En itse seurannut NHL:ää juurikaan ennen kautta 05-06. Tuona kautena jostain muistan näkeneeni uutisotsikon missä mainittiin Ovechkinin ensimmäisestä vaihdosta, missä hän heti taklasi vastustajan pakkia niin, että laitapleksin kiinnitys petti. Luin uutisen, katsoin taklauksen ja uran ensimmäisen NHL-maalin videolta jonka jälkeen löysin sivuston minne oltiin uploadattu nuo Ovechkinin debyytissä tehdyt kaksi maalia. Tuon sivuston löydettyäni, kävin joka aamu ensimmäisenä tietokoneelle päästyäni katsomaan tuon sivuston ja lataamassa maalivideot koneelle. Nuo highlight-reel maalit olivat juuri sellaisia mistä itse sytyn, ja viimeistään "SEN" maalin tehtyään, olin ihan myyty! Halu nousi kovaksi nähdä suorana noita suorituksia, ja kohta oltiinkin siinä tilanteessa että töitten salliessa oli pakko välillä valvoa koko yö ja etsiä niitä paskalaatuisia Streamejä. Laatu oli mitä oli, mutta pääasia oli että pääsi näkemään koko matsin ja suorana. Seuraavana kautena valvottujen öiden määrä kasvoi ja nuo Ovechkinin suoritukset (maalit, taklaukset) tekivät sen verran kovan vaikutuksen itseeni, että aloin etsimään seuraavalle kaudelle jotain mahdollista ohjelmaa, millä saisi katsoa pelejä paremmalla kuvanlaadulla. En muista mitä kautta löysin (voi olla, että jopa tätä kautta) ESPN-sivuston joka tarjosi palvelua millä pääsi katsomaan kaikki NHL-pelit ja kunnon kuvanlaadulla. 07-08 kausi olikin sitten ensimmäinen kausi kun aloin katsomaan Capitalsien pelejä enemmän kokonaisuudessaan, tuolloin se seuraaminen oli vielä pääosin Ovechkinin suoritusten väijymistä (ja olihan niissä näkemistäkin), mutta pikkuhiljaa sitä tuolloin muistaakseni alkoi jo katsomaan peliä erilailla. Sitä alkoi itse miettimään kenelle pitäisi antaa jatkopahvia, kenelle ei. Tai mitä pitäisi valmennuksessa esim. muuttaa. Muistaakseni vielä seuraava kausi meni ESPN-sovelluksen ruorissa ennenkuin se lopetti toimintansa ja tilalle tuli NHL GameCenter, jonka heti hommasin. Tuon NHL GameCenterin hommattuani, tuli mahdolliseksi se että pystyin katsomaan ottelut jälkikäteen seuraavana aamuna/päivänä. Yhtäkkiä oltiinkin siinä tilanteessa, että tulevilla kausilla tuli katsottua kauden jokainen matsi (osa livenä, osa jälkilähetyksenä), muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Tuon jälkeen kun pystyin alkaa katsomaan otteluita kokonaisuudessaan (olisiko se ollut 09-10), seurasin pelejä jo joukkueen kannalta, en Ovechkinin suoritusten, ja niin se on ollut tosiaan jo nyt pitkään. Tässä on nyt mennyt yli kuusi vuotta, kun olen katsonut lähes jokaisen Capitalsien pelin, ja sinne sydämeenhän se on väistämättä paikkansa hakenut! Sitä isointa palkintoa ei ole vielä Washingtoniin tullut, mutta jos se joku päivä tapahtuu, niin voin myöntää että tulen itkemään tuolloin (joo nössö mikä nössö).
Tähän päivään mennessä en ole paikan päälle vielä peliä päässyt katsomaan (olen muutenkin huono reissaamaan), mutta joku päivä se vielä varmasti tapahtuu! Mutta noita Capitalsien pelejä kokonaisuudessaan on tullut nähtyä jo sen yli 600-kappaletta + harjoituspelit mitä olen katsonut. Eli onhan siinä jonkun verran tullut oltua tv:n edessä :/
Eli lyhyesti sanottuna, oma fanittamiseni kyseistä joukkutta kohtaan on lähtenyt Ovechkinin hienoista maaleista, ja sitä kautta rakkaus joukkuetta kohtaan on pikkuhiljaa kasvanut.