Miksi pidän/ en pidä joukkueesta X tai Y

  • 21 845
  • 155

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Koska muutamissa otteluketjuissa keskustelu on kääntynyt sympatioiden tai antipatioiden esittämiseen kilpailevista joukkueista, ja koska itse olen ollut vähintään edesauttamassa tuota keskustelun ajautumista sivuraiteille, haluan avata aiheesta oman ketjun.

Eli nyt mielipiteitä miksi pidät tai et pidä jostain joukkueesta. Voisimme myös keskustella siitä, pysyykö nuo tuntemukset vakiona vai voiko ne muuttua matkan varrella. Lähes jokaiselle meistä on itsestään selvää että omaa joukkuetta EI VAIHDETA. Mutta voiko itselleen sympaattisesta joukkueesta tulla vastemielinen tai voiko "inhokista" tulla joukkue, jonka voittoa jopa toivoo sellaisissa otteluissa missä oma porukka ei ole mukana.

Omalta kohdalta voin sanoa että tuntemukset eri joukkueista vaihtelee hyvinkin paljon. Ainoa muuttumaton asia on SaiPa, joka on minulle tärkein asia jääkiekossa. Ainoastaan joukkueen myyminen Kouvolaan(ISO HYMIÖ) aiheuttaisi takin kääntämisen.

Itselläni tuntemuksiin vaikuttaa hyvin moni asia. Pelityyli, pelaajat, "ylilyönnit", seurajohto, valmentajat, kulttuuri sekä fanit. Tuon viimeisen eli fanit haluan perustella koska varmasti monella herää kysymys, miksi joku voi fanien antaa vaikuttaa mielipiteeseensä koko seurasta. On hyvä muistaa että kannattajat ovat aika tärkeä ja näkyvä sidosryhmä tässä touhussa. Fanit ovat myös ainoa osa kilpailevia joukkueita, joiden kanssa itselläni on kanssakäymistä(halleissa sekä keskustelut JA:ssa). Joskus tuo sidosryhmä aiheuttaa varsin ristiriitaisiakin tuntoja. Tästä malliesimerkki on Jokerit, joiden fanikatsomossa osa harrastaa ajoittain sen tyylistä kannustusta jota itse en arvosta. Sen sijaan Jatkoajan Jokerifaneista itselläni on kokonaisuutena varsin positiivinen kuva. Esim. Tumba17 on kirjoittaja, jonka kirjoitustapaa sekä asiantuntemusta arvostan.

Siinä päälimmäisenä mieleen tulevat omat tuntemuksen. Nyt on teidän arvoisat kanssakirjoittajat vuoro esittää halutessanne mielipide aiheesta.
 
Viimeksi muokattu:

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Erinomainen keskustelun aihe. Pääsee perustelemaan, eikä tarvi lässyttää muualla. Tosin provojen vaara tässä tietysti on.

"Syyt miksi pidän HIFK:sta":

1. Fanit. Suomen ehdottomasti paras fanikulttuuri tarjoaa ilon ja naurun hetkiä muillekin ja näyttävät esimerkkiä muille.

2. Pelityyli(siis ei tämänkautinen): Old Time Hockey. Tarviiko enempää perustella? Ei mitään helvetin nysväystä vaan jääkiekkoa.

3. Horst.

"Syyt miksi en pidä HPK:sta"

1. Fanit. Täysin sokea sikakatsomo(hyvä tietysti omille). Joskus lukenut aivan käsittämättömiä kommentteja pelaajista ja voisivat joskus vähän katsoa, ettei aina tarvitse puhua mitä sylki suuhun tuo. Lisäksi yrittävät kalastaa ylimääräisiä sympatioita "pikkuseuran" maineellaan, samalla kun joukkueessa pelaa euroopan huippuja. Tietysti ei saisi yleistää, mutta tämmöinen kuva on jäänyt.

Sinänsä harmi, koska joukkueen pelaama kiekko on erittäin vauhdikasta ja viihdyttävää. (ehkä pieni kateus aiheuttaa osan näistä antipatioista)

Nämä tuli ensin mieleen, ja näitä ei tule ottaa haudanvakavasti.
 

TouchAndGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti #43
"Syyt miksi en pidä HPK:sta"
1. Fanit. Täysin sokea sikakatsomo(hyvä tietysti omille). Joskus lukenut aivan käsittämättömiä kommentteja pelaajista ja voisivat joskus vähän katsoa, ettei aina tarvitse puhua mitä sylki suuhun tuo.

Aiheesta kolmanteen. Kuka on se isokokoinen, lyhyttukkainen ja HPK-paitaa päällä pitävä kaveri seisomakatsomossa? Meinaan onko tämä kaveri joku paikallinen legenda/hallitonttu vai ihmeen minkä takia Hockey Night kuvaa AINA tätä samaa sälliä joka Rinkelinmäellä pelattavassa TV-pelissä useita ketoja pelin aikana.

Ja sitten asiaan. Itse pidän HIFK:stä. Perustelut lienevät, että ne pelaa kunnon hokia, löytyy perinteitä, pelaavat punaisella paidalla, loistavat fanit ja he arvostavat Porin Ässiä.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
1. HIFK

- loistavat fanit, kuten jo edellä todettiin. Tai ainakin kaikkein oikeudenmukaisimmat, ts. värilasit eivät ole kovin vahvat.
- pelityyli, ei siis se valkoinen joukkue mitä Apen aika edusti, vaan se HIFK
- Penailu. Ei tarvinne selittää.

2. Ässät

- asiantuntevat fanit ja varsinkin Jatkoajassa porilaiset edustavat kirjoittajien kermaa
- Patalogo, helvetin tyylikäs edelleen

.
.
.
.

12. Tappara

- Saabin virittäjä
- kahva
- antikiekko

13. Kärpät

- en tiedä mikä on, mutta juuri mikään ei vituta yhtä paljon kuin oululaisten yksisilmäiset mielipiteet (ts. näkemykset tilanteista), vittuiluista sitten puhumattakaan. Toisaalta jengi on kohtuullisen viihdyttävä ja mukava katsella.
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aivan sama kuka voittaa kunhan se ei ole Lukko. Olen todella vahingoiloinen kun Lukko ei päässyt playoffeihin ja olisin ollut vaikka Tähtistä ei olisi myyty Lukkoon, mutta se toi kieltämättä pienen bonuksen. Mikään ei vituta niin paljon kuin Lukolle häviäminen eikä mikään tuo niin onnellista oloa kuin Lukon voittaminen ja se tunnelma varsinkin Ässät-Lukko otteluissa on jotain niin hienoa. Tampereella ja Helsingissä ei ylletä lähellekkään samaan tunnelmaan kuin Porissa ja Raumalla paikallisottelussa.
Ja kyllä sen huomaa, että moni muukin Porilainen vihaa Lukkoa. Ässien viimeisessä kotipelissä kovin meteli tuli kun kerrottiin Hifkin voittaneen Bluesin ja näin Lukko ennenaikaiselle kesälomalle.
 

KiekkoRitari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
RAKASTAN:

HPK: - sympaattinen pikkuseura
- tunnelma hallissa, etenkin sikakatsomo


PIDÄN:

HIFK: - pelaa/pelasi hyvää fyysistä jäkiekkoa
- tunnelma hallissa
- hyvin aina otsikoissa, syystä kuin syystä

EN PIDÄ:

BLUES: -jotenkin juureton, tyyliin evvk
- hirveät määrät rahaa hukkaan joka vuosi, ei menesty

JOKERIT: -Hallin surkea tunnelma aina
- Raimo Summanen ja Tomek Valtonen

Kaikki muut seurat kuulunevat kategoriaan neutraali.
 

Miguel

Jäsen
Minulla mielipiteet muuttuvat usein. Reippaan/Pelicansin divariaikoina suosikkini oli ensin Lukko, myöhemmin HPK. Tällä hetkellä nuo joukkueet ovat molemmat keskitason alapuolella liigajoukkueiden kannatusskaalassani. Pitkään pidin harrasta vihaa Oulun suuntaan, mutta nykyään Kärpätkin on ihan OK joukkue. Tällä kaudella sympatiani olivat Pelicansin jälkeen eniten ehkä IFK:n puolella, enkä osaa sitäkään selittää millään.

Kannatustani sanelee usein Liigapörssijoukkueeni. Kyseinen peli on omiaan vaikuttamaan kannatukseni kohteeseen. Toinen vaikuttava asia on oman joukkueen kilpailutilanne.

Mutta ei kaikki ole todellakaan näistä asioista kiinni. Tunteiden maailma on ihmeellinen.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Keskustelun tässä vaiheessa lienee minunkin syytä kertoa tämän hetkiset tuntemukseni eri joukkueista.

POSITIIVISET:
- Espoon Blues: Taitoon perustuva pelityyli , hallissa hyvä tunnelma, hyvin hoidettu organisaatio, laajentaa kärjen tasoa.

- HIFK: Loistavat fanit, hienot perinteet, hyvä tunnelmainen kotihalli, Jatkoajan parhaat kirjoittajat johtohahmonaan palstan paras: JHag, mystinen IFK-henki= SM-liigan Ferrari/Liverpool.

- TPS: Taitoon perustuva pelityyli(tosin tällä kaudella materiaali on pakottanut ajoittain pelaamaan puolustuksen kautta), Hienot perinteet, Hyvin käyttäytyvät fanit, jotka osaavat sekä voittaa että hävitä tyylikkäästi, Hyvät kirjoittajat JA:ssa

NEGATIIVINEN:
-HPK: Jukka Jalonen, tapa jolla seura on pitänyt yhdistysmuotonsa. Mikäli joku haluaa kommentoida tätä, ehdotan keskustelua yksityisviestein, koska en halua olla tekemässä tästä uutta RY-keskustelua.

NEUTRAALIT:
- Kaikki loput(pois lukien The One and only, joka on käsitelty avausviestissä): Tähän ryhmään kuuluvat ne seurat jotka herättävät vain neutraaleja tuntemuksia sekä sellaiset, jotka herättävät tasaisesti molempia tuntoja.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Jos kysymys olisi esitetty jokunen viikko sitten, olisin voinut laittaa selvän listan sekä pitämistäni että ei-pitämistäni joukkueista, mutta koska aika kultaa muistot tai haalistaa huonot asiat, on kahtiajako melko vaikeaa. Suurin osa joukkueista sijoittuu ns. harmaalle alueelle, josta on vaikea sanoa yhtään mitään. Mitään suuria tunteita ei ole pelissä tuolloin.

Ässät on suuri rakkauteni, vaikka olenkin nähnyt valon vasta näin, joku voisi sanoa, kypsällä iällä. Mutta miksi pidän Ässistä, se onkin vaikeaa. Ässissä on sitä jotain, joka saa sydämen sykkimään ja pulssin kohoamaan. Ässät on tunne rinnassa ja kevyt hymy huulilla. Ässät on kaunis ja samalla rujo. Ässät on minulle ihmisen näköinen. Joukkue, joka on täynnä persoonia ja upeita ihmisiä, pelaajia, joilla sykkii rinnassa samanlainen ässän muotoinen sydän, jonka eräänä päivänä huomasin sykkivän myös omassa rinnassani. Ässä-fanit ovat upeita ihmisiä, jotka osaavat yllättää minut joka kerta uudella tavalla.

Pidän myös Tepsistä, jonka rinnalla kasvoin nuoruuteni. TPS tuo mieleen hienoja muistoja Kupittaalta ja autuaalisen fiiliksen, jonka se tuolloin minulle tuotti. Fanit ovat fiksuja ja ehkä osa jopa filmaattisia.

Tähän väliin tulee tuo harmaa alue, joka elää jokaisena hetkenä. Fanit, jotka tunnen, ovat tuoneet oman leimansa jokaiseen joukkueeseen ja nämä leimat ovat olleet tähän asti pelkästään positiivisia.

Tietenkin löytyy aina joukkueita, joista en pidä. En pidä joukkueista, jotka vainoavat uniani. En pidä siitä, että herään yöllä hiestä märkänä kauhuissani nähtyäni unta jääkiekosta. Toiset joukkueet ovat saaneet ikävän leiman vain faniensa ansiosta tai takia. Tietyissä halleissa on käynyt niin ikävästi, että lapsiani on kiusattu tai pilkattu niin, että nämä eivät enää uskaltaudu mukaan kyseisiin peleihin. Tämä on ikävää ja heittää ikävästi leiman myös joukkueen ylle. Mutta en lähde erittelemään näitä joukkueita, ehkä joku tuntee pistoksen sydämessään, tosin epäilen sitä, sillä uskon ja toivon, että tällä palstalla on vain fiksuja ihmisiä, jotka eivät syyttäisi viatonta lasta oman suosikkijoukkueensa kannattamisesta.

Niin, muista joukkueista löytyy hyviä ja huonoja puolia. On päiviä, jolloin vihaan kaikkia muita joukkueita ja on myös päiviä, jolloin kaikki ovat ystäviäni. Tänään on hyvä päivä, toivottavasti näitä riittää.
 

Tomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
VIHREÄÄ:

- Kerho tietysti. Parhaimmillaan huikeaa taitokiekkoa, kerrassaan Suomalaisen jääkiekon edistäjä! Tarvittaessa taitaa myös fyysisen puolen.
- JYP kerää sympatiat minulta. Jos HPK ei menesty, toiseksi paras vaihtoehto olisi JYP Jyväskylästä.
- FPS, kunhan nousee liigaan.

PUNAISTA:

- Jokerit. Raimo ja raha. Niin ja Tomek.
- TPS. Rautee pelaa, Ikonen parantaa.
- Kärpät, ihan vain sen kaamean naiskuuluttajan vuoksi. Kai se Oulussa oli..
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi Pidän.

Hifk. Joukkue josta pidän koska aina jotain tapahtuu. Tapahtuu kaukalossa, kaukalon ulkopuolella, kabineteissa ja ihan missä vaan. Tunnen paljon Hifk:n kannattajia ja siksi pienoisia sympatioita, koska ovat mukavia ihmisiä. Pentti Matikainen on yksi syy. Miehessä on karismaa ja ulosanti on jotain joka saa aina suuni virneeseen. Minä en tiedä miksi minua alkaa aina naurattamaan kun tämä herran avaa suunsa. Pointsit nousee Penan takia paljonkin.

Ilves. Jos kerran Raimo Helminen vielä voittaisi sm-kultaa niin se olisi siinä. Jostain kumman syystä toivon sitä ja siksi sympatioita Ilvekselle.


En pidä.

Lukko. Periaatteessa tästä on vähän kaksijakoiset tunteet. Kannatan satakuntalaista urheilua mutta sitten on tämä Lukko. Parhaat voiton kiksit tulee kun Lukko kaatuu. Voih sitä 19.10 päivää. Aaaah. Kauden kohokohta itseni kohdalla. Täh..... kohdalla ne viimeisimmätkin Lukko sympatiat putosi ja alas. No jos Ässät jostain kumman syystä ei ole enää jatkossa niin seuraan kyllä mielenkiinnolla (En oikeen tiedä onko sympatioita. Olen kyllä sanonut niin mutta jotenkin ne tunteet erillaisia ovat. Vähän niinkuin katotaan miten pärjäävät) Lukkoa. Kuitenkin jotain mielihyvää se aina aiheuttaa jos huonosti menee. Kummallinen on ihmisen mieli.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti TouchAndGo
Aiheesta kolmanteen. Kuka on se isokokoinen, lyhyttukkainen ja HPK-paitaa päällä pitävä kaveri seisomakatsomossa?

Ei mikään ihme että ko. kaveri, jonka nimeä en viitsi mainita koska en tiedä kiinnostaako häntä tulla mainituksi, näkyy. Luultavasti Hockey Night näet kuvaa mielellään äänekkäintä katsomonosaa ja sieltä Kerho-väritteisintä osaa. Tuosta porukasta tämä herra erottuu suuren kokonsa ansiosta helposti.

Noh, itse asiaan.

Sympatiaa herättävät loistavien faniensa takia JYP, Hienon porilaisen hulluuden ja muutaman pelaajapersoonan takia Ässät sekä mukavaa kiekkoa hyvien yksilöidensä avulla pelaava Blues.

Inhokkeja ovat sitten konemaisen kannustuksen ja nurkkakuntaisen toimittajakunnan paapoma TPS, jääkiekkopeliä kahvaamalla tappava Tappara sekä faniensa "fiksuilla" kommenteilla esiin noussut Pelicans. Mainittakoon että paljon jääkiekkomatkoja tehneenä ainoa paikka jossa tavaraa on tullut niskaan, on Turun kriisiajan vesivarasto.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Eikös tuo Sikakatsomon johtohahmo ollut ihan nimetty Hesarin jossain jutussa kyseisestä katsomosta? en kyllä muista nimeä juuri nyt.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
listaa

Paha on mitään listaa ruveta tekemään, mutta yritetään:

Rakastan:

JOKERIT:

- ei tarvitse perusteita, Jokerit on minulle se ainoa ja oikea.

Pidän:

Ässät: Viime vuosina pahoissa ongelmissa rypenyt seura saa täydet sympatiani. Syitä on vaikea sanoa. Ehkä se että Ässät lähtee joka vuosi liigaan altavastaajana.

Lukko: Pikkuseura saa sympatiani. Panostaa nykyään omiin poikiin ja se tuonee tulosta lähivuosina.



En pidä:

HPK: Jokin HPK:ssa on sellaista, että se saa niskakarvani nousemaan pystyyn. Ehkä se saattaa johtua faneista, joiden tietty ylimielisyys ärsyttää, lisäksi sikakatsomo saa oikeastaan enemmänkin halveksuntani. Jukka Jalosen tämän kauden tempaukset eivät ainakaan pönkittäneet HPK:n asemaa silmissäni. KiekkoRitarin näkemys areenan tunnelmasta oli myöskin naurettava, mistäs olet tuollaisen mielipiteesi repäissyt, oletko koskaan edes vieraillut areenalla?

HIFK: Niin, mitä tähän voi sanoa. On tainnut tulla äidinmaidossa tämä negatiivinen suhtautuminen HIFK:hon. Faneista ei ole pahaa sanottavaa, huumoria tuntuu löytyvän ja mukavan oloisia tyyppejä, ainakin ne joiden kanssa olen jatkoajassa tutustunut.
Alpo Suhonen on yksi syy miksi HIFK on inhokkilistalla, ehkä se on se suurin syy. Onhan jäähallissa parhaimmillaan hyvä tunnelma, mutta väitän, että jos Jokerit pelaisi jäähallissa ja fanikatsomomme sijaitsisi B2:ssa, meteli olisi myöskin huikea.
HIFK on toki rakas vihollinen ja sen voittaminen tuntuu parhaimmalta koko liigassa, tappio on kuin maanpäällinen helvetti, aina ;)

Muut joukkueet luokitellaan osioon neutraali.
 

lihaani

Jäsen
Skitsofreniaa

Joukkue, jota ihailen on HPK. Pelaa parhaillaan sellaista hokia, että huh huh! Hieno yhdistelmä nopeutta, taitoa ja kovuutta.

Joukkue, jota halveksin on HPK. Vaikka Petteri Hirvonen onkin entiseltä ammatiltaan mittamies, ei hän sentään Jutta Jalosen tasolle tässä lajissa yllä.
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Joukkue X

Elän joka solullani Jokereita.
Näin ekan matsini 70-luvun puolivälin jälkeen Nordenskiöldin hallissa, kun faijani minut sinne vei.

Olen tapellut suosikkini puolesta pikkupoikana, olen puolustanut kunniaani rämäisellä 80-luvulla.

Olen pyyteettömästi rakastanut suosikkiani, niin myötä- kuin vastoinkäymisissäkin.

Ukkini kannatti Töölön Vesaa ja vei faijani katsomaan niitä matseja, ja kun vuonna 1967 joukkueen nimi muuttui Jokereiksi, sanoi ukkini itsensä irti niistä touhuista, mutta faijani jatkoi.
(Pelasivatpa muuten vanhoissa Töölön Vesan pelipaidoissa muutamat seuraavat matsinsakin!).

Ukkini muuten katseli jo toisen maailman sodan aikana Kallion kentän ääressä, kuinka Kallion koulun ylin kerros lenteli pois kerta toisensa jälkeen ryssien pommitusten seurauksena.

Mitä näihin edellä mainittuihin perinteisiin tulee, niin "Jokerit" pelasi ensimmäisen pelinsä juuri Brakun kentsulla seitsemän vuotta myöhemmin kuin paikallisvastustaja.
Seurana tämä omituinen on yli satavuotias, mutta ei sen kummempaa. Ei ainakaan mitä jääkiekosta puhutaan.
Miksi kukaan ei muuten kyseenalaista sitä faktaa, että Ifk osti itselleen sarjapaikan salibändyn sm-liigassa, kun eivät sinne muuten itse päässeet? PK-35 vaan. Eikö niin?

Mitään joukkuetta en vihaa, siihen kun ei ole mitään syytä.
Kaikki ovat tarpeellisia, mutta parhaimmat tyypit omien lisäksi tulevat naapurista. Kuinkas muuten?
Heidän kanssaan on tullut käytyä parhaimmat keskustelut, väittelyt, tappelut ja aina on myönnetty tosiasiat. Ainakin loppujenlopuksi. Jos ei muuten.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
SaiPaa ei tarvitse perusteluja.

Kärppiin ja HPK:hon pätee samat asiat: hyvä pelityyli. Eli nämä ovat niitä sympatiajoukkueita. Myös Jokerit saa jonkunlaiset sympatiat, mutta tätä en oikein osaa perustella.

Antipatiaa aiheuttaa Tappara ja JYP. Mm. pelityyli ratkaisee tämän.

Muut on siinä välissä, eli neutraalia.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikka nimimerkkini mukaisesti olen tupsahtanut Lahden kaupungissa maailmaan, olen elämästäni asunut lähes 30 vuotta Raumalla ja sitä kautta olen kasvanut Lukkoon kiinni. Ei sitä kannata sen kummemmin perustella, mitäpä muutakaan jääkiekkoseuraa sitä meikäläinen kannattaisi, vaikka nykyään täällä maaseudulla kaupungin ulkopuolella asustankin ja tuttavapiirissäni on sekä Ässien että Tepsin kannattajia enemmän kuin Lukko-faneja. Ihmettelen niitä jotka kyselevät missä hallissa (Porissa tai Turussa) kävisin katsomassa liigakiekkoa jos Raumalla sitä ei näkisi? Vastaan aina, että en missään. Katsoisin Lukon pelejä vaikka se pelaisi III-divisioonassa, se on saletti juttu. Lukkoa en hylkää koskaan, ja jos niin kävisi että Lukko joskus pelaisi jossain muussa sarjassa kuin SM-liigassa niin sen myötä minun kiinnostukseni SM-liigaan katoaisi kuin pieru Saharaan.

Loput 12 liigajoukkuetta kuuluvat ryhmään "muut". Jokaisessa on jotain hyvää ja jotain huonoa, sen kummemmin niitä tässä vaiheessa erittelemättä. Jokaisen menestyminen herättää riemua silloin tällöin, odottamattomat tappiot puolestaan vahingoniloa. Mutta se pätee siis tasapuolisesti kaikkiin muihin 12 joukkueeseen.
 

EDDIE C

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi (sympatiat Ruotsille)
Näin ensimmäiset Jokerimatsit vuonna 1975, Ja olen siitä lähtien kannattanut Jokereita. Mikään muu suomalainen lätkäjengi ei kiinnosta minua tippaakaan. Paitsi HIFK jota vihasin yli kaiken, kunnes 90-luvulla viha sammui kun Jokerit alkoi menestyä paremmin.
Tällä kaudella nämä Sipoon kuninkaat ovat alkaneet taas vituttaa minuakin siinä määrin että ne on pakko laittaa tähän listaan molemmille puolille.

+ JOKERIT
+HIFK (liiga olisi todella tylsä ilman teitä)

-HIFK
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Harvoin tulee kyllä tänne kirjotettua, mutta sen verran hyvä ketju, että pakko.

Sympatiat kärppien jälkeen järjestyksessä,

1. HPK, pelaa sellaista hyökkäävää kiekkoa, josta itse tykkään. Siksi en oikein ymmärrä näitä muiden hpk antipatioita.
2. Jyp, Suomen toiseksi pohjoisin liigaseura, pelaa pienellä budjetilla.
3. Muut pikkuseurat.

Ja sitten toisesta päästä,

Jokerit, Blues, varmaan siksi koska molemmat joukkueet ovat pääkaupunkiseudulta, ja pelaavat suurella pelaajabudjetilla. Jostain syystä K-espoota kohtaan ei ollut vielä mitään antipatioita, mutta nimen vaihdoksen jälkeen niitä alkoi vaan tulla. Jokereita olen kyllä aina vihannut.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti tommilin
Inhokkeja ovat sitten konemaisen kannustuksen ja nurkkakuntaisen toimittajakunnan paapoma TPS, jääkiekkopeliä kahvaamalla tappava Tappara sekä faniensa "fiksuilla" kommenteilla esiin noussut Pelicans.

Noniin, näiden "fiksujen" kommenttien takia HPK:sta on tullut eniten "vihaamani" joukkue. Tai siis lähinnä fanien itkeminen väärästä kohtelusta, Jalosen käyttäytyminen ei myöskään voi olla vaikuttamatta asiaan. HPK:llahan on tasokkaita kirjoittajia täällä jatkoajassa, mutta voisivat säästää energiaa välillä hävityn pelin jälkeen muuhunkin kuin itkemiseen, joskus tappio voi olla jopa oman huonouden syytä!

Kärpät ei enää pahemmin vihaa herätä, mutta Tapparan kanssa taitavat kuitenkin olla HPK:n jälkeen toiseksi eniten inhoa herättävät joukkueet. Perusteluja ei pahemmin ole, kuitenkin nämä joukkueet on ok.

JYP on jo vuosia ollut suosikkini, siis Pelicansin jälkeen. Tiedä häntä mistä kiinnostus joukkuetta kohtaan on syntnyt, mutta sympatiat Jyväskylään joka tapauksessa. Harmi vain, että Kärpät taitaa viedä tämän ottelusarjan...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En juuri aikaisemmin ole välittänyt muiden liigaseurojen pärjäämisestä, mitä nyt asuinpaikka on saattanut hieman vaikuttaa asiaan. Korkeintaan kannatukseni on saanut se finaaliparin vähemmän ärsyttävä joukkue. Se ärsyttävyyskin on aina ajankohtaista, mitään pitkää vihasuhdetta minulla ei ole mihinkään joukkueeseen, paitsi Tapparaan. Ja siihenkin vain sen takia, että lapsuudessani yksi kaveri kannatti suureksi harmikseni Tapparaa (ei mitään aavistusta, mikä asiassa minua silloin harmitti). Kehtasi vielä pitää Tapparan takkia yllään. Silloin kukaan ei puhunut kahvakiekosta halaistua sanaakaan. Jostain syystä nyt JYP ja Blues ovat niitä mielenkiintoisia joukkueita. Edelleenkään en osaa sanoa miksi.

Tässä on nyt varsinkin tänä vuonna saanut kuulla, että Kerhon fanit ja varsinkin sikakatsomo ovat ylimielistä porukkaa. Rohkenen kuitenkin väittää vastaan. Vahva itsetunto olisi paljon kuvaavampi termi. Vastustajille toki aina huudellaan katsomossa ja keskustelupalstoilla, se tulee jo äidinmaidon mukana. Silti taustalla on aina myös vastustajan sanaton kunnioitus, uskokaa tai älkää. Hämeenlinna on pienehkö kaupunki, joka elää lähes pelkästään jääkiekolle. Siihen kulttuuriin on ulkopuolisen vaikea päästä sisälle. Muiden liigaseurojen kannattajat yleensä näkevät vain sen huutelupuolen ja kukkoilun (jota itse kutsun hurtiksi huumoriksi). Jos olette koskaan keskustelleet jääkiekosta hämeenlinnalaisten kanssa kasvokkain, ette ikinä väittäisi heitä ylimielisiksi. Hämeenlinnalaisen ei tarvitse myöskään koskaan perustella mielipiteitään toiselle hämeenlinnalaiselle, koska melkein kaikki suhtautuvat jääkiekkoon samalla tavalla, eli täydellä sydämellä. Siksi me olemme täälläkin yhtä suurta rintamaa, jotkut kutsuvat sitä leikillisesti Kerho-mafiaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Sammy56

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Dallas Stars, ManU
Olen ollut Jyp fani koko lyhyen ikäni jota olen kiekkoa seurannut. Lajista on enimmäkseen hienoja muistoja kertynyt, mutta tottakai lajiin kuuluu niitä vähemmän hienojakin asioita. Esim mopo on karannut SM liiga johtajien käsistä . Asioita ei hoideta enään suoraviivaisesti ja rehdisti vaan politikoiden ja katsoen mikä on kenenkin etu ja missä kassissa kenenkin rahat ovat. Itse peleihin liittyvistä asioista ei edes jaksa mainita koska nekin ovat tarpeeksi retuperällä.

Parhaat asia liittyvät ehodottomasti pudotuspeli sarjoihin. Tosin niissä joissa Jypille tuli menestystä on jo aikaa. Mutta aika kultaa muistot. Sitten taas uudestaan kun natsaa.

Muita seuroja joita olen kannattanut aikojen saatossa siinä sivussa on ainakin TPS joka on menestyksestään huolimatta aikojen saatossa ollut aina ns. hillitty joukkue. Se on ainakin merkki ammattimaisuudesta. Myös Tapparalle on sympatiat koska siellä pelaa niin paljon Ex. Jyp pelaajia.


On myös seuroja joista en pidä. Esim. sen takia että jotkut pelaavat jotain virkamies kiekkoa ja sitten valitetaan muille että muut kahvaavat tai jotain. Eli tulos on + - 0 koska pelityylit eivät voi olla samoja kaikissa joukkueissa. Ja toinen on ainainen ylistys mediassa vaikka muissakin joukkueissa on pullollaan saman tasoisia pelaajia vuodesta toiseen.
 

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokereita kannattanut 8-vuotiaasta saakka eli vuodesta 1993. Onhan se vaikea perustella, mikä omassa suosikissa on alunperin kiinnostanut. Joka tapauksessa homma lähti liikkeelle ottelusta Kiekko-Espoota vastaan (3-3 kai) - Jokerit pelasivat viihdyttävää lätkää ja myös faija kannatti heitä.

Sen jälkeen samana keväänä nähtiin Jokerien tipahtaminen puolivälierissä Ässille. Ratkaisuottelu taisi päättyä 6-7 ja kyllä pikkupoikaa itketti. Kettererin taitoja tuli haukuttua oikein kunnolla ja muistan vieläkin todella aidosti, kun Make pisti mailansa palasiksi ylärimaan. Homma kuitenkin jatkui ja tulee todennäköisesti jatkumaan monta vuosikymmentä lisää. Ehkä se pysyvyys lähti liikkeelle juuri siitä takaiskusta Ässiä vastaan. Ai ai pistäkää joku muistoketju pystyyn, tarinaa riittää.

Miksikään "faniksi" en itseäni kuitenkaan luokittele. Eli en tunne kuuluvani mihinkään jokeriyhteisöön, joka jakaa kuolemantuomiota veljeilystä jonkun toisen joukkueen/niiden kannattajien kanssa. Matseissakin tulee pyörittyä ilman fanipaitaa (vaikka kaksi jostain löytyykin) ja äänenkäyttö on lähinnä sitä, kun puhun kaverin kanssa matsista.

Ja jos sitten asiaan...

Jotkut joukkueet saattavat välillä saada minulta arvostusta, mutta se kestää ehkä viikon tai kuukauden. HIFK on viime vuosina jäänyt pysyvästi arvostuksen kohteeksi. Siihen vaikuttaa juuri ne edellämainitut asiat: kannattajat, old time hockey, loistava juniorityö ja jopa musiikki. Se joukkue saa aina syttymään. Nuorempana sitä IFK-vihaa oli jonkin verran, mut hei pojat on poikia. Arvostusta löytyy yleensä myös pikkuseuroille, jotka onnistuvat pärjäämään odotuksia paremmin. Esim. SaiPa tämän kauden alussa.

No sit negatiiviset. Mitään seuravihaa ei ole, mutta jotkut pienet asiat pistävät usein ärsyttämään. Tällä kaudella ne ovat olleet:

- Sikakatsomon käytös
- Bluesin maalimusiikki
- J. Jalosen mailanmittaus
- TPS:n rotat, nyt viimeisin Rautee-tapaus
- Kaikki makailut jäänpinnassa
- Tiettyjen kärppäkannattajien käytös

Ei nyt tuu enempää mieleen.

Edit: Ja lisätään vielä, että IFK:n naispuoliset katsojat ovat usein aika kissoja :)
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
PIDÄN:

HIFK:
- pelasi joskus hyvää fyysistä jäkiekkoa
- tunnelma hallissa, sekä Nordenskiöld.. että LA-Areenalla
- asialliset fanit
- Pena(ilu)

EN PIDÄ:

HPK:
- "sympaattinen pikkuseura" -lause, joka jostain ihmeellisestä syystä yhdistetään tähän yhdistysjoukkueeseen (tällä joukkueella on yksi SM-liigan suurimmista pelaajabudjeteista)
- ulkomaalaispelaajien skouttaus, SM-liigan huonointa. Tämä yhdistys raahaa joka vuosi kaksi tai kolme täysin paskaa tsekkiä / kanadalaista Suomeen.
- yhdistys
- tietyt fanit, joilla antipatioita jokereita kohtaan

KÄRPÄT:
- porot
- ylimieliset fanit, tietävät omasta mielestään kaiken
- SM-liigan rumimmat pelipaidat
- porot
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös