Suurin osa niistä pelaajista on hankittu siten, että maantieteellisesti Kärpät kattaa puoli vantakuntaa, joten lähialueilla ei ole Liigatason joukkuetta kilpailemassa lupaavista pelaajista. Tuossa D-/C-/B-junnuiässä Kärppiin siirtyvät pelaajat ovat lähestulkoon täysin KKP:sta, Ahmoista, Teräs-Kiekosta, K-Laserista jne. A-junnuiässä taas Kärppiin tulevilla pelaajilla on usein paljon muitakin syitä kuin jääkiekko, esimerkiksi Joel Blomqvistin äiti kertoili Kalevan haastattelussa, että "Nuori maalivahti halusi peruskoulun jälkeen liigapaikkakunnalle, missä oli tarjolla laadukkaan jääkiekkopolun ohella ruotsinkielinen lukio".Niin. Lainasin nyt tuon alemmankin viestisi samaan.
Minua ei hirveästi kiinnosta, onko NHL:ään siirtyvän juniorin D-C- B juniorijoukkue Kärpät, jokin pohjoisen seura tai jonkin sm-liigan seura. Viestini pointti on kokonaan se, että täältä on mahdollista siirtyä NHL:ään asti ja se itsessään on se arvo mitä tulee vaalia. Kärpistä varataan ja Kärpistä siirtyy itse NHL:ään erittäin runsaasti pelaajia. Jos tämä seura olisi niin saatanan pohjamudissa junnuista edustukseen asti, miten ihmeessä ne potentiaaliset parhaat pelaajat on tänne hankittu ? Kait olen jotenkin outo, minä näen asian vain niin, että kun pelaaja pääsee a-junnuista liigaedustukseen, siinä sivussa on saatu ajettua myös sisään Kärppien identiteettiä itse pelaajille. Ne pelaajat jotka täältä sitten ovat lähteneet, ovat kyllä kovasti seuran toimintaa kehuneet ja jopa sitoutuneet tänne. Tästä ihan elävä esimerkki keväältä, kun mainitsemasi Heponiemi suositteli Bunnamannille Oulua.. Näitä esimerkkejä on enemmänkin ja tällä tarkoitan tuota mainitsemaani sitoutumista seuraan.
Alempaan viestiisi liittyen, kun täällä on siis ongelma ollut aiemminkin jäävuoroissa? siitä huolimatta eniten pelaajia ( joku voi toki tarkistaa kun heitän mutulla ) siirtynyt tai varattu NHL:ään, miten tämä sitten selitetään ?
Enkä minä ainakaan ole sanonut, että "tämä seura olisi niin saatanan pohjamudissa junnuista edustukseen asti", mutta ei asiat varsinkaan junnupuolella todellakaan mitenkään hyvin ole.
En haluaisi, mutta lienee tarpeen muistuttaa, että "superlupauksista" esimerkiksi veljekset Granlundit ja Rädyt lähtivät kaikki neljä täältä pois.
Mitä tulee ylipäänsä NHL:n lähteviin pelaajiin, niin väittäisin, että raha ratkaisee vähintäänkin kohtalaisesti. Onhan se nyt kuitenkin selvä, että jos vierekkäin laitetaan Kärppien ja HPK:n rosterit, niin suurempi todennäköisyys jo ennen yhtään pelattua peliä on Mingoialla pelata ensi kaudella NHL:ssä, kuin Nenosella.