MustatKortit
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minua häiritsee enemmän se, että Ässistä puuttuu sellainen seuraikoni kuin mitä Ville Peltonen HIFK:ssa (2011), Ville Vahalahti TPS:ssä (2010), Kalle Koskinen JYPissä (2009 ja 2012) ovat (olleet). Itse asiassa Ässissä ei ole vuosiin pelannut tällaista pelaajaa, ja tämän hetken Ässät tunnetaan paremmin Lukon kasvateista kuin omistaan. Ei Ässien hurmos ole jättänyt kylmäksi, mutta olisihan sitä vielä hienompaa katsoa, jos siellä pelaisi edes yksi jarikorpisalo.
Ymmärrän, mitä haet takaa, mutta itse olen jo pitkään mehustellut sillä, miten fantastista on, että Ässien ykköskenttään tällaisella mahdollisella mestaruuskaudella kuuluu kaksi omaa kasvattia ja yksi sellainen hessu, joka on porilaisempi, kuin yksikään tuntemani porilainen ja pelannut jo ikuisuuden patapaidassa.
Loistavia persoonia, Joel "Flegu" Armia, josta jokaisella Jatkoajassa on oma mielipiteenstä, Mika "Baari-ilta" Niemi, sentteri jonka pelikäsitys on loistava, mutta harjoittelun kanssa vähän niin ja näin. Ja tosiaan Vellu Savinainen, josta tuskin on edes tarpeen mitään enää kirjoittaa.
Harvalle muuten on vielä avautunut se, että mikäli nämä herrat kannua pääsisivät nostelemaan, tulisi ainakin näistä porilaistaustaisista äijistä kaupungilla legendoja ja myyttisiä hahmoja, sinne porilaisen urheilun tähtitaivaalle. Ja eiköhän Vellullakin ole mahdollisuus päästä Velluksi, Vellun paikalle.