Millaista tulisi olla jäähallien alkoholipolitiikka?

  • 2 738
  • 29

Millaista tulisi olla jäähallien alkoholipolitiikka?

  • Nykyinen syystemi on hyvä.

    Ääniä: 84 35,6%
  • Muovituoppien kanssa pitäisi saada mennä katsomoon

    Ääniä: 113 47,9%
  • Kannatan Ruotsin mallia. Ei alkoholitarjoilua urheilutapahtumiin.

    Ääniä: 25 10,6%
  • Jäähalleihin A-oikeudet ja röökiäkin pitäisi saada vetää katsomossa Tanskan malliin.

    Ääniä: 14 5,9%

  • Äänestäjiä
    236

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tästä on käyty keskustelua sille kuulumattomissa ketjuissa, joten mielestäni ansaitsee oman ketjun äänestyksen kera. Itse olen sitä mieltä, että muovituoppien kanssa pitäisi saada mennä katsomoon, sillä se saattaisi madaltaa kynnystä tuoda omia eväitä halliin.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viestin lähetti Blackie
Tästä on käyty keskustelua sille kuulumattomissa ketjuissa, joten mielestäni ansaitsee oman ketjun äänestyksen kera. Itse olen sitä mieltä, että muovituoppien kanssa pitäisi saada mennä katsomoon, sillä se saattaisi madaltaa kynnystä tuoda omia eväitä halliin.
No enpä tiedä olisiko se niin hyvä jos niitä stobeja saisi sinne katsomoon viedä, joten äänestin että nykyinen on ihan hyvä. Ei olisi kauheen kivaa kun joku yläpuolella olisi juuri ottamassa huikkaa kun tulee maali, saisi vain alapuolen henkilöt bisset niskaansa ja sit vasta oliski kiva katsella matsia.

Wewe
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Mielestäni muovituoppejakaan ei tarvitse saada katsomoon viedä. Homman voi hoitaa tyylikkäästi siten, että rakentaa halliin ravintolan, josta näkee pelitapahtumat. Tampereella tällaisia ravintoloita löytyy kaksin kappalein, joskin erätauon ajan ne vaikuttavat aika ahtailta. Mahtaako tulla tilavammiksi kun peli pyörähtää käyntiin ja suurin osa väestä palaa paikoilleen.

EDIT: Jäähallien A-oikeudet taitavat olla halleista kiinni, vai olenko ihan väärässä, että ainakin Hakametsässä A-oikeudet ovat ja etteivät olisi ainakin Raumallakin. Autolla kulkevana kun tulee kuitenkin aika harvoin mitään nautittua, niin ihan varmaksi en kyllä mene sanomaan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Ghost

EDIT: Jäähallien A-oikeudet taitavat olla halleista kiinni, vai olenko ihan väärässä, että ainakin Hakametsässä A-oikeudet ovat ja etteivät olisi ainakin Raumallakin. Autolla kulkevana kun tulee kuitenkin aika harvoin mitään nautittua, niin ihan varmaksi en kyllä mene sanomaan.

Nyt kun mainitsit, niin todellakin ainakin Raumalla on A-oikeudet. Tulihan sitä muistaakseni Pitsiturnauksessakin juotua yksi Virtanen. Jostain syystä muisti pätki...
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meillä Porissa on pitkät perinteet sillä, että seisomakatsomoon otetaan oma taskulämmin kossupullo ja katsellaan peliä samalla kun naukataan omia juomia. Kyllä siellä myös joku röökiäkin vetää silloin tällöin.

Muovituopit olisivat ihan ok. Niihin olisi sitten helpompi kaataa myös omia eikä tarvitsisi salaa juoda. Sitten vielä kun jengi joskus innostuu heittelemään tavaraa kentälle, niin muovituopeista tulisi vähemmän sirpaleita kuin lasipulloista.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suhtaudun varauksella siihen tuoppien katsomoon viemiseen. Jossain kuumassa pelissä takuuvarmasti jotkut sankarit innostuvat bisseä heittämään ihmisten niskaan. Semmonen Pori jäähallin kulmabaari katsomossa josta näkee pelin on ihan hyvä ratkaisu.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Blackie
sillä se saattaisi madaltaa kynnystä tuoda omia eväitä halliin.
Tuota perustelua on varmaan vaikea myydä lainsäätäjille ja muille päättäjille.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Millaista tulisi olla jäähallien alkoholipolitiikka?

Viestin lähetti Twite
Tuota perustelua on varmaan vaikea myydä lainsäätäjille ja muille päättäjille.

Piti yrittää jotain perustelua pistää. Omalla kohdallani se ei madaltaisi kynnystä korkeintaan kuin ihan vähän, mutta tuo Teemu73:n perustelu oli hyvä (tai ainakin parempi), eli pullot katsomossa vaihtuisi muovituoppeihin. Kun on ostanut yhden pitkän ja mennyt juomaan sen katsomoon, niin sen jälkeen voi kataa omia eväitä tyhjään tuoppiin. Porissa varsinkin on joillakin ollut harrastuksena heitellä pulloja kentälle ja vähemmän vaarallista muovituoppien viskominen olisi.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Re: Re: Millaista tulisi olla jäähallien alkoholipolitiikka?

Viestin lähetti Blackie
vähemmän vaarallista muovituoppien viskominen olisi.
Ihan hyvä pointti.

Suomen katsomoita ei ole oikein rakennettu niin että niissä voisi juoda mukista. Helposti lispahtaa ihan vahingossa kanssaistujien niskaan. Kahvia silti saa juoda katsomossa, ja se vasta niskassa polttaakin. Epistä.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Re: Re: Re: Millaista tulisi olla jäähallien alkoholipolitiikka?

Viestin lähetti Blackie
Kun on ostanut yhden pitkän ja mennyt juomaan sen katsomoon, niin sen jälkeen voi kataa omia eväitä tyhjään tuoppiin. Porissa varsinkin on joillakin ollut harrastuksena heitellä pulloja kentälle ja vähemmän vaarallista muovituoppien viskominen olisi.
...ja kun tällaisella einsteinilla sitten on toisessa kädessään muovituoppi ja toisessa kädessään salaa tuomansa pullo, niin kumman se sinne kentälle heittää? Niin, varmaan molemmat.
Eli ei kai tuolla mitään vaikutusta siihen ole, mitä sinne kentälle lentää?

Ei mielestäni mikään hyvä idea heilua bissetuopit kädessä ympäri katsomoa. Mielipiteeseeni toki saattaa vaikuttaa se, että LA-A:lla mahdollisuus vineton naukkailuun pelin tiimellyksessä on järjestetty ensiluokkaisen loistavasti.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: Re: Millaista tulisi olla jäähallien alkoholipolitiikka?

Viestin lähetti Shayne
Mielipiteeseeni toki saattaa vaikuttaa se, että LA-A:lla mahdollisuus vineton naukkailuun pelin tiimellyksessä on järjestetty ensiluokkaisen loistavasti.

Niinpä, ja mun mielipiteeseen vaikuttaa se, että Porissa on suht heikosti homma järjestetty. No, okei. On täällä yks väsynyt olutkatsomo, josta näkee peliä. Muissa pubeissa on joku neljän tuuman telkkari, josta joutuu tähyilemään.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Muovituopit on niin perseestä, että en ymmärrä miksi kukaan ylipäätään hinkuu juoda niistä yhtään mitään.

Jos nyt joku haluaa muovituoppikusta kitata, niin mun mielestä se pitäisi voida tehdä katsomossa, kun kerran virvoitusjuomatkin sallitaan. Ihmeellistä jeesustelua, miksei bisseä voisi yhtä lailla juoda katsomossa? Jos joku polttaa kääminsä, niin kyllä se kusipää heittää limumukinsakin ihan samalla tavalla. Tietenkin sellaiset tapaukset pitäisi rekisteröidä ja syylliset piestä hengiltä hallin takana.

Omia evätä ei missään nimessä.
 
Viimeksi muokattu:

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Re: Re: Re: Re: Re: Millaista tulisi olla jäähallien alkoholipolitiikka?

Viestin lähetti Blackie
Muissa pubeissa on joku neljän tuuman telkkari, josta joutuu tähyilemään.

Yläkerran ravintolassahan on nyt ihan asiallinen screeni, josta näkee ilman liiallista tähyilyäkin.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Millaista tulisi olla jäähallien alkoholipolitiikka?

Viestin lähetti Pata
Yläkerran ravintolassahan on nyt ihan asiallinen screeni, josta näkee ilman liiallista tähyilyäkin.

Aha. Itse en ole huomannut, tosin olen vaan käynyt kävelemässä sen ravintolan läpi. Koskaan en ole sieltä mitään ostanut. Kyllä Rauman pubisyystemi on silti huomattavasti parempi.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Nykysysteemi jatkukoon. Olutta ja muuta vastaavaa saa pelin yhteydessä, jos haluaa, ja jos tarjoilu ei riitä, niin on väärässä paikassa. Uskallan myös väittää, että enemmistö nauttii oluensa mieluiten sisäisesti ja itse valitsemanaan ajankohtana.
 
Kyllä nykyinen on paras. Tupakointia ei saa ainakaan hyväksyä, sillä jäähallissa on paljon muitakin ihmisiä, joille tupakointi on normaaliakin epäterveellisempää. Jos taas juomia ei sallittaisi ollenkaan, tulisi omia juomia lisää ja muutama olut tuo kuitenkin vain lisää tunnelmaa otteluihin, jota ei ole nykyään todellakaan liikaa. Muovituoppeja ei minun mielestäni ole hyvä viedä katsomoon, sillä vahinkoriskistä tulee liian suuri ja sitten muilla ei ole kivaa, jos on kaljaa käytävät täynnä ja toisekseen sitten tulisi lisää näitä älypäitä, jotka häiritsevät muita ihmisiä tällä turhalla edestakaisin kävelyllään, joka henkilökohtaisesti vituttaa aina eniten pelissä, vaikka peli menisi miten huonosti tahansa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen hiukan kahden vaiheilla. Toisaalta nykyinen systeemi vaikuttaa ihan hyvältä, että sitä alkoholia juodaan siellä ravintolassa. Missään tapauksessa en kannata alkoholijuomien tuomista katsomoon, enkä myöskään tupakoimista hallissa.

Toisaalta ihmettelen sitä, että yleensä sitä kaljaa pitää urheilutapahtumassa myydä. Ja juoda. Vaikka itse olen oluen suuri ystävä, niin jääkiekkopeli on minulle niin tärkeä tapahtuma että on erittäin harvinaista jos pelin aikana käyn kaljalla. Tosin tähän rajoituksensa pistää sekin että pitkämatkalaisena olen useimmiten omalla autolla liikkeellä, mutta vaikken olisikaan niin korkeintaan kaksi tai kolme kertaa kauden aikana juon erätauolla oluen.

Eli tuo Ruotsin mallikin sopisi minulle hyvin, mutta toisaalta siitä oluesta tulee niin paljon rahaa seuralle, että nykyinen systeemi on hyvä. Siis sitä kannatan.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Nykyinen systeemi on ainakin Raumalla hyvä. A-oikeudet on, niin miksi pitäisi omia pulloja sallia? Tuopin/paukun kanssa pääsee jopa erätauolla ihan laillisesti ulos tupakalle ja sieltä saa vielä halutessaan makkarankin.

Mutta valitettavasti täälläkin tuo autoilu estää pääsääntöisesti noiden "oheisnautintojen" käytön.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nykyinen systeemi on hyvä. Röökit ja tuopit pysyköön poissa katsomoista.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Ruotsin systeemin kannalla ilmeisesti minä, eli alkoholi pitäisi kieltää jäähalleista kokonaan.. no, ykkösolutta voi tarjota ruuan kanssa mutta muuten kyllä pois.

Ehtii sitä bisseä vetää sen matsin jälkeen.
 

vellinaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Länsi-Auto areena ehdoton huippu liigan halleista.
Olutta voi ryystää baarista samalla kun katselee matsia, röökin polttelukin onnistuu. Tupakointi kaikissa muissa liigan halleissa ajettu ulos.

Pelottavasti tajusin just että on tainut tälle kaudelle vaihtua lasistobet muoviin! Täytyy huomenna tarkkailla.
Koff-kusta muovista..ei toimi
 

Brad Vigon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, JYP, Mora IK
Mielestäni nykyinen systeemi on ihan hyvä. Jos tuoppeja saisi tuoda katsomoon asti niin voisi tukalassa paikassa, jollekin ääliölle tulla mieleen kaataa ölliä toisen niskaan..
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Olisihan se kiva ryystää kaljaa katsomossakin niin ei tarvitsisi tauoilla kiukuttaa niin kovaa, mutta joukkoomme mahtuisi kuitenkin käytösvammaisia, joten pysykäämme tässä.
 

Jason26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Blackburn Rovers,Englanti, Tahko
Nykyinen systeemi on ihan hyvä. Itse ainakin kerkeen riittävästi vetää erätauolla geissiä. Jos joisin koko pelin ajan en enää varmaakaan löytäisi jäähallista ulos matsin jälkeen :) .

-All my support to the Pelicans lads-
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Toki toivoisin, että tälläkin alkoholipolitiikka halleissa vapautuisi suuren maailman tapaan, mutta realistina ennustaisin sen tuottavan ongelmia alkuun riittävässä määrin, joten en usko sen toteutumiseen, jotenka nykylinjalla jatketaan. Tämän suhteen olen realisti ja tyydyn nykylinjaan tietyin varauksin.

Jos joskus otetaan askel vapaampaan suuntaan niin alkuunhan tässä voitaisi edetä siten, että katsomoon saisi viedä alkoholijuomia tölkeissä ja pulloissa - lasipulloille kuitenkin ehdoton ei, joku daiju intoutuisi kuitenkin heittelemään niitä siellä.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös