Eli sinun pointti oli että Helsingissä ei ole ruuhkia koska ruuhkat eivät ole ruuhkia.
Pointti on se, että helsingissä olevat autot mahtuvat oikein mainiosti kulkemaan helsingin teillä. Yksittäisiä ruuhkapesäkkeitä on siellä täällä, mutta ne ovat käytännössä kaikki joko puolitahallaan tai välinpitämättömyyttä aiheutettu yleensä vihreän ideologian saattamana, missä autoilija nähdään haittana ja maksajana.
Itse asiassa vihreät taitaa jopa olla niin urpoja, että kuvittelevat pääsevänsä autoista kokonaan eron kun verottavat ne pois. Kiva olisi vaan tietää, että kuka ne tiet niille dösille maksaa sen jälkeen ja ehkä kalliosta pohjoiseen saattaa olla jotain ongelmia julkisten kanssa.
Koko autoilijan kurittaminen on tietenkin puhdasta ideologiaa, eikä perustu mihinkään faktaan. Autoilun CO2 päästöt ovat nyt jo hyttysen paskaa ja EU tason määräykset tulevat käytännössä muuttamaan kaiken autoilun sähköiseksi, riippumatta mitä demarit tai vihreät jauhavat paskaa. Autoilun määrä tulee laskemaan, mm. koska koska etätyö lisääntyy, erilaiset vuokra-autoratkaisut lisääntyvät ja sokerina pohjalla itsestään ajavat autot, joita tarvitaan murto-osa nykyisestä autokannasta ihmisten liikuttamiseen. Tässä yhtälössä ruuhkamaksut eivät ole mitään muuta kun punaisen ideologian vero.
Ja koko keskusteluhan lähti siitä huvittavasta esimerkistä, että Sinnenmäki seisoo kauppatorin vieressä jauhamassa ruuhkista, mutta autoja ei näy kun nimeksi. Varmaan oli liian syrjässä.