Mikko Kousa HIFK:hon

  • 182 917
  • 427

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?joukkue=HIFK&pelaaja=5970
Tässä on hankinta, josta tulee ensimmäiseksi mieleen sanat "miksi hankittiin". Etäisiä mielikuvia nousee mieleen jostain Nikke Hedbergista tai Lasse Korhosesta, kun katsoo puolustajan kokoa, 175/77, jatkoajan pelaajakortista.Kousa täyttää 22v 11.5.2010, joten onnittelut jo etukäteen syntymäpäivästä.

Onko Kousa piilevä kyky, josta tulee meille uusi "petteri nummelin" vai onko tämä joku low-risk/low-reward-hankinta, joka tehtiin, että saadaan kokoonpano valmiin näköiseksi. No, enää ei eletä The Pentin HIFK:ssa, jossa joku agentti myi meille kytkynä oman tallinsa ns. "lupauksia", että saadaan hankittua saman agentin tähtipelaaja jengiin. Annan Kousalle mahdollisuuden onnistua HIFK:ssa, joten en tuomitse Kousaa floppihankinnaksi näkemättä n. 10 kotipeliä Kousalta HIFK-paidassa ensi syksyn liigapeleissä. Kuten on nähty niin voi nimimieskin, kuten Söderholm pelata alle arvostelun pitkiä periodeja HIFK:ssa, joten ehkä Kousa sitten yllättää meidät positiivisesti tai sitten ei.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikko Kousa, ei Kuosa. Pahoittelen pilkunviilausta. On tosiaan vähän tuntemattomampi kaveri niin inhimillinen virhe :) EDIT: Korjasitkin näköjään.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Itse olen ainakin tyytyväinen. Potentiaalia perkeleesti, ja varsinkin pelaajakortin hyvä luistelu ja kiekolliset taidot lämmittävät mieltä. Low risk -high reward. Uusi Bono Heikkinen? Tervetuloa, Mikko.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Mikko Kousa, ei Kuosa. Pahoittelen pilkunviilausta. On tosiaan vähän tuntemattomampi kaveri niin inhimillinen virhe :)

Meni 4 Kousaa oikein, mutta yksi väärin ja vielä otsikkoon, joten kiitos korjauksesta. Kousa on vielä kai tunnetumpi isästään Keijo Kousasta, joka sai mm. UEFA:lta viiden vuoden kansainvälisen pelikiellon, kun kätteli erotuomaria punaisesta kortista Euro-pelissä ja räkäisi sivulle, sen jälkeen. Tämä on käsittääksen pisin määräaikainen pelikielto ikinä, jonka UEFA on tuominnut, jos ei lasketa elinkautisia mukaan, joista en nyt muista yhtään esimerkkiä, mutta kai niitäkin on jaettu. Keijo Kousa oli hyvä jalkapalloilija ja Mikolla on matkaa jääkiekkoilijana, että ohittaa isänsä urheilusaavutukset. Toivottavasti Mikko Kousan ura kääntyy jyrkkään nousuun HIFK:ssa.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
... Uusi Bono Heikkinen? Tervetuloa, Mikko.

Edari.

No joo. Onko tämä pieni koko jotenkin pakkomielle hankintoja tehdessä? Lähtökohtaisesti varmasti Rafalski ja Murphy kummittelevat takaraivossa, ja sitä samaa lentoa edelleen toivotaan näiden pygmien kanssa.

Osoita nyt sitten Kousa kykysi ja pyyhi skeptismilläni persettä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko myöntää, että olen ollut varsin tyytyväinen IFK-puolustukseen, jossa ns. kääpiö-osasto ei ole ollut edustettuna. No, Kousasta en mitään tiedä ja toivotaan, että hän on onnistuu, eikä hänestä tule uutta Korhosta.
 

Epsilon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahti vs. Everybody
http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?joukkue=HIFK&pelaaja=5970
Tässä on hankinta, josta tulee ensimmäiseksi mieleen sanat "miksi hankittiin". Etäisiä mielikuvia nousee mieleen jostain Nikke Hedbergista tai Lasse Korhosesta, kun katsoo puolustajan kokoa, 175/77, jatkoajan pelaajakortista.
No lahtelaisena ihmettelen vähän samaa.

Toissa kaudella mahtui pelaavaan kokoonpanoon ihan kivasti, mutta viime kausi sitten menikin katsomossa pop cornia purren ilman mitään loukkaantumisia (suurimpana syynä puolustajien määrän pudottaminen kuuteen per ottelu). Hyökkäyspäässä Kousa saattaa olla ihan käyttökelpoinen kaveri, mutta omalla alueella ei yleensä vakuuta pätkääkään.

Mutta onnea Mikolle Helsinkiin.
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
Tämän Kousan on pakko olla joku Raution oma missio, kun on joskus A-junnuna valmentanut muistaakseni mestariksi asti tätä poikaa (ja Vilkmania myös). Jos Rautio onnistuu Kousan nostamaan huipulle, niin mikäs siinä, mutta itse ainakin epäilen moista.

Taitaa laukoa rightin puolelta.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taustalla on varmasti Kai Rautio, joka valmensi Kousan ja muut Pelikaanit A-junnujen Suomen Mestareiksi pari vuotta sitten. Toivon ja uskon, että Jalonen-Rautio-kaksikko osaa ottaa Kousasta enemmän irti kuin Mika Toivola Pelicansissa ja IFK saa Kousasta hyvän liigatason pakin itselleen parissa vuodessa. Vaikka en itsekään juuri näistä pygmeistä diggaakaan, meilläkin on ollut huikeita metriheikkejä puolustuksessa. Oikeanlaisessa valmennuksessa pelityyliä saadaan varmasti hiottua sellaiseksi, ettei pieni koko ole suuri haitta.

Tervetuloa, Mikko Kousa! Mielenkiinnolla odotan, minkälainen peluri hänestä meillä kasvaakaan.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kiekollisesti taitava, erinomaisesti luisteleva, right, hasardiherkkä, laiska ja pienikokoinen pakki. Siinä tiivistettynä Kousan vahvuudet ja heikkoudet.

Hieman kyllä ihmetyttää, että todella päätyi HIFK:iin. Taso ei riittänyt Pelicansin kolmeen pelaavaan pariin ja hän itse tunsi kokeneensa siinä vääryyttä ja siksi halusi vaihtaa maisemaa. Luuleeko se, että HIFK:in kokoonpanoon pääsee helpommalla ja automaattisesti? Ilmeisesti agentti ja Rautio puhuneet pään pyörälle.

No, mutta toivotaan, että Kousa tajuaa ryhtyä treenaamaan ja ottaa sen paikan kokoonpanosta. Silloin kun Keke on vireessä on hänen peliään hieno katsella. Puolustuspelaamisen kun saa kuntoon, niin ainesta on hyväksi kiekolliseksi pakiksi. Vartta ei ole paljon, mutta ei Kousa siitä huolimatta ole mikään matiasloppi, joka väistelee omaa varjoaankin. Pystyy erinomaisen luistelunsa vuoksi jakamaan hyviä pommeja silloin tällöin. Laitaväännöissä ei aina papu riitä isompia vastaan. "Edari-vaara" on kyllä Kousalla keskimääräistä suurempi.
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No lahtelaisena ihmettelen vähän samaa.

Hyökkäyspäässä Kousa saattaa olla ihan käyttökelpoinen kaveri, mutta omalla alueella ei yleensä vakuuta pätkääkään.

Mutta onnea Mikolle Helsinkiin.

Näinpä. Lisäksi, kaverin luonteen tietäen, muutto Helsinkiin sisältää suurehkon leijumisriskin. Ja kääntäen, saattaa jopa pudottaa hiukan maanpinnalle, kun ei ole enää se kotikaupungin suurlupaus.

Kiekollisena taitava kuin mikä, mutta omalla alueella yleensä aika kusessa, kun tuo liikekkään ei mikään ihan maaginen miesten tasolle ole. Toivottavasti treeni maistuisi kesällä olutta paremmin, oli omaan silmään aika kaukana urheilijasta viime kaudella.

Tsemppiä vaan Mikolle, ura kunnolla nousuun, ja joskus vielä takaisin Lahteen..
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti treeni maistuisi kesällä olutta paremmin, oli omaan silmään aika kaukana urheilijasta viime kaudella.
HIFKn nettisivuilla olevan valokuvan perusteella posket näyttäisi tosiaan olevan yhtä pulleat kuin Tommy Walshilla aikoinaan, joten jonkinasteinen kuntokuuri ja urheilullisten arvojen omaksuminen lienee paikallaan.
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
Eipä ainakaan Lupaschuk jatka HIFK:ssa, kun Kousalla on Lupan (eli Salmelaisen) vanha numero 8.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse olen ainakin tyytyväinen. Potentiaalia perkeleesti, ja varsinkin pelaajakortin hyvä luistelu ja kiekolliset taidot lämmittävät mieltä. Low risk -high reward. Uusi Bono Heikkinen? Tervetuloa, Mikko.

Samaa mieltä. Olen nähnyt Kousan Mestistä pelaavan ja kiekolliset ominaisuudet riittivät ainakin sinne erittäinkin hyvin. Pienikokoinen, mutta taitava puolustaja. Olen tyytyväinen low risk/high Reward-hankinta ehdottomasti.

On muuten entisen maajoukkuejalkapalloilija Keijo Kousan poika :)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tämä kaveri on varmasti kaikkien aikojen pienikokoisin HIFK-puolustaja?
Korhosen Lasse oli Goljatti Kousan rinnalla. Kyselin toisessa ketjussa viime viikolla, että kuka on meille tuleva Kousa. Sain yyveenä tämän karbaasin pelaajakortin ja luulin sitä vitsiksi. Arvelin, että jostain Tanskan liigasta saapuu Ismo Kousa tämän Mikon sijaan.

Olen sinänsä ilahtunut yhden perinteen palauttamisesta: HIFK:lla meni 2 kautta ilman pakiston kiintiöpygmiä. Nyt on kotoisa olo! Rightin kaveri, luonnollisesti. Eikä Lupaschukin mahdollinen jatko ole btw. paidan numerosta kiinni. Kousa on HIFK:n versio Simo Mälkiästä. Tähtimerkit ovat nyt kohdallaan, luvassa on jatkoa myös Niccelle, samoin Tuomiselle ja Rajalalle. Copypaste JA:n pelaajakortista: Kousan ensimmäisestä täydestä talvesta liigaringissä muodostui pienoinen pettymys. Raju potentiaali ei puhjennut kukkaan, koska pelaaja ei päässyt täysin toteuttamaan itseään haluamallaan tavalla. Kousa makseli oppirahoja muun muassa joukkueensa kehnoimmalla +/- -lukemalla. Kyseessä on siis Clarken stuntti? Haluttiin plusmiinustilaston erikoismies. Oli miten oli, adoptoin välittömästi itselleni tämän luttanan Kousan - upea hankinta! Lähden virkkaamaan pojalle pipoa. Hän ei varmastikaan käy kaljalla kesken kautta.

edit: Keijo Kousa oli yllättävän tasokas kotimainen jalkapalloilija. Muistaakseni hän oli ihmisen kokoinen kuitenkin eli ei jäänyt mieleen erityisen pienikokoisena. K. Kousa oli ainakin legendaarisen lyhytpinnainen kaveri, kilahti jokaisesta paitsiovihellyksestäkin kuin olisi päätä leikattu. Pidän tätä siis hyvänä asiana.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Itse olen ainakin tyytyväinen. Potentiaalia perkeleesti, ja varsinkin pelaajakortin hyvä luistelu ja kiekolliset taidot lämmittävät mieltä. Low risk -high reward. Uusi Bono Heikkinen? Tervetuloa, Mikko.

Eiköhän Lasse Korhonen ole hieman lähempänä kuin Heikkinen. Heikkinen on metrin pitempi ja omaa hieman eri luokkaa olevan laukauksen. Kovuus on aivan eri tasolla. Hiusten väri voi olla sama.
 
Kousahan taisi pyörähtää jossain maajoukkue-leirilläkin ennen viime kauden alkua. Ihan potentiaalinen kiekollinen pakki, mutta omassa päässä kaikin tavoin niin heikko ja hasardialtis ettei ainakaan Pelsuilla ole varaa antaa niin paljon vastustajille eteen mitä tarvitsee kehittyäkseen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Keijon (saksalainen) poika pärjää siellä, missä autoilla ajetaan ympyrää. Miksei toisen Keijon poika voisi pärjätä siellä, missä tökitään kumipuun oksasta sahattua siivua katiskaan. Tere tulemas, ja osoita olevasi pelimies!
 

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Kiekollisesti taitava, erinomaisesti luisteleva, right, hasardiherkkä, laiska ja pienikokoinen pakki. Siinä tiivistettynä Kousan vahvuudet ja heikkoudet.

Hieman kyllä ihmetyttää, että todella päätyi HIFK:iin. Taso ei riittänyt Pelicansin kolmeen pelaavaan pariin ja hän itse tunsi kokeneensa siinä vääryyttä ja siksi halusi vaihtaa maisemaa.

Noista vahvuuksista jäi mielestäni selkeästi puuttumaan vielä pelirohkeus. Kiekollisena uskaltaa ottaa vastuuta, kun vain sitä annetaan. Kyllä Kousassa on ihan kiistattomasti potentiaalia pitkällekin ja kenties tämä siirto oli juuri sitä mitä Mikko kaipasikin uralleen.

Mitä tulee noihin popcorneihin, niin peliaika väheni radikaalisti juuri kuuden pakin myötä. Tämäkin siksi, että Pelicansin pelaavassa kokoonpanossa oli jo ennestään kaksi mikkihiirtä kausikortilla kokoonpanossa: Latvala & Jalvanti. Näillä kahdellakin oman maalin edustan pelaaminen oli täyttä tuskaa koko viime kauden, puhumattakaan jos siellä olisi ollut vielä kolmas samanlainen. Omissa papereissani Jalvantikin ajoi ohi "vain" yleisen fiksuutensa ansiosta - ei pelillisesti ainakaan.

Minua harmittaa, mutta jatkoja Kousalle.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Annetaan se mahis

Tämän Kousan on pakko olla joku Raution oma missio, kun on joskus A-junnuna valmentanut muistaakseni mestariksi asti tätä poikaa (ja Vilkmania myös). Jos Rautio onnistuu Kousan nostamaan huipulle, niin mikäs siinä, mutta itse ainakin epäilen moista.

Kyllä. Se on Raution missio ja ei välttämättä ihan huono missio.

Asiaa tukee se, että halvalla saadaan Right kaveri, jossa oikeasti on potentiaali. Lasse Korhonen ei potentiaalia ole nähnytkään vs. Kousa, jolla on luontainen peliäly jo geeneissä.

Annetaan kaverille mahdollisuus. Itse veikkaan ravausta mestiksen ja 2-pakkiparin välillä. Eli kun on ylhäällä, pelaa ylivoimaa, johon mies on hankittu.

Uskon, että taustalla on loukkaantumistilanne, jossa Kanki joutuisi paikkaamaan YVssä. Tässä tilanteessa halutaan, että on erikoismiehiä.


Diili on vuoden jälkeen purettavissa ja halpa ja tarvittaessa helppo pistää kaveri tosihaan muihin ympyröihin ja kukaan ei jää itkemään perään paitsi Jatkoajan adoptiokerho.

Kousa on minusta Low risk, high reward keissi.
 

scholl

Jäsen
Naamaltaan vähän lihavampi versio toisesta lahtelaisesta hankinnasta nimeltään (f)loppi. Toivottavasti ei ole mitään tyttötukkakiintiötä joukkueessa, vaan oikeasti on tiedetty, mitä nyt ollaan tekemässä. Joka tapauksessa olen tuota tukkaa vastaan yhtä paljon kuin pitkiä kalsareita tai pipoa, jollainen muuten Jone Vihkolla taisi olla eilen HKI-Vantaalla sisälläkin päässä. Siinä mielessä kun miettii millainen koohottaja Jone oli niin ei Kousa huonompi voi olla.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Scholl kirjoitti:
Naamaltaan vähän lihavampi versio toisesta lahtelaisesta hankinnasta nimeltään (f)loppi. Toivottavasti ei ole mitään tyttötukkakiintiötä joukkueessa, vaan oikeasti on tiedetty, mitä nyt ollaan tekemässä.

Sen perusteella, mitä Mestiksessä olen Kousan pelejä nähnyt, niin uskallan väittää, että kyllä ollaan tiedetty, mitä on tehty. Raution oma missio tosiaan, eikä ollenkaan huono sellainen. Itse olin ainakin paljon enemmän innoissani tästä hankinnasta kuin Riksmannista. Kousalla on potentiaalia, mutta toivottavasti ei käy Hankit (eli nousee kusi hattuun edareissa).

Kousa kuuleman mukaan myös kova brenkkuttelija eli saunailtoihinkin löytyy vahvistusta.
 

RedRebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Sunderland AFC
Aika orvon näköinen oli Kousa Riksmanin HIFK-tv haastattelussa. Hirveä häslinki päällä ympärillä ja Kousa yksin seisoskelee ja kattelee että mihin sitä on tultu. Aika paikkaan kundin soppari julkaistiin.
No toivotaan että tulevaisuudessa on enemmänkin toimittajia kyselemässä Kousan kuulumisia. Ihmettelen sitäkin että miksei missään edes HIFK-TV:ssä ole Kousalta mitään haastattelua?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Aika orvon näköinen oli Kousa Riksmanin HIFK-tv haastattelussa. Hirveä häslinki päällä ympärillä ja Kousa yksin seisoskelee ja kattelee että mihin sitä on tultu. Aika paikkaan kundin soppari julkaistiin.
No toivotaan että tulevaisuudessa on enemmänkin toimittajia kyselemässä Kousan kuulumisia. Ihmettelen sitäkin että miksei missään edes HIFK-TV:ssä ole Kousalta mitään haastattelua?

Tuntuisi mustakin orvolta, jos seisoskelisin arvokisamitaleissa mitattuna yhden kaikkien menestyneimmän suomalaisen kiekkoilijan vieressä, jota jokainen haluaa haastatella ja mua ei kukaan.

Olisin varmaan vaan hiljaa ja odottelisin, että pääsee kotiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös