Miksi nuori ei juo?

  • 11 700
  • 55

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Humalassa rööki suussa--> pahempi krapula tiedossa?

Viestin lähetti miikafrans
Tähän täytyy itse elvistellä,ettei röökin polton lopettamisen jälkeen ole ollut krapulaa juuri nimeksikään!

Ja tähän on pakko taas vastata.
Jos en polta juodessani jotain niin krapulakaan ei ole yhtä paha.
Olen todennut myös että jo yöllä alkaa kaikki vatsassa oleva nousta ylöspäin ja tulla ulospäin suun kautta, jos on poltellut.

Ja minä siis en polta, en muuta kuin siinä tilassa että olen humalatilassa, jos silloinkaan.

Ja nyt kun vielä joku muu kirjoittaa jotain tällaista, ei mietteeni tästä ole voinut olla vain kuvitelmaa kun miikafransilla samoja tuntemuksia.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä nuoret juovat. Tänään tiistai iltana tuli puhelu jonka takia minun oli pakko käydä Turussa. Itse olin ja olen vieläkin humalassa, mutta ajokuntoista kuskia oli pirun vaikea saada. Kuudennella puhelulla vasta tärppäsi, vaikka luurin päässä oli perheen isiä ja vastuulisia projektipäälliköitä. Eli kyllä Raumalla ainakin otetaan viikollakin troppia reilusti.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itsellänihän menee asia niin, että nuorena en ottanut ja nyt otan. Tosin riippuen asianhaaroista, voisi sanoa että olen edelleenkin nuori. Meinaan nyt kuitenkin nuoruudella teini-ikää, sekä varhaista että myöhempää (myöhäisempi ns. post-teinikausi taitaa olla nyt meneillään).

Vasta 22-vuotiaana tuli ensikertaa kajottua alkomahoolin ihmeelliseen maailmaan. Enkä kadu mitään.
 
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti Ted Raikas
Itsellänihän menee asia niin, että nuorena en ottanut ja nyt otan. Tosin riippuen asianhaaroista, voisi sanoa että olen edelleenkin nuori. Meinaan nyt kuitenkin nuoruudella teini-ikää, sekä varhaista että myöhempää (myöhäisempi ns. post-teinikausi taitaa olla nyt meneillään).

Näin minäkin omalla kohdallani tulkitsisin, mutta samanlaisiin ikälukemiin en pysty. Minulle ensimmäinen örvellys sattui 19 vuoden ikään, ja nyt meno on kieltämättä turhan hurjaa. Katumisen aihetta alkoholi on pikemminkin antanut 19 ikävuoden jälkeen kuin sitä ennen.

Jostain syystä 18- ja alle 18-vuotiaana juominen ei maittanut lainkaan. Pidin kynnystä liian korkeana, ja kivaa oli muutenkin. Tavallaan harmittaa, että nyt alkoholi on useimmissa illanvietoissa pikemminkin itsestäänselvyys. Joskus oli toisin.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti goldenawe
"Se on kun tuon viinanperkeleen kanssa ruvetaan läträämään..."

Ainoa mistä tulee huolehtia ei ole se että ehtii ajoissa nukkumaan. Se on se että kämppä on aina suhteellisen siisti! Voi olla että tulee jatkot.

Joopa joo, känissähän tässä jo kohta ollaan. Eli kyllä se punssi aina silloin tällöin maistuu. Tuosta kommentista että kämppä pitäisi olla suhteellisen siisti ns. radalle lähdettäessä. Kyllä kyllä,
mahdollisilla jatkoilla (ovat muuten taas kertaa lähempänä...) voi sitten keräillä pinnat himaan. Enemmän itseäni motivoi kuitenkin mahdollinen lievempi krapula. Sairasta tai ei, mutta itselläni pahakaan krapula ei tunnu niin pahalta jos kämppä on kuosissa. Jos taas aamulla vaikkapa vessaan raahustaessaan törmäilee pulloihin ja lattialla kieruviin haiseviin sukkiin yms. on tiedossa helvetillinen jysäri. Olenkohan erilainen?
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse alotin 15-vuotiaana, sen jälkeen on tahti tasaisesti rauhoittunut. Kalja maistuu edelleen erittäin hyvin, mutta bileet/raflat on jäänyt hyvin vähälle. Oikeastaan käyn baarissa ainoastaan livemusa-iltoina. Tulihan sitä silloin joskus 15 vuotta sitten tarpeeksi riehuttua.
 

Fordél

Jäsen
Allekirjoittanut ei ole ikinä ymmärtänyt alkoholin hienoutta. Olen toki kyseistä litkua maistanut, mutta koskaan en ole elämässäni kännejä vetänyt. Ja tossa 7v. sitten ajattelin, että otetaan nyt tähän asiaan tiukka linja ja ryhdyin absoksi. Kertaakaan ei ole elämässäni edes ollut lähellä, että olisi tuota päätöstä tarvinut ruveta perumaan.

En nyt ole enää aivan nuori, mutta jos silti käydään vastailemaan tohon otsikon asettamaan kysymykseen: en juo, koska mua ei huvita. Siinä yksinkertainen syy! Ei ole koskaan niin tehnyt eikä koskaan myöskään tule huvittamaan. Taustalla mulla ei ole mitään ideologiaa, enkä ole mikään huippurheilija yms.

Osahan porukasta ryyppää, jotta sitä kautta pystyy "pakenemaan" todellisuutta. Itse oon funtsinu, että kyllä kaikki mitä eteen tuodaan pitää kohdata sellasenaan ja selvinpäin. Sitten suurin osahan varmasti ryyppää ihan vaan pitääkseen hauskaa. Ei toimi mulla. Musta selvinpäin pystyy pitämään ihan samalla tavalla hauskaa ellei jopa paremmin. Toisaalta mistä tiedän kun en oo sitä toista tyyliä kokeillu. Vaikkaan vaan...

Aika paljonhan tää homma on kiinni kaveripiiristä. Koska mulla ei mitää kovin juoppoja kavereita ole koskaan ollut (niiden normaalia pe-la baarihönöilyä lukuunottamatta), niin se on varmasti osaltaan helpottanu päätöstäni. Mutta uskokaa pois niin kyllä tätä päätöstä on joutunut selittämään! Onneksi ei enäää juurikaan kun kaikile se on jo selvää. Mutta kuten Sipe Santapukku jossain haatatttelussa sanoi niin kysymyshän pitäisi asettaa toisin päin eli miksi juot? Tohon kysymykseen en ole vielä saanut kunnollista ja järkevää vastausta.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Alle kahdeksan ravintola-annoksen/vko tahdissa olin vielä perjantaina kello 18:00...sen jälkeen raja-aidat ylittyivät kuin Edwin Mosesin treeneissä konsanaan.

Viestin lähetti sweeney
Tässä on alkanut miettimään onko tuossa juomisessa loppujen lopuksi mitään järkeä?

Päällisin puolin hyvä kysymys, mutta kun miettii vähän, sittenkin turha. Elämässä on paljon upeita asioita, joiden upeutta on vaikea perustella järkisyin. Öh, siinä ei nimittäin ole mitään järkeä.

*schwupp* No niin...
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Asiaan liittyen, otetaanpa vielä esille muutama rasittava ihmisryhmä:

Rasittava ihmisryhmä #1: Jengi joka kehuskelee juomisillaan.
Rasittava ihmisryhmä #2: Jengi joka kehuskelee juomattomuudellaan.
 

Fordél

Jäsen
Jos Dougille tuli ihmisryhmä #2 mieleen meikäläisen kirjotuksesta niin haluaisin selventää etten missään nimessä ole kehuskelemassa juomattomuudellani. En todellakaan ole sen takia yhtään parempi ihminen kuin ne jotka juovat. Se on vaan valinta muiden joukosta enkä halua tehdä siitä mitään numeroa. Ja jos joku juo niin ei siinäkään mitään. En todellakaan lähe tuomitsemaan ketään mokoman asian takia.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Fordél
Jos Dougille tuli ihmisryhmä #2 mieleen meikäläisen kirjotuksesta niin haluaisin selventää etten missään nimessä ole kehuskelemassa juomattomuudellani. En todellakaan ole sen takia yhtään parempi ihminen kuin ne jotka juovat. Se on vaan valinta muiden joukosta enkä halua tehdä siitä mitään numeroa. Ja jos joku juo niin ei siinäkään mitään. En todellakaan lähe tuomitsemaan ketään mokoman asian takia.

Jatka vaan Fordel omalla valitsemallasi linjalla. Kertomalla sopivissa tilanteissa (nyt täällä jatkoajassa) absolutismistasi alkoholin suhteen, voit pelastaa yhdenkin ihmisen elämän. Sen suurempaa ei toinen ihminen voi toiselle tehdä. Kun siitä kertoo luonnollisena elämänratkaisuna niin kuin sinä olet rohkeana ja nöyränä tehnyt, en voi kuin kunnioittaa tekoasi.
Koskaan ei voi tietää, kuka on alkoholisti ja silloin yksikin ryyppy on liikaa. Lopulta menee koko inhimillinen elämä. Kärsimykset niin alkoholistille kuin hänen läheisilleen muodostuvat suunnattomiksi.

Onneksi kaikista ei tule alkoholisteja ja he pystyvät juomaan alkoholia hallitusti. Kenestä tulee alkoholisti, sitä emme tiedä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Fordél
En todellakaan ole sen takia yhtään parempi ihminen kuin ne jotka juovat. Se on vaan valinta muiden joukosta enkä halua tehdä siitä mitään numeroa.
Upeata asennetta ja en voi muuta kuin kunnioittaa! Juuri noin sen pitäisikin mennä.

Liian usein törmää niihin nuoriin ja hieman ehkä vanhempiinkin ihmisiin, jotka jaksavat mainostaa omaa raittiuttaan ja sitä kautta nostaa itseään muiden yläpuolelle, katsoen toisella tapaa tekeviä nenänvartta pitkin. On nimittäin jossain määrin, ainakin tietyissä piireissä, muotia olla abso ja mainostaa sitä ja pitää itseään henkisenä ja vahvasti sivistyneenä juuri sen takia. Minusta silloin siinä on jotain väärää. Sama pätee myös toisinpäin niihin, jotka juomisensa kautta uskovat olevansa muita sikamageempia tyyppejä. Silloin ainakin minun mielestäni on kyse oman egon pönkittämisestä, eli jossain kohtaa ei ole oikein itsetunto kohdillaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joku ottaisi tämän "kehumisena", mutta Frank Sinatra sen sanoi, olen täysin samaa mieltä.

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day."

- Frank Sinatra
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tässä kokoelma Diamond Daven elämänfilosofioita...elämäntyylistään:

"I would just like to say that after all these years of heavy drinking, bright lights and late nights, I still don't need glasses. I usually drink straight out of the bottle."

"I think people want the balance more than ever. You know, plant an Ethiopian, feed the rain forest, save the ozone layer--you gotta have that! "Oh woe is me," as a form of self-dramatization, is always fun. It shouldn't be replaced, but there should be a balance. Sooner or later, it's Miller time!

Sooner or later, there is some hallelujah, watusi-tailgate, light-up-the-goddamn-sky-it's-finally-the-weekend, okay? And I don't care whether you wear a cowboy hat or your hair is purple, I don't care if you have a wedding ring or a clit ring, sooner or later, there's Miller time! That doesn't mean simple belly laughs, and it doesn't mean high-brow. It just means, "Wanna go have a drink?"

"I used to have a drug problem, now I make enough money."

"Yeah, I used to jog a lot but the ice-cubes kept falling out of my glass."


Kommentteja entisten VH-bändikaverien juomisesta jne.:

"Michael (Anthony) is a connoisseur of Jack Daniels...his best line is he likes a woman who knows what she is doing, cause after he finishes a bottle of Jack...he don't"

"ALEX! I'm sorry, the motherfucker's been drinking since the 4th of July!"

"Old Van Halen, when I was in it - classic Van Halen - makes you wanna drink, dance and screw, right? And the new Van Halen encourages you to drink milk, drive a Nissan and have a relationship."

"The only people who put iced tea in Jack Daniel's bottles is the Clash baby!!"


Oli ihan pakko taas.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juominen, juu... Taisin olla itse ensimmäistä kertaa humalassa 13-vuotiaana. Tuo oli kuitenkin vain yksittäinen kerta. Tuosta reilu puoli vuotta eteenpäin, ja ollessani jo reilut 14-vuotias, elämässäni tapahtui suuria, traumaattisia asioita, joita sitten hukutin alkoholiin. Melko surutta tuli hetken aikaa otettua, ja näin jälkikäteen mietittynä tuo kaikki oli loppujen lopuksi melko surkeaa: alkuillasta oli hauskaa, mutta kotiin tultua suru ja paha olo vain velloivat kahta kauheammin. Jossain vaiheessa sitten ymmärsin lopettaa, ja tuon jälkeen alkoholin käyttöni on ollut maltillista jo useamman vuoden ajan. Harvoin olen kunnolla päissäni, mutta aina välillä tulee otettua yksi tai kaksi - tai vaikka viinipullo poikaystävän kanssa. Edes täysi-ikäisyyden saavuttaminen ei laukaissut kohdallani mitään hillitöntä ryyppäyskierrettä.

Viimeksi eilen ystäväni pyysivät minua baariin, mutta kieltäydyin. Kuulostaa tylsältä, mutta viime viikolla olin juhlimassa ja mahdollisesti ensi viikolla tulee eteen tilaisuus, jolloin jotain otan. Halusin siis pitää alkoholittoman viikon. Ei riippuvuus alkoholiin kovin nopeasti pelkän viikonloppujuhlinnan seurauksesta synny, mutta enemmän olen pohtinut henkistä/sosiaalista riippuvuutta. Kotonani on varoittava esimerkki siitä, miten alkoholia on saatava jokaisena viikonloppuna, jotta saa vähän paineita puretuksi ja samalla erimielisyydet selvitetyiksi känniriitelyn voimalla. En usko, että itsestäni koskaan vastaavaa henkilöä tulisi, vaikka joisin enemmänkin, koska tuo esimerkki todellakin on opettanut riittävästi, mutta en siltikään halua kokeilla "rajoja" ja oppia siihen, että viikonloppurentoutuminen tapahtuu lähes poikkeuksetta alkoholin avustuksella. Haluan jo tässä vaiheessa varmistaa, että mahdollisten tulevien lasteni ei tarvitse katsella viikonloppuisin ympäripäissään riehuvaa, itkevää ja kaatuilevaa äitiä.

Summasummarum... Alkoholi on ok, ja bilettäminen alkoholin voimalla on myös ok, mutta en halua tehdä kummastakaan itselleni tapaa, jota on toistettava viikottain tai ainakin useasti kuukaudessa. Haluan säilyttää kykyni nauttia alkoholittomasta lomasta, vapaa-ajasta ja ystävien kanssa oleilusta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Teini-iässä tulin kokeilleeksi humalajuomista riittävän usein todetakseni, että en kertakaikkiaan pidä känniin tulemisesta enkä kännissä olemisesta. Tunne, että ei ole täysissä sielun ja ruumiin voimissa ei miellyttänyt. Edes ns. nousuhumala ei oikeastaan tuntunut kivalta.

Absolutisti en kuitenkaan ole: pari saunakaljaa, muutama lasi punaviiniä ruoan kanssa, konjakki tai sherry kahvin kera tai paukku viskiä myöhäisillan päätteeksi (ei siis näitä kaikkia samana iltana!) maistuu oikein mainiosti.
Joko seurassa tai yksin.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni kaikista petollisin juttu on se, jos alkoholia juo suruunsa ja pakenee sen avulla omaa pahaa oloaan. Omalla kohdallani tulee seurassa juotua, yksin todella harvoin. Ja surun/mielipahan keskellä ryyppääminen ei tule edes minulle mieleenkään, mikä on todella hyvä juttu.

Alkoholia ei yleensä tule juotua kuin ryyppäämistarkoituksessa, sen myönnän. Itse asiassa luulen, että jos kaverit eivät joisi ollenkaan, en varmaan joisi minäkään. Kaveripiirin merkitys on todella suuri, tosin sen merkitys vähenee, kun ikää tulee lisää ja uskaltaa tehdä omia ratkaisuja.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Uskomatonta selkärangattomuutta taas liikenteessä tänään. Soittelinpa tuossa "kavereita" läpi kun ajattelin viettää iltaa bilistä pelaten, kaljaa juoden ja rokkikeikkaa katsoen. Saihan sitä taas soitella, jokaisella oli joku umpisurkea tekosyy olla juomatta itseään huonoon kuntoon:

"Kaveri" 1: Koulua huomenna. Joopa joo, tämä kaveri ei ole käynyt koulua vuosikausiin eikä takuulla mene huomennakaan tunneille. Säälittävä jätkä joka ei saa opiskeltua, mutta tuhlaa aikaansa luennoilla jotta omatunto ei soimaisi.

"Kaveri" 2: Töitä huomenna. Tämä kaveri oli vielä päivällä menossa ihan kympillä. Hehkutti vielä kuinka hänellä on semmoinen jobi tällä hetkellä että voi tulla ja mennä miten huvittaa. Yhtäkkiä alkoi muka moraali vaivata ja hän pääti olla huomenna kerrankin töissä perjantaina ilman krapulaa. Ei dippatyön teko ole työtä, varsinkaan kun työpiste on yliopistolla ja dippatyö on vasta alkumetreillä.

"Kaveri" 3: Paska bändi. No mikäs syy se on? Voi viinaa olla ilman hauskaakin. Kaikenlisäksi tämä kaveri oli väsynyt jostain iskupotku-treeneistä. Pelle!

"Kaveri" 4: Ei ole Oulussa. Selvä tekosyy. Hyppäisi junaan eikä kitisisi.

"Kaveri" 5: Krapulassa. Eikö tämäkään kaveri muka tiedä että juomisen lopettaminen aiheuttaa krapulaa.

Kaikenkaikkiaan masentavia poikamiehiä. Katsotaan niin viimeistään lauantaina nämä säälittävät amatöörijuopottelijat soittelevat innoissaan, että nyt ryypätään ja bla bla bla... En varmana lähde! Särpikööt siidereitään ihan rauhassa helvetin hintit.

Juodaan sitten parhaassa mahdollisessa seurassa eli ihan itsekseen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen menossa samaan suuntaan kuin hyvä frendini, joten saan häneltä kyydin.

Oma reissuni on sen luontoinen, että haluaisin korkata nyt heti aamulla autossa. Kuski ei ole absolutisti, mutta ei keitto niin paljoa maistukaan.

Tokihan voisin etupenkillä juopua, mutta saisin siitä myös kuulla sen verran paljon, että parempi jättää tekemättä. Kenen tahansa muun seurassa tätä ongelmaa ei olisi.

Matka ei onneksi ole kuin alun toista sataa kilometriä, kysehän ei ole tietenkään siitä, ettenkö kestäisi moista aikaa vaan siitä, että miksi aloittaa hauskanpito paria tuntia myöhemmin, kun sen voisi alkaa heti.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Tähänkö on tultu?!

Kaikenlaisia meriselittelyjähän sitä on kuultu viime aikoina jos jonkinlaisilta ja melko yllättäviltäkin tahoilta, mutta kyllä tällä hetkellä vetää mielen matalaksi tämä viimeinen.

Nimittäin, tällä päivämäärällä tämän ketjun kunniakkaan aloitusviestin rustannut nimimerkki ja henkilö on antanut minun ymmärtää, että ei olisi valmis tänä iltana ottamiseen. Ei sillä että mitenkään erityisesti kaipaisin tätä vedenallaolemisen Sergei Bubkanakin tunnettua henkilöä, mutta onhan se nyt perkele että tällaisena kiekkoiltana ja helluntain aattoiltana ei mukamas otettaisi.

Lähettämääni ottamisesta varsin selvästi vihjailevaan tekstiviestiin ko. nimimerkki kyllä jätti selvästi pienen porsaanreiän ja siksi en nyt vielä tässä vaiheessa iltaa aio musertaa häntä vallan. Toivonkin että kyseessä oli ns. mustaa huumoria.

Kaikessa järkytyksessäni menin poistamaan puhelimestani sen vastausviestin, jotenka en siis sitä aivan suoraan voi tähän nyt kopioida. Muistelisin kuitenkin siinä olleen jotakin "siskon miehen kaappien maalausta" tms. sontaa. Uskomatonta!

Tähän loppuun varaan muuten itselleni mahdollisuuden olla ottamatta tänä viikonloppuna töiden takia. Kiitos ymmärryksestä ja anteeksi.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakko nostaa pintaan, kun yksi kaverini aloitti viikko sitten täysraittiuden, mitä sitäkin edelsi jo pitkä, lähes täydellinen raittius. En voi kuin kaiholla muistella niitä hyviä aikoja, kun tämänkin kaverin näki vielä kännissä, vaikka tietysti kyseessä on henk. koht. päätös, jota sinällään pitää kunnioittaa. Silti vain ymmärtäisin ratkaisun paljon paremmin, jos olisi tulossa esim. lapsia.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Pee kirjoitti:
Pakko nostaa pintaan, kun yksi kaverini aloitti viikko sitten täysraittiuden, mitä sitäkin edelsi jo pitkä, lähes täydellinen raittius. En voi kuin kaiholla muistella niitä hyviä aikoja, kun tämänkin kaverin näki vielä kännissä, vaikka tietysti kyseessä on henk. koht. päätös, jota sinällään pitää kunnioittaa. Silti vain ymmärtäisin ratkaisun paljon paremmin, jos olisi tulossa esim. lapsia.

Sinähän puhut asiasta surullisesti niin kuin kaverisi olisi tehnyt itsemurhan. Kjeh.

*******

Ei ole juomisen välttäminen helppoa!

Vähentäminen on, mutta onko vähennystä tullut tarpeeksi, mene ja tiedä. Olen nyt napsinut kolmiolääkkeitä seitsemän, kahdeksan kuukautta ja kun suositus oli lopettaa kokonaan tai ottaa max. 3 annosta (ei pullollista) vuorokaudessa loppui se ensin kokonaan. Sen jälkeen on onnistunut pitämään tahdin asiallisena, enimmäkseen suosituksessa. Darraa on pukannut kaksi kertaa koko aikana, ne pari kertaa kun tuli otettua selkeästi liikaa.

Ei ole helppoa! Pientä painostusta etenkin tarjoamisen muodossa on aina. Semmoisia me suomalaiset ollaan! Lisäksi kun selvin päin on vääränä päivänä niin orkeleen tylsää ei malta olla tissuttelematta.

Uskottelen itselleni ettei pikku tissuttelu ja tumuttelu oluella tai viinillä haittaa, nykyään kun ei enää ota sitä kossupulloa alle joka vloppu, en tiedä mitä sitten pidemmän päälle aivot sanovat 5-7 oluesta vloppu-illalle, mutta sairauden suhteen ei ole onneksi ollut mitään ongelmia. Ehkä pointti on siinä että kossupullo pohjille-mentaliteetti ei ole täysin terveellekään pidemmän päälle hyväksi, sen nyt sanoo järkikin.

Noin yleisesti ottaen se pikku tumuissa hömpsyttely kyllä on huomattavasti hauskempaa kun koomassa tarpominen. Hauskaa tulee lisäksi siitä kun osa muusta porukasta yökerhoissa on niin pällin näköistä koheltaessaan pitkin pöytiä.

KIPPIS~!
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sitä tässä näitä viestejä lukiessani mietin, jotta minkä vuoksi siihen juomattomuuteen täytyy aina olla joku "hyvä" syy (kuten lapsia tulossa tai töitä huomenna tjsp)? Jos ei huvita niin miksi juoda väkisin? Toisten alkoholikiintiö tulee täyteen helpommin kun toisilla, eikä siihen, ettei huvita juoda, pitäisi tarvita mitään "hyvää syytä".

Omassa kaveriporukassani ei kyllä katsota kieroon sitä, jos joku on selvinpäin. Useammat kavereistani juovat kohtuudella, harvemmin kukaan örveltää. Ketään ei kuitenkaan pakoteta tai painosteta juomaan jos joku aikoo selvinpäin olla. Poikaystäväni kaveripiirissä taas pitäis aina olla valmis vetämään perseet olalle, jos joku kutsuu illanviettoon. Jos kieltäytyy tai sanoo tulevansa mutta olevansa selvinpäin tai ottavansa vain yhden/pari, pidetään tyyppiä ihan omituisena. Kyllähän teekkarin pitäisi jaksaa ryypätä vaikka joka ilta! Ja siis molempien kaverit ovat pääosin teekkareita - meistäkin on moneksi.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Chip kirjoitti:
Sitä tässä näitä viestejä lukiessani mietin, jotta minkä vuoksi siihen juomattomuuteen täytyy aina olla joku "hyvä" syy (kuten lapsia tulossa tai töitä huomenna tjsp)? Jos ei huvita niin miksi juoda väkisin? Toisten alkoholikiintiö tulee täyteen helpommin kun toisilla, eikä siihen, ettei huvita juoda, pitäisi tarvita mitään "hyvää syytä".

Omassa kaveriporukassani ei kyllä katsota kieroon sitä, jos joku on selvinpäin. Useammat kavereistani juovat kohtuudella, harvemmin kukaan örveltää. Ketään ei kuitenkaan pakoteta tai painosteta juomaan jos joku aikoo selvinpäin olla. Poikaystäväni kaveripiirissä taas pitäis aina olla valmis vetämään perseet olalle, jos joku kutsuu illanviettoon. Jos kieltäytyy tai sanoo tulevansa mutta olevansa selvinpäin tai ottavansa vain yhden/pari, pidetään tyyppiä ihan omituisena. Kyllähän teekkarin pitäisi jaksaa ryypätä vaikka joka ilta! Ja siis molempien kaverit ovat pääosin teekkareita - meistäkin on moneksi.

Taisit vastata toki itsekin, sukupuolien välinen erohan se on varsinkin juomakulttuureissa, etenkin miehet uskaltavat tuntea paremmin kuuluvansa joukkoon siinä positiivisessa nousussa, halailla ja heittää femmoja, näyttää tunteitaan paremmin. Naisia se vastuuttomuuden tunne pelottaa herkemmin.

Toinen on se että useat ihmiset ovat edes jonkun verran vähemmän vässyköitä ja enemmän hauskoja päisään, rentoutuessaan, irtoutuessaan. Kolmanneksi, juominen ja humalassa oleminen on keskimäärin aika hauskaa touhua.

Parasta juomisessahan on juuri se jonkinasteinen vastuuttomuus, rohkeita ja yllättäviä ideoita ja lähtemisiä isommille ja pienemmille reissuille, tupsahtamisia uusiin bileisiin, uusiin kaupunkeihin ja uusien kasvojen keskelle sattuu herkemmin ja useammin pikku tumussa. Mah~tawaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Golden AWe kirjoitti:
Taisit vastata toki itsekin, sukupuolien välinen erohan se on varsinkin juomakulttuureissa, etenkin miehet uskaltavat tuntea paremmin kuuluvansa joukkoon siinä positiivisessa nousussa, halailla ja heittää femmoja, näyttää tunteitaan paremmin. Naisia se vastuuttomuuden tunne pelottaa herkemmin.
Juu. Miehet halaa kännissä ja naiset halaa selvinpäin. Näin se menee.

Humalassa halaileva nainen helposti tulkitaan naiseksi, joka "antaa helpolla." Moni nainen ei sellaista statusta itselleen välttämättä halua. Miehellä on paljon vähemmän menetettävää tässä mielessä statuksensa suhteen, ehkä yleisesti ottaen ajateltuna vain "sen kohottamista." Statuksen siis...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös