Miksi nuori ei juo?

  • 11 725
  • 55

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Niin, tämän otsikon alla liikutaan perimmäisten kysymysten äärellä.

Itselleni sattui samana iltana kolme varsin yhtenevää tapahtumaa, jotka eivät vain voi olla sattuman kauppaa. Kysynkin teiltä, arvon jatkoaikalaiset, eikö tämä säväytä jokaista teitä ja saa aivonystyränne pois tolaltaan. Mihin tämä nyky-yhteiskunta ja etenkin sen vanheneva, joskin vielä perin nuori, aines on menossa?

No, nyt itse tapahtumiin.

1) Tänään pelissä tiedustelin eräältä ystävältäni, tuttavaltani tai joka tapauksessa varsin menevänä jannuna tunnetulta nuorelta (28 v, ikä muutettu) mieheltä, josko jo sittemmin menneenä iltana ottaisi yhden kappaleen perisuomalaisia kännejä, eli humalatiloja. Mutta mikä oli vastaus? Ei, pitää mennä bussin ovia kiinnittelemään ja vielä on "tipaton tammikuukin" menossa.

2) Tästä lannistumatta Turengin kautta kierrettyäni otin yhteyden erääseen tälläkin palstalla eri hyvin tunnettuun, aiemmin taljaveikkona ellei peräti humpuukijannunakin tunnettuun nuoreen (28 v, ikä muutettu) mieheen. Olin nimittäin saanut vihiä, että ko. henkilö sijaitsisi eräässä kantahämäläisessä keskiolutravintolassa vastapäätä paikallista yökerhoa, ja annoin itseni olettaa, että jopa tukevassa humalatilassa. Mutta vielä mitä! Kello 23.43 saavutettuani gsm-yhteyden, tämä mainittu jannu oli lähtenyt "kotiin nukkumaan" ja jäin yksin keskioluttuoppini kanssa.

3) Tämän jälkeen suuntasin kadun yli paikalliseen yökerhoon, jossa sivumennen sanottuna asiakkaiden keski-ikä taisi olla siinä 18 ja 65 vuoden välissä. Vahva huhu nimittäin oli tiennyt kertoa, että yökerhon lauteille olisi päätynyt nuoruudessaan sangen keskiolut- ja ynnämuu-pitoisista retkistään kuuluisa perusäijä (29 v, ikä muutettu). Mutta mitä tekee hän?! Homman nimi on "valssi" ja "humppa" eikä keskiolutta nautita edes nimeksi.

Tiedustelenkin nyt, onko kyseessä salaliitto, nimittäin merkit ovat selvästi ilmassa. Olipa asiain tila mikä hyvänsä, olen pannut merkille, että Suomen nuoriso on kovaa vauhtia ajautumassa rappion teille. Nyt heitänkin ilmoille päivänpolttavan, ja kaikkia koskettavan kysymyksen: "Miksi nuori ei juo?"

P.S. Onneksi tänään on lauantai, että illalla saa ottaa.
 
Viimeksi muokattu:

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aivan törkeän hyvä kysymys, johon en ikäbä kyllä osaa antaa vastausta. Samaa olen itsekin pohtinut....
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Naiset ja lapset. Itse kuulun samaan ikä muutettu ryhmään. Nainen on, lapsia toivottavasti ei tulekaan.

Olutkin maistuu. Itsekin olen joutunut vuosien varrella seuraamaan useiden ennen muka niin hyvien ystävien etääntymisen. Ei siitä voi ottaa stressiä, harmittaahaan se joidenkin kohdalla, mutta he ovat valintansa tehneet.

Yhteen lapsiperheeseen on kuitenkin edelleen läheiset välit ja on kiva katsoa pienten lasten telmimistä ja leikkiä niiden kanssa. Onneksi eivät ole omia ja sitten pääsee kotiin.

Vielä kun sen isän saisi välillä ryyppäämään muutenkin kuin saunakaljojen merkeissä lasten nukkumaanmenon jälkeen.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Niin kyseessähän on toki se että n.30-vuotiaat ovat saaneet ~18vuotiaana lapsen ja tämä lapsi juo vanhempienkin edestä. Eikös se nykyisin näin mene. Ruotsissakin oli 13-vuotias tyttönen joukkoraiskattu, mutta koska tyttö oli niin vahvassa humalassa ei raiskausta voitu osoittaa toteen.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti eagle
Niin kyseessähän on toki se että n.30-vuotiaat ovat saaneet ~18vuotiaana lapsen ja tämä lapsi juo vanhempienkin edestä. Eikös se nykyisin näin mene. Ruotsissakin oli 13-vuotias tyttönen joukkoraiskattu, mutta koska tyttö oli niin vahvassa humalassa ei raiskausta voitu osoittaa toteen.

Ihan pakko puuttua tähän raiskaus juttuun. Mitenkä ihmeessä sitä ei muka pystytty näyttämään toteen? Kyllä lääkärit osaa kertoa onko se raiskattu vai ei. Tietenkin jos tapaus tulee ilmi parin viikon päästä tapahtuneesta, niin silloin voi lääkärinkin olla vaikea kertoa moista.
Tosin jos raiskajat on ollut 13v poikia, niin tuskimpa sinne tytön sisään mitään merkkejä raiskauksesta on edes jäänyt *hymiöitä*
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti repe_joke
Kyllä lääkärit osaa kertoa onko se raiskattu vai ei. Tietenkin jos tapaus tulee ilmi parin viikon päästä tapahtuneesta, niin silloin voi lääkärinkin olla vaikea kertoa moista.

Lääkärit osaavat kertoa onko yhdyntä tapahtanut vai ei. Mitähän selvännäkijöitä he ovat tytön halukkuuden määrittelemisen suhteen?

Niin, 13-vuotias ei ole voinut haluta seksiä? Ei ehkä, mutta yhtä lailla se on silloin humalan hetkellä voinut kuulosta ihan kivalta idealta, kun vanhemmat kaveritkin ovat siihen joskus suostuneet.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
"Se on kun tuon viinanperkeleen kanssa ruvetaan läträämään..."

Asennekasvatuksen paikka. Nykyään liian moni suhtautuu asioihin "järkevästi" ja ottaa kaiken varman päälle. "Huomenna pitää nousta aikaisemmin." Ajatelkaa nyt työtovereitanne! Otetaan esimerkiksi männä viikko. Olin torstaina aamuvuorossa töissä kolmen ja puolen tunnin yöunien päälle. Eihän hommista meinannut tulla mitään mutta työtovereilla oli paljon hauskempaa kuin yleensä, oli helppo vittuilla jääkarhulle jolla on silmät kuin särjellä, tukka vieläkin sekaisin, parta ajamatta ja kävely on jokseenkin epävarmaa. Ja kuitenkin siitä kahdeksasta tunnista, joka tuntui kahdeksalta viikolta, tuli selvittyä, eventually.

Eihän vastuullinen homma tai työ tunnu muutenkaan miltään ellei sitä jätä viime tippaan ja väännä sitä viimeisenä iltana ja yönä krapuloissaan, siksi että niinä aiempina iltoina kun sitä kerkesi vielä hyvissä ajoin tehdä tuli kuitenkin lähdettyä viihteelle ja seuraava päivä meni nukkuessa puolikkaan pizzan vieressä.

Törkeä brassailuosio: Viime keväänä sattui silloisessa koulussani niin että eräiden senoritojen lopputyön vääntäminen esittelykuntoon venyi viimeiseen yöhön, kiitos juhla- ja viinavietin kevään aikana. Kun siinä jo itse työnsä päättäneenä vanhempana kaverina auttoi muutaman tunnin ripustelussa ja esitelmän koordinoinnissa, on nyt sitten kiitoksena La Corunassa parikin majapaikkaa Matkustajalle. Jos tytöt olisivat aina lähteneet ajoissa nukkumaan ei työ olisi edes espanjalaisella mentaliteetillä venynyt viimeiseen yöhön.

Olen myös huolissani eräästä toisesta luonteenpiirteestä mikä liittyy osittain viinaankin. Mihin katosi kilttien nuorten "sex drive"? Tuhmat tytöt ja playerithän tahtovat ja saavat aina. Samaan aikaan illan pikkutunneilla kiltit tytöt haaveilevat nukkumisesta ihanassa omassa sängyssään. Kiltit pojat haaveilevat makkaraperunoista. Kun ei ole nukkunut viimeiseen kymmeneen vuoteen niin miksi nyt? Syödäkin aina pitää ja kerkeää, mutta minne ajatuksistasi katosi se "seksi rannalla"? Ai niin, "peiton alla pimeässä...pidetään kädestä kiinni".

Ainoa mistä tulee huolehtia ei ole se että ehtii ajoissa nukkumaan. Se on se että kämppä on aina suhteellisen siisti! Voi olla että tulee jatkot.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti pernaveikko
Lääkärit osaavat kertoa onko yhdyntä tapahtanut vai ei. Mitähän selvännäkijöitä he ovat tytön halukkuuden määrittelemisen suhteen?

Niin, 13-vuotias ei ole voinut haluta seksiä? Ei ehkä, mutta yhtä lailla se on silloin humalan hetkellä voinut kuulosta ihan kivalta idealta, kun vanhemmat kaveritkin ovat siihen joskus suostuneet.

Kyllä ne minun mielestä pystyy sanomaan ihan onko makaaminen tapahtunut väkisin vai ei. Tietenkin sen ekan kerran pystyy sanomaan onko tapahtunut vai ei, mutta myös tuon, että onko tapahtunut väkisin vai ei.
Siitä kun muistaakseni jäi jotain jälkiä naisen sisälle (muutakin kun spermaa).
Tosin mitä todennäköisimmin olen väärässä tässäkin asiassa.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti repe_joke
Kyllä ne minun mielestä pystyy sanomaan ihan onko makaaminen tapahtunut väkisin vai ei. Tietenkin sen ekan kerran pystyy sanomaan onko tapahtunut vai ei, mutta myös tuon, että onko tapahtunut väkisin vai ei.
Siitä kun muistaakseni jäi jotain jälkiä naisen sisälle (muutakin kun spermaa).
Tosin mitä todennäköisimmin olen väärässä tässäkin asiassa.
Onko jollakin täällä selvillä jotain itse tapauksen faktoista?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti repe_joke
Kyllä ne minun mielestä pystyy sanomaan ihan onko makaaminen tapahtunut väkisin vai ei. Tietenkin sen ekan kerran pystyy sanomaan onko tapahtunut vai ei, mutta myös tuon, että onko tapahtunut väkisin vai ei.
Siitä kun muistaakseni jäi jotain jälkiä naisen sisälle (muutakin kun spermaa).
Tosin mitä todennäköisimmin olen väärässä tässäkin asiassa.

Useinhan ulkoiset merkit riittävät todistamaan sen onko kyse väkisinmakaamisesta vai ei, ts. kamppailu jättää aina jäljet.

Sen sijaan, käsittääkseni, itse yhdyntä, jollei ole poikkeuksellisen raju ja riko limakalvoja, ei välttämätä jätä jälkiä joilla voitaisi todistaa raiskaus tapahtuneen. Spermajäämistä voidaan toki todistaa, että yhdyntä on tapahtunut. Useinhan ulkoisen kamppailun jäljet (jos niitä on) ja sperma riittävät todisteiksi tapahtuneesta - toki tässäkin on pidettävä se mielessä, että poliisiin on otettava yhteyttä riittävän nopeasti tapahtuneen jälkeen.

Useimmissa raiskauksissa itse yhdyntäkin lienee niin väkivaltainen, että se poikkeuksetta rikkoo limakalvoja ja aiheuttaa mahdollisesti muitakin vammoja jolloinka poliisin on helppoa saada todistusaineistoa jos pääsevät tutkimaan tapausta riittävän pikaisesti.

Sen sijaan sitten osa (raiskaus)tapauksista liikkuu rajamailla, aina ei voida määritellä onko kyse raiskauksesta, väkisinmakaamisesta vai onko uhri alkuun toiminut yhteisymmärryksessä ja vasta myöhemmin tullut toisiin aatoksiin - tätäkin tapahtuu toisinaan. Näissä tapauksissa on sitten hankalampi lähteä tuomitsemaan ketään koska on mahdollista, että tuomitaan täysin syytön.

vlad.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti finnishninja
Onko jollakin täällä selvillä jotain itse tapauksen faktoista?

Mulla ei ainakaan faktoista ole mitään tietoa. Yksittäisenä asiana vaan jotenkin "pomppas" silmille tuo, että eivät tiedä onko tyttöä raiskattu vai ei.
 

Aatos

Jäsen
Näytteet otetaan(en ryhdy erittelemään), ja kyetään osoittamaan onko yhdyntä tapahtunut vai ei. Ulkoiset väkivallan merkit sekä tietysti DNA -näyte, jolla yhteys voidaan todeta ja varmentaa.
Väkisin makaamisen osoittaminen on joskus vaikeaa, koska taustalla saattaa olla muita vaikuttimia.

En tunne Ruotsin lakia, mutta Suomessa häkki heiluu iän perusteella, koska kyseessä on 13-vuotias lapsi.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Aatos
En tunne Ruotsin lakia, mutta Suomessa häkki heiluu iän perusteella, koska kyseessä on 13-vuotias lapsi.
Minä valaisen hieman, ehkä sitten on hieman helpompi ymmärtää miten hankaa tuomitseminen voi joskus olla.

Neljä poikaa, väliltä 16-30 joutui syytteeseen väkisinmakaamisesta. Uhri oli 13-vuotias tyttö. Tapaus nosti tytön nuoresta iästä johtuen suuren kohun Ruotsissa.

Tyttö kertoo juoneensa kaksi lasia coca-colaa, eikä muista sen jälkeen mitään. Hovioikeus viittaa siihen, että tyttö joi olutta vapaaehtoisesti.

Tyttö tuli kotiin, huonossa kunnossa ja pikkuhousut väärinpäin jalassa. Hän kertoi isälleen että hänet oli raiskattu.

Käräjäoikeus tuomitsi pojat karkeasta väkisinmakaamisesta, mutta hovioikeus vapautti kaksi pojista ja lievensi kahden tuomiot seksuaaliseen hyväksikäyttöön.
Ruotsin kansa räjähti tästä ja on kerännyt puoli miljoonaa kruunua rahaa, jotta asia voitaisiin viedä eteenpäin, sillä jos korkein oikeus ottaa asian käsittelyyn, ja jos tytön isä häviää, niin hän joutuu maksamaan oikeuskulut.

Tästä alkaakin sitten se vaikein vaihe…

Ensinnäkin, syyte perustuu yleensä naisen tarinaan. Tuomioistuin punnitsee tätä, mahdollisia todistajia ja teknistä materiaalia keskenään.

Tässä tapauksessa tyttö ei muistanut itse tapauksesta mitään, eikä todistajia ollut. Tekniset todisteet sitoivat ainoastaan kaksi miestä tapahtumaan.

Raiskaus edellyttää väkivaltaa, tai sitä että joku saattaa toisen tilaan, jossa voi käyttää häntä hyväkseen. Mikään ei viitannut siihen, että miehet harjoittivat tyttöä kohtaan väkivaltaa, tai että he olisivat saattaneet hänet avuttomaan tilaan. Jos joku esimerkiksi panee pullon pöytään, niin tätä ei lasketa toisen avuttomaan tilaan asettamaksi. Tässä tapauksessa siis miesten olisi pitänyt juottaa tyttöä väkisin suurella määrällä olutta.

Tyttö oli vasta 13-vuotias. Eräs pojista kertoi tytön sanoneen että hän 16-vuotias. Jokainen meistä on joskus ihmetellyt huulet pyöreänä jonkun ikää verrattuna ulkonäköön ja olemukseen. ”Ei kyllä uskoisi” on tuttu lause näissä tapauksissa. Ja kuka kysyy henkilöllisyystodistusta tavatessaan jonkun tytön?
Muutenkin, joskus on erittäin vaikeaa sanoa varmuudella onko joku tyttö 13 vai 16. Mikään laki ei myöskään edellytä että ihmisen tulee tietää tämä varmuudella etukäteen, eikä vaadi että hänen tulee vaatia että toinen todistaa mitä sanoo.

Yleinen mielipide Ruotsissa vaatii poikien päitä vadille. Ihmiset näkisivät mielellään että nämä neljä poikaa tuomittaisiin, sillä eihän 13-vuotiaaseen sekaantuminen voi olla mikään muu kuin raiskaus. Vai voiko? Itse tein seksuaalisen debyyttini 14-vuotiaana, myös tyttö-ystäväni oli 14-vuotias. Olimme olevinamme täysin kypsiä hommaan ja minä uskoin että olin teknisesti taitavampi rakastaja kuin oma isäni…

Mikä siis tässä tapauksessa sanoo että se todellakin oli raiskaus? 13-vuotias saattaa helposti juoda olutta ja saattaa yhtä helposti asettaa itsensä tilanteeseen, jossa pitäisi antaa hieman muutakin kuin lämmintä kättä. Isän kontrolli kotona voikin sitten saada aikaan sen, että tarina muuttuu yhtäkkiä tytölle edulliseksi, elikkä kaikki onkin tapahtunut vastoin hänen tahtoaan...

13-vuotias ei aina välttämättä puhu totta, varsinkin jos totuutta tivaa isä, joka haluaa vain tiettyjä vastauksia…

Miten sinä ajattelet asian? Noh, tuomitse itse. Henkilökohtaisesti en ole valmis uskomaan täysin ja aukottomasti tytön tarinaan.

Olemme muuten puhuneet näistä jutuista aikaisemminkin, mm. Jagsin kanssa. Lakia Ruotsissa muutetaan 1. huhtikuuta. Sen jälkeen tässä tapauksessa olisi käytetty väkisinmakaamista, seksuaalisen hyväksikäytön sijaan ja rangaistukset tietenkin myös kovenevat asteikossa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti finnishninja



Miten sinä ajattelet asian?


Juttuhan on varsin mielenkiintoinen. Tiedä taas näissä tapauksissa sitten ketä uskoa.
Yhdyntä oli siis kuitenkin tapahtunu?
Sitä minä vaan vähän ihmettelen, että mitenkä tyttö joka ei muista tapahtumasta mitään voi väittää, että hänet on raiskattu.
Siihenhän nämä deitti huumeet perustuu, että vastapuoli ei muista mitään, mutta luulee jotain tapahtuneen. Ja sitten ei kuitenkaan vie juttua eteenpäin kun ei ole varma.

Se olisi myös kiva tietää oliko tytön veressä mitään ylimääräistä. Minä ainakin isänä veisin oman tyttöni suht vikkelään sairaalaan kaiken maailman kokeisiin, että saataisiin kaikki mahdolliset jutut selville. Jos veressä on pelkkää alkoholia, niin ehkä tällä tarinalla on tarkoitus vain peiteillä juomista, jotta isukki ei pillastu.
Jos veressä on muutakin, niin tytön tarina alkaisi saada vähän pohjaa.
Oli juttu kuitenkin miten oli, niin "pojat" voi katsoa vaan peiliin. Eikö niille kukaan ole kertonut, että ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä naiset sanovat, etenkään iästään. Nehän valehtelee siitä ensinmäiset 60 vuotta elämästään ennen kun oppivat hyväksymään vanhenemisen.
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juon juon minä poika juon jne... filosofoikaa tuosta yllämainitusta jutusta jossain muussa ketjussa. Olihan eilen hauskaa kunnes tuli aamu.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mitä tulee itse ketjun aiheeseen, niin minä juon harvoin. Ja harvoin meinaa sitä, että viimeksi heinäkuussa olen juonut alkoholipitoista juomaa. Ja se olikin viime vuonna ainoa kerta.
Minulle tuo juominen on vastenmielistä lähinnä seuraavan päivän krapulan takia. Jos sitä ei tulis, niin varmaankin joisin useammin.

Toki eihän sitä pakko ole vetää "perseitä olalle", mutta en minä ainakaan osaa muulla tavalla viina/kaljaa juoda.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kieltäytyjiä

Itseänikin on pikkuhiljaa alkanut huolestuttamaan ja ihmetyttämään eräidenkin nimeltämainitsemattomien jannujen epäilyttävä kieltäytyminen riento -tyyppisistä karkeloista.

Koska ketjun aloittajakin antoi esimerkkejä, niin olen itsekin pakoitettu samaan:

Yleensä helposti tai todella helposti ylipuhuttavissa oleva jannu kertoi olevansa "kiireinen", eikä siis pysty lähtemään huomiseen Ilves -matsiin. Normaalisti tätä ko. henkilöä ei kahta kertaa ole vastaaviin tapahtumiin kysellä. Missä on vika nyt? Huolestuttavaa on tämä jos mikä.

Eräs toinen jokseenkin iisisti ylipuhuttavissa oleva henkilö kertoi olevansa erittäin epävarma lähtijä tähän samaan happeningiin, vaikka normaalisti hän jos kuka on ollut, jos ei ihan ensimmäinen, niin ehdottomassa kärkipäässä kun lähtijöitä on huudeltu. Kuulemma on jotain "muuttohommia". Ei hyvältä näytä todellakaan!

Mihin siis ollaan menossa? Hunningolle sanon minä ja moni muukin.

No, me lähdemme kuitenkin huomenissa Tampereelle katselemaan matsia ja ehkä siinä sivussa otamme samalla pari olutta.

Me sanomme teille kieltäytyjille, että höpööhöpöö!
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Re: Kieltäytyjiä

Viestin lähetti Rontti

No, me lähdemme kuitenkin huomenissa Tampereelle katselemaan matsia ja ehkä siinä sivussa otamme samalla pari olutta.

Me sanomme teille kieltäytyjille, että höpööhöpöö!

Tuollainen höpööhöpöö-toiminta on mitä tuomittavinta. Olisikohan vapaaehtoisia hautajaisiin menijöitä? Meikäläinen voisi mennä Hakametsään.

Mihin tämä maailma onkaan menossa? Itsekään en ole aina pitänyt ihan tarkasti kiinni ns. perinteisistä arvoista, mutta kyllähän tuollainen vaikuttaa samalta kuin jos F.E. Sillanpää olisi aikoinaan joulutarinan sijaan lukenut "vanhoja Jalluja".
 
Viimeksi muokattu:

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ei janota? Joo, oli kyllä todella huono..Höh höö ;)
3pistettä+humala+krapula=Onnistunut viikonloppu!
 

Kraztog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Ac Milan,ManU,KuPS, Penguins
Minulta on loppunut mielenkiinto viinan kanssa läträilyyn,ei vain yksinkertaisesti huvita enää.Monien reaktio on sitten vihainen ja suuttunut,kun kertoo ettei juo ja on parempaa tekemistäkin.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Re: Kieltäytyjiä

Viestin lähetti Rontti
Missä on vika nyt? Huolestuttavaa on tämä jos mikä.

Nuorten alkoholinkäyttö kääntynyt laskuun, valitettavasti (?).

Yhä useampi nuori ei juo ollenkaan. Täysraittiiden nuorten määrän kasvu alkoi vuosituhannen alkupuolella ja jatkuu edelleen. Onko tästä tulossa siis uusi trendi kenties?

Kansanterveyslaitoksen tekemä Aikuisväestön terveyskäyttäytymistutkimus osoittaa, että 15-24-vuotiaat juovat alkoholia vähemmän kuin mitä odotettiin viime maaliskuussa tehtyjen hinnanalennusten jälkeen.

Yli 25-vuotiaat juovat selvästi enemmän, varsinkin naiset.

Valtaosa suomalaisista juo alkoholia tutkimuksen mukaan joka viikko. Terveydelle vaarattomaksi todetun kahdeksan annosta viikossa miehillä ja viisi naisilla juo nyt 42 prosenttia miehistä ja 29 prosenttia naisista.

Täysraittiita on kuitenkin kaikesta huolimatta entistä harvemmassa, naisista 15 ja miehistä vain 10 prosenttia.

Mielestäni perheolot vaikuttavat paljon asiaan, esimerkiksi se onko sinkku vai vakavasti varattu tai kenties jopa kaapattu.

(Lähde: nuo prosenttiluvut sun muut faktat: Helsingin Sanomat 6.11.2004)

EDIT: unohtui lähde
 
Viimeksi muokattu:

sweeney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tässä on alkanut miettimään onko tuossa juomisessa loppujen lopuksi mitään järkeä?

Kun on pyörinyt porukassa jossa on streittareita niin alkaa ihmettelemään mihin tuota kaljaa oikein tarvitsee. Enpä ole oikein osannut vastausta löytää. Sitten kun vielä vanha ystävä loppuviikosta soitteli ja valitteli morkkistaan, oli vetänyt kuutena iltana peräkkäin perseet olalle, niin arvelut saivat lisäpontta. Ei vaikuttanut olevan kovin hyvässä kondiksessa.

Onneksi tulee tässä koettua taas illanistujaiset lähiaikoina niin pääsee testaamaan onko tuossa juomisessa mitään järkeä.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Onko juomisessa järkeä?

Viestin lähetti sweeney
Tässä on alkanut miettimään onko tuossa juomisessa loppujen lopuksi mitään järkeä?

sweeney, hyvää pohdintaa...
Tätä itsekin olen pohtinut aina krapulassa.
Ensinhän tuntuu niin mahtavalta hakea sitä pientä ihanaa nousuhumalatilaa, mutta annas olla kun seuraava päivä koittaa niin on pienempi tai isompi krapula ja sitäkautta sitten mietintämyssy päässä onko tässä juomisessa mitään järkeä? ja miksi tein tämän itselleni taas?

Niinpä päädyn tulokseen että juomisessa ei ole mitään järkeä, nousuhumalassa silti on ihan jees olla.
 

miikafrans

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Svedu porukka.
Viestin lähetti repe_joke

Minulle tuo juominen on vastenmielistä lähinnä seuraavan päivän krapulan takia. Jos sitä ei tulis, niin varmaankin joisin useammin.

Tähän täytyy itse elvistellä,ettei röökin polton lopettamisen jälkeen ole ollut krapulaa juuri nimeksikään!
 

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Onko juomisessa järkeä?

Viestin lähetti mysteeri
...

Tätä itsekin olen pohtinut aina krapulassa.

...

Kenelle tulee krapula, kenelle ei?

Kuka osaa käyttää alkoholia niin, että on kivaa ja voi olla isossakin humalassa, tehdä vaikka sen ison alkoholimäärän villitsemänä mitä typerämpiä juttuja, mutta silti säästyä krapulalta?

En toki tahdo ylpeillä näillä yliluonnollisilla kyvyilläni, mutta tulipahan mieleeni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös