Mikko Rantanen

  • 920 110
  • 2 723

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tätähän minä hain kommentillani. Vittu että on hyvät foorumit.

Ei mitään, Rantasella ei ole parannettavaa. Täydellinen pelaaja, toivottavasti jatkaa täsmälleen samaa rataa eikä koita parantaa mihinkään suuntaan enään. Jumalauta me ollaan onnekkaita kun saadaan nauttia pelaajasta, joka on yksinkertaisesti paras.
Tämä nyt vaikuttaa siltä että olet jostain tyhjästä luonut jonkun maalin (nää on vissiin niitä olkiukkoja?) ja ruvennut hakkaamaan sitä. Jos on oma asiantuntemus niin yliveroista luokkaa, niin mitä tänne silloin kirjoittelemaan.

Pointti multa suhisee ohi nyt kyllä ihan täysin ja toisekseen ei kauheasti jaksa keskustella ihmisten kanssa, jotka laittaa sanoja toisten suuhun. Tai näppäimistölle tässä tapauksessa.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tämä nyt vaikuttaa siltä että olet jostain tyhjästä luonut jonkun maalin (nää on vissiin niitä olkiukkoja?) ja ruvennut hakkaamaan sitä. Jos on oma asiantuntemus niin yliveroista luokkaa, niin mitä tänne silloin kirjoittelemaan.

Pointti multa suhisee ohi nyt kyllä ihan täysin ja toisekseen ei kauheasti jaksa keskustella ihmisten kanssa, jotka laittaa sanoja toisten suuhun. Tai näppäimistölle tässä tapauksessa.
Minä en suinkaan kritisoinut ylivoimapisteitä, kuten Thombsonin helvetin hauskassa kommentissa vihjattiin. Toivoin vain, että Rantanen onnistuisi maalinteossa vähän enemmän myös tasakentällisin. Tai ylipäätään koko tuo Coloradon ykkönen. Ylivoimaan nojaaminen varsinkin pleijareissa ei ole kovinkaan hyvä resepti menestykselle. En ole luonut mitään maaleja tai olkiukkoja.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo Rantasen rooli ylivoimalla on tosiaan hyvin vaihteleva. Hakemattakin tulee mieleen

a) onetimereita oikealta laidan vierestä
b) niitä seinäsyöttöjä slottiin maalin takaa
c) maskimiehenä poimittuja ripareita ja niiden pussittamisia (ja jokunen ohjurin?)
d) playmakerina oikealla viivaan levityksiä pakille vetopaikkaan
e) kaikkia näitä peilikuvana vasemmalla pelaten
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Minä en suinkaan kritisoinut ylivoimapisteitä, kuten Thombsonin helvetin hauskassa kommentissa vihjattiin. Toivoin vain, että Rantanen onnistuisi maalinteossa vähän enemmän myös tasakentällisin. Tai ylipäätään koko tuo Coloradon ykkönen. Ylivoimaan nojaaminen varsinkin pleijareissa ei ole kovinkaan hyvä resepti menestykselle
Ok. Minä taas tahdoin sanoa sitä että on minun mielestäni hieman ehkä väärin väittää että Rantasen pistemäärät tasakentällisin olisivat jotenkin vaisuja. Sitä halusin tuoda esiin, että jos siellä on 5vs5:llä tehty pisteitä saman verran kuin Tarasenko ja Johansen tekee YV-aika mukaanluettuna, niin kyllä niitä pinnoja on silloin tasakentällisinkin tullut todella hyvin.

Hienosti on minun mielestäni kulkenut Mikon peli ja pistetuotanto koko kaudella niin tasakentällisin kuin ylivoimallakin. Se on selvää että ihan liikaa on Colorado ollut tällä kaudella tuon ykkösen varassa. Sieltä lähtisin minä syytä etsimään, koska ei noilta ykkösketjun pelaajiltakaan aivan mahdottomia voi sentään vaatia. Mikään joukkue ei mene playoffeissa pitkälle, joka on noin voimakkaasti riippuvainen muutamasta pelaajsta.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ok. Minä taas tahdoin sanoa sitä että on minun mielestäni hieman ehkä väärin väittää että Rantasen pistemäärät tasakentällisin olisivat jotenkin vaisuja. Sitä halusin tuoda esiin, että jos siellä on 5vs5:llä tehty pisteitä saman verran kuin Tarasenko ja Johansen tekee YV-aika mukaanluettuna, niin kyllä niitä pinnoja on silloin tasakentällisinkin tullut todella hyvin.

Hienosti on minun mielestäni kulkenut Mikon peli ja pistetuotanto koko kaudella niin tasakentällisin kuin ylivoimallakin. Se on selvää että ihan liikaa on Colorado ollut tällä kaudella tuon ykkösen varassa. Sieltä lähtisin minä syytä etsimään, koska ei noilta ykkösketjun pelaajiltakaan aivan mahdottomia voi sentään vaatia. Mikään joukkue ei mene playoffeissa pitkälle, joka on noin voimakkaasti riippuvainen muutamasta pelaajsta.
No ei ne kyllä mitään eliittiäkään ole. Esimerkkinä voidaan ottaa Kapanen, jolla on 32(13+19) pistettä paljon pienemmällä jääajalla ja enemmän maaleja. Mikolla 42p 5v5 (11+31). Ja jos vielä oikein tarkkaan katsotaan, niin puhuin juurikin maaleista, en pisteistä. En lähtisi johonkin Tarasenkoon vertaamaan, joka oli koko kauden aivan täysi paska ennen edellistä kuukautta, kun sai samanlaisen suonenvedon kuin Pate marraskuussa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
No ei ne kyllä mitään eliittiäkään ole.
Siitä huolimatta mun on tosi vaikeaa jotenkin lähteä kauhean rajusti kritisoimaan pelaajaa, joka on 100 pinnan vauhdissa ja tekemässä omaa piste-ennätystään ihan reippaasti. Vähän tämä menee mun mielestäni nyt tälläiseksi lillukanvarsien pyörittelyksi. Ja toisekseen tuo maalimääräkin on oikein komea pelaajalla, joka ei ominaisuuksiltaan ole mikään puhdas snaipperi.

Edelleenkin olen sitä mieltä että Coloradon ongelma on siinä että miten saada hyökkäysmateriaaliin lisää leveyttä, jotta tuolta ykkösketjun takaakin rupeaisi tulemaan paremmin tulosta.
 

Ogilthorpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
No ei ne kyllä mitään eliittiäkään ole. Esimerkkinä voidaan ottaa Kapanen, jolla on 32(13+19) pistettä paljon pienemmällä jääajalla ja enemmän maaleja. Mikolla 42p 5v5 (11+31). Ja jos vielä oikein tarkkaan katsotaan, niin puhuin juurikin maaleista, en pisteistä. En lähtisi johonkin Tarasenkoon vertaamaan, joka oli koko kauden aivan täysi paska ennen edellistä kuukautta, kun sai samanlaisen suonenvedon kuin Pate marraskuussa.
Ovechkin 42 pistettä 5v5 pelissä, toki 25+17,mutta en silti ymmärrä tätä koko keskustelua, että 5v5 pelissä ei ole tarpeeksi pisteitä tai maaleja.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ihan käsittämätöntä, että täällä menee aina typeräksi väännöksi, kun joku suomalaisista pelaajista onnistuu. Miksi ei voida vaan olla iloisia kavereiden menestyksestä. Pate on jo haukuttu maan rakoon ja Mikko näköjään seuraa nyt perässä. Sasha on rysy ja sitä ei lasketa. Mitäs Sepestä ja Teukasta keksittäisi?

Kyllä kritisoida voi, kun on aihetta, mutta keksimällä keksitty nillitys on rasittavaa.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Siitä huolimatta mun on tosi vaikeaa jotenkin lähteä kauhean rajusti kritisoimaan pelaajaa, joka on 100 pinnan vauhdissa ja tekemässä omaa piste-ennätystään ihan reippaasti. Vähän tämä menee mun mielestäni nyt tälläiseksi lillukanvarsien pyörittelyksi. Ja toisekseen tuo maalimääräkin on oikein komea pelaajalla, joka ei ominaisuuksiltaan ole mikään puhdas snaipperi.

Edelleenkin olen sitä mieltä että Coloradon ongelma on siinä että miten saada hyökkäysmateriaaliin lisää leveyttä, jotta tuolta ykkösketjun takaakin rupeaisi tulemaan paremmin tulosta.
Ai se oli raju kritiikki. Selvä. Itse sanoisin että enemmänkin osastoa "nitpicking".

Sanotaan se nyt vielä jos jollekkin jäi mielipiteeni Mikosta epäselväksi: Upea pelaaja joka pelaa upeaa kautta. Parannettavaa on aina, yksilönä sekä joukkueena.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ai se oli raju kritiikki. Selvä. Itse sanoisin että enemmänkin osastoa "nitpicking".

Sanotaan se nyt vielä jos jollekkin jäi mielipiteeni Mikosta epäselväksi: Upea pelaaja joka pelaa upeaa kautta. Parannettavaa on aina, yksilönä sekä joukkueena.
Olisit vaan alun alkaen jättänyt ne "nitpickit" kirjoittamatta niin ei meille muillekaan tule tälläisiä väärinkäsityksiä. Ensi kerralla sitten ;)
 

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Tässä parilla viimeisellä sivulla on hauskasti nettikeskustelujen koko anatomia vänkäämisineen, loukkaantumisineen ja palkokasveineen. Kotoisaa.

Itse ketjuun, Rantasen slumppi on mukavasti väistymässä ja 100 pistettä on taas realismia. Tehokasta matkustusta!
 
No ei ne kyllä mitään eliittiäkään ole. Esimerkkinä voidaan ottaa Kapanen, jolla on 32(13+19) pistettä paljon pienemmällä jääajalla ja enemmän maaleja. Mikolla 42p 5v5 (11+31). Ja jos vielä oikein tarkkaan katsotaan, niin puhuin juurikin maaleista, en pisteistä. En lähtisi johonkin Tarasenkoon vertaamaan, joka oli koko kauden aivan täysi paska ennen edellistä kuukautta, kun sai samanlaisen suonenvedon kuin Pate marraskuussa.

En tiedä mitä teen väärin, mutta saan Rantasen tehoiksi tasakentällisin 54 pistettä, millä ollaan sen tilaston sijalla 9. Kyllä se minusta ihan eliittiä on jos liigassa on vain 8 pelaajalla enemmän.

http://www.nhl.com/stats/player?rep...Type=2&filter=gamesPlayed,gte,1&sort=evPoints
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Viimeksi muokattu:

Lehmussaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, Rangers, TPS
50% Rantasen maaleista ylivoimalla. Olisi ihan jees löytää maalijyvää 5v5 pelissäkin. Vertailun vuoksi MacKinnonin 34 maalista 9 on ylivoimalla.

Tästä se kaikki lähti. Itse en nähnyt tässä viestissä sitä mitä moni muu näki vaan mun mielestä siinä toivottiin, että Mikko laittas 5vs5 pelissä paremmalla prosentilla kiekkoja häkkiin. Tätä pitäis tietysti kysyä Mikolta itseltään, mutta luulisin, että itsekin haluaisi osua useammin 5vs5 -pelissä. Paikkoja on kyllä ollut nytkin? Ja koska nuori kehittyvä kaveri niin ehkäpä tämä toive toteutuu ja ensi kaudella homma on muuttunut? Tämä ehkä sitten realisoituu syöttömäärän vähenemisenä tai ketjukavereiden maalimäärien tippumisena. Tai sitten Colorado tekee enemmän maaleja ja voittaa enemmän/isommin. Rambokalalta tullut mun mielestä hyviä viestejä Rantaseen liittyen ja ihan joka viestiä ei pidä ottaa hyökkäyksenä pelaajaa kohti. Toki nyt lähti Rambollakin laukalle jatkoviesteissä, sitä en kiellä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tästä se kaikki lähti. Itse en nähnyt tässä viestissä sitä mitä moni muu näki vaan mun mielestä siinä toivottiin, että Mikko laittas 5vs5 pelissä paremmalla prosentilla kiekkoja häkkiin. Tätä pitäis tietysti kysyä Mikolta itseltään, mutta luulisin, että itsekin haluaisi osua useammin 5vs5 -pelissä. Paikkoja on kyllä ollut nytkin?

Rantasella on varsin hyvä laukaisuprosentti, mutta laukausten määrässä mies on häntäpäätä, kun vertaa NHL:n pistepörssin kärkeä.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Se on selvää että ihan liikaa on Colorado ollut tällä kaudella tuon ykkösen varassa. Sieltä lähtisin minä syytä etsimään, koska ei noilta ykkösketjun pelaajiltakaan aivan mahdottomia voi sentään vaatia. Mikään joukkue ei mene playoffeissa pitkälle, joka on noin voimakkaasti riippuvainen muutamasta pelaajsta.

TOP10 hyökkääjät Avalanche vs. Jets:

Rantanen 85 / Wheeler 83
MacKinnon 84 / Scheifele 75
Landeskog 69 / Connor 52
Söderberg 43 / Laine 45
Kerfoot 34 / Little 40
Compher 30 / Ehlers 32
Calvert 24 / Tanev 24
Nieto 22 / Perreault 23
Wilson 20 / Copp 20
Jost 20 / Roslovic 19

En sanoisi, että tässä nyt on mitenkään niin kovin paljon eroa esim. Jetsien vastaavaan. Onko Esim. Tanev, Perreault, Copp ja Roslovic olleet jotenkin tärkeämmässä roolissa voittojen kannalta kuin Calvert, Nieto, Wilson ja Jost, sitä en osaa sanoa, mutta tasan samat pisteet ovat tältä kaudelta kun lasketaan yhteen.

Eli kolme parasta pistenikkaria menevät Avalanchelle 28 pisteen erolla, puolestaan 4-6 sijat Jetsille 8 pisteellä. 7-10 menevät sitten tasan.

Edit: tein vielä sellaisen havainnon, että Jetsien kyseiset pelaajat ovat menettäneet tällä kaudella 34 ottelua (Ehlers 20, Copp 13, Roslovic 1), Avalanchen pelaajat puolestaan 59 ottelua (Kerfoot 4, Compher 16, Nieto 10, Wilson 17 ja Jost 12). Eli nämä heikoimmat viisi hyökkääjää Avalachella ovat pelanneet huomattavasti vähemmän otteluita kuin Jets:n vastaavat. Voisi siis sanoa, että enemmänkin loukkaantumiset ovat voineet vaikuttaa secondaty scoringiin, kuin tehottomuus.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
@Naamavelli mielenkiintoista. Mitähän tuolle vertailulle tapahtuu jos otetaan puolustajat mukaan?
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
@Naamavelli mielenkiintoista. Mitähän tuolle vertailulle tapahtuu jos otetaan puolustajat mukaan?
Sitä, että Jets:llä on pisteiden tekoon paremmat puolustajat. Silti sanoisin, että tuo väite on vähän ontuva. Avalanchella on riittävän kova secondary scoring ja ongelmat ovat jossain muualla kuin siinä. Onko se sitten puolustuksen heikkous hyökkäyssuuntaan vai puolustussuuntaan? Itse olen aina ymmärtänyt secondary scoringilla kuitenkin lähinnä kakkos- ja kolmoskenttää.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
IS:n sivuilla on Rantasesta juttua. Pisti silmään yksi Mikon kommentti pistepörssiin liittyen:
– Meillä on myös MacKinnonin kanssa oma pieni kisa menossa, että kumpi sijoittuu paremmin, Rantanen paljasti.

Tuossako on syy, miksi Rantasen pistetehtailu on selvästi hidastunut? Jääkö ketjun pelistä alitajuisesti tai tietoisesti peliä edistävä syöttö tai pari silloin tällöin pois vain sen takia, ettei ketjukaverille tulisi pistettä maalin tullessa? Toivonpa todella, että Rantanen ja MacKinnon ovat sen verran ammattilaisia, ettei tällainen vaikuta peliin. Toisaalta kyseessä on kaksi äärimmäisen kilpailuhenkistä kaveria, joten jos heillä tosiaan on tuollainen sisäinen skaba käynnissä, en yhtään ihmettelisi vaikka sitä käytäisiin ihan tosissaan keinoja kaihtamatta.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
IS:n sivuilla on Rantasesta juttua. Pisti silmään yksi Mikon kommentti pistepörssiin liittyen:
– Meillä on myös MacKinnonin kanssa oma pieni kisa menossa, että kumpi sijoittuu paremmin, Rantanen paljasti.

Tuossako on syy, miksi Rantasen pistetehtailu on selvästi hidastunut? Jääkö ketjun pelistä alitajuisesti tai tietoisesti peliä edistävä syöttö tai pari silloin tällöin pois vain sen takia, ettei ketjukaverille tulisi pistettä maalin tullessa? Toivonpa todella, että Rantanen ja MacKinnon ovat sen verran ammattilaisia, ettei tällainen vaikuta peliin. Toisaalta kyseessä on kaksi äärimmäisen kilpailuhenkistä kaveria, joten jos heillä tosiaan on tuollainen sisäinen skaba käynnissä, en yhtään ihmettelisi vaikka sitä käytäisiin ihan tosissaan keinoja kaihtamatta.
No enpä usko, kun joukkue taistelee playoff-paikasta. Eiköhän tuo nyt ole ihan heitto ja tuollaista tapahtuu jokaisessa urheilujoukkueessa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuossako on syy, miksi Rantasen pistetehtailu on selvästi hidastunut? Jääkö ketjun pelistä alitajuisesti tai tietoisesti peliä edistävä syöttö tai pari silloin tällöin pois vain sen takia, ettei ketjukaverille tulisi pistettä maalin tullessa? Toivonpa todella, että Rantanen ja MacKinnon ovat sen verran ammattilaisia, ettei tällainen vaikuta peliin.
Nyt puhutaan kahdesta tähdestä NHL:n kirkkaimmalta huipulta tilanteessa jossa joukkue taistelee kynsin ja hampain pudotuspelipaikasta, mitäpä veikkaat ovatkohan siellä jäällä ja muutenkin jonkinverran "ammattilaisia."

Eiköhän pelissä mennä pelin ehdoilla tilanteet ihan normaalisti parhainpäin pelaten, ja kisailut sitten jälkikäteen kun katsellaan sitä pistepörssiä kopissa tai himassa. Aika hölmöä edes ajatella, että joku kaverien välinen nokittelu johtaisi tähän vaisumpaan jaksoon, tuskin siinä vaistoilla ja sillä ammattimaisuudella pelissä tilanteisiin mennessä leikkimielisesti kisailevakaan pelaaja miettii, miten saa maksimoitua mahdollisuudet sille että kyseisessä tilanteessa tehot napsahtaa mieluiten itselle, muttei ketjukaverille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös