tombraider
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tampereen Tappara
Ford c-max. Voit nyt valita stockkan kortilla bensan tai Dieselin samaan hintaan. esim. 1,8 tdci hintaan 22990 ei ole paha hinnaltaan. Tarjous taisi koskea vain 1,8 litrasia.
Miten Astaran akseliväli (2614) on melkein 10cm lyhempi kuin Zafiran (2703), jos levy on sama?
Se pohjalevy on ennemminkin "pohjalevy", eli kyseessä on alustan rakenneosien muodostama kokonaisuus jota tietenkin voidaan sitten venyttää tai lyhentää tarpeen mukaan.
Ford c-max. Voit nyt valita stockkan kortilla bensan tai Dieselin samaan hintaan. esim. 1,8 tdci hintaan 22990 ei ole paha hinnaltaan. Tarjous taisi koskea vain 1,8 litrasia.
Just eilen kaveri haukkui omansa aivan pystyyn. Vuoden aikana oli 4 kertaa hinattu korjaamolle + muutaman kerran oli vienyt auton huoltoon ajamalla. Eikös nuo Fordin dieselit ole muutenkin surullisen kuuluisia "kestävyydestään"?
Ei ole varmaan kovin relevanttia verrata Corollan ja Mondeon ajettavuutta, jälkimmäinen on kuitenkin pykälää isompi auto isommalla raide- ja akselivälillä, joka varmasti tuntuu ajettavuudessa. Ei sen puoleen, tänä vuonna esitelty uusi Corolla on muuten ihan eri auto kuin edeltäjänsä, paljon "isomman" ja miellyttävämmän tuntuinen. Paljoltihan nämä ovat silti makuasioita, joku esim. tykkää VW:n eri henkilöautojen ajettavuudesta, omasta mielestäni ne ovat taas järkyttäviä kivirekiä. Joku tykkää ranskalaisten autojen pehmeydestä, osa ei voi sietää niitä. Osa tykkää japanilaisten "persoonattomasta" käytöksestä, osa ei.
Mutta jos miellyttävää ajettavuutta pitkälläkin matkalla haetaan, niin kaksi parasta tässä maailmassa (omaan makuuni) ovat Audi A6 ja Toyota Camry. Ihan mahtavia molemmat.
Se joka pitää Toyotan tai Nissanin ajettavuutta parempana, kuin jonkun saksalaisen auton ajettavuutta, ei todennäköisesti ole saksalaisella edes ajanut.
Se joka pitää Toyotan tai Nissanin ajettavuutta parempana, kuin jonkun saksalaisen auton ajettavuutta, ei todennäköisesti ole saksalaisella edes ajanut.
Erään vuokraamon omistaja sanoi minulle taannoin kokeiltuaan vuokraamoonsa kalustoon kuulunutta -06 Corollaa:" Nyt mä ymmärrän miksi Toyotan korjaamon sijaisauto pitää aina olla Toyotan - jos ne asiakkaat pääsisi ajamaan jollain muulla autolla, niin eihän ne ostais Toyotaa ikinä".
Toinen esimerkki: kaveri vaihtoi keväällä Toyota Avensiksensa VW Passattiin. Koejon jälkeen oli ajatellut, että eihän toi nyt ajettavuudeltaan niin paljon parempi ollut, kun mitä odotin, mutta tyylikkyys on aivan eri tasolla. Kaveri ajeli sitten vanhempiensa luokse Itä-Suomeen ja palattuaan sieltä ihmetteli, kun ei ajomatkan jälkeen väsyttänyt ollenkaan eikä mihinkään paikkaan sattunut vaikka oli juuri ajanut pysähtymättä 500km. Toyotalla oli pakko kuulemma pysähdellä.
No toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä...ja joku vieläpä molemmista.
Mutta mallikohtaista tämä on myös paljon, olen samaa mieltä että esim. Toyotan Corolla ja Avensis eivät ole niitä sytyttävimpiä ajaa, mutta ihan jees kuitenkin. Sen sijaan sitten Camry (jota ei nykyään edes tuoda Eurooppaan) on aivan mahtava.
Mutta mallikohtaista tämä on myös paljon, olen samaa mieltä että esim. Toyotan Corolla ja Avensis eivät ole niitä sytyttävimpiä ajaa, mutta ihan jees kuitenkin. Sen sijaan sitten Camry (jota ei nykyään edes tuoda Eurooppaan) on aivan mahtava. Olen ko. pirssillä ajanut useampaan kertaan etelä-Ranskasta/Sveitsistä yhtä soittoa Tukholmaan, eikä tuntunut missään. Keskinopeudella (mukaanlukien lautat ja tankkaamiset) reippaasti yli 100km/h.
Todella ihmeellistä, ettei Camrya maahantuoda Eurooppaan?