Tästä markkinointi- ja "pöhinä"-asiasta ollaan täällä jauhettu käytännössä heti siitä asti kun OJ palkattiin peräsimeen. Sen uuden innostuksen, kiinnostuksen, yhteisön luomisen olisi pitänyt alkaa silloin, nyt ollaan jo myöhässä ja tulos yleisömäärässä on eilisen kaltainen. Selitykset voi kaikki listata tähän perään: koronat, väestömäärä, väestön ikä ja kaikki muut mitä keksitään - kaikki noista vaikuttavat kyllä osaltaan yleisömääriin mutta suurin syy mielestäni on se kiinnostuksen ja mielenkiinnon puute kiekkoa kohtaan, koneiston tulisi luoda se syy tulla hallille katsomaan jopa Suomen parasta lätkää.
Tuolla toisessa ketjussa oli kirjoittelua Mikkelin markkina-alueen koosta, väkimäärä ja prosentit kertovat oman totuutensa asioista, mutta onnistuttiinhan isoissa yleisömäärissä aikaisemmillakin kausilla. Jos mennään pelkästään tuon väestön määrän taakse niin miksi edes budjetoidaan 2800-3200 yleisökeskiarvoa jos tiedetään että eihän siellä hallilla kukaan käy. Sanoisin että tietynlaisella otteella tuohon eiliseenkin lukemaan olisi tältä alueelta mahdollista kerätä se 500 maksavaa asiakasta per ilta lisää sillä että luodaan ihmiselle vastaus kysymykseen Miksi hän tulisi katsomaan peliä hallille?
Tänään aukeaa lipunmyynti ensi viikolle, loppuviikko antaa hyvinkin selvän kuvan siitä mikä kiinnostus jääkiekolla on tällä hetkellä Mikkelissä.