Tässä kun Kousaa dumataan, kannattaa ottaa huomioon alla oleva 2 min vaihto, ei siinä maitohapoilla putki voi enää kovin raikas olla. Kyllä Kousakin ihan hyvin väänsi pelitilanteissa ei kyllä paras peli, mutta tärkeä maali ja kyllä se peli tästä paranee.
Jos eilisen matsin pistesaraketta tuijottaa Kousan kohdalla, voidaan toki todeta, että hänhän pelasi hienon pelin. Mutta jos katsoo miehen yleistä habitusta, jotain on kyllä pielessä. Joku voi nyt pitää mua höpöhöpönä siksi, että tarkkailen pelaajien kehonkieltä ennen peliä, alkulämmössä ja pelien aikana, mutta olen tehnyt sitä niin kauan, että pystyn sen perusteella aika hyvin arvioimaan pelaajien tunnetiloja ja ennen kaikkea asennetta. Joka matsissa ei välttämättä voi olla 110-tilassa, mutta tietyissä otteluissa vähempää ei voi hyväksyä. Olen Kousalta nähnyt tällä kaudella (tv:stä tosin) aika monta ottelua ja kyllä mun silmiini on siltä näyttänyt monessa ottelussa, että kaikki ei ole Kekellä "kunnossa".
Yksittäistä tilannetta voi toki arvioida vaihdon pituuden perusteella, mutta koko peliä ei. Ja koska Kousan pelityyli ja habitus on tuttu, eilinen osoitti ainakin minulle, että jotakin puuttuu. En osaa Jokereiden yleisestä vaatimustasosta sanoa mitään, mutta se on selvää, että Kousa tarvitsee sellaisen koutsin, joka osaa häntä käsitellä. Keke ei tosiaankaan ole mikään keskivertokeijo. Sopivasti keppiä ja porkkanaa. Onko Lämsästä ja Valtosesta siihen? Tällä hetkellä näyttää siltä, että ei ole, mutta aikahan tämänkin näyttää. Vailla tippaakaan katkeruutta tai naapurikateutta totean vielä, että Kousan olisi ehdottomasti kannattanut tulla HIFK:hon. Meidän pelityyli sopii Kekelle paremmin ja voin kuvitella, että esim. Söden pakkiparina Kekellä olisi todella kovat pisteet. Toivon kuitenkin, että Keke punaisen langan pelaamiseensa löytää, koska diggaan hänestä edelleenkin, vaikka hän teillä pelaakin.