Mainos

Mikko Kousa Jokereihin!

• 174 154
  • 464

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
Aake kiteytti varmaan aikalailla tuon Kousan pelaamisessa tällä hetkellä nähtävän ongelman. Pelistä puuttuu rentous ja puristamalla liikaa Kousasta tulee nähdyn kaltainen. Potenttiaalia on olemassa, se on nähty kun mies pelasi naapurissa, täällä vain joukkueessa on tällä hetkellä niin paljon pelillisiä ja ulkopelillisiä ongelmia että se näkyy valitettavasti myös Kousan pelissä. Ei Kousa ole todellakaan ainoa joka ei pelaa lähelläkään omaa huippu tasoaan.

Ja vaikka ei tällä hetkellä pelaa omalla tasollaan niin on silti todella kova vahvistus. Joukkueesta puuttuu taitavia hyökkääjiä paljon niin Kousa on ainakin omilla ratkaisuillaan yrittänyt yllättää vastustajat. Kousa on Teräväisen jälkeen taitavin Jokeri pelaaja.

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Flintti on taas joko unohtunut tuijottelemaan tanssityttöjä ja missannut pelin, tai sitten seurannut otteluja seitinohuissa, sillä nyt tulee taas aika omituista analyysiä.

Mun silmään Kousassa on pelityylillisesti paljon samaa kuin Karlssonissa. Taidot toki eivät ole vertailtavissa, mutta Kousa pelaa viivaa samankaltaisella varmuudella, tuo kiekkoa jalalla ylös ja pystyy tekemään sillä sekä nopeita, että oivaltavia ratkaisuja. Ei tässä liigassa ole tuon parempia YV-aseita siniviivalle kuin Nummelin. Jos tämä ei ole "lähelläkään" Keijon oikeaa tasoa, niin odotettavissa on ilmeisesti melkoista dominointia, kunhan se tatsi löytyy.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Flintti on taas joko unohtunut tuijottelemaan tanssityttöjä ja missannut pelin

Näin naiskauneutta rakastavana on selvää että mä jään aina seuraamaan tanssityttöjä, mutta vaikka missaankin monesti aloituksia sen takia että katse on kiinnittynyt jonnekin ihan muualle kuin kentälle niin pelin ollessa käynnissä pyrin kyllä seuraamaan peliä kentällä. Eilen ainakin omaan silmään Kousan vedot meni ties minne ja pelaamisessa oli kohelluksen makua ja kiekkoa siirrettiin mielummin yksi kerta liikaa ja liian vaikeaan paikkaan kuin että olisi yritetty jotain helpompaa. Kokonaisuutena Kousan pelaaminen on mielestäni vielä kaukana siitä tasosta jolle naapurissa pelasi ja jolloin itsekin ehdottelin Kousan hankkimista tänne suunnalle.

seeseeäm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omasta mielestäni Kousa on pelannut myös ihan hyvin ja vaikka välillä tulee virheitä niin Kousa on silti todella viihdyttävä pelaaja. Taitoa löytyy yllättäviinkin ratkaisuihin, on hyvä viivassa yv:lla ja on nopea. Puolustuspäässä välillä vähän hukassa, mutta välillä tulee myös hienoja riistoja, joista päästään nopeisiin vastahyökkäyksiin. Paljon parempi kuin Masto!

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, SJK, Jussittaret
Ainoa pelaaja tänään jota on pakko kritisoida. Karmeita kiekonmenetyksiä ja ylimielistä peliä. Yrittää ehkä liikaa ja ottaa roolia hyökkäyspäässä kun hyökkääjät ei jää pelattaviksi. Virheitä sitten sattuu. Eiköhän Kousa ensi viikolla ole eri mies, pakko olla!

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu, mutta sopinee, jos kirjoitan muutaman sanasen Mikko Kousasta, olihan hän lähes sukulaispoikani muutaman vuoden ajan meillä pelatessaan:

Alkuun totean, että ottaisin silmääkään räpäyttämättä Kousan HIFK:hon ja olin varsin pettynyt, kun hän teille tuli. Jo silloin mietin, että jos ja kun, väitteet seuravalinnan syistä, eli pääasiassa Raimo Summanen, pitävät paikkaansa, valinta oli Kousalta jokseenkin kunnianhimoton. Tällä tarkoitan sitä, että ymmärrän, että pelaajaa voi arvelluttaa Raadon alaisuudessa pelaaminen, varsinkin, jos on kokeneemmasta kaverista kysymys, mutta näille nuorille kavereille, joilla on edessään varsin hieno tulevaisuus, Summasella on luultavasti erittäinkin paljon annettavaa. Miksi Kousa ei uskaltanut lähteä kokeilemaan? Raha ei nähdäkseni Kousan seuravalinnassa ollut merkittävin tekijä, vaikka Jokerit kuulemani mukaan hieman enemmän maksavatkin kuin mitä HIFK tarjosi. Anyway, Kousan seuravalinta korosti minulle niitä asioita, joita olen pitänyt suurimpina kompastuskivinä hänen urallaan: mukavuudenhaluisuutta ja ajoittaista fokuksen herpaantumista olennaisesta.

Kun Keke pelasi HIFK:ssa hänellä oli kaikella tavalla erinomaiset "kyttäysasemat" ja paikat lyödä itsensä kunnolla läpi. Hän oli kiistatta lahjakas nuorimies, jolla vain oli täydellinen edariasenne ja löysän jätkän maine. Hän ei ollut koskaan joutunut treenaamaan kunnolla ja tosissaan, koska pelkät lahjat olivat kantaneet hänet pitkälle. Tullessaan HIFK:hon hän oli kuitenkin onnistunut sössimään sen verran, että hän ei ollutkaan enää se kuumin prospekti, vaan kovaa duunia tekevät muut junnut olivat Lahdessa ajaneet hierarkiassa hänen ohitseen. Hän tarvitsi maisemanvaihtoa ja tiukkaa valmennusta sekä aikuistumista. Kai Rautio osoittautui merkittäväksi henkilöksi sekä Kousan että HIFK:n näkökulmasta. Rautio tunsi Kousan Pelicansin A-junnuista ja Kousa Raution. Rautio tarjosi näyttöpaikkaa ja tiesi, että jos Kousa laittaa itsensä likoon ja suhtautuu vakavasti uraansa, tuloksia tulee. Ja näin myös kävi.

Kousan kohdalla tähdet olivat oikeassa asennossa, sillä HIFK:ssa hän sai rauhassa kehittyä hyvässä valmennuksessa. Jos keskittyminen herpaantui, Jalonen ja Rautio pakottivat Keken keskittymään olennaiseen. Kousa oli nuori "maalaispoika", joka oli joukkuehierarkiassa kuitenkin aika alhaalla. Ja juuri Kousan kaltaiselle, vasta duunia tekemään opettelevalle jannulle se oli mitä loistavin paikka. Ensin sai pelata ilman vastuuta joukkueen pistetehtailusta ja kun tulosta tuli, hän sai lisää vastuuta, joutumatta kuitenkaan ensimmäiseksi vastaamaan siitä, jos joukkueen peli tökki. Siellä olivat mm. Söderholm ja Järventie tulosyksikön vastuullisilla posteilla.

Noista ajoista tilanne on muuttunut siten, että nyt Kousa on se, joka on tulosvastuullisessa roolissa. Jokereissa on toki Karalahtea ja Väänästä, jotka ovat joukkueen kantavia voimia pakistossa, mutta kummallakaan ei ole sellaista tulosvastuuta pisteiden teosta kuin Mikko Kousalla on. Tai ei ainakaan pitäisi olla. Väänäsen tehtävänä on olla puolustuksen kovapäinen luutija ja vaikka Jereltäkin odotetaan pisteitä, kaikki ymmärtävät, että Jeren avut ovat jonkinlaista hybridiä puolustavan ja hyökkäävän pakin väliltä. Sanoisin, että Kousan kannalta ehkä eniten mentaalisesti joukkueessanne on nimenomaan Nordlundin mentävä aukko. Ainakin paperilla. Onhan teillä toki Eronen, mutta hän jää mielestäni Kousan taakse aika paljonkin ja Erosella ymmärtääkseni taso vaihtelee vieläkin aika paljon.

Taitoa Kousalla on. Pelisilmääkin löytyy. Jalat ovat kunnossa ja luistin liikkuu. Onko sopivaa pakkiparia ja hyökkäystrioa kuitenkaan vielä löytynyt? Kysyn, koska en ole Jokereiden matseja niin paljon nähnyt, että osaisin itse tähän vastata. Kekellä on aina ollut sellaisia pelejä, että on välillä kadonnut kuvasta. HIFK:ssa hän sai olla kuitenkin niiden suhteen aika rauhassa, koska oli nuori ja tulosvastuu oli muilla. Keken uhkana on se, että liika "rentous" muuttuu löysyydeksi. Siksi olisi ensiarvoisen tärkeää, että Kekelle löytyisi sellainen nelikko ympärille, että pääsisi pelaamaan vahvuuksillaan ja pisteitäkin tulisi. Ilmeisesti Jokereilla on kuitenkin hyökkäyspelissä sen sortin ongelmia, että kukaan ei oikein tiedä mistään mitään ja joukkuepeli tökkii.

Alkukaudesta Keke varmasti sietää paremmin sitä, että pisteet ovat tiukassa, mutta miten käy, jos kausi menee eteenpäin eikä onnistumisia vain tule odotusten mukaisesti? Kuka Jokereiden pakistossa antaa Kekelle taustatukea ja aikaa viritellä pyssyä ja hoitaa pistetehtailun sillä aikaa? Dehner, Eronen, Karalahti, Niemi, Väänänen, joku junnu? Tämä on mun mielestäni Kousan kanssa se suurin uhka, koska ensimmäistä kertaa urallaan Kousa on se, joka on suurimmassa tulosvastuussa myös pisteissä. Oliko tarkoituksellista? Tuskinpa, mutta tilanne nyt vain on sellainen. Keke on kuitenkin "jo" 25v., eli vaikka nuori mies onkin, kokemusta on paljon. Miten pää kestää tämän?

jjoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Jo silloin mietin, että jos ja kun, väitteet seuravalinnan syistä, eli pääasiassa Raimo Summanen, pitävät paikkaansa, valinta oli Kousalta jokseenkin kunnianhimoton. Tällä tarkoitan sitä, että ymmärrän, että pelaajaa voi arvelluttaa Raadon alaisuudessa pelaaminen, varsinkin, jos on kokeneemmasta kaverista kysymys, mutta näille nuorille kavereille, joilla on edessään varsin hieno tulevaisuus, Summasella on luultavasti erittäinkin paljon annettavaa. Miksi Kousa ei uskaltanut lähteä kokeilemaan?
Eli mielestäsi Raimo on ainoa valmentaja Suomessa, joka osaa vaatia pelaajilta ja kehittää nuoria pelaajia? Pitäisikö Suomessa pistää Jumala-Raimolle oma akatemia pystyyn, jonne kaikki lupaavat pelaajat voivat tulla kehittymään Raivon koirankoppiin? Ja ne jotka eivät sinne mene, ovat laiskoja ja mukavuudenhaluisia menetettyjä tapauksia.

Piditkö muuten Kousaa jonain IFK-ikonina, jonka ainoa vaihtoehto Suomessa on ikuisesti IFK? En gång.. jne. niinkuin pyhimys Peltonen on esimerkkiä näyttänyt.

Itse Kousasta sen verran, että pitkästä aikaa meillä on puolustuksessa oikeasti hyvä kiekollinen puolustaja ja vieläpä rightin kätisyydellä (pl. Karlsson). Vielä ensimmäisissä peleissä ei ole mitään häikäisevää nähty, mutta varmasti parantaa peliään kauden edetessä.

Viimeksi muokattu:

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Mun mielestä turha alkaa kettuilemaan BOLille, hyvää settiähän sieltä tulee. Käsittääkseni Summanen on vaativa valmentaja, mutta lähtökohtaisesti osaa kehittää ja viedä lupaavia kavereita eteenpäin. Niin kauan kun nuo kaverit tekevät töitä ja kunnioittavat Summasen linjauksia. Ehkä Kousa aavisteli että näkemykset eivät Raimon kanssa osu ihan yhteen?

Toisaalta tullessaan Jokereihin Kousa taatusti tiesi mihin rooliin häntä haettiin. Joten vastuu ja paine ei pitäisi tulla yllätyksenä. Tietysti jos kyseessä on enemmän haaveilija kuin duunia tekevä yksilö, niin tilanteessa on toivottu eikä pohdittu.

Kousan kehonkielestä, eleistä ja ilmeistä paistaa aika pitkälle juuri BOLin mainitsema henkilö. Keskittyminen on usein jo tapahtuneessa ja epäoleellisessa. Huippupelaaja tietää ette menneisiin ei voi vaikuttaa (missattu maalipaikka) vaan keskittyminen pitää fokusoida sinne tulevaan.

Potentiaalia Kousalla on, sitä ei kiistä kukaan. Mutta tässä on yksi isoimmista floppivaaroista tämän kauden Jokereissa. Ei Kousasta huonoa saa, mutta jos pisteitä ei tule kauden aikana niin eihän hän ihan ole sitä tonttia täyttänyt mihin hänet ostettiin. 8 peliä, 0+2. Laukauksia mukavat 39 eli keskimäärin viisi per peli. Toivottavasti saa sen avausmaalin nopeasti, ettei apinat ala vilisemään selässä.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun mielestä turha alkaa kettuilemaan BOLille, hyvää settiähän sieltä tulee.

Juuri näin. Asiallinen kommentti naapurista ko. pelaajaan liittyen. Tietyllä tavalla Kousa on nimetön nimekäs pelaaja, eli potentiaalin räjähtämistä odotellessa..

Viimeisimmän Lukko pelin perusteella en kyllä allekirjoita sitä, että Kousa olisi hätäilijä. Kyllä sijoittuminen ja pelisilmä selvästi antaa aikaa ratkaisuille eikä pelaamista leimaa kiire. Ei toki mikään Nummelin, jolla tuntuu olevan aikaa aina ja joka tilanteessa.

Viiva pysyy kiinni hyvin, mutta vetojen laatu oli ainakin torstaina heikko. Ilman muuta kuitenkin hyvä vahvistus joukkueeseen.

Fordél

Jäsen
Tappara -Jokerit pelissä Kousa oli hyvin heikko. Teki paljon virheitä ja vääriä ratkaisuja. Esimerkiksi syötöt napsuivat ihan mihin sattuu. Ei ollut tietoakaan siitä hyvästä kiekollisesta pakista, jonka olen nähnyt niin HIFK:ssa kuin maajoukkueessa. Luulisi, että ongelma ei ole Jokerien pelitavassa, jonka uskoisin sopivan hyvin Kousalle. Ehkä itseluottamus on vähän kadoksissa ja yhteispeli muun joukkueen kanssa. Jäädään odottelemaan Kousalta selkeää tasonnostoa ja eiköhän se sieltä tule.

profiler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ehkä itseluottamus on vähän kadoksissa ja yhteispeli muun joukkueen kanssa. Jäädään odottelemaan Kousalta selkeää tasonnostoa ja eiköhän se sieltä tule.

Tuntuu, että Kousa ei ole ollenkaan samalla sivulla pakkiparinsa Väänäsen kanssa (ja vice versa). Hitaissa lähdöissä heidän pakki-pakki syöttönsä ovat harvoja ja huonoja, varsinkaan Kousa ei koskaan anna Väänäselle helppoa peliä hieman edistävää syöttöä, vaan hakee mielummin omalla luistelulla kiekon tuontia keskeltä punaiselle - hyökkääjät eivät kuitenkaan osaa lukea tätä (tai Kousa toteuttaa riittävän terävästi vrt. Karlsson) ja peli puuroutuu täysi. Yksi idea voisi olla kokeilla rohkeasti Eronen - Kousa -paria yhdessä tasakentäällisin ja katsoa syntyisikö siitä enemmän hyvää kuin huonoa.

Sinänsä ylivoimassa Kousa on ollut hyvä, erityisesti Teräväisen kanssa näyttää yhteinen sävel löytyneen ja maalien puuttuminen toistaiseksi on enemmän huonoa tuuria (pari tolppaa) tai muita pelaajia (A.Tyrväisen pari tyhjästä maalista ohi sutimista). Tämän akselin viiva pleaamisesta on kuitenkin lähtenyt useampi hyvä tilanne liikkeelle ja siinä on jotain samaa kuin I.Filppula-Karlsson -akselissa viime syksynä - vaikkakin Kousa ei tietenkään samanlaisiin yllätyksiin ja laukauksiin taivu.

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kousalla alkaa selvästi vanne kiristämään päätä kun ei saa kiekkoa reppuun. Tänään(kin) todella heikkoja ratkaisuja YV:llä, huonosti ajoitettuja ja tähdättyjä laukauksia ja lepsua pelaamista omassa päässä. Jos ei paranna seuravaan peliin tekemistään niin alan kohta toivomaan Nordlundia takaisin. Herätys nyt Kousa.

Kuvaavaa on että Lindell on YV:llä ollut selvästi juonikkain pakkimme ja rakentanut lähes joka kerta loistavilla oivalluksillaan hyviä paikkoja maalin eteen. Kousa taas on on paukuttanut paskoista paikoista ohi/yli/logoon.

Aika huono hinta/laatu suhde.

Gemondo

Jäsen
... Jos ei paranna seuravaan peliin tekemistään niin alan kohta toivomaan Nordlundia takaisin. Herätys nyt Kousa

Ja mulla tulee jo Maneliustakin ikävä jos tämän illan kaltaiset esitykset jatkuvat.
Aivan käsittämättömän surkea esitys tänään Kousalta!

Sape28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alkukauden otteiden perusteella helppo todeta tästä Keijo Kompin aviottomasta pojasta:ylimielinen paska. Ehkä lisää liksaa, niin sit vois alkaa homma toimia kenties???

Koohottaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt en kyllä ihan täysin ymmärrä näitä Kousan haukkujia. Minun mielestä meidän paras pakki hyökkäyspäässä ja pelaa todella agressiivisesti omissa, siis puolustaa ja taklaa. Lähtee vastahyökkäyksiin hyvin mukaan tukemaan ja eilenki av:lla lähellä pistää kiekon maaliin. Eihän kukaan yv:llä viivalla saa noista syötöistä mitä tulee ni ammuttua kunnolla. Katsokaa tarkkaan ni joutuu melkein jokaisen syötön "korjaamaan" itse. Teräväisen yv ja syötöt on tällä hetkellä luokattomia. Vie kiekkoa itse alueelle ja usein myös onnistuu. Näkee peliä hyvin ja eikös ole laittanu jo muutaman kentänhalkaisusyötöllä kaverin läpi, vai muistanko väärin.. Odottakaas kun se THE SENA tulee mikä jakelee ni kyllä varmaan alkaa verkko heilua, laukaus on muuten kova!! Ihan muuten esimerkkinä ni Kungen pisti monesti kiekon takas yv:llä Ilarille ja näytti et syötä saatana lapaan:)...

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kousalla oli eilenkin muutama ihan kohtuullinen paikka, mutta ratkaisut olivat melko avuttomia. Toivottavasti saa ensimmäinen maali tulee mahdollisimman pian, jotta apina selässä ei pääse kasvamaan liian suureksi.

Fordél

Jäsen
Tänään nähtiin tilanne, joka kuvaa hyvin missä Kousan kanssa mennään tällä hetkellä. Jokerit pelaa ylivoimaa, mutta HIFK pääsee iskemään 3vs2 vastahyökkäyksen. Mitä tekee Kousa? Liukuu takaperin omaa maalia kohti suorin jaloin. Kiekko Pakariselle, joka kiertää helposti Kousan ja viimeistelee kavennuksen.

Jos asenne on kaverilla tätä luokkaa niin en ihmettele ettei peli suju. Todella löysää ja pehmeetä pelaamista! Nyt on helkkari upotettava kädet paskaan ja alettava tekemään töitä. Aivan kuten Kousa teki siirtyessään HIFK:n paitaan. Kousa ei vielä sillä tasolla, että voisi puolivaloillakin pelata hyvällä tasolla.

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Vaikka Kousa maalin tekikin, niin aivan järkyttävän paska peli ukolta. Mielestäni voisi käyttää äijän katsomossa, jos se motivaatio löytyisi sieltä.

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Jos asenne on kaverilla tätä luokkaa niin en ihmettele ettei peli suju. Todella löysää ja pehmeetä pelaamista! Nyt on helkkari upotettava kädet paskaan ja alettava tekemään töitä. Aivan kuten Kousa teki siirtyessään HIFK:n paitaan. Kousa ei vielä sillä tasolla, että voisi puolivaloillakin pelata hyvällä tasolla.
Mä en kyllä mitenkään pysty näkemään tuota asennevirheenä, vaan ihan yksinkertaisesti jäätävän aivopieruna alkaa katselemaan jotain syöttölinjoja, kun kaveri tulee yksinäiseen pistohyökkäykseen alivoimalla. Kaksi sekunnin sadasosaa oli keskittyminen ihan väärässä paikassa ja sitten oltiinkin jo täysin telineissä. Omina pelivuosinani harrastin tuota ihan yhtenään ja siinä oli kyse paljon enemmän henkilökohtaisista virheistä kuin halun puutteesta.

En toki väitä, että tuosta pitäisi selkään taputella. Tyhmä moka ja koko maali meni Kousan piikkiin, mutta muuten mun mielestä hyvää vääntämistä ja palkintona vihdoin se maalikin. Ehkä se tosta vielä.

Fordél

Jäsen
Mä en kyllä mitenkään pysty näkemään tuota asennevirheenä, vaan ihan yksinkertaisesti jäätävän aivopieruna alkaa katselemaan jotain syöttölinjoja, kun kaveri tulee yksinäiseen pistohyökkäykseen alivoimalla. Kaksi sekunnin sadasosaa oli keskittyminen ihan väärässä paikassa ja sitten oltiinkin jo täysin telineissä. Omina pelivuosinani harrastin tuota ihan yhtenään ja siinä oli kyse paljon enemmän henkilökohtaisista virheistä kuin halun puutteesta.

Mun silmiin jos kyse olisi vain jostain syöttölinjojen katsomisesta, peliasento olisi ollut silti parempi ja valmiimpi reagoimaan tilanteeseen.

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mun silmiin jos kyse olisi vain jostain syöttölinjojen katsomisesta, peliasento olisi ollut silti parempi ja valmiimpi reagoimaan tilanteeseen.
Sä pystyt siinä tapauksessa tulkitsemaan noita peliasentoja sitten ihan eri tavalla kuin minä. Pakarinen ottaa spurttinsa aika tarkalleen juuri sillä hetkellä kun Kousan katse harhailee ties missä ja sitten ei ollut enää mitään tehtävissä millään peliasennolla. Jos katse olisi pidetty miehessä niin kuin tuossa tilanteessa pitäisi aina pitää, ei tilanteessa olisi ollut mitään hätää.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen nähnyt aika monta peliä Mikko Kousalta hänen uransa aikana, mutta koskaan, korostan, en koskaan, ole nähnyt yhtä löysää pelaamista.

Väitän, että Jokereissa hän ei pääse pelaamaan omilla vahvuuksillaan. Ja sekös se vituttaa. Kousa on luonteeltaan sellainen, että jos hän ei saa pelata omaa peliään, pelaaminen ei nappaa ollenkaan. Ja sen kyllä huomaa. Ja tänään oli juuri näin. Ihan yhtä hyvin Keke olisi voinut olla tänään himassa räkimässä kattoon. Todella sääli.

Mikko Kousaa ei voi laittaa seisomaan oman maalin taakse. Ei vain voi. Ja tänään ainakin sellaista nähtiin toistuvasti. Miksi teidän valmennus tekee näin?

Fordél

Jäsen
Sä pystyt siinä tapauksessa tulkitsemaan noita peliasentoja sitten ihan eri tavalla kuin minä. Pakarinen ottaa spurttinsa aika tarkalleen juuri sillä hetkellä kun Kousan katse harhailee ties missä ja sitten ei ollut enää mitään tehtävissä millään peliasennolla. Jos katse olisi pidetty miehessä niin kuin tuossa tilanteessa pitäisi aina pitää, ei tilanteessa olisi ollut mitään hätää.

Totta, nyt kun katsoin tilanteen uudestaan niin näin siinä tosiaan käy. Väärässä olin. Tosin en ole vakuuttunut siitä, että Kousan vauhti olisi riittänyt estämään Pakarisen ohitusta vaikka katse olisi pysynyt miehessä.

Silti Kousan pelaamisesta puuttuu se terävyys, jolla ennen syötöt napsahtivat tarkasti lapaan ja kiekot upposi verkkoon. Toivotaan, että tuo maali avaisi pelaamista.

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Katsomo on tällaisen esityksen jälkeen ainoa mahdollinen paikka, jospa sitä kautta rupeaisi nappaamaan. AJ Niemi ainakin vetää sata lasissa vaikka onkin hidas kuin etana. Itsekin olen aikaisemmin puolustanut Kousaa, mutta helvetti sentään, joku roti löysäilylle ja harhasyötöille.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mä olen nähnyt aika monta peliä Mikko Kousalta hänen uransa aikana, mutta koskaan, korostan, en koskaan, ole nähnyt yhtä löysää pelaamista.

Huvittavin tilanne tänään oli kun Kousa seuraa tyynesti, kerkiääkö pakkipari kiekkoon, vaikka on itse lähempänä. No ei kerinnyt ja Puustiselle suht hyvä maalipaikka siitä. Ei Kousa kyllä noin haluton IFK:ssa ollut. KJ taisi tehdä pelin aika selväksi... kirjaimellisesti.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HPK vs KalPa
  • 3.05
  • 4.20
  • 2.06
KooKoo vs Kärpät
  • 2.48
  • 4.30
  • 2.60
Pelicans vs Jukurit
  • 1.85
  • 4.45
  • 3.50
Sport vs Lukko
  • 3.40
  • 4.40
  • 1.88
Tappara vs Ässät
  • 1.71
  • 4.60
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy