Mä en nyt enää tiedä, mistä täällä nyt mun viesteihini liittyen keskustellaan. Minä olen tuominnut Schmaltzin teon ja pidän sitä paitsi aivan idioottimaisena, myös todella epäurheilijamaisena. En myöskään toivo yhdenkään urheilijan loukkaantumista. En edes Markus Nurmen.
Olen alunperin vastannut tässä ketjussa viestiin, jossa kutsuttiin HIFK:ta miespilluksi, koska meidän valmennuksemme ei itke tuomareista. Olen kirjoittanut tänne meidän omaan osioomme, että Jussi Ahokkaan jatkuva ja toistuva itkeminen yleisesti ottaen tuomareista vituttaa ja pidän sitä tyylittömänä. Kirjoitin tänne, koska en myöskään ole halunnut provosoida muita, erityisesti TPS-kannattajia.
Olen myös arvostellut Liigan tapaa hoitaa tämän keissin kurinpito. Sillä ei ole mitään tekemistä itse teon puolustamisen kanssa, vaan ainoastaan Liigan toimintatapojen, jotka ovat amatöörimäisellä tasolla. Olisiko Liigan alun alkaenkin pitänyt ottaa tapahtuma kurinpidon käsittelyyn? Olisi. Olisiko pitänyt pidättäytyä ilmoittamasta julkisesti, ettei tilanne etene kurinpidon käsittelyyn? Olisi, ehdottomasti. En ole missään vaiheessa puolustellut Schmaltzin tekoa, koska miten sitä voisi puolustaa? Se, että en näe sitä kuitenkaan yhtä pahana kuin esim. Ville Peltosen telomista on minun henkilökohtainen mielipiteeni ja se kai minullekin sallittakoon. Jos joku siitä loukkaantuu, eikä ymmärrä näiden kahden tilanteen eroa taas on hänen ongelmansa.
Näillä em. asioilla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä HIFK:n miespilluilun kanssa. Tämän ketjun keskustelu on osaltani lähtenyt siitä lähtökohdasta liikkeelle, onko HIFK miespillu ja jos on, miksi. Yksittäisen pelaajan urpoilut eivät vaikuta minun käsitykseeni koko seurasta. Ahokkaan itkut eivät ole laskeneet käsitystäni TPS:stä seurana, koska ne ovat ihan linjassa aiempien käsitysteni kanssa. Linja pitää ja taso on matalalla. Ulkopuolisten on aivan turha tulla tänne provosoimaan ja ajamaan keskustelua väärille urille.