Ilmoitukset

Nimimerkki SlabaQ:n kovin tutulta tuntunut performanssi oli vähintäänkin täysin turhaa trollausta. Hänen kohdallaan asiantuntijaraati oli yksimielisesti sitä mieltä, että hän saa jatkossa kirjoittaa jossain muualla.

Nimimerkki FASlapsi saa seuraavat kaksi viikkoa aikaa tuumia, missä hyvän maun rajat kulkevat. Jääkiekon MM-kisojen otteluseurannassa olleet jutut Breivikistä ja muslimeista eivät ainakaan hyvän maun rajojen sisäpuolelle mahdu.

Sulje ilmoitus

Nimimerkki Evil on kirjoittanut useamman aivan turhan viestin ja samalla syyllistynyt myös asiattomuuksiin ja provosointeihin. Näiden seikkojen vuoksi asiantuntijaraati päätyi passittamaan hänet viikon rauhoittumislomalle.

Sulje ilmoitus

Milloin HIFK muuttui miespilluksi?

Viestiketju osiossa 'HIFK' , aloittajana Luigi Pavarotti, 30.04.2010 klo 04.42.

1. mixu Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Hifk
    Rakastin aikanaan tappeluita mutta nyt kun on tulleet esille kaikki ne ongelmat mitä tappelijoille on tulleet niin on hyvä että ne on vähentyneet.

tant gredulin, Warrington, N.Vidic ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  2. N.Vidic Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK, Man Utd, Seattle Seahawks
    Lainaus:
    Kyllä se sama laji on.

Yksi asia toki erottaa meitä ja vahvasti erottaakin. Muutamat kirjoittajat yllä ovat ansioituneesti tuoneet esille tappeluiden aiheuttamat CTE-tapaukset, jossa tappeluiden aiheuttamat aivovammat aiheuttavat tappelijoille muistikatkoksia, impulsiivisuutta, mielialavaihteluita ja lisäävät riippuvaisuusriskejä. Myös itsetuhoisuus liitetään vahvasti CTE-vammoihin. Sinun ihanteet vievät ihmisiä ennenaikaisesti hautaan, mutta v***uako sinä siitä välität. Pääasia että saat mylviä katsomossa adrenaliinipäissäsi, kun hanskat ja ukkoja putoaa. Empatianpuutteesi ja väkivallanihannointisi ovat osa vahvaa toksista maskuliinisuutta, joka sori nyt vaan, on sekä hieman yksinkertainen että vanhentunut käsite miehisyydestä, tai "rintakarvojen menettämisestä" niin kuin itse asian ymmärsit esittää.

Kysyessäni sinulta aiemmin mikä sinua vaivaa, ei tarkoituksenani ollut tiedustella sinulta asiaa, vaan auttaa sinua ymmärtämään, että sinua todellakin vaivaa jokin.

Makija tykkää tästä.
  3. Salo70 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    IFK, Raimo Summanen, Trevor Gillies
    Lainaus:
    Take it easy veli hyvä, mä vaan tykkään lätkätappeluista ja old time hockeysta. Ei ole syytä lähteä henkilökohtaiseen hyökkäykseen, olen vain eri mieltä kuin sinä. Tämä on se ongelma nykyisessä keskustelukulttuurissa (ja miksi some on pilannut nyky-yhteiskunnan ja miksi "internet pitäisi räjäyttää"); jos joku on eri mieltä jostain niin se väärämielipiteinen pitää nöyryyttää ja häpäistä julkisesti ja polkea maanrakoon koska "ETHÄN SÄ VOI OLLA TOTA MIELTÄ".

4. N.Vidic Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK, Man Utd, Seattle Seahawks
    @Salo70

Nyt uhriudut. Käännetäänpä sivu taaksepäin. "Viha ja väkivallan uhka ovat yksi tärkeimmistä jääkiekon "suolista"." Viha? Tärkeää? Sua huolestuttaa nykyaikainen keskustelukulttuuri lieveilmiöineen. Mua huolestuttaa sinunkaltaisesi keskustelijat, joiden mielestä viha on normaalia, jopa tärkeää. Ei viha tai vihaaminen ole mikään mielipide. Ihminen on vastuussa omista sanomisistaan, ja jos mun luonnehdinta sinusta, ihan omien "mielipiteidesi" perusteella nöyryyttää sinua, olen ehkä ollut ainakin osittain oikeassa. Tai sitten en.

Jääkiekkotappelut ovat vähenemässä, muuttumassa spontaaneiksi ja usein ovat (onneksi) melko nopeasti ohi ilman oikeaa iskujen vaihtoa. Oletko koskaan miettinyt miksi? Miksi sinulta on viety lajista kaipaamasi rintakarvat? Miksi goonit ja enforcerit ovat historiaa? Laitan sulle iltalukemiseksi JAtkoajan artikkelin Derek Boogaardista ja siitä, mitä ihanteesi hänelle lopulta maksoi. Voit artikkelia lukiessasi miettiä tappeluiden tarpeellisuutta viihteenä. Ja hei, mua ei haittaa vaikka päivittäisit samalla mielipidettäsi ihanteistasi. Aikuinen ihminen saa tiedon lisääntyessä muuttaa mielipidettään. Se osoittaa henkistä kasvua myös myöhäisemmällä iällä. Hyvää yötä.

https://www.jatkoaika.com/artikkeli...us-derek-boogaardin-urasta-ja-elämästä/178832

WPK ja Vpiiroi tykkäävät tästä.
  5. Salo70 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Lainaus:
    Juu olen lukenut Boogard-kirjan. Ketään enforceria ei olla pakotettu kaukaloon tappelemaan vasten tahtoaan ja tienaamaan miljoonia (parhaassa tapauksessa). Olen kuunnellut Don Cherryn juttuja 30 vuotta ja elänyt IFK:n Westerlund/Summanen kulta-ajat, ehkä siinä syy mielipiteisiini.
    Maple Leafs at Sharks - HNIC Don Cherry - Friendly Players
    Georges Laraque on Don Cherry

Viimeksi muokattu: 06.11.2018 klo 02.56
  6. Salo70 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Lainaus:
    Schnabel oli/on hieno mies. Muutenkin asiallista tekstiä, thanks.

7. R.P.M. 12 000 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Onneksi maailma on muuttunut ja nykyisin asiat on paremmin kuin ennen (paitsi siltä osin, ettei meillä ole goonia jengissä - vaikka vihaa en kaipaakaan, nyrkkitappelu silloin tällöin vanhojen aikojen malliin olis jees ja edelleen suosikkinumeroni on 27), sillä Pohjois-Amerikan pienimmän ammattilaissarjan LNAH-liigan kaikki ottelut näkyvät suorina (ja tallenteina), geoblokkaamattomina (koska Suomeen oikeuksia ei ole saatu myytyä) ja mikä hienointa, laadukkaalla selostuksella varustettuina!

Lnah.tv Diffusion en direct des matchs de la lnah de hockey

Tappeluitakeskimäärin 3,2 per matsi kaudella 2011, kun samaan aikaan NHL:ssä 0,6. Nyt ero on revennyt vielä suuremmaksi, erkaantumista molemmista päistä.

Ainoa miinus on, että HIFK ei pelaa sarjassa. (Tosin yksi HIFK-kasvatti on pelannut, Samuli Mykkänen)

Viimeksi muokattu: 06.11.2018 klo 17.05
    Salo70 tykkää tästä.
  8. Salo70 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    @R.P.M. 12 000
    Kiitos linkistä! Olen kuullut pelkkää hyvää tästä sarjasta mutta en ikinä ole onnistunut näkemään yhtään matsia.