Miksi kausikortti?

  • 29 442
  • 125

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä ketjussa etsitään syitä uusia/hankkia kausikortti kaudelle 14-15.
Itselläni toistaiseksi ainoa mieleen tullut syy on:
- hyvän katsomopaikan varaaminen tuleville, mahdollisesti kiinnostaville kausille.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Tässä ketjussa etsitään syitä uusia/hankkia kausikortti kaudelle 14-15.
Itselläni toistaiseksi ainoa mieleen tullut syy on:
- hyvän katsomopaikan varaaminen tuleville, mahdollisesti kiinnostaville kausille.

Aika pitkäjänteisesti joutunet sitten odottamaan ja uusia sen monesti odotellasa sitä kautta
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Kausari siksi, että erätauoilla on mukava "turista" pelistä ja vähän muustakin.Pääsee myös irti työasioista,ei ainakaan vielä ole kesken peliä tulleet mieleen,ja jos tulee niin sitten on kyllä syytä lopettaa seuraaminen.Joskus Marraskuun räntäsateessa peliin kävellessä tulee kyllä mieleen,että mitä mä täällä teen, mutta hallilla se kyllä unohtuu.

Olen kyllä käynyt seuraamassa pelejä jo silloin kun menestystä ei tullut,en nyt tiedä kultaako aika muistot,mutta minulla on jäänyt mieleen se että kotiyleisön edessä taisteltiin voiton eteen kaiken antaen.Tällä kaudella tuli ensimmäistä kertaa mieleen, että toimitaanko enää näin.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pelaajia, valmentajia, toimitusjohtajia tulee ja menee ja jopa uusia halleja rakennetaan.
On hyviä vuosia ja huonoja vuosia mutta yksi asia ei koskaan muutu se että olen joukkueen takana ja tukena aina!
Olen siis elinkautisvanki ilman mahdollisuutta päästä vapauteen.
Tänä vuonna tulee 31 vuotta täyteen siitä kun hankin ensimmäisen kausikorttini. Ja näistä vuosista olen 20 vuotta istunut nykyisellä paikallani. Istumapaikka voi vaihtua mutta kausikorttilainen tulen olemaan elämäni loppuun asti.
 
Viimeksi muokattu:

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
That's what we do!

Pelaajia, valmentajia, toimitusjohtajia tulee ja menee ja jopa uusia halleja rakennetaan.
On hyviä vuosia ja huonoja vuosia mutta yksi asia ei koskaan muutu se että olen joukkueen takana ja tukena aina!
Olen siis elinkautisvanki ilman mahdollisuutta päästä vapauteen.
Tänä vuonna tulee 31 vuotta täyteen siitä kun hankin ensimmäisen kausikorttini. Ja näistä vuosista olen 20 vuotta istunut nykyisellä paikallani. Istumapaikka voi vaihtua mutta kausikorttilainen tulen olemaan elämäni loppuun asti.

Juuri näin! Tuskin kukaan meistä on tyytyväinen miten kausi meni, mutta osin tästä kiukuttelusta heijastuu pelko. Pelko siitä, että tuliko nyt sen aika kun menestysvuodet on taputeltu ja valuminen keskikastiin on alkanut.
Tämä ketju haisee kiukuttelulle ja on turhaakin turhempaa paskaa!

Uusin kortin ja laitan korteni kekoon jotta sivuraiteelle kääntynyt juna saataisiin käännettyä takaisin oikealle raiteille.
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
11 kautta oli kausikortti samalla paikalla B4-katsomossa, mutta tälle kaudelle (2013-1014) en enää ostanut. Syyt ranskalaisilla:

- Keväällä 2013 piti päättää jatkaako vai ei ja lasku heti perään (ei enää osamaksu-mahdollisuutta).
- Työvuorot - joutuuko iltavuoroon vai ei?
- Jos iltavuoro, ei saa korttia edes lainattua eteenpäin kun "näkyy himassa ja/tai baarissa".
- Jo viime kaudella oli muutamia runkosarjan pelejä (tiistaisin) joihin ei vaan saanu ketään katsomaan vaikka ilmasiksi oilisi päässyt.
- Nyt on ollu vaan niiiin tylsää peliä, mielestäni jo pari kautta runkosarjassa, että kuka random-katsoja edes miettisi viettää iltansa Hippoksella? Joku on vielä "pystynyt" luomaan huhun/tilanteen ettei sinne mahdu kuin tolpan taakse.
- Yhteenvetona: Jos pääsisin ensi kauden kaikkiin peleihin, voisin kausarin ehkä hankkiakkin. Mutta tota neppistä ei katsota edes telkkarista, vaadimme taistelua!
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä itsellä kohta 10 kautta putkeen ollut kausikortti, toki vain seisomaan, mutta on ollut kuitenkin. Pikkuhiljaa kuitenkin jää miettimään jatkaisiko sitä kuitenkaan ensikaudella.

Valmennus varsinkin pistää mietityttämään ja otteluin taso. Viimekaudella oli oikeasti todella monta hohoijaa peliä ja monesti teki mieli lähteä jo avauserän jälkeen katsomaan kotia loppupeli. Meinasi nukahtaa. Ehkä siihen voittamiseenkin tottui jo liikaa, mutta kyllä otteluihin enemmän tunnetta tarvittaisiin, missä ne taklaukset ja pitkät pyöritykset vastustajan päässä oli?

Myös vähentyneet seisomapaikat ja yleisesti koko ottelutapahtuma, ei taklauksia, pelaajilla ei tunnetta kentällä , hallissa näytetään ja soitetaan kokoajan mainoksia, ei paljon musiikkia ja hidastuksia tule. Monesti pistää miettimään miksi edes hallilla on kun kotona voi pistää stereoista musiikin soimaan ja näkee hidastukset, samalla kun hallilla ei ole minkäänlaista tunnelmaa niin kotona voi vaikka pari kaveria kutsua katsomaan matsia ja saadaan riehakkaampi tunnelma kun koko hallissa. Tuo kokoajan vähenemään päin olevat seisomapaikat ja niiden vielä hajauttaminen pitkin hallia vähentää tunnelmaa. otetaan samantien vielä toiselta puolelta hallia loputkin seisomapaikat...
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kausikorttien etuosto-oikeus ensi kaudelle alkaa ensi tiistaina 22.04.2014 klo 9.00.
Ja ainakin minä aion käydä omani maksamassa saman tien. Vaikka se n. 900 € on aivan järkyttävän iso raha työttömälle.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kausikorttien etuosto-oikeus ensi kaudelle alkaa ensi tiistaina 22.04.2014 klo 9.00.
Ja ainakin minä aion käydä omani maksamassa saman tien. Vaikka se n. 900 € on aivan järkyttävän iso raha työttömälle.
Onhan se ollut iso raha työssä käyvällekin. Ja ellei ihmeitä tapahdu, joudun itsekin liittymään, ajan hengen mukaisesti, työttömien joukkueeseen, joten tämäkin pitää huomioida jatkamispäätöstä pohtiessa.
Vaan aika äkkiä alkaa tuo kausikorttimyynti. Olisin kyllä odottanut, että joukkue tulevalle kaudelle olisi ensin julkaistu, mutta ilmeisesti viime kausi jätti tilit niin pahasti tappiolle, että rahaa on kerättävä kiireellä.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En aio hankkia kausikorttia, koska tuote ei ole sillä tasolla, että viitsisin maksaa siitä satoja euroja. Tämä on hyvin yksinkertaista, vaikka eräät tahot kaltaiseni tuomitsevatkin nyt epäfaneiksi ja massu täynnä oleviksi.

Mikäli JYP alkaisi jälleen pelata jääkiekkoa, jossa taklataan ja taistellaan ja mikäli seurajohto (erityisesti toimitusjohtaja) osoittaisi toimillaan seuraavansa aikaa ja arvostavansa tavallisia maksavia katsojia muutoinkin kuin rahantuottokoneina ja typerinä 17-vuotiaina koulupoikina, todennäköisesti kortin hankkisin.

Vinkkinä kehotan Tyniä ottamaan mallia Happeesta. Siis siitä, miten Happee huomioi tavallisen maksavan kannattajansa niin ottelutapahtumissa, markkinoinnissa kuin ihan vain arvostuksessakin. Viimeksi mainittu ei edes maksa mitään, mutta siitä huolimatta seurajohto ei sitä halua käyttää - ihan päinvastoin ylimielisine ulostuoloineen!

Muutosta odotellessa tyydyn satunnaisiin kertalippuihin ja elävään kuvaan.
 

Handyy

Jäsen
Juuri näin! Tuskin kukaan meistä on tyytyväinen miten kausi meni, mutta osin tästä kiukuttelusta heijastuu pelko. Pelko siitä, että tuliko nyt sen aika kun menestysvuodet on taputeltu ja valuminen keskikastiin on alkanut.
Tämä ketju haisee kiukuttelulle ja on turhaakin turhempaa paskaa!
Jaa-a, itse ainakin tosissani pohdin jatkanko enää kausikorttilaisena, koska ottelutapahtuma itsessään menee niin helvetisti alamäkeä. Menestyksellisesti huonoja vuosia on tullut nähtyä, mutta viime kausi oli niin hirvittävä pohjanoteeraus tunnelmaltaan ja muutenkin anniltaan. Fan Club yrittää ainoana parhaansa, mutta eivät hekään voi mitään rumpuryhmän paskuudelle ja sille mitä tällä hetkellä Tynin johdolla tunnelmalle tekevät.

Erätauoilla katsotaan pelistä toiseen jotain Hämeenlinnan autokauppaa ja jos haluat vaikka käydä ostamassa limsan eikä käteistä ole niin eipä onnistukaan kun on luotu minimiostosmäärät.

Pelikatkoilla puolestaan kuunnellaan Pojua, sellaista paskaa mitä kukaan ei kuule missään areenan ulkopuolella. Mitään ei soiteta mikä voisi mahdollisesti luoda halliin tunnelmaa. Mainoksia mainosten perään.

Organisaatio on nopeasti mennyt huonompaan suuntaan, faneja kritisoidaan mediassa, otetaan marttyyriasenne että kun kyllä te nyt ootte väärässä ja JYP ymmärretään väärin. Edes sitä Twitteriä ei saada aikaan, vaikka siitäkin organisaatiota nöyryytetään jatkuvasti.

Todennäköisesti otan vielä tälle kaudelle kausikortin, riippuen ottaako tuttu vieruskaveri enää. Mutta kausikorttikin on entistä kalliimpi koska yksittäisiä pelejä mihin itse ei pääse ei saa enää myytyä eteenpäin kenellekään, kun ketään ei kiinnosta tulla katsomaan.

Keskikasti ei haittaa minua. Se haittaa, että ottelutapahtuma ei enää viihdytä minua juuri millään tavalla, voitettiin tai hävittiin.
 

El Guaje

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, Spurs
Keskikasti ei haittaa minua. Se haittaa, että ottelutapahtuma ei enää viihdytä minua juuri millään tavalla, voitettiin tai hävittiin.

Tämä. Oma kausikortti jää uusimatta, syistä että; vieruskaveri on perseestä ja aina kännissä, ottelutapahtuma on perseestä, hallilla on todella ummehtunut tunnelma, käytävillä samat naamat samoilla tolpilla, saan sieltä usein ihan järkyttävän päänsäryn, ottelutapahtuma on ollut täysin muuttumaton about viisi vuotta, mestareiden liiga ei paljoakaan kiinnosta (sama turnee kuin ET ja koko Liiga mukana). Joku uusi kaveri puikkoihin raikastamaan koko JYPin touhua ja vähän äkkiä, kiitos. Ja kyllä Kari, olen varmasti paska kannattaja, ehkäpä jopa kaikkein paskin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tämä. Oma kausikortti jää uusimatta, syistä että; vieruskaveri on perseestä ja aina kännissä, ottelutapahtuma on perseestä, hallilla on todella ummehtunut tunnelma, käytävillä samat naamat samoilla tolpilla, saan sieltä usein ihan järkyttävän päänsäryn, ottelutapahtuma on ollut täysin muuttumaton about viisi vuotta, mestareiden liiga ei paljoakaan kiinnosta (sama turnee kuin ET ja koko Liiga mukana). Joku uusi kaveri puikkoihin raikastamaan koko JYPin touhua ja vähän äkkiä, kiitos. Ja kyllä Kari, olen varmasti paska kannattaja, ehkäpä jopa kaikkein paskin.
Juuri näin. Kunhan nyt ei vain otettaisi sitä miestä joka on JYPissä töissä ollutkin ja sen jälkeen on käynyt pilaamassa erään toisen Jyväskyläläisen seuran talouden ja on saanut potkut kolmesta edellisestä työstään.

Ottelutapahtuma kaipaa ison muutoksen. Kaikki pitää tarkastaa alusta loppuun yksityiskohtaisesti ja tehdä tarvittavia muutoksia. Ottelutapahtuma on markkinoinnin kannalta niin hemmetin iso juttu ettei mikään pintapuolinen muutos riitä. Markkinoinnin voi karkeasti laskea kolmeen eri vaiheeseen. On ennen kautta tapahtuva markkinointi, on kauden aikana tapahtuva markkinointi ja on kauden jälkeen tapahtuva markkinointi. Kauden aikana tapahtuva markkinointi voidaan myös jakaa samalla tavalla mutta silloin se on peliä edeltävä, pelin aikainen ja pelin jälkeinen markkinointi. Ja tässä ottelutapahtuma on isoin osa koko kuviota. JYPillä ei ole tässä asiassa kunnossa oikein mikään. Vähän sinne päin mutta se ei riitä.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On paljon syitä ottaa kausikortti, mutta yksikin syy riittää, että kortti jää hankkimatta.

Itsellä on hyviä, Jypistä riippumattomia syitä jo pari, mutta ratkaisevinta tulee olemaan seuran toiminta. Siltä osinkaan ei hyvältä vaikuta.
Omalla kohdalla se on joko kortti tai täydellinen poisjäänti.
34 kautta paikan päällä on tullut pelejä katseltua, mutta edelleenkään en pysty sanomaan otanko sen kortin ensi kaudelle vaiko en...
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eipä tullut paljoa ostoneuvoja tähän ketjuun.
Pitkän harkinnan jälkeen uusin korttini. Suuresti asiaan vaikutti seuran ilmoitus, että play off sarjassa esitetty peli-ilme on sitä, mihin joukkue tähtää.
Toisena syynä ostoon oli: vaikea ajatella olevansa ilmankaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ja kyllä Kari, olen varmasti paska kannattaja, ehkäpä jopa kaikkein paskin.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Tällä hetkellä yli 1000 istumakausikorttipaikkaa uusimatta.

Hyvin menee, toimisto. Haukkukaa vaan lisää maksavia asiakkaita ja piiloutukaa pelikirjaston taakse niin saatte valehdella kovastikin lipunmyynnin suhteen.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ihan mielenkiinnosta, mistä tälläisen informaation löytää?

Piletin sivuiltahan voi itsekukin käydä katsomassa, kuinka hyvä pöhinä JYPin ympärillä on tällä hetkellä.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Joo.

Muuten hyvä, mutta kaikki ei uusi korttiaan piletin kautta. Eli tieto ei ole ajantasainen. Lakatkaa jo negailemasta, tuo alkaa mennä kitinän puolelle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lisäksi ainahan on noita jotka ei uusi, mutta joku muu löytyy tilalle kyllä kun varsinkin hyviä istumapaikkoja on niin rajallinen määrä.

Toisaalta jo viimevuonna oltiin siinä rajoilla että istumalippujakin jäi useassa pelissä muualtakin kuin tuosta uudesta katsomonosasta johon tuli liput aina paripäivää ennen ottelua myyntiin myymättä.

Mutta varmasti jonkin verran laskua on, aika näyttää paljonko on. Se taitaa kuitenkin tosiasia olla että kausikortteja on tällä kaudella mainostettava jos niitä meinaa saada myytyä, ennen ne on automaattisesti melkein myyty loppuun, nyt joutuu siinäkin töitä tehdä ja ehkä joutuu puolessa välissä kautta myös puolen kauden kausikortit pistään myyntiin kuten monella seuralla on.

Itsellä on tässä kohta 10 kautta putkeen ollut seisomakausikortti ja varmaan tulee hankittua ennen kauden alkua se, mutta en löytänyt mitään kunnollista syytä jatkaa sitä tässä kohti, ei ole pelaajauutisia ja Marko Virtanen on ainakin virallisesti joukkueen valmentaja.
 

stng

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, kieroutunutta IFK sympatiaa
On se. Jos käyt esim. JYPin toimistolla, tieto siirtyy Pilettiin 5 min sisään.

Samoin näkyi välittömästi kun kävin juuri Hurrikaanissa luovuttamassa oman panokseni tulevan kauden hyväksi.

Ja pakko tässä todeta, että tein sen todella pitkin hampain. Oikeasti ainut syy tällä hetkellä oli jakkara itsessään, eli liian hyvä luovuttavaksi, sekä vieruskaverit joiden kanssa on tuolla tullut jaettua iloja ja suruja.
Suuresti toivon samanlaista henkistä kortin arvonnousua jonka sai kesällä 2012 Perrinin sopparin myötä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Varmaan kaikkia esim. yhteistyökumppanien kausikortteja ei välttämättä tuossa näy, mutta vähän hälyyttävältä tuo näyttää. Varmaan ensiviikolla tulee ilmoitus, että ennätysvauhdissa kausikorttimyynti ja osta pois ennenkuin loppuvat. Noh sittenhän tuon näkee paljonko on jäljellä kun yleinen myynti alkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös