yhteyteen. Törmänen pidättelee itseään ihan kohtuullisesti oikeusmurhan jäljiltä ja valittaa aivan aiheesta. Suuruusluokassa ei mitään tekemistä puolivälierätottelun kanssa.

@BOL en tiedä viittasitko minuun. Allekirjoitan pitkälti täysin mitä kirjoitat viimeisessä viestissäsi. Kommentoin vain, että viikateiskuna/huitomisena ei tuollaista näe kauhean usein. Joko ovat voimaltaan pienempiä ja/tai tulevat sivusta. Kaikki muut vertailut vaikka Semiriin olen samaa mieltä; siihen liittyvä ymmärtämättömyys on joko vierailijoiden tietämättömyyttä tai tarkoituksellista silmien ummistamista.

Summaten julkinen perus-Tapola ym. kitinä ei kuulu HIFK-seuraan; kulisseissa kuuluu pitää seuran puolia ja mieluiten niin, että tuomarikitinät ja aiheettomat kabinettivaikuttamiset saataisiin kaikilta loppumaan. Lienee täysin turha toivo, kun tätä on harrastettu vastakkaisen seuran/valmentajan tiimoilta suvantokausia lukuunottamatta niin kauan kuin muistan eli lähtien finaaleista 1999.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@bobby_halkidis , en viitannut sinuun. En itse asiassa ollut edes huomannut viestiäsi, mutta nyt luin sen ja olen samoilla linjoilla. Jos HIFK:ssa joku puolustaisi Schmaltzin tekoa, se menisi miespilluilun puolelle. Mutta ei näihin nyt voi jäädä kiinni, vaan elämä jatkuu. Schmaltz saanee erityiskohtelua, jos vielä joskus TPS:n elämänsä aikana kohtaa ja niin se tässä lajissa menee.
 

Hecquefeuille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari-Pekka, Pantse
Sanoisin melko noloa, että tuot tämän videon tähän yhteyteen. Törmänen pidättelee itseään ihan kohtuullisesti oikeusmurhan jäljiltä ja valittaa aivan aiheesta. Suuruusluokassa ei mitään tekemistä puolivälierätottelun kanssa.
Sopii mielestäni otsikkoon. Olisi tuonkin voinut paremmin hoitaa, kun naapa punaisena, kyyneleet valuen itkee tuomaritoiminnasta median edessä.

Aamulehden otsikko: "HIFK:n päävalmentaja Törmänen katkerana: "Olemme vihattu joukkue""

Paljon on puhetta Ahokkaan itkemisistä sun muista ja ollaan ylpeitä, että HIFKiin ei tollaisia haluta. Kyllä sielläkin on taustalla ollut yksi kitisijä..
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sopii mielestäni otsikkoon. Olisi tuonkin voinut paremmin hoitaa, kun naapa punaisena, kyyneleet valuen itkee tuomaritoiminnasta median edessä.
Yksi liigahistorian pahimpia oikeusmurhia ja Törmäselle täydet pisteet tuosta avautumisesta. En tiedä mikä olisi ollut parempi tapa, kun tuomareiden ja erotuomarijohtajan hakkaaminen ei olisi ollut kovin sivistynyt tapa asiaa hoitaa. Jätetään nämä willsmitheille.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Yksi liigahistorian pahimpia oikeusmurhia ja Törmäselle täydet pisteet tuosta avautumisesta. En tiedä mikä olisi ollut parempi tapa, kun tuomareiden ja erotuomarijohtajan hakkaaminen ei olisi ollut kovin sivistynyt tapa asiaa hoitaa. Jätetään nämä willsmitheille.
Edelleen toi on yksi räikeimpia tuomarivirheitä mitä olen koskaan nähnyt. Peli 2-2 ja jotain 2-3 minuuttia jäljellä enää peliä. Tuohon paikkaan kun teet noin räikeän virheen, niin ei siinä toiselle joukkueelle jää paljon enää edes mahdollisuuksia yrittää paikata tuomarin virhettä. Jossain pelin alussa tuollainen, niin on kuitenkin koko peli aikaa reagoida. Tuo oli virhe, joka veti IFK:n jalkojen alta maton. Sen sijaan, että tuli 2-3 takaisku pelin loppuun, niin olisi pitänyt tulla ylivoima ja sitä kautta itselle tuhannen taalan mahdollisuus niitata 3-2.

Yksi räikeimmistä virheistä ever.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen toi on yksi räikeimpia tuomarivirheitä mitä olen koskaan nähnyt. Peli 2-2 ja jotain 2-3 minuuttia jäljellä enää peliä. Tuohon paikkaan kun teet noin räikeän virheen, niin ei siinä toiselle joukkueelle jää paljon enää edes mahdollisuuksia yrittää paikata tuomarin virhettä. Jossain pelin alussa tuollainen, niin on kuitenkin koko peli aikaa reagoida. Tuo oli virhe, joka veti IFK:n jalkojen alta maton. Sen sijaan, että tuli 2-3 takaisku pelin loppuun, niin olisi pitänyt tulla ylivoima ja sitä kautta itselle tuhannen taalan mahdollisuus niitata 3-2.

Yksi räikeimmistä virheistä ever.
En unohda tuota ikinä. Enkä sitäkään kuinka vittu Suikkanen sekoilee kommentaattorina ”mille ne vihelsi??? Eihän siitä jäähyä tule kun Hifk:lla kiekko”

Silleen, kuinka vitun pihalla voi olla kun ei tiedä edes mikä on siirretty rangaistus. Aivan sekoilua. Tosin ei tiennyt Levonen myöskään.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
En unohda tuota ikinä. Enkä sitäkään kuinka vittu Suikkanen sekoilee kommentaattorina ”mille ne vihelsi??? Eihän siitä jäähyä tule kun Hifk:lla kiekko”
En minäkään unohda. Mutta päällimmäinen muisto tästä on se infernaalinen meteli joka Nordiksella oli silloin. Ei mikään ole aiheuttanut vastaavaa. Pelkäsin ihan aidosti että nyt joku lynkataan.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kummastuttaa tämä muiden fanien invaasio meidän osioihin. Aika ketjun otsikon yhden sanan mukaista toimintaa tulla meidän eri osioihin provoilemaan ja väittelemään. Eikö sen takia jokaisella seuralla ole omat osionsa, jotta näissä voi tarkastella asioita niin tummien värilasien takaa kuin haluaa ilman muiden seurojen kannattajien lässytystä? Asiallinen keskustelu ja näkemykset ovat toki tervetulleita mutta yleensä ne ovat valitettavan vähissä.

Hienoa, että me herätetään näin paljon tunteita, eikä olla seurana samaa harmaata massaa muiden kanssa mutta pysyisivät siellä omissa osioissaan tai yleisessä puolivälieräketjussa, mikä toki on täysin lukukelvoton ollut jo hetken aikaa.

IFK herättää tunteita ja on kiinnostavin seura kaikkialla valtakunnassa. Ja meidän keskustelu on monipuolista, aktiivista ja laadukasta, eli kiinnostavaa. Hyvä me!

Lisäksi monien joukkueiden omat palstat ovat hiljaisia, jopa tamperelaisten, vaikka omia faneja onkin paljon täällä. Käyttävät sitten kai aikaansa yleisellä ja meidän puolella.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
IFK herättää tunteita ja on kiinnostavin seura kaikkialla valtakunnassa. Ja meidän keskustelu on monipuolista, aktiivista ja laadukasta, eli kiinnostavaa. Hyvä me!

Lisäksi monien joukkueiden omat palstat ovat hiljaisia, jopa tamperelaisten, vaikka omia faneja onkin paljon täällä. Käyttävät sitten kai aikaansa yleisellä ja meidän puolella.
Jep juuri näin.

Tuota muiden palstojen hiljaisuutta ihmettelin itsekin tässä yksi päivä. Esimerkiksi Jukureiden tykkikausi ei ole aktivoinut heidän osiotaan oikeastaan mitenkään. Pleijareiden pelipäivinäkin siellä todella hiljaista. Sama kummastutti myös Ipan puolella. Tapparalla vissiin joku jatkoajan ulkopuolinen ”oma palsta” ilmeisesti? Meidän lisäksi aktiivisimmat täällä taitaa olla omissa osioissaan näin mutulla Kärpät ja TPS.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Jep juuri näin.

Tuota muiden palstojen hiljaisuutta ihmettelin itsekin tässä yksi päivä. Esimerkiksi Jukureiden tykkikausi ei ole aktivoinut heidän osiotaan oikeastaan mitenkään. Pleijareiden pelipäivinäkin siellä todella hiljaista. Sama kummastutti myös Ipan puolella. Tapparalla vissiin joku jatkoajan ulkopuolinen ”oma palsta” ilmeisesti? Meidän lisäksi aktiivisimmat täällä taitaa olla omissa osioissaan näin mutulla Kärpät ja TPS.

Tällaiseen asiaan uskaltaa varmaan tulla kommentoimaan myös omalta hiekkalaatikolta; Ilveksellä on myös oma fooruminsa, ilvesfoorumi.com. Tapparalla taas tappara.co. Itseäkin ihmetyttänyt se että varsin hiljaista on osalla jengeistä.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Tällaiseen asiaan uskaltaa varmaan tulla kommentoimaan myös omalta hiekkalaatikolta; Ilveksellä on myös oma fooruminsa, ilvesfoorumi.com. Tapparalla taas tappara.co. Itseäkin ihmetyttänyt se että varsin hiljaista on osalla jengeistä.
Tämä viestisi oli erittäin hyvä ja toi kontekstiin lisäarvoa ja lisätietoa. Kiitos!

Tervetuloa koska tahansa kommentoimaan asiallisesti ja keskustelevasti sekä omia näkökulmia perustelemalla.

Ne ovat oikesti mukavia sekä raikkaita tuulahduksia ja ainakin itsestäni on mielenkiintoista lukea muiden fanien analyysia esimerkiksi siitä mikä meillä mättää tai toimii pelillisesti jne. Tällaisia hyviä tekstejä muistaakseni ainakin @peterra on osioomme kirjoitellut tälläkin kaudella.

Provoiluja, naureskelua ja vittuilua emme omiin osioihimme kaipaa, ne voi jättää yleiselle puolelle jos niitä joku haluaa harrastaa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tällaisia hyviä tekstejä muistaakseni ainakin @peterra on osioomme kirjoitellut tälläkin kaudella.

Kiitos positiivisesta palautteesta :) Jatkoajan etu suhteessa yhden joukkueen foorumeihin on juuri tämä näkökulmien laajuus - ihmettelen kovasti, ettei useammin ja laajamittaisemmin tätä jatkoajan ehdotonta etua hyödynnetä. En tiedä, onko se kulttuuri semmonen, ettei oikeasti "uskalleta" kommentoida muiden asioita. Itse kommentoin kaikkien asioita - mutta ainoastaan silloin, jos on jotain oikeaa sanottavaa. Playoffien aikaan pyrin olemaan kommentoimatta yhtäkään joukkuetta (ml. Tappara), koska aika on usein hyvin tunnelatautunut ja asiallinenkin kommentti tulkitaan helposti provoksi. Täällä jatkoajassa ei varsinaisesti ole yhtään sellaista joukkuetta, jossa asiallista kommentointia ei otettaisi vastaan - oman joukkueen asioista on lopulta juuri sen tunnepuolen osalta aina kujalla.

Mitä tulee tähän itse ketjuun ja IFK:n - mielestäni IFK on aika kaukana tuosta, jota avausviesti käsittelee. Enpä toivoisi kenellekään tässä sarjassa tuota, mitä IFK:lle on käynyt tällä kaudella: Garteig ei ollut loistavassa vireessä missään vaiheessa, mutta vielä loukkaantuminen juuri playoffien alle - ja vielä peluutettuna kuntoon -periaatteella. Pakisto IFK:lla on koottu tällä kaudella hieman riskialttiisti ja ihmettelin tuota loppukauden "intoa" hankkia hyökkääjiä - IFK:n hyökkäys on täysin ylivertainen tähän sarjaan, mutta noin kovassa nimilistassa väistämättä osa pelaajista jää liian pienille minuuteille. Lopputuloksena lienee jossakin määrin tyytymättömyyttä. Toivottavasti IFK kuitenkin saisi nyt päävalmentajan takaisin ja homma tiivistyisi vielä sen verran, että pääsisivät välieriin. IFK:n jääminen puolivälieriin ei ole katastrofi, koska projekti jatkuu ensi kaudella ja todennäköisesti entistä ehompana, mutta tämän joukkueen potentiaali on korkeammalla.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat

McLovin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vegas Golden Knights
Tässähän tätä nykyaikaista brändin ja tutinan tunkkaisena menneisyytenä unohtanutta Helsingin IFK:ta mitä on täällä palstallakin haluttu - joku 80kg Kristian Pospisil joka ei olisi uskaltanut edes hengittää Vopatin ollessa jäällä pistää koko kentällisen näennäisesti muistuttamaan tulleita punapaitoja nippuun sikailtuaan ensin junnupakin sairaslomalle.

Ilari, paljon kello on?
 

Liitteet

  • miespillu.jpg
    miespillu.jpg
    164,9 KB · kertaa luettu: 308

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Tässähän tätä nykyaikaista brändin ja tutinan tunkkaisena menneisyytenä unohtanutta Helsingin IFK:ta mitä on täällä palstallakin haluttu - joku 80kg Kristian Pospisil joka ei olisi uskaltanut edes hengittää Vopatin ollessa jäällä pistää koko kentällisen näennäisesti muistuttamaan tulleita punapaitoja nippuun sikailtuaan ensin junnupakin sairaslomalle.

Ilari, paljon kello on?
Ei vittu Alpokin häpeäisi silmät päästään
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässähän tätä nykyaikaista brändin ja tutinan tunkkaisena menneisyytenä unohtanutta Helsingin IFK:ta mitä on täällä palstallakin haluttu - joku 80kg Kristian Pospisil joka ei olisi uskaltanut edes hengittää Vopatin ollessa jäällä pistää koko kentällisen näennäisesti muistuttamaan tulleita punapaitoja nippuun sikailtuaan ensin junnupakin sairaslomalle.

Ilari, paljon kello on?

Ei vittu Alpokin häpeäisi silmät päästään

Mitä vittua? Menkää nyt itseenne dinot. Siinä on kaksi lähintä miestä ja tottakai kimppuun - tekevät sen, minkä pystyvät. Tässä tapauksessa herrat Rantakari ja Seppälä, joka ei tietysti ole todellakaan mikään paras lähtökohta. Pospíšil on ollut rottana noissa tilanteissa niin monta kertaa, että varmasti tietää miten niissä toimitaan. Kaverilla on varressa mittaa about 190cm ja 90kg, en tiedä mistä @McLovin nuo omat lukusi revit.

Tietenkin, jos tilanteessa olisi ollut joku Melart, Motin, Lyytinen, tai telaketjumiehet niin jälki olisi ollut erinäköistä ja tekin näkisitte tilanteen eri tavalla kuivin silmin. Eikä tähän ketjuun olisi ilmestynyt yhtään uutta viestiä.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Tietenkin, jos tilanteessa olisi ollut joku Melart, Motin, Lyytinen, tai telaketjumiehet niin jälki olisi ollut erinäköistä ja tekin näkisitte tilanteen eri tavalla kuivin silmin. Eikä tähän ketjuun olisi ilmestynyt yhtään uutta viestiä.
Repesin miten mainitsemasi pugilistiehdokkaat muuttuvat nimi nimeltä mitättömimmiksi. Leijona, kotikissa, turkiskuoriaisen toukka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös