Mille naurat juuri nyt?

  • 13 215 038
  • 50 368

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Se on yllättävän kova paikka kun joutuu oman pitkäikäisen koiran lopettamaan. Perheenjäsenen kuolemaan voi verrata.

Noin se menee. En ole lasta, vaimoa, vanhempia, broidia tai ihan läheisimpiä frendejäkään (vielä) menettänyt, mutta oman koiran poismenot ovat sattuneet enemmän kuin muutaman hyvän ihmisen kuolema tuttavapiiristä. Puolitutuista puhumattakaan.

Ymmärrän kyllä, jos jotkut pitävät periaattessa internetin "osanottoketjuja" huvittavana (koen itsekin vieraaksi tuollaisen), mutta en näe osanotossa koirien poismenoon mitään sen huvittavampaa kuin osanottoviesteissä tuntemattomien ihmisten poismenoon.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Se on yllättävän kova paikka kun joutuu oman pitkäikäisen koiran lopettamaan. Perheenjäsenen kuolemaan voi verrata. Sen takia tuki ja lohtu on usein ihan paikallaan.

Älä nyt viitsi. Ymmärrän kyllä, että koskettaa ja suru on suuri, mutta että perheenjäsenen tasolla. Painotan tässä, että en naura kenenkään surulle, ja vaikken eläinihmisiä olekaan, olen alkanut ymmärtää, mikä niissä koirissa viehättää. Muutama viikko sitten porukoitteni koira menehtyi ja kyllä se muakin kosketti, varsinkin kun näki miten paljon se sattui porukoihin. Ei sitä silti kukaan lähtenyt lapseen, sisarukseen tai vanhempaan vertaamaan.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Älä nyt viitsi. Ymmärrän kyllä, että koskettaa ja suru on suuri, mutta että perheenjäsenen tasolla. Painotan tässä, että en naura kenenkään surulle, ja vaikken eläinihmisiä olekaan, olen alkanut ymmärtää, mikä niissä koirissa viehättää. Muutama viikko sitten porukoitteni koira menehtyi ja kyllä se muakin kosketti, varsinkin kun näki miten paljon se sattui porukoihin. Ei sitä silti kukaan lähtenyt lapseen, sisarukseen tai vanhempaan vertaamaan.

Minkä takia sinun on vaikea hyväksyä sitä, että ihmiset ovat erilaisia ja tuntevat asiat eri tavalla? Jos koira on jollekin yhtä läheinen kuin perheenjäsen, niin miten voit sanoa, että näin ei ole?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos koira on jollekin yhtä läheinen kuin perheenjäsen, niin miten voit sanoa, että näin ei ole?
Joo ei noin tietenkään voi sanoa, ja kyllähän joku voi kiintyä vaikka tekovaginaan, ei siinä mitään, mutta kun kyseessä kuitenkin on vain pelkkä elukka, ja vielä koira, niin kyllähän tuollaiset kommentit väkisinkin hieman kummastuttaa.

Ihan pikkulapsethan saattavat itkeä jos vaikka joku lelu viedään, mutta että aikuiset ihmiset. Ja en mä tietenkään tarkoita että koira mikään lelu olisi, mutta ei kait se nyt sentään ihmiseen verrattavakaan ole.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Joo ei noin tietenkään voi sanoa, ja kyllähän joku voi kiintyä vaikka tekovaginaan, ei siinä mitään, mutta kun kyseessä kuitenkin on vain pelkkä elukka, ja vielä koira, niin kyllähän tuollaiset kommentit väkisinkin hieman kummastuttaa.

Ihan pikkulapsethan saattavat itkeä jos vaikka joku lelu viedään, mutta että aikuiset ihmiset. Ja en mä tietenkään tarkoita että koira mikään lelu olisi, mutta ei kait se nyt sentään ihmiseen verrattavakaan ole.

Menikö multa nyt jotain ohi vai mistä tämä koiran ja ihmisen vertaaminen tuli mukaan puheisiin? Ei kai tässäkään kukaan ole niitä keskenään verannut vai onko? Se miten joku ihminen luo tunnesiteen johonkin, tässä tapauksessa koiraan, niin ei kai siihen kenellekään ole mitään sanomista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Menikö multa nyt jotain ohi vai mistä tämä koiran ja ihmisen vertaaminen tuli mukaan puheisiin? Ei kai tässäkään kukaan ole niitä keskenään verannut vai onko? Se miten joku ihminen luo tunnesiteen johonkin, tässä tapauksessa koiraan, niin ei kai siihen kenellekään ole mitään sanomista.
No joo, olet oikeassa siinä, että ymmärsin tuon ilmeisesti sitten väärin, mitä ufon_kaakao kirjoitti. Jotenkin vain tuntuu hassulta, että kukaan aikuinen vertaa esim. puolisonsa tai lapsensa menettämiseen koiran menettämistä, vaikka ymmärrän sen, että tunneside voi olla todella vahva. En siis vähättele sitä, mutta en jaksa uskoa, että kukaan oikeasti pitää yhtäläisenä tunnesidettään koiraansa ja oikeasti läheiseen ihmiseen.
 

Jeffrey

Jäsen
Täällä on kyllä pakko myöntää, että oman koiran enemmän tai vähemmän äkillinen kuolema muutama vuosi sitten on ollut elämäni suurin suru tähän mennessä. Okei, mitään järkyttävää pommia ei ole omalle kohdalle osunut, ukkia läheisempää tuskin (Ukkikin jo kovin sairaana), ja joku tuttu omasta tuttavapiiristä (Omien hölmöilyjen kautta). Edes useamman vuoden seurustelusuhteen päättyminen ei päässyt lähelle koiran kuoleman kanssa.

Koirien kanssa on sama kuin ihmisten kanssa siinä, että toisten kanssa kehittyy aivan erityinen side. Jollain tavalla vaan toinen ymmärtää paremmin sinua kuin joku toinen. Omassa perhepiirissäkin koiria on ollut useita ja niitä on muille maillekin siirtynyt useampi. Tämä yksi vain oli erityinen. Hän ymmärsi minua ja minä häntä, tavalla joka erittäin harvoin toteutuu edes ihmisten välisessä kanssakäynnissä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Viime viestien keskustelu on melko hämmentävää tämän otsikon alla. Tämä oli vain yksittäinen huomio, ei mitään valittamista mistään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näiden koira- ja naiskeskustelujen jälkeen on kyllä pakko todeta, että mä olen ikuisesti kiitollinen vanhemmilleni ja varsinkin faijalle kun kasvatti musta fiksun ja järkevän.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
No joo, olet oikeassa siinä, että ymmärsin tuon ilmeisesti sitten väärin, mitä ufon_kaakao kirjoitti.

Kyllä mä sitä ihmiseen vertasin. Koira on vähän kuin jälkeenjäänyt ihminen tai pieni lapsi. Ettekö te rakasta teidän vammaisia läheisiänne tai lapsianne? No, jollei koiran menetys mene ihan 24/7-perheenjäsenen menetyksen tasolle niin vähintäänkin tuohon perheenjäsenen ja tekovaginan menetyksen väliin. Niinkuin Jeffrey totesi niin usein koira on läheisempi kuin sellaiset elämäsi tärkeät ihmiset joiden kanssa et kuitenkaan asu.

Mun mielestä sitä paitsi koira sopisi pettterille. Tykkääthän tehdä pitkiä kävelylenkkejä ulkona. Kotona voisit nussia sitä, ilman että se asettaa sinulle mitään vaatimuksia. Miksi haaskata aikaa ihmisten naimiseen ja vielä maksaa siitä? Joku sellainen rotu sopisi hyvin, joka pitää liikunnasta, mutta joka ei ole koko ajan jaloissa pyörimässä. Miellyttäisikö tämä esimerkiksi silmää? Rotuesittely - Afgaaninvinttikoira Turkki vaatisi paljon vaivaa, mutta saisit jotain puuhasteltavaa kotiin. Maalle muuttoa sun tosin pitäisi harkita, kun ei tuon kanssa oikein voi liikenteen seassa niin hyvin ulkoilla.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Näiden koira- ja naiskeskustelujen jälkeen on kyllä pakko todeta, että mä olen ikuisesti kiitollinen vanhemmilleni ja varsinkin faijalle kun kasvatti musta fiksun ja järkevän.

Onko isäsi mielestä siis fiksua käydä huorissa ja järkevää dokata paljon? Ei millään pahalla, mutta kuulostaa kyllä "white trash" meiningiltä, ainakin omaan korvaan.

Toisaalta tämä kyllä naurattaa aika paljon, joten siltä osin ollaan jopa oikeassa ketjussakin.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Onko isäsi mielestä siis fiksua käydä huorissa ja järkevää dokata paljon? Ei millään pahalla, mutta kuulostaa kyllä "white trash" meiningiltä, ainakin omaan korvaan.

Toisaalta tämä kyllä naurattaa aika paljon, joten siltä osin ollaan jopa oikeassa ketjussakin.

"White trash" meininki naurattaa kyllä aina ja tämän vuoksi pettterin viestit ja aivoitukset ovat erittäin tervetulleita tähän ketjuun.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyvyttömän tuntemaan empatiaa?

linkki wikipediaan.

Tuo on muuten mielenkiintoinen juttu tuo empatiaan kykeneminen, tiedän nimittäin monia ihmisiä, jotka pystyvät kokemaan sitä vain tiettyjen asioiden kohdalla, "itsekkäin" perustein. Joissain asioissa ollaan sitten ihan helvetin kylmiä ja jopa julmia, niin että heikompaa hirvittää. Minä taas koen olevani kokonaisvaltaisesti empaattinen luonne, pystyn siis kokemaan empatiaa, tai ainakin samaistumaan jonkun toisen tuskaan/suruun myös asioissa, jotka minulle henkilökohtaisesti eivät ole kovinkaan läheisiä tai tärkeitä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No liikaahan ei kannata dokata, mutta silleen sopivasti että nautiskelee elämästä. Mutta miksi ihmeessä faijan mielestä olisi muka hölmöä käydä maksullisissa?

Mitä mutsis on mieltä asiasta?

Pikkasen nyt nimittäin paheksun! Hymiö.

Äh. Petu provoo vissiin. Joku hymiö tähän.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä mutsis on mieltä asiasta?

Pikkasen nyt nimittäin paheksun! Hymiö.

Äh. Petu provoo vissiin. Joku hymiö tähän.
Mutsin kanssa en muutenkaan ole paljoa tekemisissä ja faijavainaa varmastikin hymyilisi jos tietäisi.

No joo. Joskus joitakin viikkoja sitten joku kirjoitti johonkin ketjuun jotenkin niin, että pienenä koettu suhde äitiin vaikuttaisi myöhemmin siihen miten mies ajattelisi naisista. Tuo varmaankin saattaa pitää paikkaansa. Joskus olen tuota mietiskellyt.

Mutta toisaalta oon mä parikin kertaa sukulaismiesten kanssa miettinyt että meidän suvussa ei pahemmin nössöjä miehiä ole. Paitsi yksi, mutta sillä oli syntyessään jotain vaivoja ja on vieläkin niin sitä ei lasketa. Ja niitäkään ei tietenkään lasketa, jotka ovat avioliiton kautta tulleet "sukuun".

Mutta aivan rehellisesti sanottuna, mä en pysty kuvittelemaan että meidän suvussa kukaan puhuisi tai edes ajattelisi esimerkiksi kuolleesta koirastaan niin kuten täällä jotkut kirjoittavat.

Ja kukaan ei varmastikaan pysty sanomaan etteikö täällä Jatkoajassa olisi keskivertomiestä nörtimpää tai nössömpää porukkaa.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Aamun lehdessä oli juttu energiajuomista. Juttuun oli haastateltu muutamaa nuorta ihmistä, joilta kysyttiin pitäisikö energiajuomat kieltää alle 16-vuotiailta. Asiaa kommentoinut 14-vuotias Jonne (nimi muutettu) tiivisti asian osuvasti:

"Juon energiajuomia silloin tällöin, koska ne maistuvat hyviltä ja naurattavat. Kerran join viisi tölkkiä peräkkäin. Silloin tuli hurja olo. Pitäisi kieltää pikkujunnuilta, koska he tulevat energiajuomista ärsyttäviksi."

Kielto taitaa olla ihan hyvä ajatus.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Erin Anttilan feikkiprofiilille Facebookissa. Heitin kaveripyynnön niin tuli 30 sekunnissa hyväksyntä : ) Kuvakansion tarjonta löytyi Googlen ensimmäiseltä sivulta hakusanoilla Erin Koivisto ja kuva "Erinin kissasta" löytyi niinkin helposti, kun laittamalla Googleen hakusanaksi kissa. Siellä kaverilista täyttyy ja ihmiset (lähinnä miehet) kiittelevät kovasti Fb-kaveruudesta. Olipa kaveriksi päätynyt myös Johanna Tukiainenkin...

Linkki: Erin Anttilan "Facebook-sivu"

Edit. Lähti muuten profiili bittiavaruuteen nopeammin kuin hauki rannasta : ) Excellent! Pitäisköhän alkaa Facebook Sherlockiksi...
 
Viimeksi muokattu:

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokereiden Jere Karalahti-ketjusta poimittu osuva heitto. Kyllä saa joskus pienetkin asia hymyn huulille.

Jos pysyy satunnaisessa huutelussa ja lakanoissa yhdelle pelaajalle, niin ok. Jos lentää kamaa jäälle tai kannattamisen sijaan suuri osa ajasta menee oman pelaajan pilkaamiseen, niin EP ajaa siinä vaiheessa jotain muuta kuin Jokereiden asiaa.

lihavointi minun
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koko narrit-khl-liigakiukuttelee kuviolle. Koska viimeks kesällä on ollut näin hauskaa lätkän vuoksi? Huikeaa showta koko setti. Tattis leuaton, kal€ jne.

Lisäksi HIFK:lla on 1-veska jo heinäkuussa. Kelpaa olla.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuolle "Ilta-Roskan toimittaja harjoittelee" -ketjulle. Joko se sisältää aivan saamarin nasevaa ja hirtehistä huumoria, tai sitten oma huumorintajuni on luokaton (hyvin todennäköistä.)

Oli miten oli, niin hyvät naurut! Hieno ketju. Jatkakaa.
 

Karpalovodka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kabinetti KooKoo
Kalervo Kummolan parodia tilin twiitille tuli hieman naurettua kun osui silmään.

"Nyt voisi sm-liiga seurat pitää vähän vähemmän meteliä tai myyn heidätkin venäläisille. Ei tunnu missään".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös